مهاجرت کاری اسپانیا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اسپانیا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اسپانیا

بررسی بازار کار و کسب اطلاعات کافی در مورد مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اسپانیا یکی از موارد مهم در خصوص مهاجرت به این کشور می باشد. این کشور در جنوب غربی قاره اروپا می باشد. این کشور از سمت جنوب شرقی توسط دریای مدیترانه هم مرز می باشد. آب و هوای این کشور گرم و مرطوب می باشد. رتبه هشتم از لحاظ اقتصاد را دارا می باشد. این کشور پهناروترین کشور می باشد و نزدیک به 40 میلیون نفر جمعیت دارد. این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است.

کار در اسپانیا

زمانی که مجوز کار و اقامت شما در این کشور صادر گردید و از طریق ارسال دعوت نامه رسمی کاری از کارفرما که به صورت آنلاین نیز امکان پذیر می باشد. در ضمن برای صدور دعوت نامه رسمی کاری که توسط کارفرما انجام می شود باید به اداره مهاجرت این کشور مراجعه کنید. مقاله بازار کار در اسپانیا در خصوص کار در این کشور اطلاعاتی دقیق در اختیار شما قرار خواهد داد. افرادی که قصد دارند از زمان دریافت دعوت نامه رسمی کاری، کارفرمای اسپانیایی مجوز دارد به مدت یک ماه بابت دریافت ویزای کار این کشور و ارائه مدارک لازم به سفارت اسپانیا در کشور خود اقدامات لازم را انجام می دهید. در غیر این صورت مجوز کار این کشور برای متقاضیان لغو می شود.

کسانی که قصد دارند مجوز کار و اقامت در این کشور را در سال 2024 اخذ نمایند، توسط مقامات حزب کارگری صورت می گیرد. کارفرما های اسپانیایی در صورتی می توانند نیروهای خارجی و بین المللی را جهت انجام کسب و کار مورد نظر استخدام می شود که مجوز کار نیروی خارجی را از اداره مهاجرت اسپانیا دریافت می شود. شهروندان کشور های عضو اتحادیه اروپا، لیختن اشتاین، کشور نروژ و کشور سوئیس در زمینه کسانی قرار می گیرد که برای مشغول شدن کار در اسپانیا، احتیاج به دریافت ویزای کار و ارائه مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار این کشور به سفارت اسپانیا را ندارد.

اطلاعات لازمی که باید در رزومه کاری در اسپانیا ذکر شود:

اطلاعات لازم برای رزومه کاری در اسپانیا

شرح مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اسپانیا

پس از طی مراحل قانونی در مرحله اخذ ویزای کار این کشور می باید مدارک معتبری را به سفارت این کشور ارائه گردد. این مدارک عبارتست از:

  • ارائه اصل و کپی پاسپورت معتبر که به مدت 4 ماه اعتبار داشته باشد.
  • ارائه اصل و کپی مدارک شناسایی و کارت شناسایی
  • ارائه حساب بانکی و تمکن مالی معتبر
  • فرم درخواست ویزا بدون خط خردگی و کامل تکمیل باشد.
  • ارائه عکس مناسب
  • داشتن بیمه نامه مسافرتی که برای کشور های عضو اتحادیه اروپا معادل 30000€ (یورو)
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی
  • ارائه اصل و کپی قرارداد تنظیم شده میان کارفرما و نیروی کار بین المللی و خارجی
  • مجوز کار و اقامت در اسپانیا توسط وزارت کار و امور اجتماعی
  • گواهی پزشکی مبنی بر این که شما هیچ بیماری ندارید.

مدت زمان اعتبار ویزای کار این کشور به مدت زمان یک سال می باشد که به 2 طرف کارفرما و نیروی کار از شرایط کاری موجود، ویزای کار این کشور تمدید می کنید و در نهایت برای اقامت دائم این کشور اقدامات لازم را باید انجام دهید.

انواع ویزای کار در اسپانیا

اگر می خواهید در این کشور به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا و EEA زندگی و کار کنید، به مجوز اقامت و کار نیاز دارید. انواع مختلفی از مجوزهای کار برای انواع مشاغل و طول مدت کار وجود دارد. هنگام درخواست، باید هزینه تعیین شده که معمولا 60€ تا 80€ (یورو) است را برای ویزاهای بلند مدت بپردازید. در صورت رد درخواست شما این مبلغ مسترد نخواهد شد. قبل از اینکه بتوانید ویزای کار دریافت کنید، ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی داشته باشید. سپس کارفرمای شما باید برای شما اجازه کار درخواست کند تا بتوانید بصورت قانونی در این کشور کار کنید. مجوزها برای بخش های خاصی در دسترس هستند.

بنابراین، معمولا تا زمانی که در همان زمینه باشد، امکان تغییر شغل وجود دارد. اگر دوست دارید صاحب کسب و کار خود در این کشور باشید، ممکن است بخواهید به خوداشتغالی یا همان چیزی که مردم ایت کشور از آن به عنوان autonomo یاد می کنند، فکر کنید. با این حال، درک این نکته مهم است که فرآیندی که باید دنبال کنید تا حد زیادی به کشور مبدا شما بستگی دارد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به اسپانیا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

مزایا و معایب ویزای کار اسپانیا

اخذ ویزای کار و کاریابی در این کشور از مزایا و معایبی برخوردار خواهد بود. در بخش اول مزایای کار در این کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

  • امکان کار و زندگی در اسپانیا
  • امکان ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال
  • امکان کار برای همسر شخص اصلی بدون نیاز به دریافت مجوز کار
  • امکان دریافت اقامت اروپا بعد از 3 سال
  • امکان تمدید ویزای کار

همچنین معایب کار در این کشور نیز بدین شرح خواهد بود:

  • پیدا کردن فرصت شغلی و شرکت که باید گذرنامه ارسال کند.
  • پیدا نکردن شرایط شبیه به دوره های سه ماه در اسپانیا و کشورهای اتحادیه اروپا
  • سکونت دائم در اسپانیا برای حداقل 2 سال

مدارک لازم جهت اخذ ویزای و مجوز کار اسپانیا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای و مجوز کار اسپانیا

مجوز کار مربوط به یک شخص خاص و یک کار خاص می باشد. کارفرما می تواند افراد غیر از اتحادیه اروپایی را هم استخدام کنند. لازم به ذکر است بعد از دریافت مجوز کار و اقامت از کارفرمای خود این امکان را دارید که شخصا برای دریافت ویزای کار این کشور درخواست کار دهید. لازم به ذکر است که بعد از اطلاع کارفرمای شما از مجوز کار، باید در مدت یک ماه بابت دریافت ویزای کار این کشور درخواست انجام شود. بعد از تمام شدن این فرصت دیگر درخواست شما قبول نمی شود. در سال 2024، ابتدا باید فرم درخواست ویزای ملی را ارائه دهید. این فرم درخواست باید از طرف شخص امضاء شده و ارسال گردد. افراد درخواست کننده برای مصاحبه مربوط به درخواست ویزای کار به این کشور دعوت نامه داده می شود. درخواست ویزای کار از ساعت 9 تا 13 و از روز دوشنبه تا جمعه به غیر از تعطیلات رسمی کار می کنند.

مدارک و هزینه لازم جهت اخذ ویزای کار اسپانیا

مدارک مورد نیاز در مدت 1 ماه از تاریخ ارسال درخواست کامل بررسی می شود. هزینه ویزا در حال حاضر تقریبا بیش از 500€ الی 600€ (یورو) است. پس از آن که متقاضی ویزای کار اسپانیا را اخذ نمایید:

  • درخواست کننده ها بابت کار باید در مدت 3 ماه که پاسپورت اعتبار دارد وارد این کشور شوید.
  • درخواست کننده ها باید در سیستم تامین اجتماعی در کمتر از 3 ماه بعد از ورود به اسپانیا ثبت نام صورت بگیرد. شما باید در مدت یک ماه بعد از ثبت نام در سیستم تامین اجتماعی فرد برای دریافت کارت شناسایی به دفتر مهاجران یا ایستگاه پلیس باید مراجعه کند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما عزیزان بهترین راه مهاجرتی را پیشنهاد می کند. کارشناسان ارشد و حرفه ای ما به شما عزیزان به صورت رایگان مشاوره تلفنی می دهند و شرایط شما را بررسی می کنند. در مقاله کار در اسپانیا برای ایرانیان به شرح دقیق شرایط کاریابی در این کشور می پردازد.

سوالات متداول در باب مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اسپانیا

در این بخش از مقاله به سوالات متداول شما در باب مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری اسپانیا چیست؟ پاسپورت-مدارک شناسایی-اثبات تمکن مالی- ارائه مدارک تحصیلی-عکس-بیمه-گواهی عدم سوپیشینه-پیشنهاد و قرار داد کاری
  • هزینه اخذ ویزای کار اسپانیا چقدر است؟ مدارک مورد نیاز در مدت 1 ماه از تاریخ ارسال درخواست کامل بررسی می شود. هزینه ویزا در حال حاضر تقریبا بیش از 500€ الی 600€ (یورو) است.
4.9/5 - (13 امتیاز)

9 دیدگاه برای “مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اسپانیا

  1. ارشاد گفت:

    برای کار در این کشور باید از یک کارفرمای اسپانیایی حتما پیشنهاد داشت ؟ اگر شخص ایرانی باشه چی نمیشه؟

  2. امیرحسین گفت:

    سلام
    مقاله و مطالب مفیدی بود.

  3. عادل گفت:

    اسپانیا خودش این همه مشکل بیکاری داره مشکلات سیاسی داره مشکلات گرانی و قدرت خرید پایین داره این همه کشور چرا اسپانیا. اون هم با شرایط به این سختی

  4. داود گفت:

    آیا مدارک لازم برای اخذ ویزای کار اسپانیا را باید ترجمه کرد

  5. قراری گفت:

    درمورد ثبت شرکت در اسپانیا و کثب امتیاز لز این طریق هم توضیح دهید.

  6. امیر عباس گفت:

    بابت سایت خوب و مطالب جالبتون تشکر می کنم

  7. امید گفت:

    برای دریافت اقامت ویزای کار امکان این وجود دارد تا خانواده خود را همراه داشته باشیم؟

  8. حسن فدایی گفت:

    مدرک زبان اسپانیا هم جزء مدارک لازم جهت ویزای کار اسپانیا محسوب میشه؟

  9. mani گفت:

    سلام
    زمانیکه مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار اسپانیا را ارائه میکنیم، تا اخذ ویزای کار چقدر زمان میبره؟
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *