مهاجرت تحصیلی اسپانیا

رشته ایمنی شناسی در اسپانیا

رشته ایمنی شناسی در اسپانیا

رشته ایمنی شناسی در اسپانیا در مقطع ارشد و دکترا دنبال میشود. دانشگاه های معتبر اسپانیا مانند بارسلونا و مادرید این رشته را ارائه میدهند. جهت تحصیل رشته ایمنی شناسی در اسپانیا بایستی دارای مدرک حداقل لیسانس باشید و همچنین دارای مدرک زبان اسپانیایی در حد B2 باشید. دانشگاه های اسپانیا دارای مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه های مجهز برای تحقیق و پژوهش رشته های پزشکی مانند رشته ایمنی شناسی می باشند. برای بررسی بیشتر موضوع تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مطلب را ارائه کرده اند.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در اسپانیا

ایمنی شناسی شاخه ای از علوم زیست پزشکی است که به مطالعه فیزیوپاتولوژی سیستم ایمنی می پردازد. تحصیل رشته ایمنی شناسی در اسپانیا به دنبال حل مشکلات ناشی از آسیب شناسی های پیچیده با اهمیت ویژه برای سلامت عمومی است. از طریق توسعه روش شناختی، ایمونولوژی به یک ابزار ضروری در بیوتکنولوژی، در طراحی داروها و ابزارهای تشخیصی، و در بسیاری از کاربردهای درمانی تبدیل شده است. ایمونولوژی یک رشته کلیدی در تحقیقات زیست پزشکی در سراسر جهان است.

این امر مستقیماً با پیشرفت ‌های فوق‌العاده مراقبت ‌های بهداشتی تولید شده در زمینه ایمونولوژی در 50 سال گذشته مرتبط است: واکسن‌ها، پیوندها، آنتی‌بادی ‌ها، درمان ضد سرطان، فاکتورهای تمایز سلولی و درمان دارویی ضدالتهابی. کارشناسی ارشد ایمونولوژی دانش و مهارت هایی را ارائه می دهد که طیف گسترده ای از فرصت ها را در بسیاری از زمینه ها مانند تحقیق و آموزش، بیوتکنولوژی، پزشکی و علوم دامپزشکی به دانشجویان ارائه می دهد. درک جامع از سیستم ایمنی همچنین دانشجویان را برای ارزیابی فرآیندهای پاتولوژیکی که مستقیماً سیستم ایمنی را درگیر می کند یا با سایر سیستم های فیزیولوژیکی مرتبط است، مجهز می کند.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در اسپانیا معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه بارسلونا
2دانشگاه کامپولتنس مادرید
3دانشگاه خودمختار بارسلونا

تحصیل رشته ایمنی شناسی در اسپانیا

کارشناسی ارشد ایمنی شناسی دانشگاه بارسلونا اسپانیا

هدف دوره کارشناسی ارشد ایمنی شناسی دانشگاه بارسلونا اسپانیا ارائه دانش کافی در مورد ایمونولوژی برای دسترسی به فرصت های حرفه ای ارائه شده در این زمینه است. آگاهی از این موضوع برای تشخیص و درمان تعداد زیادی از بیماری هایی که درصد بالایی از جمعیت انسان و حیوان را تحت تاثیر قرار می دهند، از جمله بیماری های عفونی ناشی از باکتری ها، ویروس ها (ایدز) و انگل ها و نیز بیماری های خود ایمنی، التهابی ضروری است. فرآیندهای (آرتریت روماتوئید)، آلرژی ها، پیوندها و سرطان، که به زرادخانه درمانی وسیعی از جمله ژن درمانی نیاز دارند. علاوه بر این، از منظر پیشگیری از سلامت عمومی، واکسن‌ها مؤثرترین سلاح درمانی در تاریخ بشر بوده‌اند و توسعه آن‌ها ارتباط مستقیمی با دانش ایمونولوژی دارد.

هدف کارشناسی ارشد ایمنی شناسی دانشگاه بارسلونا اسپانیا ارائه زمینه ای در جنبه های نظری و عملی است که زیربنای آموزش متخصصان در زمینه سلامت انسان و دام و متخصصان در بخش های داروسازی و بیوتکنولوژی است. دانش متمرکز بر مدرک کارشناسی ارشد در ایمونولوژی پیشرفته بستری برای طیف گسترده ای از امکانات در زمینه های مختلف تحصیلی است:

  • فعالیت های مربوط به دانش سیستم ایمنی، اجزای سلولی و مولکولی آن
  • فرآیندهای عملکردی و تعاملات سلولی و مولکولی در آناتومیک
  • ساختارها و فیزیولوژی عمومی

4 حوزه ای که این دانش در آنها توسعه می یابد عبارتند از:

  • تحقیق و تدریس
  • بیوتکنولوژی
  • دارو
  • علوم دامپزشکی

دکترای رشته ایمنی شناسی دانشگاه بارسلونا اسپانیا

دکترای رشته ایمنی شناسی دانشگاه بارسلونا اسپانیا برای دانشجویانی است که مدرک کارشناسی ارشد را در هر زمینه ای از علوم زیستی دریافت کرده اند. مشخصات دانشجویی ایده‌ آل، فردی است که ظرفیت مشخصی برای تجزیه و تحلیل، نگرش فعال، ذهنیت حل مسئله و مدرک کارشناسی ارشد تکمیل شده در ایمونولوژی پیشرفته از دانشگاه Autònoma de Barcelona و دانشگاه بارسلونا داشته باشد. دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد تحقیقاتی رسمی یا معادل آن در زمینه علوم زیستی هستند، که در دوره ای مشابه با دوره دکتری این دوره اخذ شده اند نیز می توانند درخواست دهند. در مورد فوق آموزش اختصاصی دانشجو در ایمونولوژی لحاظ خواهد شد.

دانشجویانی که در این برنامه مدرک دکترا را کسب می کنند، می توانند در مراکز تحقیقاتی، دانشگاه ها، بیمارستان ها و شرکت های تحقیقاتی و توسعه علمی در سطح ملی و بین المللی، حرفه علمی، آکادمیک یا حرفه ای را دنبال کنند. آنها می توانند وظایف حرفه ای را در زمینه های علوم زیستی و پزشکی انجام دهند که به افراد حرفه ای با تخصص بالایی در ایمونولوژی نیاز دارد. هدف اصلی دکترای رشته ایمنی شناسی دانشگاه بارسلونا اسپانیا آماده سازی دانشجویان برای انجام تحقیقات مستقل در زمینه ایمونولوژی و کاربردهای آن است.

  • این برنامه با هدف تجمیع دانش و آموزش محققان سطح بالا در زمینه ایمونولوژی انجام می شود.
  • این برنامه به ارزیابی تحقیقات داوطلب دکترا در ارائه عمومی پایان نامه دکترا و انتشار مقالات برگرفته از آن در مجلات بین المللی نمایه شده در JCR می پردازد

کار در رشته ایمنی شناسی در اسپانیا

با داشتن مدرک تحصیلی در رشته ایمنی شناسی و همچنین داشتن پیشنهاد کاری در این رشته می توانید با ویزای کاری اسپانیا در این کشور کار در رشته ایمنی شناسی در اسپانیا را تجربه کنید. میزان درآمد کار در رشته ایمنی شناسی در اسپانیا بالاست. در نمودار زیر میزان درآمد کار در رشته ایمنی شناسی در اسپانیا ذکر شده است:

درآمد متخصص ایمونولوژی در اسپانیا

انجمن ایمونولوژی بالینی اسپانیا

انجمن اسپانیایی آلرژی در نوامبر 1948 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین انجمن های علمی در اسپانیا بود و نام فعلی آن، انجمن ایمونولوژی بالینی اسپانیا و آلرژولوژی اسپانیایی در سال 1975 ابداع شد. اولین جلسه آن در سال 1949 و از سال 1978 برگزار شد. کنگره های ملی و سمپوزیوم های بین المللی هر سال به طور متناوب برگزار می شوند. اولین کمیته های کاری آن در سال 1959 شروع به کار کرد و امروزه SEAIC بر روی 15 کمیته کاری متخصص در زمینه های مختلف آلرژی، از جمله یک کمیته خاص در مورد پرستاری در آلرژی، کار می کند. از سال 1986 تا 2005 مجله اسپانیایی آلرژولوژی و ایمونولوژی بالینی مجله رسمی بود، که سپس بسته شد و به مجله تحقیقات آلرژولوژی و ایمونولوژی بالینی تغییر یافت

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اسپانیا در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است.

سوالات متداول در باب رشته ایمنی شناسی در اسپانیا

در این قسمت از مطلب به سوالات متداول در باب رشته ایمنی شناسی در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • درآمد متخصصان در رشته ایمنی شناسی در اسپانیا چقدر است؟ درآمد متخصصان در رشته ایمنی شناسی در اسپانیا از 2000€ یا 8000€ (یورو) متغیر است.
  • دانشگاه های مناسب جهت تحصیل رشته ایمنی شناسی در اسپانیا کدامند؟ دانشگاه بارسلونا- دانشگاه کامپولتنس مادرید- دانشگاه خودمختار بارسلونا
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *