مهاجرت تحصیلی فنلاند

رشته بازیگری در فنلاند

رشته بازیگری در فنلاند

رشته بازیگری در فنلاند از گذشته تا الان مورد توجه بوده. فنلاند دارای موسسات و آکادمی های مختلف هنر است که رشته بازیگری را آموزش می دهند. البته جهت تحصیل و یا کار در رشته بازیگری در این کشور باید زبان فنلاندی و یا سوئدی را مسلط باشید. در کنار آن نیز ممکن است برخی از دوره ها با توجه به هدف حضور در بازار کار بین المللی به زبان انگلیسی نیز ارائه شود. فنلاند یکی از کشورهای پیشرفته در اروپا است و رشته هنر و بازیگری از جمله رشته های پر طرفدار در میان رشته های هنری در این کشور است. جهت بررسی رشت های هنری و رشته بازیگری در سایر کشورهای اروپایی می توانید مطالب مورد نظر را در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پیدا کنید.

تاریخچه سینما در فنلاند

اعلام استقلال فنلاند از روسیه، که بیش از 100 سال پیش در 6 دسامبر 1917 اتفاق افتاد، نه تنها توسط نیروهای سیاسی بلکه توسط هنر نیز کمک شد و باعث ایجاد نگرش فنلاندی در میان مردم شد. سال های اولیه سینمای فنلاند سهم بزرگی در این امر داشت و دوران طلایی به حفظ نگرش در سال های بعدی کمک کرد. نبرد برای استقلال فنلاند در اوایل قرن 20 همزمان با تحول سینما بود. فنلاند با اولین افتتاحیه سینما در هلسینکی در سال 1904 و اولین فیلم هایی که در همان سال در فنلاند فیلمبرداری شد، خیلی زود با محیط هنری سازگار شد. اولین استودیوی فیلم فنلاندی، Atelier Apollo، در سال 1906 تاسیس شد و بین سال های 1906 تا 1913 بیش از 100 فیلم کوتاه تولید کرد. 350 فیلم در سال های 1914 تا 1917 در فنلاند ساخته شد که 28 فیلم از آنها بلند بود.

آنچه سینمای اولیه فنلاند را از بقیه جهان متمایز می کرد این بود که فنلاند تا حد زیادی در معرض نفوذ خارجی بود. حتی پس از استقلال فنلاند و جنگ داخلی ناشی از آن، تنش ها بین سفید پوشان فنلاندی و قرمزهای روسیه هنوز زیاد بود. ترس دائمی از تصاحب روسیه دیگر وجود داشت که با حمله روسیه به فنلاند در سال 1941 به بار نشست. دوران طلایی سینمای فنلاند پس از دهه 1950 تمام شد. فیلم های تلویزیونی و هالیوودی برجسته تر شدند و مخاطبان فنلاندی آنها را به جای فیلم های بومی انتخاب کردند. تا دهه 1970، هر سال فقط 1 یا 2 فیلم در فنلاند ساخته می شود. از آن زمان به لطف چهره های جدیدی مانند برادران Kaurismäki، در سینمای فنلاند تجدید حیات اندکی رخ داده است.

در شکل زیر فیلم های برتر تاریخ فنلاند را می توانید مشاهده کنید:

فیلم های برتر تاریخ فنلاند

تحصیل رشته بازیگری در فنلاند

فنلاند سابقه زیادی در سینما و رشته هنر دارد و به دنبال آن موسسات و آکادمی های مختلفی برای رشته بازیگری و صنعت سینما و رشته هنر در فنلاند ایجاد شده اند. برخی از این آکادمی ها به صورت مستقل و خصوصی فعالیت می کنند. معروف ترین آکادمی بازیگری در این کشور دانشگاه هنر هلسینکی است. دانشگاه هنر هلسینکی (Uniarts Helsinki) بالاترین سطح آموزش را در زمینه موسیقی، هنرهای زیبا، تئاتر و رقص در فنلاند ارائه می دهد. دانشگاه هنر هلسینکی پیشگام بین المللی در زمینه آموزش و تحقیقات در زمینه هنر است و نقش هنر را به عنوان نیرویی که جامعه را اصلاح می کند تقویت می کند.

در جدول زیر از جمله بهترین موسسات در فنلاند که رشته بازیگری در فنلاند را ارائه می کنند معرفی شده اند:

ردیفنام موسسه
1Uniarts Helsinki
2Actors Academy Finland
3Acan Borgå folkakademi
4The Theatre Academy of Finland
5University of Tampere

سینما و تئاتر در فنلاند

اصولا بهترین شهرهای فنلاند حداقل یک سالن تئاتر دارند. برخی از آنها تئاترهای حرفه ای هستند در حالی که برخی به صورت آماتور فعالیت می کنند. در وب سایت مرکز اطلاعات تئاتر فنلاند، می توانید سالن های تئاتر در شهرداری های مختلف را به زبان فنلاندی جستجو کنید. این مرکز همچنین بایگانی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید ترجمه نمایشنامه های فنلاندی را به زبانه ای مختلف وام بگیرید. جشنواره های تئاتر متعددی نیز در فنلاند برگزار می شود. اطلاعات مربوط به آنها به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی در وب سایت مرکز اطلاعات تئاتر فنلاند موجود است. در بیشتر شهرهای فنلاند سینما وجود دارد. اینترنت بهترین منبع اطلاعاتی در مورد سینماهای منطقه شما، برنامه ها و قیمت بلیط آنها است. علاوه بر این، لیستی از نمایش های هفتگی فیلم اغلب در روزنامه محلی منتشر می شود.

فینکینو بزرگترین زنجیره سینماهای فنلاند است. در وب سایت آن، می توانید تئاترهای سینما به فنلاندی یا انگلیسی را با توجه به شهر جستجو کنید و ببینید کدام فیلم ها در حال نمایش هستند. در فنلاند، فیلم ها در درجه اول به زبان اصلی خود نمایش داده می شوند. زیرنویس آنها به زبان های فنلاندی و سوئدی است. یک استثنا در این قانون فیلم های کودکان است که می تواند به زبان فنلاندی دوبله شود حتی اگر زبان اصلی ممکن است متفاوت باشد. فیلم های زبان خارجی معمولا به زبان های فنلاندی و سوئدی زیرنویس می شوند. جشنواره های فیلم با کیفیت بالا هر ساله در فنلاند برگزار می شود. مشهورترین آنها جشنواره بین المللی فیلم هلسینکی است که در پاییز برگزار می شود.

در لیست زیر برترین جشنواره های فیلم در فنلاند معرفی شده اند:

  • Helsinki International Film Festival
  • Midnight Sun Film Festival
  • Finnkino
  • National Audiovisual Institute

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه هنر هلسینکی فنلاند

دانشگاه هنر هلسینکی در سال 2013 تاسیس شده است و متشکل از آکادمی هنرهای زیبا، آکادمی سیبلیوس و آکادمی تئاتر است. هدف دانشگاه ارائه بالاترین استاندارد جهانی و تبدیل شدن به یکی از جذاب ترین مراکز آموزش و تحقیقات هنری در سطح بین المللی است. آکادمی تئاتر این دانشگاه برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در هنرهای نمایشی ارائه می دهد. فارغ التحصیلان به عنوان طراحان نور و صدا، رقصنده ها، طراحان رقص، استادان رقص و تئاتر، بازیگران، کارگردانان، دراماتورژها و هنرمندان اجرایی به بازار کار در فنلاند و اروپا راه می یابند. این دانشگاه همچنین برنامه بازیگری به زبان سوئدی را ارائه می دهد.

هنر، نمایش، آموزش و پژوهش در آکادمی تئاتر با یکدیگر تعامل دائمی دارند. کسب مجموعه ای از مهارت ها بنیادی است که باید در آن ایجاد شود، اما هدف نهایی توسعه تفکر هنرجویان و کمک به رشد آنها در هنرمندان است. اجرا قسمت مهمی از هسته اصلی آموزش و پژوهش در آکادمی تئاتر است، به همین دلیل در مقاطع تحصیلی نیز گنجانده شده است. برای هنرجویان، اجرا ابزاری برای تولید هنر، ابزاری تحقیقاتی و فرصتی برای یادگیری عملی است.

تحصیل رشته بازیگری در دانشگاه هنر هلسینکی فنلاند

برنامه بازیگری در دانشگاه هنر هلسینکی فنلاند

این دانشگاه اقدام را یک تفکر مبتنی بر فعالیت می داند. این برنامه شامل یک فعالیت روانی جسمی است که مستلزم موقعیت های تعاملی است که فرد می تواند آن را تمرین کند. این پایه و اساس برنامه برای یادگیری در مورد تکنیک های بازیگری، گفتار، حرکت، موسیقی و آواز را ایجاد می کند. برنامه دوره بازیگری با هدف ارائه مهارت های متنوع حرفه ای و هویت خلاقانه به دانشجویان به عنوان هنرمندی که توانایی توسعه رشته بازیگری را دارد، در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. تمرکز بر تئاتر درام محور اصلی است. کل تحصیلات شامل 5 سال است که به شرح زیر است:

شما به عنوان یک دانشجوی کارشناسی، تحصیلات تمام وقت خود را به پایان خواهید رساند و در آموزش فشرده شرکت خواهید کرد، که خود را ملزم به انجام دروس گروهی و کار مستقل می کند. رویکرد و عملکرد مبتنی بر فعالیت در هسته اصلی مطالعات است. هر دانشجو در دوره های کارشناسی ارشد خود دارای مسیرهای مطالعه فردی است، که آنها را وادار می کند مسئولیت توسعه، برنامه ریزی طولانی مدت تحصیل و کار کلی مستقل خود را افزایش دهند. این برنامه نه تنها مهارت های بازیگری دانشجویان را اصلاح می کند، بلکه آنها را نیز به چالش می کشد. انتظار می رود دانش آموزان در مورد دیدگاه های خود در مورد بشریت، جهان و هنر تأمل کنند و به اتخاذ یک روش تفکر کنجکاو، مستقل و با ذهنیت گسترده ترغیب شوند. تعامل بین مطالعات بازیگری و دانش مبتنی بر تحقیقات در مطالعات برجسته شده است.

رشته بازیگری در آکادمی بازیگری فنلاند

آکادمی بازیگری فنلاند یک موسسه خصوصی است و هدف آن ایجاد راه های بیشتر و فرصت های رشد و گسترش برای بازیگران حرفه ای و تازه کاران، مجری ها، کارگردانان و افرادی است که به دنبال راه های جدید برای گسترش بیان و رشد خلاقانه و احساسی خود هستند. نیتا آرپیانینن بازیگر و استاد بازیگری، معلم یوگا، مربی و بنیانگذار آکادمی بازیگران فنلاند است. وی در کار قبلی خود به عنوان مجری و تهیه کننده تلویزیون نیز کار کرده است. این آکادمی آموزش بازیگری 1 ساله را به عنوان دوره آموزش بهینه ارائه داده است. این ترکیبی از تخصصی است که نیتا مشتاق است آن را با دیگر بازیگرانش به اشتراک بگذارد.

آکادمی بازیگری فنلاند، اولین موسسه آموزش بین المللی فنلاندی است که به صورت 1 ساله و به صورت نیمه وقت آموزش بازیگری را ارائه می دهد. با تحصیل در این آکادمی موارد زیر را آموزش خواهید دید:

  • درک و تجربه گسترده ای از هنر بازیگری
  • ظرفیت تقویت شده برای گوش دادن و ارتباط با بازیگر همکار
  • مهارت ها و ابزارهایی برای پرداختن به صحنه ها و نقش های مختلف
  • احساس آزادی در خود و بیان و درک احساسی عمیق تر
  • تقویت غرایز بازیگری و ظرفیت ریسک پذیری، اعتماد بیشتر به احساس حقیقت و انگیزه های لحظه به لحظه خود به خودی
  • ظرفیت بیشتر برای استفاده از تخیل شما در صحنه ها و نقش های مختلف یا درخواست از کارگردانان
  • توانایی ایجاد اهداف که به شما کمک می کند از طریق صحنه ها به صورت ارگانیک و غریزی راهنمایی شوید

جهت اخذ ویزای تحصیلی فنلاند و سایر کشورها می توانید از تجربه متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *