مهاجرت تحصیلی آمریکا

تحصیل تخصص در آمریکا

تحصیل تخصص در آمریکا

تحصیل تخصص در آمریکا بگونه ای است که دانشجویان بین المللی ابتدا باید دوره ای 4 ساله را برای اخذ مدرک پزشکی عمومی خود دریافت نمایند. پس از پایان این دوره و کسب نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های آمریکا امکان تحصیل تخصص در این کشور را خواهند داشت. دانشگاه های پزشکی آمریکا به مجهز به امکانات آموزشی مدرن و پیشرفته ای هستند که از جمله دلایل ارتقاء سطح علمی در آمریکا بشمار می رود. لازم است بدانید دانشجویان با تحصیل پزشکی در آمریکا آینده شغلی خود را تضمین می نمایند.

دانشجویان با تحصیل تخصص در آمریکا می توانند در تمامی کشورهای جهان بدون تعیین صلاحیت به انجام کارهای طبابت بپردازند. اگر چه هزینه های تحصیل در آمریکا زیاد است. اما دانشگاه های این کشور بورسیه های متعددی را به دانشجویان ارائه می نمایند که با توجه به ارزش این بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی بخشی از هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور کاهش می یابد. کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کسب تجربه های مفید مفتخر به راهنمایی متقاضیان عزیز می باشند. دانشجویان در صورت مواجه با هر گونه ابهامی می توانید با این تماس برقرار نمائید.

شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا

متقاضیان تحصیل پزشکی در آمریکا می باید ابتدا دوره 4 ساله را در یکی از رشته های علوم پایه همچون شیمی، فیزیک، بیوشیمی و غیره سپری و مدرک کارشناسی خود را اخذ نمایند. گذراندن دوره های آمادگی IB برای شرکت در آزمون های ورودی تحصیل پزشک الزمی است. آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی موسوم به MCAT می باشد. دانشجویان با کسب نمره قبولی در این آزمون اجازه تحصیل پزشکی در این کشور را خواهند داشت. این آزمون چند گزینه ای و به صورت کامپیوتری برگزار می گردد. دانشجویان به مدت 5 ساعت فرصت دارند تا به سوالات آزمون پاسخ دهند. این آزمون در کشورهای دیگری همچون ترکیه نیز برگزار می گردد. دانشجویان با پرداخت هزینه ای معادل با 310$ (دلار) امکان ثبت نام در این آزمون را خواهند داشت.

با توجه به رقابت سنگینی که میان دانشجویان برای تحصیل پزشکی وجود دارد. پذیرش دانشجویان محلی در اولویت است. طول دوره تحصیل پزشکی در رشته های مختلف متفاوت و به شرح زیر است:

رشته های تخصصیطول دوره تحصیل
پزشک عمومی4 و 6 سال
دامپزشکی6 سال
داروسازی5 و 6 سال
دندانپزشکی5 و 6 سال
پرستاری3 و 4 سال
فیزیوتراپی3 و 4 سال
تخصص پزشکی3 الی 6 سال

بررسی تحصیل تخصص در آمریکا

دانشجویان و پزشکانی که قصد تحصیل تخصص را دارند، پس از پایان دوره پزشکی عمومی می باید در آزمون موسوم به USMLE شرکت نمایند. این آزمون ها نیز همانند آزمون های MCAT در کشورهای امارات و ترکیه برگزار می گردند. این آزمون به صورت 3 مرحله ای می باشد.

مرحله دوم آن خود از 2 بخش تشکیل گردیده است.

مراحل آزمون USMLE به شرح زیر است:

  • USMLE Step1
  • USLME Step2
  • Step2 Ck,Step2 Cs
  • USMLE Step3

این آزمون نیز به صورت کامپیوتری برگزار می گردد. دانشجویان در هر مرحله به مدت 8 سال فرصت برای پاسخگویی خواهند داشت. مواد آزمون در مرحله یک شامل اطلاعات پزشکی و پایه متقاضیان است. مرحله دوم آزمون به صورت عملی بوده و اگر چه به دشواری دیگر مراحل آزمون نیست. اما بدلیل رقابت زیادی که بین متقاضیان وجود دارد. افراد می باید نمرات بالایی را اخذ نمایند.

میانگین تعداد دانشجویان در این کشور در بازه زمانی سال 2019 تا 2021 در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

افرادی که قصد شرکت در دوره های کارآموزی را دارند نیازی به گذراندن مرحله سوم ندارند. اما دانشجویان و پزشکانی که قصد تحصیل تخصص را دارند می باید این مرحله از آمون را نیز بگذرانند. طول دوره های تخصصی پزشکی به مدت 3 تا 5 سال، جراحی ها 7 سال و مغز و اعصاب به‌ مدت 8 سال طول خواهد کشید. جهت تحصیل پزشکی در این کشور مقاله تحصیل پزشکی در آمریکا شامل اطلاعات مفیدی خواهد بود.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل تخصص در آمریکا

متقاضیان تحصیل تخصص برای اخذ پذیرش تحصیلی می باید ابتدا درخواست پذیرش را به یکی از دانشگاه های پزشکی در آمریکا ارسال نمایند. علاوه بر این ارائه مدارک زیر نیز الزامی می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آنها
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در صورت دانشجو بودن
  • مدارک مبنی بر تمکن مالی دانشجو برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6 و یا تافل با حداقل نمره 80

دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیل تخصص در آمریکا شده اند. امکان اخذ ویزای تحصیلی آمریکا را خواهند داشت. از آنجائیکه سفارت آمریکا در کشور ایران نمی باشد. متقاضیان می باید به یکی از کشورهای همسایه همچون ارمنستان، ترکیه، دبی و سایر مراجعت نمايند.

هزینه های تحصیل تخصص در آمریکا

آمریکا یکی از گرانترین مقاصد تحصیلی در جهان است. هزینه های تحصیل پزشکی برای دانشجویان محلی این کشور با دانشجویان بین المللی با یکدیگر متفاوت است. هزینه های تحصیل در دانشگاه های پزشکی خصوصی ارزانتر از دانشگاه های دولتی این کشور می باشد. بطوریکه هزینه تحصیل برای دانشجویان بومی آمریکا در دانشگاه های دولتی برابر با $36755 الی 60802$ (دلار) برآورد شده است. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی برای دانشجویان بین المللی و آمریکایی یکسان است. برابر با $59076 الی 60474$ (دلار) در سال می باشد. دانشجویان عزیز توجه داشته باشند هزینه های تحصیل تخصص در گرایش های مختلف در دانشگاه های آمریکا با یکدیگر متغیر است.

معمولا هزینه های تحصیل پزشکی بالاست. متقاضیان تحصیل قبل از پذیرش در دانشگاه ها می باید هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را مورد توجه قرار دهند. در مقاله هزینه زندگی در آمریکا این موضوع به طور کامل شرح داده شده است. ناگفته نماند متقاضیان تحصیل تخصص امکان اخذ بورسیه های متعددی را در این کشور دارند. از آنجاییکه اکثر دانشگاه های پزشکی آمریکا از سوی دولت اداره می شوند. دانشجویان مورد حمایت قرار خواهند گرفت. علاوه بر این دانشگاه های معتبری همچون هاروارد، ییل، دانشگاه آریزونا در آمریکا، واشنگتن، استنفورد هر کدام بطور جداگانه بورسیه های تحصیلی به دانشجویان اعطاء می نمایند.

هزینه های تحصیل تخصص در آمریکا

چگونگی دوره های تخصص در ایالات متحده

اگرچه هزینه های تحصیل در کشور آمریکا بالاست، اما تحصیل در این کشور خود دارای مزایای بسیاری می باشد.

برخی از آنها عبارتند از:

  • امکان اشتغال پس از پایان تحصیلات در تمامی کشورهای جهان بدون آزمون تعیین صلاحیت
  • امکان دریافت حقوقی برابر با 5500$ (دلار) در طول دوره کارآموزی
  • امکان تحصیل در با کیفیت ترین دانشگاه های جهان
  • امکان انجام کار ضمن تحصیل
  • کسب درآمدهای بسیار بالا در حدود 200000$ (دلار) در سال پس از اتمام تحصیلات

متقاضیان جهت آگاهی از نحوه اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از مشاوره های مفید این موسسه بهره مند گردند.

Rate this post

22 دیدگاه برای “تحصیل تخصص در آمریکا

  1. کیمیا گفت:

    سلام کسی ک اینجا پزشکی عمومیشو گرفته باشه میتونه مستقیم ازمون usmleبده یا نه باید اون mcatرو هم بده و 4سال قبلش بخونه؟

    1. صادقی گفت:

      در خصوص مهاجرت از طریق تحصیل در آمریکا مقاله فوق را مطالعه کنید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. آریا کاویان گفت:

    سلام
    من دانشجوی سال آخر پزشک عمومی دانشگاه تهرانم با معدل بالا می خواستم ببینم برای تحصیل تخصص دانشگاه هاروارد دوباره باید دوره ۴ ساله عمومی رو بگذرونم یا میتونم با آزمون ۳ مرحله ای دادن تخصص بخونم؟؟؟؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام بایستی معادل سازی را انجام دهید در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. ایمان گفت:

    سلام من دانشگاه شهید بهشتی درس خوندنم الان پزشک عمومی هستم
    میتونم بدون گذروندن دوره 4 ساله آزمون بدم؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. بایستی در ابتدا اقامت آمریکا رو اخذ کنید.

  4. حسین مرادی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید. امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های پزشکی برای تخصص در صورت داشتن رزومه قوی وجود دارد؟ و اگه ندارد میتوان حین تحصیل شغل داشت که هزینه تحصیل از آن طریق پرداخت شود؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما. برای تحصیل رایگان باید با استاد راهنما در ارتباط باشید. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در همین باب با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  5. مبین گفت:

    سلام
    من پزشک عمومی هستم و تویه دانشگاه تهران خوندم
    میخواستم ببینم برم تویه دانشگاه هاروارد تحصیل کنم باید بازم این دوره عمومی رو بگزرونم
    یا با دادن ازمون برای تخصص میخونم؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام، خیر امکان اقدام بدون آزمون برای شما مقدور نیست. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  6. ابوالفضل گفت:

    سلام من دکترای عمومی داروسازی دارم و می خوام تخصص قلب و عروق بخونم میشه با مدرک که دارم به پزشکی تخصصی ادامه تحصیل بدم

    1. صادقی گفت:

      سلام. برای آگاهی از شرایط تحصیل و پذیرش با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  7. ملیکا گفت:

    معادلسازی مدرک عمومی ممکن است بدلیل پایین بودن نمره دریک یاچند درس صورت نگیرد؟!

    1. صادقی گفت:

      سلام و برای بررسی شرایط معادلسازی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  8. رامین گفت:

    سلام . من میخوام برای دوره تخصص امریکا اقدام کنم . رزومه مطلوبی دارم و از دانشگاهی و کالج پزشکی بیلور در امریکا استاد دارم .
    استاد بهم گفت سالانه در طول اقامت کاروزی مبلغ در حد حدود 31 تا 35 هزار دلار دریافت میکنی در سال به عنوان حقوق ( خارج از دانشگاه هم حق کار داری ) و منم حساب کردم اگر سالی 24 هزار دلار بتونم ( که کار سختی نیست ) از کار های ساده خارج از دانشگاه در بیارم میشه 55 هزار دلار که بخش خوبی از هزینه هام شامل میشه . ( البته بیشتر هم میتونم مثلا تا 60 هزار دلار ولی خب سعی میکنم تا میشه بیشتر کار نکنم )
    من دایی حدود 25 سال پیش برای دوره تخصص به امریکا و دانشگاه اریزونا رفت . اونجا تخصص چشم خواند و بعد از تحصیل هم کار کرد به مدت 4 سال و فوق تخصص سگمان قدامی رو از کالج پزشکان و جراحان کلمبیا گرفت و الان امریکاست .
    منم قصد دارم بعد از تحصیل تخصص به مدتی شاید در حد و حدود 4 .5 سال کار کنم و بعد از دانشگاه جانز هاپکینز فوق تخصص بگیرم .
    تخصص من داخلی یا internal هست و معدل عمومی 17 شد . و از دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم گرفتم . تافل 100 دارم . سن هم 34 و سرمایه ای در حدود 70 هزار دلار دارم ازمون usmle رو 187 . 177 و 210 اوردم .
    میدونم شرایط ویزا دشوار ولی لطفا شرایط من رو فارغ از شرایط ویزا بسنجید .
    ( درضمن همسر مهندس برق و در سال حدود 76 تا 82 هزار دلار میتونه در امد داشته باشه در سال در امریکا در صورت اخذ ویزای همراه )
    شرایط من ایا مناسبه ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و وقت بخیر
      در چنین برنامه هایی همچون تخصص یکی از مهمترین قسمت های کار داشتن استاد است که شما میفرمائید شرایطش رو دارید. شرایط اخذ ویزا هم بستگی داره به شرایط شما چون در کل همیشه شرایط اخذ ویزای آمریکا برای ایرانیان میتونه کاملا سلیقه ای برخورد بشه. در کل اگر شما به خاک این کشور ورود کنید میتونه اتفاق های خوبی بر اساس شایستگی شما بیفته

  9. محمد گفت:

    سلام ایا دوره فوق تخصص در امریکا وجود دارد یا فقط تخصص هست ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه مقصد متغیر است. برای بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  10. عارف گفت:

    سلام وقتتون بخير
    ايا امريكا براي تخصص پزشكي هم بورسيه ميكنند ؟ شرايط بورسيه بر چه حسابي هست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما. برای برای تخصص امکان بورسیه وجود دارد ولی یک سیستم کاملا رقابتی است. برای بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  11. محمدرضا گفت:

    با سلام خدمت به عوامل سایت.5500دلار درامد ماهانه است یا سالانه یا کل دوره کارآموزی؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب. این میزان برای کل دوره کارآموزی هست
      می تونید برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *