مهاجرت تحصیلی در صربستان

رشته ایمنی شناسی در صربستان

کار در رشته ایمنی شناسی در صربستان

رشته ایمنی شناسی در صربستان به صورت تخصصی در دانشگاه های پزشکی صربستانی ارائه می شوند. یکی از مهمترین جنبه های رشته ایمنی شناسی پژوهش است. ایمونولوژیست ‌ها در این شاخه از ایمونولوژی در آزمایشگاه ‌هایی کار می‌کنند که آنها را قادر می ‌سازد تا تعاملات مواد شیمیایی، سلول ‌ها و ژن ‌ها را در بدن مطالعه و آزمایش کنند تا درک بهتری از آنچه برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی لازم است، داشته باشند. در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید اطلاعات کاملی از کشورها برای مهاجرت را بیابید.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در صربستان

متخصصان آلرژی و ایمونولوژیست ملزم به گذراندن سال ها آموزش پزشکی قبل از شروع این حرفه هستند. این شامل پزشکی عمومی در دانشگاه های پزشکی، چندین سال آموزش رزیدنتی و همچنین تحصیلات تکمیلی حداقل 2 سال است. به دانشجویانی که پزشکی عمومی را گذرانده باشند، مدرک دکترای پزشکی اعطا می شود. پس از این، فرد باید دوره رزیدنتی را در اطفال یا داخلی دنبال کند. پس از اتمام دوره آموزشی، پزشکان می توانند در دوره تحصیلات تکمیلی شرکت کنند و تخصص لازم را در رشته ایمنی شناسی کسب کنند.

پزشکان اطفال و متخصصان داخلی که مایل به تخصص در ایمونولوژی یا آلرژی هستند، باید 2 سال دیگر مطالعه کنند. به این برنامه آموزشی فلوشیپ در آلرژی یا ایمونولوژی می گویند. پس از آن متخصصان آلرژی و ایمونولوژیست برای دریافت گواهینامه باید آزمون تاییدیه هیئت را بگذرانند.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده تحصیل رشته ایمنی شناسی در صربستان معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه بلگراد
2دانشگاه نووی ساد

انجمن رشته ایمنی شناسی در صربستان

انجمن رشته ایمنی شناسی در صربستان (ISoS) از انجمن ایمونولوژی یوگسلاوی (YIS) که در سال 1968 در بلگراد تأسیس شد و در 30 سپتامبر 1974 به عنوان یک نهاد حقوقی فردی ثبت شد، سرچشمه می گیرد. از اهداف انجمن رشته ایمنی شناسی در صربستان:

  • انتشار یافته های چندین گروه که هسته اصلی ایمونولوژی در صربستان را تشکیل می دهند و تقویت همکاری بین آنها
  • بهبود آموزش ایمونولوژی در چندین دانشگاه در صربستان (بلگراد، نووی ساد، نیس).
  • حفظ همکاری نزدیک با جوامع مشابه در داخل و بین سایر کشوره
  • و در نهایت به عنوان رسانه ای برای ایجاد همکاری بین دانشگاه ها و موسسات علمی مختلف

با برداشتن گام ‌هایی در رابطه با آخرین، ISOS با افتخار اشاره می ‌کند که در ماه می 1969، YIS یکی از 10 عضو مؤسس اتحادیه بین‌المللی انجمن‌های ایمونولوژیک (IUIS) بود و همچنین در تأسیس فدراسیون اروپایی انجمن‌های ایمونولوژیک مشارکت داشت. شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در صربستان در مقاله ای مجزا شرح داده است.

کار در رشته ایمنی شناسی در صربستان

کار در رشته ایمنی شناسی در صربستان

ایمونولوژیست یک پزشک متخصص در تشخیص و درمان بیماری های آلرژیک و ایمونولوژیک است. چنین بیماری هایی می توانند از حساسیت غذایی، آلرژی دارویی، سرماخوردگی مزمن، برونشیت یا عفونت های سینوسی تا آسم، بیماری های آلرژیک چشم، درماتیت آتوپیک و رینیت آلرژیک متغیر باشند. متخصصین آلرژی و ایمونولوژیست با کار در رشته ایمنی شناسی در صربستان نه تنها برای تشخیص و درمان، بلکه مدیریت و پیشگیری از اختلالات سیستم ایمنی مانند بیماری های خود ایمنی و بیماری های نقص ایمنی آموزش دیده اند.

مشخصات کاری آلرژیست ها و ایمونولوژیست ها شامل استفاده از تجهیزات و ابزار پزشکی، معاینه بیماران و انجام آزمایش خون و آزمایش پچ است. آنها باید تاریخچه پزشکی بیماران خود را مطالعه کنند، نتایج آزمایش را تجزیه و تحلیل کنند و بر این اساس درمان و دارو تجویز کنند. اغلب، آلرژیست ‌ها و ایمونولوژیست ‌ها ملزم به نظارت بر وضعیت بیماران و ارزیابی مجدد روش ‌های درمانی در صورت لزوم هستند.

شرایط تحصیل تخصص در آمریکا در اینجا بیان شده است.

درآمد متخصصین ایمونولوژی در صربستان

رشته ایمنی شناسی در صربستان شامل مشاغل مختلفی از جمله کار در موسسات و مراکز درمانی و همچنین کار در بخش های تحقیقاتی و پژوهشی است. میزان درآمد متخصصین ایمونولوژی در صربستان بالاست و جزو مشاغل پزشکی در این کشور است. با داشتن ویزای کار صربستان می توانید برای کار در این کشور اقدام کنید. میزان درآمد متخصصین ایمونولوژی در صربستان در نمودار زیر آمده است:

درآمد ماهیانه متخصص ایمونولوژی در صربستان

ایمونولوژی بالینی در صربستان

ایمونولوژی بالینی در صربستان برای کارآموزانی مناسب است که چالش مراقبت از بیماران در تمام سنین با انواع اختلالات از نارسایی سیستم ایمنی گرفته تا سیستم ایمنی بیش از حد فعال را دوست دارند. همچنین برای کسانی که به چالش ‌های تشخیصی و استفاده از درمان ‌های تعدیل‌ کننده ایمنی پیشرفته و همچنین درمان ‌های شناخته شده علاقه دارند، جذاب است. همگام شدن با سرعت سریع پیشرفت در ایمونولوژی می تواند چالش برانگیز باشد، اما فرصت های خوبی در آموزش و تحقیق برای کسانی که به ویژه به جنبه های علمی این تخصص جذب می شوند، وجود دارد.

ایمونولوژی از تعادل خوبی بین کار و زندگی پشتیبانی می کند، زیرا به ندرت به متخصصان نیاز است که بدون ساعات کاری در بیمارستان باشند و الگوهای کاری انعطاف پذیر در این تخصص به خوبی تثبیت شده است. ایمونولوژی بالینی یک تخصص کل نگر است و ارتباط نزدیک بین عمل بالینی و تحقیقات و همچنین علوم پایه ضروری است.

  • ایمونولوژیست ها دانشمندان محقق یا متخصصانی هستند که فرآیندهای بیماری را که سیستم ایمنی را درگیر می کند مطالعه، تجزیه و تحلیل و یا درمان می کنند.
  • ایمونولوژیست ها به ویژه به بیماری هایی که بر ایمنی طبیعی تأثیر می گذارند علاقه مند هستند. این بیماری ‌ها شامل بیماری ‌هایی مانند آلرژی، تورم سینوس، ذات ‌الریه و آبسه است که حتی با درمان به طور مکرر اتفاق می ‌افتد.

هزینه تحصیل پزشکی در صربستان در مقاله ای دیگر توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *