مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته بازیگری در جمهوری چک

رشته بازیگری در جمهوری چک

جمهوری چک یکی از کشورهای قدیمی در صنعت سینما است و رشته بازیگری در جمهوری چک یکی از رشته های اصلی در این صنعت است. جمهوری چک که در گذشته با اسلواکی یکی بوده و در واقع به نام چکسلواکی شناخته می شد پس از استقلال خود دچار تغییرات شده و در صنعت سینما توسعه پیدا کرد. این کشور که کم تر مورد آسیب از جنگ جهانی دوم قرار گرفت به مکان محبوبی برای حضور فیلم سازان خارجی قرار گرفت. در حال حاضر این کشور با معماری و فرهنگ زیبای خود جایگاهی ریشه ای در هنر دارد. رشته بازیگری در جمهوری چک امروز به عنوان یکی از رشته های هنری مورد توجه بومیان این کشور قرار گرفته است. در ادامه این نگارش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری درباره رشته بازیگری در جمهوری چک ارائه داده است.

تاریخچه رشته بازیگری در جمهوری چک

تاریخ سینمای چک ریشه در امپراتوری اتریش مجارستان دارد. یک فیلم سینمایی در سال 1896 در بوهمیا فیلمبرداری شد. صنعت فیلم چک، که قبلاً تحت تأثیر هالیوود بود، پس از جنگ جهانی اول رونق گرفت. اکستاسی (Extase ، 1933) به کارگردانی گوستاو ماچاتو و رودخانه (Řeka ، 1933) به کارگردانی یوزف روونسکی اولین فیلم های چکسلواکی که در مخاطبان خارج از کشور موفقیت کسب کرد. دوران طلایی فیلم چکسلواکی در دهه 1960، در دوران آزادی سیاسی و فرهنگی افزایش یافت. از کارگردانان برتر آن زمان میلوش فورمن، جیرجی منزل، جان کادار، المار کلوس و ایوان پاسر بودند. اکثر آنها در مدرسه فیلم و تلویزیون آکادمی هنرهای نمایشی پراگ (FAMU) یکی از قدیمی ترین مدارس فیلم در اروپا تحصیل کرده اند.

پس از استقلال جمهوری چک این کشور تبدیل به محلی برای فیلم سازان خارجی شده و صنعت سینما در این کشور رشد کرد. دهه 1990 شاهد ظهور نسل جدیدی از سازندگان فیلم چک بود، از جمله:

  • Jan Svěrák
  • Jan Hřebejk
  • Saša Gedeon
  • Petr Zelenk
  • David Ondříček

مدرسه سواراک (Obecná škola، 1991) برای بهترین فیلم خارجی زبان نامزد اسکار شد و فیلم کولیا (Kolja ، 1996) برنده آن شد. فیلم (Hhatebejk) نیز نامزد اسکار شد. در شکل زیر از جمله فیلم های برتر تاریخ جمهوری چک را مشاهده کنید:

فیلم های برتر تاریخ جمهوری چک

توسعه رشته بازیگری در جمهوری چک

صنعت فیلم چک پس از انقلاب مخملی و سقوط کمونیسم در سال 1989 به طرز چشمگیری تغییر کرد. استودیوهای Barrandov خصوصی شدند و دیگر تولیدات و بودجه دولتی را تضمین نمی کردند. استودیوهای فیلم خارجی جمهوری چک و افزایش چشمگیر تولیدات خارجی را بیش از جبران کاهش فیلم های داخلی کشف کردند. جمهوری چک به لطف زیبایی تاریخی و معماری کاملاً خوبی که در جنگ های جهانی آسیب ندیده است، به مکانی جذاب برای سازندگان فیلم های خارجی تبدیل شده است. هزینه های پایین فیلمبرداری، همراه با سابقه طولانی صنعت فیلم چک و تخصص ناشی از تخصص گروه های محلی نیز از این عوامل است. برای حمایت از تعداد روزافزون پروژه های فیلم خارجی، شرکت های تولید داخلی و همچنین شرکت های ارائه دهنده خدمات بازیگری، تدوین و جلوه های ویژه تاسیس شده اند.

تحصیل رشته بازیگری در جمهوری چک

مطالعه و تحصیل رشته هنر در جمهوری چک با توجه به سابقه این کشور در صنعت سینما و فیلم سازی همچنان ادامه دارد. در این کشور چندین موسسه و مدرسه بازیگری وجود دارد که در این رشته هنرجویان را آموزش می دهند. زبان اصلی تحصیل به زبان اسلواک و برخی از برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه می شود.

در جدول زیر آکادمی ها و موسسات برتر جهت تحصیل رشته بازیگری در جمهوری چک معرفی شده است:

ردیفنام موسسه
1Academy of Performing Arts in Prague
2Prague Film School
3Prague Playhouse Acting Studio

تحصیل بازیگری در آکادمی هنر پراگ جمهوری چک

آکادمی هنرهای نمایشی در پراگ (AMU) پیشروترین موسسه هنری آموزشی در اروپای مرکزی است. این دانشگاه به 3 دانشکده مستقل تقسیم شده است که هر کدام در کارهای هنری خود تخصص دارند:

  • فیلم و تلویزیون (FAMU)
  • تئاتر (DAMU)
  • موسیقی و رقص (HAMU)

هر دانشکده برنامه های تحصیلی معتبر به زبان انگلیسی و همچنین دوره های کارآموزی کوتاه مدت فردی، برنامه های تبادل، دوره های تخصصی و فرصت های تحصیل در خارج از کشور را ارائه می دهد. دانشجویان به دنبال اصلاح توانایی های خاص خود تحت نظارت حرفه ای فعال در صحنه فرهنگی و فکری اروپا، فیلمسازان برتر، بازیگران تئاتر و مجریان صحنه، مجازی های موسیقی و رقصنده های اصلی با تأکید بر رویکرد منحصر به فرد هستند. بالاترین استانداردهای آموزش هنری در جوایز معتبر مکرر کسب شده در جشنواره ها و رویدادهای داخلی و بین المللی منعکس می شود.

دانشکده تئاتر (DAMU) یک مدرسه هنری مدرن است که بر آموزش شخصیت های هنری متمرکز شده است که می توانند دانش روش ها و سبک های نمایشی را برای آزمایش خلاقانه ترکیب کنند. DAMU برنامه های زیر را در زمینه های تولید تئاتر ارائه می دهد:

  • بازیگری
  • کارگردانی
  • نمایش نامه نویسی
  • تئوری و نقد
  • کار تألیفی و آموزش درام هم در زمینه تئاتر دراماتیک و هم در زمینه تئاتر ابداعی و اشیا

تحصیل کارشناسی رشته بازیگری در آکادمی هنر پراگ چک

تحصیل کارشناسی رشته بازیگری در آکادمی هنر پراگ چک

این برنامه که برای افرادی که مایل به بازیگری و اجراهای انفرادی و گروهی خود هستند، طراحی شده است. توجه دقیق به اصول اساسی نمایشی، مانند بازی و بداهه پردازی و همچنین جنبه های انسان شناختی و فلسفی آموزش داده می شود. بازیگری و عملکرد به شیوه ای چند رشته ای به عنوان رفتار عمومی خلاق مورد مطالعه قرار می گیرد. برنامه بازیگری مقدماتی در DAMU از سنت های انسان گرایانه و گفتگو بیرون می آید. این عملکرد قبل از هر چیز و به عنوان یک رفتار عمومی خلاقانه تلقی می شود. خلاقیت بدن، صدا و ذهن را در زمان واقعی با کاوش بازیگری از دریچه رشته های مختلف پرورش می دهند که این شامل اجرای تئاتر است. دانشجویان تشویق می شوند که فراتر از اشکال سنتی تئاتر، عبور از مرزها و استفاده از تجربیات شخصی در زمینه هایی مانند آموزش، مددکاری اجتماعی و روانشناسی را انجام دهند.

برنامه بازیگری تالیفی بر اکتشافات عملی و نظری بر سوالات زیر متمرکز است:

  • نویسندگی و خلاقیت چیست و نویسنده بودن، خالق بودن یعنی چه؟
  • چگونه می توان مضامین شخصی را کشف و پرورش داد؟
  • چگونه می توانم این موضوعات را در یک وضعیت عمل، به طور کامل و معتبر به اشتراک بگذاریم؟
  • چه نوع تناسب روانی لازم است و چگونه می توانم آن را مطالعه و توسعه دهم؟
  • اهمیت اجتماعی، سیاسی و تربیتی کار ما چیست؟

تحصیل بازیگری در استودیوی پلی هاوس چک

از سال 2003 استودیوی بازیگری پراگ پلی هاوس آموزش های حرفه ای را به بازیگران در پراگ ارائه می دهد. این موسسه تحصیل در چک به زبان انگلیسی را فراهم کرده است و بر روی اصول عملی و همچنین کمک به غیر بومیان در عمل به زبان انگلیسی تدریس می کند. در حالی که تمرکز هنوز روی آموزش بازیگری حرفه ای با کیفیت است، استودیو از دانشجویان در هر سطح تجربه، خواه فقط علاقه مند به بازیگری یا ایجاد پایه های شغلی در تجارت، استقبال می کند. رویکرد آنها در زمینه آموزش بازیگری در جمهوری چک چندان معمول نیست. این از روش Meisner الهام گرفته شده است که عمدتا در جهان انگلیسی زبان و همچنین در میان بسیاری از بازیگران هالیوود محبوب است. بازیگری برای مبتدیان بر اصول بازیگری متمرکز است:

  • حقیقت
  • گوش دادن
  • توجه و تخیل.

از طریق یک سری تمرینات دانشجویان توانایی خود را برای برخورد صادقانه با دیگران و احساسات خود افزایش می دهند. در طول 12 هفته، دانشجویان بیشتر به تخیل و غرایز خود برای هدایت خود اعتماد می کنند و به آنها اعتماد به نفس لازم برای حضور در بازیگری و بیرون رفتن روی صحنه را می دهند. در حالی که کلاس به افرادی علاقه مند است که متمایل به بازیگر حرفه ای هستند، بازیگری برای مبتدیان به آزمون احتیاج ندارد.

بازیگری در مدرسه فیلم چک

برنامه بازیگری مدرسه فیلم پراگ یک برنامه درسی فشرده و به سبک هنرستان ارائه می شود که هم هنر و هم هنرپیشگی بازیگری را آموزش می دهد. در مدرسه فیلم پراگ، برنامه بازیگری برای فیلم به بازیگران کمک می کند تا عملکردهایشان را برای صحنه توسعه دهند و دانش آموزان را برای شروع یک حرفه موفق در فیلم و تلویزیون فراهم می کند. دانشجویان به دقت در بازیگری روی دوربین، صدا، حرکت، تئوری بازیگری و تجارت بازیگری آموزش می بینند. این برنامه از انواع تکنیک های مختلف از روش مبتنی بر رفتار Meisner گرفته تا تمرینات فنی طراحی شده برای عملکردهای بهتر دوربین استفاده می کند.

برنامه بازیگری فیلم همزمان با برنامه فیلم سازی کار می کند. دانشجویان بازیگری این فرصت را دارند که به معنای واقعی کلمه در صدها فیلم دانشجویی که در طول سال فیلمبرداری می شوند، بازی کنند. دانشجویان در این دوره از سراسر جهان می آیند. این امر هم دوره را با طیف متنوعی از سنت های بازیگری غنی می کند و هم چنین شبکه ای بی نظیر از ارتباطات بین المللی را برای دانشجویان فراهم می کند تا پس از فارغ التحصیلی به آنها دسترسی داشته باشند. این دوره به زبان انگلیسی اجرا می شود و شامل:

  • برنامه کامل در بازیگری فیلم
  • کارهای عملی روزانه مقابل دوربین
  • محیط یادگیری جدی، بین المللی و حرفه ای
  • برنامه درسی فشرده که تمام جنبه های بازیگری را در بر می گیرد
  • نمایش حرفه ای
  • بازیگری در تعدادی از فیلم های کوتاه
  • فرصت نوشتن و بازی در نقش فیلم خود

با توجه به پایین بودن هزینه تحصیل در چک می توانید این کشور را برای تحصیل انتخاب کنید. کارشناسان برجسته موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین می توانند در این زمینه راهنمای شما باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *