مهاجرت تحصیلی اتریش

رشته ایمنی شناسی در اتریش

رشته ایمنی شناسی در اتریش

تخصص رشته ایمنی شناسی در اتریش در موقعیت های دکترا و کارشناسی ارشد دنبال میشود. اتریش یکی از کشورهای برتر اروپایی با دانشگاه های معتبر است. این کشور دارای دانشگاه های متعدد و معتبری است که رشته های متنوع از جمله رشته های پزشکی را ارائه می کند. ایمنی شناسی که به ایمونولوژی نیز نامیده می شود رشته ای در رابطه با سیستم ایمنی و همچنین بیولوژیک سیستم ایمنی است. دروس ارائه شده در رشته های پزشکی در این کشور به زبان آلمانی ارائه می شود و برای تحصیل در این کشور بایستی مدرک معتبر و همچنین در سطح B2 به زبان آلمانی مسلط باشید. چنانچه خواستار تحصیل در اتریش هستید می توانید شرایط مهاجرت و ویزا را با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی کنید.

تحصیل رشته ایمنی شناسی در اتریش

ایمونولوژی شاخه ای از علم زیست پزشکی است که به پاسخ یک ارگانیسم به چالش آنتی ژنی و تشخیص اینکه چه چیزی خود است و چه چیزی نیست می پردازد. تحصیل رشته ایمنی شناسی در اتریش با مکانیسم های دفاعی از جمله تمام خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی ارگانیسم سروکار دارد که به آن کمک می کند تا با حساسیت خود به ارگانیسم های خارجی، مواد و غیره مقابله کند. ایمونولوژی با عملکرد فیزیولوژیکی سیستم ایمنی در شرایط سلامت و بیماری و همچنین نقص سیستم ایمنی در اختلالات ایمنی مانند آلرژی ها، حساسیت های مفرط، نقص ایمنی، رد پیوند و اختلالات خود ایمنی سروکار دارد. ایمنی شناسی به خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و فیزیولوژیکی اجزای سیستم ایمنی در شرایط آزمایشگاهی، درجا و درون تنی می پردازد. ایمونولوژی طیف وسیعی از کاربردها در چندین رشته از علوم پزشکی دارد.

در جدول زیر دانشگاه های ارائه کننده برای تحصیل رشته ایمنی شناسی در اتریش معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه پزشکی وین
2دانشگاه وین
3دانشگاه گراتس
4دانشگاه پزشکی گراتس
5دانشگاه اینسبروک

تحصیل رشته ایمنی شناسی در اتریش

موسسه ایمنی شناسی دانشگاه پزشکی وین اتریش

موسسه ایمنی شناسی دانشگاه پزشکی وین اتریش در سال 1967 به عنوان اولین مؤسسه تحقیقاتی در کشورهای آلمانی زبان که صرفاً به تحقیقات ایمنی شناسی اختصاص دارد، تأسیس شد. امروزه، یک محیط تحقیقاتی و آموزشی بین المللی عالی با تقریبا 50 عضو از بیش از 15 کشور ارائه می دهد. این موسسه به 4 بخش تحقیقاتی:

  • بخش ایمونوبیولوژی
  • بخش گیرنده های سلول ایمنی و فعال سازی سلول های T
  • بخش تنظیم ایمنی
  • بخش ایمونولوژی سلولی و ایمونوهماتولوژی

با 7 گروه تحقیقاتی تشکیل شده است. علاوه بر این، موسسه ایمونولوژی آزمایشگاهی برای تشخیص ایمنی راه اندازی کرده است. یکی از محورهای مهم فعالیت مؤسسه، آموزش آکادمیک و تربیت نسل آینده دانشمندان است. همه گروه‌ های تحقیقاتی مؤسسه در حال آموزش دانشجویان دکترا هستند که در برنامه دکترای بین‌المللی دانشگاه پزشکی وین ثبت نام کرده‌اند، که در چندین حوزه موضوعی ساختار یافته است. اعضای موسسه ایمونولوژی سرپرستان دکترا و بخشی از هیئت علمی تدریس در چندین حوزه موضوعی با تمرکز بر ایمونولوژی هستند. علاوه بر این، دو حوزه موضوعی توسط اعضای موسسه هماهنگ شده است.

برنامه موسسه ایمنی شناسی دانشگاه پزشکی وین اتریش:

  • برنامه دکتری ایمونولوژی

برنامه‌های دکتری که توسط صندوق علوم اتریش (FWF) تامین می‌شود:

  • التهاب و ایمنی (IAI)
  • ایمونولوژی مولکولی، سلولی و بالینی (MCCA)
  • کنترل مولکولی و سلولی هموستاز بافتی در سلامت و بیماری (TissueHome)

دکترا ایمنی شناسی دانشگاه وین اتریش

برنامه دکترا ایمن شناسی دانشگاه وین اتریش با هدف آشکار کردن مکانیسم ‌های جدید کنترل کننده رشد و عملکرد سلول ‌های ایمنی در سلامت و بیماری و آموزش محققان جوان عالی با مشخصات صلاحیت جدید در تحقیقات پایه، ترجمه و بالینی است. برنامه دکتری ارتباط نزدیکی با دو برنامه تحقیقاتی ویژه (SFB-F18 و SFB-F23) دارد که توسط صندوق علوم اتریش (FWF) حمایت می شود. هدف کلی علمی درک دقیق رویدادها و مکانیسم های مولکولی مرتبط با بیماری های التهابی و ایمنی است. ژن ‌ها، مولکول‌ ها، سلول ‌ها و بافت‌ های جدا شده و همچنین کل ارگانیسم ‌ها همگی به عنوان سیستم‌ های مدل مورد استفاده قرار می‌ گیرند. بدین ترتیب ایمونولوژیست ‌های موش از نزدیک با ایمونولوژیست ‌های انسانی تعامل خواهند داشت و یک تعامل نزدیک بین علوم پایه و بالینی برقرار می‌کنند.

تخصص هم افزایی در زمینه ‌های زیست‌ شناسی مولکولی، زیست‌ شناسی سلولی، ژنتیک موش، ایمونولوژی، آلرژی ‌شناسی، عفونی ‌شناسی و ایمونوفارماکولوژی، همچنین ارائه می شود. مزیت اصلی کار در این شبکه تعاملی، انتقال مشاهدات مولکولی انجام شده در شرایط آزمایشگاهی به درمان بالینی بیماری ‌های ایمنی و التهابی در بیماران خواهد بود.

برنامه دکترا ایمنی شناسی دانشگاه وین اتریش تلاش های تحقیقاتی خود را در 4 زمینه زیر متمرکز خواهد کرد:

  • جنبه های اساسی ایمنی
  • بیماری های التهابی
  • عفونی شناسی و واکسن شناسی
  • آلرژی، حساسیت و پیوند

کار در رشته ایمنی شناسی در اتریش

فارغ التحصیلان رشته ایمنی شناسی در اتریش می توانند در زمینه های شغلی زیر جهت کار در رشته ایمنی شناسی در اتریش به فعالیت بپردازند:

  • شغل آکادمیک در موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی خصوصی و دولتی (در زمینه های شیمی، زیست شناسی یا پزشکی با تمرکز بر بیوشیمی)
  • فعالیت های تحقیقاتی و حرفه ای در یک محیط بالینی (به عنوان مثال، پزشکی ژنتیک، زمینه های پزشکی و بیولوژیکی تحقیقات پایه، تحقیقات بالینی، و همچنین طراحی درمانی)
  • آزمایشگاه های شیمیایی و دارویی و بیوتکنولوژی
  • مدیریت دولتی در زمینه های شیمی، محیط زیست و پزشکی (به عنوان مثال ارزیابی خطر، مهندسی ژنتیک و زیست شناسی عفونت)
  • توسعه محصول (توسعه روش های درمانی و تشخیصی)، تولید و کنترل کیفیت در صنایع شیمیایی و دارویی
  • مدیریت محصول برای شرکت های شیمیایی، زیست پزشکی و دارویی
  • تجزیه و تحلیل بیولوژیکی و شیمیایی مولکولی با وضوح بالا، تشخیص بالینی و محیطی (صنعت، کلینیک، شرکت های خصوصی)
  • بیمارستان ها و کلینیک ها

میزان درآمد کار در رشته ایمنی شناسی در اتریش جهت کار در کشور اتریش به شرح زیر است:

درآمد متخصص ایمونولوژی در اتریش

تحصیل رشته ایمنی شناسی در دانشگاه وین اتریش

دانشگاه پزشکی وین با سابقه 650 ساله خود یکی از قدیمی ترین و مهم ترین موسسات تحقیقاتی پزشکی سطح بالا در اروپا است. این بیمارستان 1800 محقق و 1600 پزشک پزشکی را استخدام می کند که کادر پزشکی بیمارستان عمومی وین، بزرگترین بیمارستان اروپا هستند. MUW جایگاه پیشرو در تحقیق و تدریس دارد و در رتبه بندی در رده بالینی، پیش بالینی و سلامت در رتبه 49 در سراسر جهان، 14 در اروپا و 3 در منطقه آلمانی زبان قرار دارد. یکی از بزرگترین مؤسسات تحقیقاتی MUW، مرکز پاتوفیزیولوژی، عفونی شناسی و ایمونولوژی (CePII) است که با بیش از 300 کارمند (که 200 نفر از آنها با پول شخص ثالث حقوق می گیرند) نزدیک به 10% از خروجی تحقیقاتی MUW را به دست می آورد.

هانس استاکینگر، یکی از دانشمندان اصلی این پروژه، ریاست مرکز و یکی از زیرواحدهای مرکز، موسسه بهداشت و ایمونولوژی کاربردی (HAI) را بر عهده دارد. HAI شریک اصلی MUW در این پروژه است که تحقیقات پیشرفته ‌ای را در زمینه زیست‌ شناسی سلول ‌های ایمنی، به ویژه سلول‌های T و سلول ‌های میلوئید، با تمرکز بر تعدیل پاسخ ‌های ایمنی، زیست ‌شناسی عفونی، به‌ ویژه، عفونت ‌های باکتریایی انجام می‌دهد. شرایط ویزای کار اتریش برای ایرانیان در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *