مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

تحصیل در چک به زبان انگلیسی

تحصیل در چک به زبان انگلیسی

شرایط تحصیل در چک به زبان انگلیسی در این محتوا برای شما بررسی می شود. امکان تحصیل پزشکی در چک به زبان انگلیسی و دندانپزشکی از دیگر مزایا است. اگر به دنبال یک کشور روپایی هستید تا بتوانید درآن به زبان انگلیسی و با هزینه نسبتا کم در رشته های مختلف تحصیل کنید، بهتر است بدانید یکی از بهترین کشورها در این زمینه در حوزه اروپا، جمهوری چک می باشد. جمهوری چک به قلعه های چشمگیر، شهرهای قدیمی قرون وسطایی و مناظر زیبا مشهور است.

دانشجویان بین المللی معمولاً شهرهای پراگ، لیبرس، برنو و اولوموچ است. با این حال، شهرهای جذاب دیگری نیز برای انتخاب وجود دارد. در ادامه شرایط تحصیل در این کشور بیشتر را بررسی خواهیم کرد. پیش از آنکه درباره شرایط تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، بهتر است ابتدا با مزایای تحصیل در جمهوری چک آشنا شوید:

اینفوگرافیک تحصیل در چک به زبان انگلیسی

 

سیستم آموزشی جمهوری چک

دانش آموزان از سراسر جهان به دلیل سیستم عالی آموزش و پرورش این کشور به آن جذب می شوند. دانشگاه های چک با تقریبا 311000 دانشجو، که 43000 نفر از آنها دانشجویان بین المللی هستند، از محبوب ترین دانشگاه های جهان هستند. سیستم دانشگاه چک همچنین با تأکید بر کیفیت، تنوع، دسترسی و ارتباط از بهترین آموزش های ارائه شده در اروپا برخوردار است. بسته به سوابق تحصیلی، دانشجویان می توانند از بین دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا انتخاب کنند. به طور متوسط، یک دوره کارشناسی در جمهوری چک از 3 تا 4 سال طول می کشد، در حالی که دوره کارشناسی ارشد یا دکترا می تواند بین یک تا 4 سال متفاوت باشد. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به چک پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

شرایط تحصیل در چک به زبان انگلیسی

کشور چک یکی از مقاصد دانشجویان بین المللی است که قصد دارند در یک کشور با قدمت به تحصیل بپردازند. این کشور علاوه بر داشتن سطح آموزشی بالا و همچنین ارائه فرصت هایی همچون تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی مقاطع با هزینه های پایین و مقرون به صرفه، از امنیت بالایی نیز برخوردار است. در واقع کشور چک از نظر امنیت در رتبه ششم در بین تمامی کشورهای دنیا قرار دارد. دانشگاه های این کشور از اعتبار بالای در سطح دنیا برخوردارند. در واقع دانشگاه چارلز، که واقع در پایتخت این کشور یعنی شهر پراگ است، یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها در اروپای مرکزی است.

مزایا تحصیل رایگان در این کشور بدین شرح است:

ویژگی های تحصیل در چک به زبان انگلیسی

بررسی تحصیل در جمهوری چک به زبان انگلیسی

کشور چک یکی از معدود کشورهایی در حوزه اروپا است که در تمام مقاطع تحصیلی به دانشجویان امکان تحصیل به زبان انگلیسی را می دهد. این کشور همچنین مسیر را برای دانشجویان به منظور تحصیل به زبان انگلیسی هموار کرده است. بدین صورت که دانشجویان نیازی ندارند حتما مدرک زبان آیلتس یا تافل به دانشگاه ها ارائه دهند و می توانند در آزمون های تعیین سطح خود دانشگاه ها شرکت کنند و در صورت نیاز در دوره های زبان نیز شرکت کنند. بنابراین می توان در قسمت مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه ‌های چک همواره در مقابل مورد: “مدرک زبان”، گزینه :”امتحان تعیین سطح زبان” را انتخاب کرد.

هزینه تحصیل در چک به زبان انگلیسی

ساختار شهریه در جمهوری چک به هزینه های تحصیل به زبان چکی و هزینه تحصیل به زبان هی دیگر تقسیم می شود. اگر به زبان چکی مسلط هستید و دوست دارید به زبان چکی تحصیل کنید، تحصیلات دانشگاهی در موسسات دولتی رایگان است، در واقع طبق قانون، برنامه های زبان چک برای همه دانشجویان بدون توجه به ملیت آنها رایگان است. اگر می خواهید به زبان انگلیسی یا زبان دیگری غیر از چکی تحصیل کنید، دانشگاه ها حق دارند از شما شهریه بگیرند. این هزینه بر اساس دانشگاه و برنامه تحصیلی متفاوت است، اما دانشجویان می توانند انتظار پرداخت هر ساله تا 18850€ (یورو) در سال را داشته باشند. همچنین جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در جمهوری چک بی شک مطالعه مقاله لینک شده می تواند بسیار مفید واقع گردد.

هزینه تحصیل در چک به زبان انگلیسی

ویزای تحصیلی چک

بسته به کشور مبدا شما، شرایط ممکن است تغییر کند، اما به طور معمول شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا لازم است برای تحصیل در دانشگاه های جمهوری چک درخواست ویزا کنند. در بیشتر موارد، دانشجویان برای اقامتی طولانی تر از نود روز باید درخواست ویزای بلند مدت کنند. اگر بیشتر از یک سال در خارج از کشور تحصیل می کنید، باید برای اقامت طولانی مدت برای اهداف تحصیل اقدام کنید. به منظور اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی چک بایستی پذیرش از یکی دانشگاه ای این کشور را داشته باشید.

مدارک لازم به منظور اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور زیر مطابق لیست ذیل می باشد:

  • فرم درخواست ویزا
  • اثبات قبولی در تحصیل در دانشگاه های جمهوری چک
  • گذرنامه معتبر
  • اثبات منابع مالی اقامت (به عنوان مثال اظهارات بانکی یا اطلاعات بورس تحصیلی)
  • تأیید محل اقامت
  • بیمه درمانی معتبر بین المللی
  • کپی گزارش سو پیشینه کیفری

توجه داشته باشید که بیشتر اسناد و مدارک باید توسط مترجمی با مهر و موم رسمی به چکی ترجمه شود. کل مراحل ممکن است تا 60 روز طول بکشد.

هزینه زندگی دانشجویی در جمهوری چک

بهترین گزینه از نظر بودجه برای زندگی دانشجویان، استفاده از خوابگاه ها است. اکثر دانشگاه های جمهوری چک به دانشجویان بین المللی این فرصت را می دهند تا در محوطه دانشگاه در خوابگاه های دانشجویی متعلق به خود دانشگاه ها زندگی کنند. اگر فضای کمی بیشتری ترجیح می دهید، می توانید یک آپارتمان خصوصی یا اتاق یک نفره را در یک آپارتمان مشترک با قیمت مناسب اجاره کنید. بابت این اجاره هزینه های زیر را بایستی پیش بینی کنید:

پارامترهزینه به یورو
خوابگاه دانشجویی127€
اتاق خصوصی211€
آپارتمان خصوصی380€

این قیمت ها بسته به شهر و محل زندگی متفاوت است. اگر در شهر پرجمعیت تری مانند پراگ زندگی می کنید، انتظار هزینه های بیشتری را داشته باشید. در این مقاله سعی شد تا بطور کلی درمورد تحصیل در کشور چک با تاکید بر تحصیل به زبان انگلیسی پرداخته شود، در صورت وجود هرگونه ابهام با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در باب تحصیل در چک به زبان انگلیسی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل به زبان انگلیسی در چک در سال 2023 می باشیم:

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در جمهوری چک وجود دارد؟ بله کشور چک یکی از معدود کشورهایی در حوزه اروپا است که در تمام مقاطع تحصیلی به دانشجویان امکان تحصیل به زبان انگلیسی را می دهد.
  • چه مدارکی برای تحصیل به زبان انگلیسی در چک نیاز است؟ دانشجویان نیازی ندارند حتما مدرک زبان آیلتس یا تافل به دانشگاه ها ارائه دهند و می توانند در آزمون های تعیین سطح خود دانشگاه ها شرکت کنند و در صورت نیاز در دوره های زبان نیز شرکت کنند.
  • شهریه تحصیل به زبان انگلیسی در جمهوری چک چقدر است؟ جهت تحصیل به زبان انگلسی در جمهوری چک دانشجویان می توانند انتظار پرداخت هر ساله تا 18850€ (یورو) در سال را داشته باشند.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در چک به زبان انگلیسی

  1. منیره فردی گفت:

    وقت بخیر متشکرم از راهنمایی های مفید و مختصر شما. از مقاله شما متوجه شدم که کشور جمهوری چک یکی از کشورهای مناسبه واسه تحصیل چون تعداد دانشجوهای بین المللی زیاده یعنی نرح پذیرش دانشگاه ها باید بالا باشه. رتبه های رفاه و امنیت و امید به زندگی هم تو چک بالاست که یعنی اگه به عنوان یک ایرانی بشه از دانشگاه های چک پذیرش گرفت میشه برنده بود. قطعا تحصیل در چک می تونه باعث پیشرفت تحصیلی و کاری بشه. فقط یک سوال برایم پیش اومده که نوشته بودید میشه تو دانشگاه های دولتی رایگان تحصیل کرد و تحصیل به زبان چکی رایگانه. دانشگاه های دولتی چک از ایران دانشجو قبول می کنن؟ دانشگاه های خوب چک رو نگفته بودید و درباره رشته هایی که به انگلیسی ارائه می شن هم حرفی نزده بودید اگر در این خصوص توضیح بدید ممنون میشم.

    1. صادقی گفت:

      لام در خصوص تحصیل در چک در دانشگاه های دولتی باید شهروندی این کشور را داشته باشید. در خصوص مشاوره برای تحصیل در چک با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *