مهاجرت کاری اسپانیا

ویزای کاری اسپانیا

ویزای کاری اسپانیا

ویزای کاری اسپانیا در سال 2023 به طور مستقیم بسیار سخت، اما راه های میانبر بسیار زیادی برای به دست آوردن این ویزا وجود دارد. اسپانیا کشوری در جنوب قاره اروپا است که متقاضیان زیادی دارد. افرادی که قصد مهاجرت کاری به اسپانیا را دارند. باید همانند دیگر کشورهای اروپایی ابتدا شغل مورد نظر خود در این کشور را بیابد. پس از آن با عقد قرارداد کاری با کارفرمایان و دریافت دعوتنامه از جانب آن ها امکان اخذ ویزای کاری اسپانیا را خواهند داشت. با برقراری ارتباط با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می­ توانند از سایر گزینه های کاری در دیگر کشورها آگاهی یابند. بسیاری از متقاضیان پس از اخذ ویزای تحصیلی این کشور و تبدیل این ویزا به ویزای کاری توانایی کار در این کشور را پیدا خواهند نمود.

نرخ بیکاری در کشور اسپانیا یافتن کار و اخذ پیشنهاد کاری از کارفرمایان این کشور ساده نیست. البته افرادی که مشاغل آنان در لیست مشاغل مورد نیاز در این کشور قرار دارد و از مهارت زبان اسپانیایی برخوردار هستند، شانس زیادی برای کاریابی و دریافت پیشنهاد کاری خواهند داشت. اسپانیا کشوری با قدمت دیرینه است که در سال های اخیر در بخش های توریسم و صنعت رشد و پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است. از همین رو اکثر مردم این کشور از مهارت زبان انگلیسی نیز برخوردارند. افرادی که از مهارت زبان انگلیسی برخوردار می­ باشند. شانس یافتن شغل مورد نظر خود در اسپانیا را خواهند داشت.

اینفوگرافی ویزای کاری اسپانیا

شرایط ویزای کار اسپانیا

همانطور که پیشتر بیان نمودیم اخذ ویزای کاری این کشور با ارائه پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در این کشور امکان پذیر است. اکثراً دانشجویانی که با اخذ ویزای تحصیلی به این کشور سفر نموده اند. در صدد یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور هستند. البته این افراد از شانس بیشتری برای انجام کار در این کشور برخوردار هستند. زیرا در طول دوره­ تحصیلی خود اولاً با بازارهای کاری اسپانیا آشنا شده و ثانیاً مهارت لازم برای تکلم با زبان اسپانیایی را کسب نموده اند. شرایط و قوانین انجام کار در اسپانیا به گونه ای است که افراد اجازه 40 ساعت کار در هفته را دارند. ساعات کاری در اسپانیا برخلاف برخی از کشورها از ساعت 9 صبح آغاز و تا 8 شب ادامه می­ یابد. در نظر داشته باشید اولویت استخدام در این کشور ابتدا با متقاضیان مقیم این کشور می باشد.

در نظر داشته باشید که پیشنهاد کاری اخذ شده از این کشور می باید بر روی سربرگ رسمی شرکت مورد نظر باشد. همچنین مهر و امضاء کارفرما در انتهای سربرگ قرارداد کاری باشد. مورد مهم دیگری در این خصوص درج حقوق دریافتی 1 سال کاری متقاضی به یورو خواهد بود. همچنین متقاضیان جهت کار در این کشور می باید به زبان اسپانیایی مسلط باشند.

اخذ ویزای کاری اسپانیا در سال 2023

افراد در بخش های گردشگری، تجارت، صنعت و مهندسی با فرصت های شغلی بیشتری روبرو هستند. ناگفته نماند افرادی که از توانایی تکلم به زبان اسپانیایی برخوردار نمی­ باشند. در بخش توریسم و یا تدریس زبان انگلیسی نیز می­ توانند به جستجوی شغل بپردازند. دانشجویانی که در دانشگاه های اسپانیا مشغول به تحصیلند، در حین تحصیل می ­توانند به انجام کارهای دانشجویی و پاره وقت بپردازند. دانشجویان مقطع کارشناسی مجاز به 18 ساعت کار در هفته و دانشجویانی که در مقاطع بالاتر هستند، امکان 20 الی 30 ساعت کار در هفته را خواهند داشت. لازم به ذکر است اگرچه نرخ بیکاری در اسپانیا نسبتاً بالا است. اما افرادی که از مهارت های مورد نیاز این کشور برخورداند به راحتی می توانند شغل مورد نظر خود را بیابند.

به طور کلی میزان دریافتی در این کشور بدین صورت خواهد بود:

حداقل و حداکثر درآمد در اسپانیا

برترین طرق اخذ اقامت کار اروپا، کشورهایی می باشند که فرصت کاری محدود در اختیار واجدین شرایط قرار می دهند. در این میان می توان به آلمان، اتریش و آفریقای جنوبی اشاره کرد. شایان ذکر است که نرخ بیکاری در این کشورها در سطح پائینی قرار دارند. رهبری اقتصاد بر اروپا را بر عهده دارند.

نرخ بیکاری در اسپانیا

همان طور که نمودار زیر نشان می دهد، هر ساله شاهد کاهش نرخ بیکاری در اسپانیا هستیم. این موضوع به نوبه خود درخواست ویزای کاری این کشور را دوچندان می کند. در این کشور هر ساله لیست مشاغل مورد نیاز اعلام می گردد. این موضوع نشان می دهد که این کشور اروپایی نیز درصدد استخدام نیروهای جوان جهت اشتغال می باشد.

در نمودار زیر نرخ بیکاری این کشور در چند سال اخیر و همچنین در سال 2022 شرح داده شده است:

نرخ بیکاری در اسپاینا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری اسپانیا در سال 2023

متقاضیانی که موفق به اخذ Job Offer از سوی کارفرمایان در این کشور در سال 2023 شده اند. در مرحله بعد می­ باید با ارائه مدارک زیر نسبت به دریافت ویزای کاری اسپانیا اقدام نمایند:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 120 روز اعتبار
  • ارائه ترجمه تمامی صفحات شناسنامه متقاضی
  • آدرس محل سکونت و محل کار
  • ارائه دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان در این کشور
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری این کشور
  • برخورداری از تمکن مالی لازم با ارائه گردش حساب بانکی در 6 ماه اخیر
  • 3 قطعه عکس
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت فرد
  • ارائه مجوز کار اسپانیا که از سوی وزارت کار اسپانیا صادر می ­گردد.
  • رسید پرداخت هزینه های مربوط به ویزا

این ویزا در ابتدا دارای اعتبار 1 ساله می­ باشد. بسته به مدت زمان قراردادکاری میان کارفرما و فرد مورد نظر امکان تمدید آن برای متقاضیان کار در این کشور وجود دارد. از مهمترین مزایای اخذ ویزای کاری این کشور امکان مهاجرت به همراه اعضاء خانواده است. بدین منظور فرد بایستی ویزای همراه را برای همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود دریافت نمایند. فرزندان متقاضی انجام کار در اسپانیا امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی این کشور را خواهند داشت. باید توجه داشته باشید که تدریس در مدارس دولتی این کشور به زبان اسپانیایی می­ باشد. همچنین همسر شخص امکان تحصیل در دانشگاه های معتبر و با کیفیت اسپانیا را خواهند داشت. مقاله موسسات کاریابی در اسپانیا جهت کاریابی در این کشور اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهد داد.

انواع ویزای اسپانیا

افرادی که قصد سفر و مهاجرت به این کشور را دارند، تنها با اخذ ویزای این کشور امکان مراجعت به اسپانیا را خواهند داشت. این ویزا با توجه به اهداف سفر افراد به انواع زیر تقسیم می­ گردد.

انواع ویزا اسپانیاتوضیحات
ویزای توریستی اسپانیااین ویزا به صورت کوتاه مدت و کوتاه مدت و با قابلیت 1 بار ورود، 2 بار ورود و چند بار ورود می­ باشد.
ویزای کاری اسپانیااین ویزا برای متقاضیان انجام کار در این کشور صادر می­ گردد که در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت اسپانیا نیز خواهد شد.
ویزای تجاریاین ویزا برای افرادی که با توجه به قوانین سرمایه گذاری در اسپانیا قصد مهاجرت به این کشور را دارند، صادر می ­گردد.
ویزای الحاق به همسراین ویزا برای آن دسته از افرادی که با اتباع اسپانیایی ازدواج نموده اند، صادر می ­گردد.
ویزای پزشکیاین ویزا برای افرادی که با هدف درمان و انجام امور پزشکی به اسپانیا سفر می­ نمایند، صادر می­ گردد.

انواع ویزای کاری اسپانیا

در ادامه به انواع ویزای کاری اسپانیا به همراه شرایط ویزا خواهیم پرداخت:

نوع ویزاشرایط
ویزای کاری بلند مدتداشتن پیشنهاد کاری
ویزای کاری فصلیپیشنهاد کاری
اثبات محل اقامت
بازگشت به کشور خود پس از اتمام کار
کارت آبی اتحادیه اروپامدرک آموزشی معتبر
سابقه کاری 3 الی 5 رسال
داشتن قرارداد کاری
Au Pair کاملسن 17 الی 30 سال
اثبات حقوق
پوشش پزشکی
گواهی مالی

لیست مشاغل مورد نیاز اسپانیا

شرایط بازارهای کاری این کشور برای انجام کار مناسب نیستند. اما در مقابل این کشور در برخی از مشاغل با کمبود نیروی ماهر رو برو است. از همین رو افرادی که مشاغل آنها در لیست مشاغل زیر قرار دارد، به راحتی می ­توانند پیشنهاد کاری از کارفرمایان و یا شرکت های چند ملیتی که در این کشور واقع هستند دریافت نموده و یا اخذ ویزای کاری این کشور به این کشور مهاجرت نمایند.

  • مشاغل مرتبط با رشته مهندسی فناوری اطلاعات
  • مهندسی مکانیک و صنعت
  • پزشک متخصص
  • گردشگری و مهمانداری
  • تدریس زبان انگلیسی
  • معامله گران

لازم بذکر است کارفرمایان در اسپانیا زمانی مجاز به ارسال پیشنهاد کاری به شهروندان خارج از اتحادیه اروپا هستند که در مدت ماه نتوانسته باشند. نیروی مورد نظر خود را در اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی بیابند.

درآمد مشاغل 2023 در اسپانیا

حقوق و مزایایی که هر شغل دریافت می کند متفاوت از شغل دیگری است. به همین خاطر ممکن است فردی کنجکاو باشد تا بداند شغل متقاضی در این کشور چقدر حقوق دریافت می کند. ما نیز جدولی از مشاغل به همراه درآمد آنها را در ادامه آورده ایم. در نمودار زیر می توان تحولات حداقل درآمد در این کشور در سال های گذشته را مشاهده کرد. در کشور اسپانیا متقاضیان به ازای هر ساعت کار مفید در این کشور می توانند معادل 16€ (یورو) در این کشور اخذ نمایند. شیب تند ایجاد شده پس از سال 2017 به خوبی گویای رشد اقتصادی اسپانیا در این دوره نسب به قبل از آن است.

میانگین اشتغال زایی و بازار کار اسپانیابا توجه به این جدول می توانید از میزان حقوق ماهیانه کار در اسپانیا مطلع شوید. این مشاغل شامل موارد ذیل است:

نام مشاغلحقوق به یورو
نماینده مجلس€3050
کارگر خط مونتاژ€2146
ناظر خط مونتاژ€2020
مدیر تعمیر و نگه داری€5670
مدیریت حمل و نقل€4710
کنترل کننده تجهیزات€3110
کارآموز تکنسین شیمی€874
cnc کار€3210
برنامه نویس cnc€2200
دندانپزشک6570€
ارتودنتیست8179€

چالش های کاریابی در اسپانیا

فرصت های شغلی در اسپانیا محدود و بسیار کمتر از اروپای شمالی و ایالات متحده آمریکا است. کار در اسپانیا می تواند بسیار سخت و کم درآمد باشد. اگر به اسپانیا نقل مکان می کنید و به دنبال کار می گردید، به دلیل محدودیت زبانی فوراً در مضیقه هستید. توصیه فوری ما یادگیری چند زبان اسپانیایی اولیه است. حتی اگر شما به زبان اسپانیایی روان صحبت می کنید، بسیاری از مناطق اسپانیا گویش های مخصوص به خود را دارند – به عنوان مثال در منطقه کاستا براوا (بارسلونا) عمدتاً به زبان کاتالانی صحبت می کنند و از چالش های کاریابی در اسپانیا در این منطقه است.  حتی اگر به زبان مسلط باشید، در اسپانیا بیشتر مشاغل به افراد محلی داده می شود که اغلب اعضای نزدیک خانواده یا اقوام هستند.

رقابت برای یک شغل با قرارداد، که با حق برخورداری از مراقبت های پزشکی همراه است، شدید است و کارفرمایان می توانند بسیار تعیین کننده باشند. رایج ترین انواع مشاغل انگلیسی ارائه شده، مشاغل بار، مشاغل ساختمانی و ساختمانی، مشاغل فروش و مشاغل در بخش مسافرت و توریست مانند مشاغل هتل، شغل رانندگی و مشاغل پذیرایی خواهد بود.

چالش های کاریابی در اسپانیا

تبدیل اقامت به تابعیت با ویزای کاری اسپانیا

اگر چه وضعیت انجام کار در اسپانیا چندان مناسب نیست. اما افرادی که با اخذ ویزای کاری اسپانیا به این کشور مهاجرت نموده اند. همچنین به راحتی می­ توانند اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور را دریافت نمایند. افراد با 3 سال انجام کار مداوم در این کشور ابتدا اقامت اسپانیا و پس از گذشت 5 سال تابعیت و پاسپورت اسپانیا را دریافت خواهند نمود. از مهم ترین مزایای انجام کار در اسپانیا می ­توان به اخذ ویزا برای اعضاء خانواده و مجوز کار برای همسر را نام برد. جهت اخذ تابعیت این کشور حداقل زندگی 10 سال در این کشور نیاز می باشد. همچنین متقاضیان می باید آزمون شهروندی، زبان و گواهی عدم سوء پیشینه به دولت این کشور ارائه دهند.

تبدیل اقامت به تابعیت با ویزای کاری اسپانیا

نکات اساسی در روند درخواست ویزای کاری اسپانیا

همانند اکثر کشورهای اروپایی مدرن، روند درخواست ویزای کاری اسپانیا با دشواری های اندکی همراه است. همچنین شامل نکات بسیار مهمی می شود که حین درخواست باید به درستی رعایت شوند. به طور کلی، برای درخواست ویزای کاری اسپانیا باید برخی از شرایط را داشته باشید. از سوی دیگر، مراحل درخواست ویزای کاری را طبق تعیین مقرات تعیین شده توسط مقامات اسپانیا تکمیل کنید. البته لازم به ذکر است که، فقط اتباع چندین کشور واقع در اروپا واجد شرایط مهاجرت به اسپانیا و کار در این کشور بدون ویزا هستند. بنابراین اگر کشور شما خارج از قاره اروپا واقع شده است، مطمئنا به ویزای کاری نیاز خواهید داشت.

به طور کلی نکات اساسی که در روند درخواست ویزای کاری اسپانیا باید به صورت صحیح رعایت فرمایید به شرح زیر می باشد:

  • طرح کسب و کار خود را در اسپانیا پیدا کنید: در قدم اول بررسی کنید که برای کدام ویزای کاری قرار است درخواست دهید. اگر برای ویزای کاری اسپانیا درخواست می دهید باید در یک شرکت، موسسه یا سازمانی در اسپانیا پدیرفته شده باشید. همچنین توسط مقامات اسپانیایی تصریح شده است که باید یک پیشنهاد کاری مشخص داشته باشید.
  • زمان و مکان درخواست ویزای کاری اسپانیا را بررسی کنید: برای این کار حداقل 3 ماه قبل از سفر به اسپانیا اقدام نمایید. علاوه بر این، مطمئن شوید که از قبل به خوبی درخواست داده اید. شما باید درخواست خود را در سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور عزیزمان ایران ثبت کنید. یا در مرکز درخواست ویزای شخص ثالث به ثبت برسانید.

هزینه درخواست ویزای کاری اسپانیا

تمامی متقاضیانی که مراحل درخواست ویزای کاری اسپانیا را به درستی طی نموده اند. باید در نهایت هزینه درخواست ویزای اسپانیا را حین مصاحبه در کنسولگری اسپانیا در کشور خود پرداخت نمایند. سپس فیش پرداختی هزینه درخواست ویزای کاری خود را به مدارک ارائه شده جهت اخذ ویزا اضافه نمایند. البته لازم به ذکر است که هزینه ویزای کاری اسپانیا بسته به اهداف استخدامی جهت کار در اسپانیا متفاوت است. برای آشنایی بیشتر با هزینه ویزای کاری اسپانیا با اهداف مختلف استخدامی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انوع ویزای کاری اسپانیاهزینه به € (یورو)
ویزای کار شاغل در اسپانیا70€
ویزای کاری اسپانیا به جر مجوز کار این کشور80€
ویزای کار خوداشتغالی در اسپانیا80€
قانون جدید کارآفرینی در اسپانیا 202390€

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای کاری در کشورهای مختلف را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

هزینه درخواست ویزای کاری در کشورهای مختلف را با یکدیگر

مزایا و معایب ویزای کاری اسپانیا

مزایا و معایب ویزای کاری اسپانیا عبارتست از:

مزایامعایب
اخذ مجوز کار و زندگی در اروپاشرایط سخت پیدا کردن کار
اخذ اقامت برای همسر و فرزنداناقتصاد نچندان قوی
مجوز کار برای همسرعدم یافتن کارفرما در دوره 3 ماهه

لازم به ذکر است افرادی که به دنبال اخذ تابعیت این کشور از طریق کار هستند. همچنین می­ باید در طول دوره کاری خود در این کشور مهارت لازم برای صحبت به زبان اسپانیایی را بدست آورده باشد. کار در اسپانیا برای ایرانیان یکی از مقالاتی پیشنهادی ما به شما همراهان همیشگی خواهد بود. دوستان و علاقمندان به موضوع مهاجرت می ­توانند با برقراری ارتباط با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط کاری در دیگر کشورها آگاهی یافته و از نظرات مفید این مجموعه بهره ­مند گردید.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای کار در اسپانیا

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی به سوالات شما در خصوص ویزای کار در اسپانیا می باشیم:

  • شرایط کار در کشور اسپانیا چگونه است؟ اسپانیا در جنوب قاره اروپا و جزء کشورهای درجه 2 اروپایی محسوب می گردد. نرخ بیکاری در این کشور بالا است. اما در سال های اخیر در بخش توریسم و صنعت پیشرفت های چشم گیری داشته است.
  • برای اخذ ویزای کاری اسپانیا چه شرایطی نیاز است؟ برای اخذ ویزای کار اسپانیا لازم است. نیروی کار ماهر که خارج از اتحادیه اروپا قرار دارد. مستقیما از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد کاری دریافت کند. در کنار این مسئله، مهم است تا فرد مورد نظر تسلط کافی به زبان اسپانیایی داشته باشد تا بتواند شانس خود را برای کاریابی در این کشور بالا ببرد.
  • ارائه چه مدارکی برای اخذ ویزای کار اسپانیا نیاز است؟ ارائه قرارداد کاری و دعوتنامه از کارفرما، پاسپورت معتبر و مدارک هویتی، ارائه آدرس محل کار و سکونت در اسپانیا، ارائه تمکن مالی و گردش حساب، گواهی عدم سوء پیشینه و ارائه مجوز کار در اسپانیا
  • اقامت کاری از طریق ویزای کار اسپانیا چگونه است؟ این ویزا در ابتدای امر 1 ساله است. بسته به مدت زمان قرارداد کاری میان کارفرما و فرد قابلیت تمدید دارد. از طریق اخذ ویزای کار فرد می تواند برای ویزای همراه خانواده نیز اقدام کند. پس از 3 سال کار در این کشور اقامت دائم و پس از 5 سال تابعیت و پاسپورت به فرد داده می شود.
4.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای کاری اسپانیا

  1. مریم گفت:

    سلام خسته نباشید مرسی از مقاله خوبتون. من مدرس زبان انگلیسی هستم با 3 سال تجربه کار. دیدم که جز مشاغل مورد نیاز تو اسپانیا هست. آیا این مورد نیاز بودن تفاوتی ایجاد میکنه؟ یعنی سریع تر ویزای کاری میدن؟ یا بدون جاب افر ویزا میدن؟ وجه تمایز خاصی وجود داره یا نه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *