مهاجرت تحصیلی شیلی

کار دانشجویی در شیلی

کار دانشجویی در شیلی

مبحث کار دانشجویی در شیلی موضوعی می باشد که دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این کشور بایستی از این پروسه اگاهی کامل داشه باشند. کار ضمن تحصیل یکی از مواردی است که متقاضیان قبل از اقدام به تحصیل در کشور مورد نظر مورد بررسی قرار می دهند. در این مقاله شرایط و قوانین کار ضمن تحصیل در مقاطع مختلف توسط متخصصان و نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد بازبینی و نگارش قرار خواهد گرفت.

مواردی که بسیار مورد پرسش متقاضیان قرار می گیرد، عبارت است از:

  • آیا امکان کار برای دانشجویان در این کشور میسر می باشد؟
  • مکان های معتبر برای یافتن کار دانشجویی در این کشور کجا خواهد بود؟

شرایط تحصیل در شیلی

برای تحصیل و کار دانشجویی در این کشور، آگاهی از علم زبان اسپانیایی نیاز می باشد. با این حال تعدادی از دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی می باشند. نحوه پذیرش در دانشگاه های این کشور برای متقاضیان بین المللی به 2 صورت می باشد. در مرحله اول کسب نمره قابل قبول در آزمون PSU به زبان اسپانیایی است. این آزمون بیم ماه نوامبر تا دسامبر می باشد. مرحله دوم ثبت فرم درخواست تکمیل به صورت آنلاین و ارائه مدارک معتبر به سفارت مربوطه می باشد. با تحصیل در دانشگاه های این کشور امکان اشتغال پس از تحصیل و کار ضمن تحصیل بیشتر خواهد بود.

تعدادی از دانشگاه های این کشور در نمودار زیر قابل بررسی خواهد بود:

تعدادی از دانشگاه های شیلی

بررسی کار دانشجویی در شیلی

با داشتن ویزای دانشجویی به تنهایی امکان اجازه کار برای دانشجویان فراهم نخواهد بود. در صورت کار با ویزای دانشجویی در این کشور، می باید اجازه کار نیز صادر گردد. برای صدور اجازه کار موقت دانشجویی در این کشور می باید به سفارت مربوطه یا سازمان اداره مهاجرت مراجعه نمایید. در 2 حالت اجازه کار در حین تحصیل به دانشجویان اعطا می شود.

این 2 شرایط عبارت است از:

  • متقاضی در حرفه مربوطه تخصص داشته باشد.
  • شرایط کار برای متقاضی و تامین مخارج زندگی ضرورت داشته باشد.

برای کار در شیلی در مرحله اول می باید پیشنهاد کاری معتبر دریافت کنند و سپس مدارک معتبر را به اداره مهاجرت مربوطه ارائه دهند. مدارک مورد نیاز در جدول زیر شرح داده شده است:

مراحلمدارک
1ارائه گذرنامه معتبر
2ارائه عکس پرسنلی مناسب
3پیشنهاد کاری معتبر به عنوان قرارداد رسمی
4ارائه نامه معتبر جهت نیاز به کار
5ارائه 1 فتوکپی از کارت شناسایی شیلیایی

شرایط کار همراه دانشجو در شیلی

متقاضی اصلی در صورتی که متاهل باشد، همسر و فرزند زیر 18 سال می توانند با ویزای دانشجویی متقاضی اصلی وارد خاک این کشور شوند. همراه متقاضی اصلی می باید به صورت انفرادی برای ویزای تحصیلی و ارائه مدارک معتبر اقدام نماید. در بسیاری موارد شرایط کار برای همراه متقاضی فراهم نخواهد بود. از دیگر شرایط اصلی که می باید در مدارک همراه متقاضی وجود داشته باشد، تاییدیه گواهی ازدواج می باشد. مدت زمان صدور این نوع ویزا مانند ویزای تحصیلی این کشور حدود 90 روز است. اگر دوره تحصیلی متقاضی کم تر از 1 سال باشد، ویزای درخواستی برای مدت 6 ماه صادر خواهد شد. به طبع برای همراه متقاضی اصلی نیز به همان مدت ویزا اعتبار خواهد داشت.

شرایط کار دانشجویی در شیلی

شرایط اصلی کار دانشجویی در این کشور در وهله اول به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی که انتخاب می کنید بستگی دارد. در بسیاری از دانشگاه های این کشور متقاضیان اجازه کار به صورت پاره وقت را در صورتی که ابتدا پیشنهاد کاری مربوطه را داشته باشند میسر خواهد بود. پس از اخذ پیشنهاد کاری مربوطه متقاضی می باید اجازه کار لازم را به صورت موقت و ضمن تحصیل از سفارت مربوطه دریافت نماید. به طور کلی برای کار دانشجویی حدود 10 الی 20 ساعت هفته در اجازه خواهید داشت. در نظر داشته باشید تنها با ویزای تحصیلی در شیلی اجازه کار نخواهید داشت. تنها با داشتن اجازه کار و قرار داد امکان کار در این کشور خواهد بود.

در این بخش شرایط ویزای کار موقت در این کشور با توجه به شرایط درج شده در جدول زیر مقدور خواهد بود:

مراحلشرایط
1ارائه نامه رسمی از شرکت مورد نظر
2ارائه نامه پیشنهاد کاری معتبر به صورت موقت در این کشور

بنابراین چنانچه تمایل به کار دانشجویی در این کشور را دارید، می باید تمامی مراحل و شرایط قانونی را رعایت فرمائید. در غیر این صورت ویزای تحصیلی و اجازه کار موقت در این کشور مخدوش خواهد شد.

شرایط کار دانشجویی در شیلی

فرصت های شغلی برای دانشجویان در شیلی

دانشجویان جویای کار در این کشور در ضمن تحصیل می توانند فرصت های شغلی مناسب و مد نظر خود را از طریق جستجوهای اینترنتی، موسسات کاریابی و اطلاع رسانی دانشگاه بیابند. در این بخش می توانید مقاله ویزای کار شیلی را مورد مطالعه قرار دهید تا اطلاعات کافی در این باب در اختیار شما قرار گیرد. چند نمونه از فرصت های شغلی مناسب برای دانشجویان، در پایتخت این کشور در جدول زیر بیان شده است:

شغلموقعیت مکانی
مارکتینگسانتیاگو
منابع انسانیسانتیاگو
مهندسی سخت افزارسانتیاگو
آموزش زبانسانتیاگو
تکنیسینسانتیاگو
مهندسی سخت افزار موبایلسانتیاگو
مدیر فروشسانتیاگو
مدیر اجراییسانتیاگو
فناوری اطلاعات و ITسانتیاگو
مالی و حسابداریسانتیاگو

ثبت درخواست شرایط کار دانشجویی در شیلی

در حالت کلی برای متقاضیانی که خارج از این کشور تمایل به کار در این کشور را دارند. یافتن کار از طریق ویزای تحصیلی به عنوان کار دانشجویی امکان پذیر خواهد بود. پس از دریافت پیشنهاد کاری می باید بررسی های لازم انجام شود که آیا با توجه به مقطع تحصیلی که مشغول هستید می توانید کار دانشجویی هم داشته باشید یا خیر. در غیر این صورت چنانچه متقاضی اولیت خود را برنامه کاری قرار دهد، می باید پس از اتمام تحصیل خود ویزای تحصیلی را از طریق سفارت مربوطه و با استناد مدارک معتبر به ویزای کاری تبدیل نماید.

مقاله کار دانشجویی در شیلی طبق تحقیقات و بررسی های دقیق کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صورت گرفته است. مشاورین و وکلای مجرب ما با سابقه درخشان در زمینه تحصیلی در این کشور در ارائه خدمات و راهنمایی های لازم به شما در خدمت رسانی و ارائه بهترین روش های مهاجرتی شما را یاری خواهند نمود. در خصوص کار در این کشور مطالعه مقاله بهترین شهرهای شیلی برای کار پیشنهاد داده می شود. امید است مطالب علمی ذکر شده در مقاله فوق مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *