مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته هنر در جمهوری چک

رشته هنر در جمهوری چک

شاخه هنرهای تجسمی و موسیقی در رشته هنر در جمهوری چک معروف ترین شاخه های هنر بوده و دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف مطالعه نمایند. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد تا در این مقاله درباره مقاطع مختلف رشته هنر در جمهوری چک اطلاعات کامل را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

این کشور، واقع در اروپای مرکزی است. این کشور، شامل استان های تاریخی بوهمیا و موراویا به همراه نوک جنوبی سیلسیا است. به طوری که، در مجموع اغلب سرزمین های چک نامیده می شود. در سال 2016، این کشور نام «چک» را به عنوان یک نام کوتاه و غیر رسمی برای این کشور تصویب کرد.

این کشور از شمال و شمال شرقی با لهستان، از شرق با اسلواکی، از جنوب با اتریش و از غرب و شمال غربی با آلمان همسایه است. توده بوهمی قسمت عمده این کشور را اشغال کرده است. این حوضه از یک حوض بزرگ و بزرگ تقریبا بیضی شکل (فلات بوهمیان) احاطه شده توسط کوه هایی که به 6 گروه عمده تقسیم شده اند، تشکیل شده است. در جنوب غربی کوه های امووا وجود دارد که شامل جنگل بوهمی (Böhmerwald) است.

رشته هنر در جمهوری چک در سال 2023

چک ها همیشه در هنر فعال بوده اند. به طوری که، هیچ سفر به این کشور بدون گشت و گذار در موزه ها و گالری ها برای تحسین کار نقاشان، عکاسان و مجسمه سازان محلی کامل نخواهد بود. در عصر روز، با ارائه پیشنهادات موسیقی کلاسیک، جاز و راک، غافل از انتخاب خواهید شد. نام های محبوب موسیقی کلاسیک این کشور عبارتند از:

  • دو چک
  • آنتونیون دووچاک
  • بدیچ اسمتانا

رشته هنرهای تجسمی یکی از محبوب ترین رشته هنر در جمهوری چک می باشد. چک ها سلیقه های التقاطی دارند. از معروف ترین آن ها می توان به موتزارت همیشه محبوب، که نخست وزیر دون جیووانی را در پراگ در سال 1787 انجام داد و التون جان، که در سال 2016، بلیط های کنسرت خود را در چند ساعت فروخت، اشاره کرد.

صحنه راک و پاپ از سال 1989 تاکنون، زمانی که تحت تأثیر گروه های راک دوران مخالف و اقدامات بین المللی بسیار تأثیرگذار مانند «Velvet Underground» و «Rolling Stones» تحت سلطه بودند، بسیار پیشرفت کرده است. این گروه ها به زودی در اثر سیل اقدامات بین المللی و روندهای جدید مانند موسیقی الکترونیکی، تکنو، هیپ هاپ، رپ، جهانی و ایندی غرق شدند. یکی از گروه های غافلگیر کننده ظهور در سال های اخیر «orechomor» است که ترکیبی از هارمونی ها و سنت های محلی این کشور در آهنگ های ساده و در عین حال دلهره آور است.

تحصیل رشته هنر در جمهوری چک

همان طور که در بخش قبل اشاره شد، هنرهای تجسمی از معروف ترین شاخه های رشته هنر در جمهوری چک می باشد. دانشجویان علاقه مند می توانند جهت مطالعه رشته هنر برنامه تحصیل کارشناسی ارشد در جمهوری چک انتخاب نمایند. هنرهای تجسمی یک برنامه کارشناسی ارشد 2 ساله است. این برنامه، به زبان انگلیسی (یک دوره 3 ساله در تمام استودیوهای معماری) است که سمینارهای عملی مبتنی بر استودیو و کارگاه های آموزشی با سخنرانی های تئوریک در مورد تئوری هنر و تاریخ را ترکیبی از برنامه است. این برنامه برای دارندگان مدرک BA ،BFA یا MA ،MFA از دانشگاه ها و دانشکده های خارج از کشور طراحی شده است.

هدف آن ارائه آموزش صوتی به دانشجویان خارجی در رشته یا استودیوی انتخاب شده به منظور آماده سازی آن ها برای حرفه تخصصی فردی یا تیمی در سراسر جهان است. در 24 استودیوی «UMPRUM» باز است. دانشجویان موفق هنرهای تجسمی که پس از 2 سال تحصیل در یک استودیوی خاص و 3 سال در استودیوهای معماری، امتحانات نهایی تئوری دولت را پشت سر می گذارند و از پایان نامه دیپلم و پروژه دیپلم خود دفاع می کنند، درجه علمی معتبر کارشناسی ارشد را دریافت می کنند.

تحصیل مقطع کارشناسی رشته هنر در جمهوری چک

تحصیل مقطع کارشناسی رشته هنر در جمهوری چک

مقطع کارشناسی رشته هنر در جمهوری چک، رشته هنرهای تجسمی را ارائه می دهد. در برنامه مطالعات هنر تجسمی 3 زمینه مختلف تمرکز را ارائه می دهد:

  • تاریخ هنر و تئوری هنر
  • مدیریت هنر
  • مطالعات سرپرستی

زمینه های دیگر نیز وجود دارد که شامل هنر استودیو از نقاشی، عکاسی و مجسمه سازی و هنرهای مفهومی و میان رسانه ای می باشد. این برنامه از این نظر منحصر به فرد است که دانشجویان دانش خود را از جنبه های مختلف دنیای هنر کسب می کنند و آن ها را برای انتخاب گزینه های بهتر در آینده، از جمله پیگیری MFA (کارشناسی ارشد در هنرهای زیبا) آماده می کند. کلاس های هنری استودیو همه توسط هنرمندان شناخته شده و فعال بین المللی برگزار می شود. مطالعات هنر تجسمی همچنین نیاز به یک بنیاد هنرهای لیبرال بین رشته ای دارد، و انتخاب های محدود در علوم انسانی و مطالعات رسانه ای تشویق می شود.

دانشجویان با مطالعه موارد زیر، پرورش می یابند:

  • جامعه شناسی
  • روانشناسی
  • مطالعات رسانه ای
  • سیاست و اقتصاد
  • تفکر انتقادی و آگاهانه ای در مورد مسائل انسانی و اجتماعی

بنابراین، دانشجویان در این برنامه درک عمیق یا پیچیده تری از تاریخ هنر و تئوری هنر فراتر از برنامه های متداول متمرکز بر استودیوی هنری می گیرند، بنابراین، به آن ها یک مزیت رقابتی مشخص برای کارهای محلی و بین المللی می دهد. در نمودار زیر طول دوره تحصیل رشته هنرهای تجسمی در مقطع کارشناسی را مشاهده می کنید:

طول دوره مقطع کارشناسی در رشته هنرهای تجسمی جمهوری چک به سال همان طور که در نمودار ملاحظه می کنید، طول دوره بین 3 تا 4 سال می باشد. برای تحصیل در جمهوری چک به زبان انگلیسی به مدرک زبان نیاز دارید که در جدول زیر مشاهده می کنید:

نام آزمونحداقل نمره
تافل71
آیلتس6

تحصیل در جمهوری چک

این کشور، در واقع مکانی با تاریخی منحصر به فرد و جالب، پر از شگفتی ها و سنت های فرهنگی است. دانشجویان از همه جا برای بازدید از زادگاه فرانتس کافکا یا دیدن معماری فوق العاده گوتیک و رومانسک آن به این کشور می آیند. علاوه بر این، مکان فوق العاده ای برای ادامه دوره کارشناسی ارشد یا کارشناسی نیز می باشد. اگر به دنبال کشوری کاملا جدید برای کاوش هستید، درست در مرکز اروپا واقع شده است.

این روزها، بیش از 46.000 دانشجوی بین المللی در این کشور تحصیل می کنند. دانشگاه های این کشور، همچنان یک دوره آموزشی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. علاوه بر این، اگر تصمیم بگیرید که به آنجا بروید، یک جامعه بزرگ و هیجان انگیز از دانشجویان بین المللی درست مثل شما پیدا خواهید کرد. اگر علاقه مند به تحصیل رشته هنر در جمهوری چک یا رشته های دیگری می باشید، برای پذیرش تحصیلی و شرایط اعزام دانشجو به جمهوری چک می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *