مهاجرت تحصیلی شیلی

رشته آسیب شناسی در شیلی

رشته آسیب شناسی در شیلی

رشته آسیب شناسی در شیلی به عنوان رشته ای تخصصی در این کشور ارائه می شود. شیلی دارای دانشگاه های مختلفی است. که رشته های متنوع از جمله رشته های تخصصی پزشکی را ارائه می کند. آسیب شناسی رشته ای مهم در پزشکی است چرا که این رشته به بررسی شناسایی انواع بیماری ها و آسیب ها می پردازد. با کشف درست آسیب و نحوه تشکیل آن می شود جهت درمان مناسب اقدام کرد. در شیلی نیز با توجه به پیری جمعیت و افزایش بیماری ها، رشته آسیب شناسی از اهمیت خاصی برخوردار است. برای تحصیل و کار در رشته آسیب شناسی در شیلی نیاز به زبان اسپانیایی خواهید داشت. برای درک بهتر موضوع این مقاله به همت همکاارن ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده است.

تحصیل رشته آسیب شناسی در شیلی

آسیب شناسی یا همان پاتولوژی یک تخصص پزشکی است که به مطالعه ماهیت و علل بیماری ها می پردازد. این زیربنای همه جنبه های پزشکی است، از آزمایش های تشخیصی و نظارت بر بیماری های مزمن گرفته تا تحقیقات ژنتیکی پیشرفته و فناوری های انتقال خون. آسیب شناسی جزء جدایی ناپذیر تشخیص هر سرطانی است. آسیب شناسی در تمام جنبه های پزشکی در طول زندگی ما، از قبل از بارداری تا پس از مرگ، نقش حیاتی ایفا می کند.

با توجه به محبوبیت بسیاری از برنامه های تلویزیونی، کلمه “آسیب شناسی” تصاویری از اجساد مرده و افرادی را در آزمایشگاهی تداعی می کند که در حال بررسی علت مرگ های مشکوک پلیس هستند. این مطمئناً جنبه ای از آسیب شناسی است، اما در واقع به احتمال زیاد آسیب شناسان در یک کلینیک بیمارستان یا آزمایشگاه مشغول کمک به افراد زنده هستند. برای تبدیل شدن به متخصص در این رشته نیاز به تحصیل رشته آسیب شناسی در شیلی خواهید داشت.

در جدول زیر دانشگاه ها برای تحصیل رشته آسیب شناسی در شیلی معرفی شده اند:

ردیفنام دانشگاه
1University of Chile
2Pontifical Catholic University of Chile
3University of Santiago de Chile
4Andres Bello University
5Universidad Austral de Chile

تخصص های رشته آسیب شناسی در شیلی

در حال حاضر پاتولوژی دارای 9 حوزه اصلی فعالیت است. اینها یا به روش‌های مورد استفاده یا انواع بیماری‌هایی که بررسی می‌کنند مربوط می‌شوند. تخصص های رشته آسیب شناسی در شیلی معرفی شده اند:

  • پاتولوژی آناتومیک
  • آسیب شناسی شیمیایی
  • آسیب شناسی بالینی
  • آسیب شناسی قانونی
  • آسیب شناسی عمومی
  • آسیب شناسی ژنتیکی
  • هماتولوژی
  • آسیب شناسی ایمنی
  • میکروب شناسی

متخصصین رشته آسیب شناسی در شیلی

متخصصین رشته آسیب شناسی در شیلی پزشکان متخصصی هستند که با بررسی تغییرات در بافت ها و خون و سایر مایعات بدن، علت بیماری و راه هایی را که بیماری ها بر بدن ما تأثیر می گذارند مطالعه می کنند. برخی از این تغییرات پتانسیل ایجاد یک بیماری را نشان می دهند، در حالی که برخی دیگر وجود، علت یا شدت آن را نشان می دهند یا پیشرفت آن یا اثرات درمان را زیر نظر دارند. با دریافت ویزای تحصیلی شیلی می توانید به تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی و ارشد بپردازید.

پزشکانی که در جراحی یا کلینیک می ‌بینید، همگی به دانش، مهارت ‌های تشخیصی و توصیه ‌های پاتولوژیست بستگی دارند. خواه یک پزشک عمومی باشد که آزمایش خون را ترتیب می دهد یا یک جراح که می خواهد ماهیت توده برداشته شده در حین عمل را بداند، پاسخ قطعی معمولاً توسط آسیب شناس ارائه می شود. برخی از پاتولوژیست ها نیز بیماران را می بینند و مستقیماً در ارائه مراقبت های روزانه از بیمار نقش دارند. متخصصین رشته آسیب شناسی در شیلی برای کار باید دارای مدرک پزشکی و جراحی باشند که به آنها اجازه دهد در شیلی به طبابت بپردازند. این مدرک ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

  • مدرک پزشکی و جراحی از دانشگاه شیلی. دانشجویانی که در اوایل سال فارغ ‌التحصیل شده ‌اند اما هنوز گواهی قطعی مدرک خود را دریافت نکرده‌اند، می ‌توانند گواهی از دانشگاه خود ارائه دهند.
  • مدرک پزشکی و جراحی از خارج از شیلی که به درستی توسط مقامات شیلی مجوز داده شده است و به دارنده آن اجازه می دهد در شیلی طبابت کنند.

ویزای کار شیلی برای مهاجرت به این کشور از طریق کار نیاز است.

متخصصین رشته آسیب شناسی در شیلی

رشته آناتومی آسیب شناسی دانشگاه آسترال شیلی

برنامه‌ های تخصصی پزشکی دانشگاه آسترال شیلی حوزه ‌ای را نشان می‌دهد که توسط دانش و عمل پزشکی از نظر توسعه، پیشگیری، تشخیص و درمان تعریف شده است، و مدارک تحصیلی دانش، توانایی‌ها و مهارت ‌های بالینی را ارائه می ‌دهد. این دانشگاه در سال 1972 آموزش متخصصان پزشکی را آغاز کرد و در حال حاضر 10 برنامه تخصصی پزشکی و 3 برنامه فوق تخصصی ارائه می دهد. تخصص رشته آناتومی آسیب شناسی دانشگاه آسترال شیلی برنامه برای آموزش آناتومیست-آسیب شناسان با دانش گسترده در پاتولوژی در نظر گرفته شده است که قادر به پاسخگویی به سؤالات مربوط به بیوپسی، آزمایشات سیتولوژی و کالبد گشایی هستند. این برنامه توانایی های تشخیصی را از طریق آموزش روش های معمول و پشتیبانی تشخیصی پیشرفته توسعه می دهد.

برنامه رشته آناتومی آسیب شناسی دانشگاه آسترال شیلی به تشکیل فعالیت های موسسه آناتومی، بافت شناسی و آسیب شناسی دانشکده پزشکی کمک می کند و در بخش فرعی آناتومی پاتولوژیک بیمارستان مرکزی والدیویا و همچنین در واحدهای دانشگاهی در Isla انجام می شود.

  • برنامه تحصیلی به مدت 3 سال است و یک برنامه تمام وقت است.
  • روش آموزشی مورد استفاده شامل آموزش عملی-نظری و همچنین یادگیری نظری از طریق شرکت در سمینارها و جلسات کتابشناختی است که در آنها مضامین تخصصی تحلیل می‌شود.
  • خودآموزی نیز جزء این برنامه است. برنامه تخصصی همچنین شامل تمرینات و دوره های خارجی و همچنین تحقیقات است.

کار دانشجویی در شیلی حین تحصیل در این کشور به صورت پاره وقت امکان پذیر است.

پاتولوژی آناتومیک در شیلی

پاتولوژی آناتومیک در شیلی تشریحی شاخه ای از آسیب شناسی است که به تشخیص بافتی بیماری می پردازد. برای این کار، آسیب شناسان تشریحی نیاز به دانش و درک گسترده ای از جنبه های پاتولوژیک و بالینی بسیاری از بیماری ها دارند. بافتی که بر روی آن تشخیص داده می شود ممکن است مواد بیوپسی از یک بیمار در اتاق عمل، در بخش یا از کالبد شکافی (پس از مرگ) گرفته شده باشد. مورد دوم جزء کوچک اما مهم کار برای تعیین علت در موارد مرگ ناگهانی یا غیر منتظره، برای بررسی پیشرفت بیماری، از جمله پاسخ به درمان یا عدم پاسخ، و در پرونده های جنایی (آسیب شناسی قانونی) کمک به پلیس در تحقیقات آنها با این حال، کار اکثر پاتولوژیست های تشریحی بر روی بافت بیماران زنده است.

بخش بزرگی از این امر مربوط به تشخیص و تشخیص سرطان است. تشخیص بافت قبل از شروع درمان شامل جراحی بزرگ، پرتودرمانی یا داروها ضروری است، درمان هایی که ممکن است عوارض جانبی بزرگی داشته باشند. آسیب شناسان مدرن تشریحی نه تنها نمونه های بافت جامد، بلکه نمونه های کوچک سلول های جدا شده را نیز بررسی می کنند امکان اعزام دانشجو به شیلی در مقاله ای مجزا در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *