مهاجرت تحصیلی آفریقای جنوبی

دانشگاه های رایگان آفریقای جنوبی

دانشگاه های رایگان آفریقای جنوبی

در بسیاری از کشورهای دنیا تحصیل رایگان در نظر گرفته شده. در این نگارش به بررسی تحصیل در دانشگاه های رایگان آفریقای جنوبی پرداخته می شود. در این مقاله کارشناسان ما اطلاعاتی در باب دانشگاه های رایگان آفریقای جنوبی در اختیار شما قرار می دهند. در سال 2017 میلادی رئیس جمهور این کشور اعلام کرد، می باید ورود به دانشگاه های این کشور برای افراد کم درآمد رایگان در نظر گرفته شود. چگونگی تحصیل و دانشگاه های رایگان در این کشور سوالی است که ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود مشغول ساخته است.

تعدادی از این سوالات که در این مقاله پاسخ داده می شود به شرح زیر می باشد:

  • آیا شرایط تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی رایگان است؟
  • چگونه متقاضیان می توانند از مزیت تحصیل رایگان در این کشور برخوردار شوند؟

دوره های رایگان و آنلاین دانشگاه های آفریقای جنوبی

دوره های آموزشی آنلاین برای افرادی که از توانایی مالی مناسبی برای پرداخت شهریه دانشگاهی برخوردار نیستند، بهترین گزینه می باشد. برای تحصیل در دانشگاه های این کشور به جز شهریه دانشگاه متقاضی می باید هزینه خوابگاه، حمل و نقل و اقلام غذایی در نظر گرفته شود. امروزه بسیاری از دانشگاه های این کشور تحصیل با هزینه کمتر به صورت آنلاین را در نظر گرفته اند. مقاطع تحصیلی مختلف مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و در بعضی مواقع دوره دکترا به صورت آنلاین صورت می پذیرد

تمامی این دوره ها به صورت رایگان بوده و تنها در صورت نیاز به دریافت گواهینامه معتبر از این دوره های آموزشی و تحصیلی می باید هزینه ای پرداخت شود. در این بخش تعدادی از دانشگاه های این کشور که به صورت رایگان دوره آنلاین تحصیلی برگزار می کنند، در جدول زیر شرح داده شده است:

نام دانشگاهمباحث آموزشیطول دوره
University of witwatersandبرنامه نویسی حرفه ای2 تا 3 ساعت در هفته
University of cape townپزشکی داروسازی رشته های هنری6 هفته
University of witwatersandگرایش رشته IT و اطلاعات دوره برنامه دیجیتال2 تا 3 ساعت در هفته به مدت 5 هفته
University of witwatersand, Johannesburgمهارت نظریه پردازی3 تا 4 ساعت در هفته به مدت 4 هفته

بررسی دوره های رایگان دانشگاه های آفریقای جنوبی

عموما میان دوره های تحصیلی رایگان و دوره های حضوری دانشگاه های این کشور شباهت و تفاوت هایی وجود دارد. دوره های رایگان در این کشور به صورت آنلاین می باشند و مانند دوره های سنتی و حضوری در دانشگاه های حرفه ای و توسط اساتید با تجربه صورت می پذیرد. در تمام دوره های رایگان و آنلاین، اصول آموزش بین المللی و صنعتی طبق دوره های حضوری می باشد. برگزاری این دوره ها از نظم ویژه ای همانند دوره های سنتی برخوردار است. برای پذیرش در دوره های رایگان در دانشگاه های این کشور نیازی به اثبات مدارک مستند متقاضی نمی باشد. بر خلاف دانشگاه های سنتی، دانشگاه های رایگان و آنلاین در این کشور تنها برای اثبات حضور متقاضی در طول دوره، هزینه ای بابت تحویل گواهینامه پایان دوره دریافت می کنند‌.

تفاوت اصلی بین دوره های رایگان آنلاین و دوره های سنتی در این است که متقاضی همیشه گواهینامه رایگان جهت حضور در دوره را دریافت نمی کند. به این دلیل برای اثبات حضور در این دوره مدارکی معتبر در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

در حالت کلی تحصیل در دانشگاه ها و دوره های رایگان این کشور مزایای دارد. چند نمونه از دانشگاه های که دوره های رایگان برگزار می کنند به شرح زیر می باشد:

دوره های رایگان دانشگاه های آفریقای جنوبی

بورسیه دانشگاه های رایگان آفریقای جنوبی

متقاضی می تواند در این کشور از مزایای تحصیل رایگان مانند فول فاند به معنای بدون پرداخت هیچ هزینه ای وارد دانشگاه شوند، یا با مقداری تخفیف بورسیه هزینه کم تری بابت شهریه پرداخت کنند. دولت آفریقا هر ساله بورسیه های متفاوتی را برای دانشجویان بین المللی و مقیم این کشور در نظر می گیرد. بورسیه های این کشور بسیار متفاوت می باشد، و هر کدام از این بورسیه های تحصیلی بخشی یا تمام هزینه های دانشگاهی را پوشش می دهد.

تعدادی از دانشگاه های رایگان در این کشور که بورسیه تحصیلی را شامل می شوند، در جدول زیر شرح داده شده است:

نام دانشگاهنوع بورسیه
Aurecon south Africa schemeبخشی از شهریه دانشگاه
University of Limpopبورسیه کامل (فول فاند)
University of Cape townبورسیه کامل (فول فاند)

متقاضیان با بررسی شرایط مختلفی می توانند از مزیت دانشگاه های رایگان این کشور مانند فول فاند (بورسیه کامل بدون پرداخت هیچ شهریه ای) بهره مند می شوند یا خیر، اطلاع یابند.

بررسی بهرهمندی از شرایط بورسیه کامل به شرح زیر می باشد:

  • بررسی کشور مورد نظر در صورت ارائه و عدم ارائه بورسیه
  • مطالعه دقیق دستورالعمل های این برنامه
  • تکمیل و ارسال فرم درخواست بورسیه

بورسیه دانشگاه های رایگان آفریقای جنوبی

تحصیل رایگان در دانشگاه های آنلاین در آفریقای جنوبی

بسیاری از دانشگاه های این کشور از طریق برنامه های آنلاین نظیر MOOC، سرویس رایگانی را برای دانشجویان در نظر گرفته اند. MOOC یک پلت فرم تحصیلی است، که امکان تحصیل از راه دور را برای متقاضیان فراهم ساخته است. در این دوره متقاضیان بین المللی هزینه کمتر و متقاضیان مقیم این کشور به صورت رایگان می توانند از مزیت تحصیل رایگان در این کشور بهره مند شوند. با تحصیل رایگان و به صورت آنلاین در این کشور امکان بهره گیری از دوره های آموزشی متفاوتی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. در این بخش برای مطالعه بیشتر می توانید مقاله هزینه تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی را از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما مورد مطالعه قرار دهید.

در این مقاله دانشگاه های رایگان آفریقای جنوبی توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شد. امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا امکاناتی مانند دانشگاه های رایگان برای متقاضیان در نظرگرفته شده است. در کشورهایی مانند سنگاپور، لهستان، اسلواکی، فیلیپین، لوکزامبورگ و آرژانتین دانشگاه های رایگان در اختیار متقاضیان با شرایطی خاص در نظر گرفته شده است‌. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله دانشگاه های رایگان آرژانتین را از طریق لینک مربوطه در سایت مرجع ما مطالعه فرمائید. جهت تمایل به مهاجرت به این کشور از لحاظ تحصیلی می توانید جهت مشاوره رایگان (تلفنی) و حضوری با مشاورین ما تماس حاصل فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *