مهاجرت کاری ایسلند

حقوق بازنشستگی در ایسلند

حقوق بازنشستگی در ایسلند

برای درخواست حقوق بازنشستگی در ایسلند در اولین قدم باید به قوانین و مقررات این کشور در زمینه بازنشستگی اطلاعات موثقی داشته باشید. در این کشور بازنشستگان مانند دیگر کشورهای جهان مزایا و امتیازات ویژه این سنین را دارند لذا بازنشستگی در ایسلند می تواند بازنشستگی خوبی برای شما باشد. درست است که این کشور برای شما شاید متفاوت باشد و یا آب و هوا و شرایط زندگی جدید را تجریه کنید. لذا باید قبل از مهاجرت به این کشور و یا اخذ ویزای بازنشستگی در خصوص شهرهای مناسب برای زندگی و کار و حتی اماکن تفریحی و طبیعی بسیار دقت کنید. ایلسند از کشورهای خاصی است که هر فردی بنابر شرایط خود می تواند ان را به امن ترین مکان برای استراحت تبدیل کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و ویزای بازنشستگی ایسلند به شما مشاوره ارائه می دهد.

آمار و اخبار در خصوص حقوق بازنشستگی در ایسلند

بر اساس شاخص جهانی بازنشستگی مؤسسه مرسر سی‌اف‌ای برای سال 2023، ایسلند دارای بهترین سیستم بازنشستگی در جهان است – یک مطالعه جهانی که نشان می‌دهد چگونه کشورها جمعیت سالخورده خود را برای بازنشستگی آماده می‌کنند. به دلیل اینکه به خوبی اداره می شود و مزایای قوی برای بازنشستگان از جمله مستمری سخاوتمندانه دولتی ارائه می کند، مورد تحسین قرار گرفت. نمرات 11 کشور، از جمله هند و کره جنوبی، امسال کاهش یافتند، زیرا جهان برای محدود کردن پیامدهای اقتصادی ناشی از بحران کووید-19  مبارزه می کند. در این گزارش آمده است که محیط اقتصادی کنونی با کاهش رشد دستمزدها، نرخ بهره تاریخی پایین و کاهش بازده در بسیاری از طبقات دارایی، فشارهای مالی بیشتری را بر سیستم های درآمد بازنشستگی موجود وارد می کند.

سیستم حقوق بازنشستگی در ایسلند

برای اینکه از سیستم تامین اجتماعی در ایسلند مستحق دریافت مستمری سالمندی باشید، باید حداقل 3 سال در این کشور در سن 16 تا 66 سال زندگی کرده باشید. مستمری سالمندی از سن 67 سالگی پرداخت می شود. حقوق بازنشستگی سالمندان تست درآمد است، به این معنی که اگر درآمد دیگری داشته باشید کاهش می یابد و اگر درآمد شما از مقدار معینی بیشتر شود، می تواند به طور کامل لغو شود. کارمندان و افراد خوداشتغالی که به یک صندوق بازنشستگی شغلی در ایسلند کمک پرداخت کرده‌اند، می‌توانند پس از رسیدن به سن 65 سالگی برای بازنشستگی سالمندی از صندوق درخواست دهند. درخواست‌های این بازنشستگی باید به صندوق بازنشستگی که به آن پرداخت کرده‌اید ارسال شود. هیچ الزامی برای حداقل مدت اقامت در ایسلند برای دریافت پرداخت از صندوق های بازنشستگی شغلی وجود ندارد.

پرداخت های مستمری سالمندی در ایسلند شامل موارد زیر است:

  • مستمری پایه
  • مکمل بازنشستگی
  • مکمل خانوار: به کسانی پرداخت می شود که تنها مسئول یک خانواده هستند و کمک هزینه کم درآمد دریافت می کنند.

شرایط حقوق بازنشستگی در ایسلند

مستمری سالمندی بر اساس مدت زندگی شما در ایسلند و میزان درآمد شما محاسبه می شود. کسانی که بین 16 تا 67 سال به مدت 40 سال یا بیشتر در ایسلند زندگی کرده اند ، مستمری کامل کهولت سن دارند. کسانی که کمتر از 40 سال در ایسلند بین سنین 16 تا 67 سال زندگی کرده اند، مستحق دریافت مستمری پیری متناسب هستند. حداکثر میزان مستمری عمومی یک مقدار ثابت است. با این حال، میزان بازنشستگی بر اساس درآمد در برابر درآمد از منابع دیگر آزمایش می‌شود و زمانی که درآمد از حد معینی فراتر رفت، کاهش می‌یابد و زمانی که درآمد بالاتر از یک آستانه معین باشد، از آن خارج می‌شود. اگر متولد 1952 یا بعد از آن هستید، می توانید برداشت مستمری را تا 80 سالگی به تعویق بیندازید. سپس پرداخت ها افزایش می یابد.

سیستم بازنشستگی ایسلند از 3 رکن تشکیل شده است که در جدول زیر شاهد آن هستید:

ارکانتوضیحات
بیمه اجتماعیسیستم بیمه اجتماعی یک سیستم بازنشستگی عمومی است که با مالیات تامین می شود و همه ایسلندی ها به آن تعلق دارند.
صندوق های بازنشستگیهر فردی که در ایسلند کار می کند موظف است به صندوق بازنشستگی کمک کند. صندوق های بازنشستگی بر اساس مشارکت های تجمعی کارگران است. اعضای صندوق بازنشستگی همچنین می توانند برای مستمری از کارافتادگی، مستمری همسر و مستمری فرزندان درخواست دهند.
پس انداز بازنشستگی تکمیلیپس‌انداز بازنشستگی تکمیلی، پس‌انداز داوطلبانه افراد است که مزایایی را برای آن افراد فراهم می‌کند. استحقاق طبق قوانین ارث به ارث می رسد.

مراحل دریافت حقوق بازنشستگی در ایسلند

سازمان تامین اجتماعی می تواند به مستمری بگیری که دارای فرزند زیر 18 سال باشد، مستمری کودک بپردازد. سازمان تامین اجتماعی مجاز است در صورتی که مستمری بگیر سالمند تنها زندگی می کند و یا قادر به تامین هزینه های زندگی خود بدون کمک نباشد، سایر الحاقیه ها را پرداخت کند. اینها شامل مکمل خانگی برای یک فرد مجرد، مکمل ویژه برای حمایت و مکمل های بیشتر است. مستمری استخدامی و یا صندوق های بازنشستگی قوانین خاص خود را در مورد پرداخت مستمری های شغلی دارند. با این حال، به طور کلی، مدت پرداخت و مبلغ پرداختی به صندوق بازنشستگی در نظر گرفته می شود. سازمان تامین اجتماعی هر ساله مبالغ پرداختی مستمری را در سایت خود منتشر می کند و ارقام را به روز می کند.

میزان مکمل های درآمدی نیز بین سال ها تغییر می کند. اداره بیمه اجتماعی به افرادی که در ایسلند زندگی می کنند و ممکن است از یک کشور دیگر اتحادیه اروپا مستمری دریافت کنند کمک می کند. مستمری ها به صورت ماهانه پیش پرداخت می شود. کسانی که در بازار کار ایسلندی کار می کنند، حقوق بازنشستگی را از طریق پس انداز بازنشستگی به دست می آورند. پس‌اندازهای شخصی علاوه بر کمک‌های اجباری به صندوق‌های بازنشستگی و مستمری بیمه اجتماعی ملی، می‌تواند امنیت مالی در دوران سالمندی را تضمین کند. پرداخت های صندوق بازنشستگی باید درخواست شود. فرم های درخواست را می توان از صندوق های بازنشستگی مختلف دریافت کرد. از طریق سایت صندوق های بازنشستگی نیز قابل دریافت هستند و یا از طریق پست دریافت می شوند.

در نمودار زیر شاهد افزایش بازنشستگان در کشور ایسلند در سال های اخیر هستید:

افزایش بازنشستگان در ایسلند

صندوق حقوق بازنشستگی در ایسلند

برای درخواست بازنشستگی از یک صندوق کافی است، اگرچه کمک ها به بیش از یک صندوق پرداخت شده است زیرا اکثر صندوق های بازنشستگی عضو توافقنامه ای هستند که انتقال حق بیمه بین صندوق های مختلف را فراهم می کند. همه صندوق‌های بازنشستگی می‌توانند اطلاعات مربوط به صندوق‌هایی را که هر فرد در طول زندگی خود در آن مشارکت کرده است، ارائه دهند. به طور کلی، صندوق های بازنشستگی از سن 67 سالگی شروع به پرداخت مستمری می کنند، اما چندین صندوق این سن را 65 سال تعیین کرده اند. بررسی قوانین ایسلند مربوط به صندوق های مربوطه عاقلانه است. صندوق‌های بازنشستگی می‌توانند به اعضای صندوق اجازه دهند تا دریافت مستمری خود را تا سن 70 سالگی به تعویق بیندازند و یا می‌توانند آن را تا 5 سال پیش ببرند. پس از آن، پرداخت های بازنشستگی افزایش یا کاهش خواهد یافت.

با اقامت در بهترین شهرهای ایسلند بازنشستگی خود را تامین کنید. حقوق بازنشستگی تا پایان عمر هر ماه به صورت مساوی پرداخت می شود. به استثنای بسیار اندک، میزان مستمری به نسبت حق بیمه پرداختی در طول زندگی کاری یک فرد است. پرداخت های بازنشستگی به عنوان درآمد دستمزد مشمول مالیات می شود. به منظور بهره مندی از کمک هزینه مالیاتی شخصی خود هنگام شروع درخواست بازنشستگی، باید کارت مالیاتی خود را همزمان با درخواست بازنشستگی خود بازگردانید. به همسر بازماندگان یکی از اعضای صندوق بازنشستگی در صورت احراز شرایط مقرر توسط صندوق بازنشستگی مربوط، مستمری پرداخت می شود. هر صندوق بازنشستگی قوانین خاص خود را در مورد انتقال حقوق بازنشستگی به همسر بازمانده تعیین می کند که به موضوعاتی مانند مبلغ بازنشستگی مربوط می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به ایسلند به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *