مهاجرت تحصیلی آرژانتین

دانشگاه های رایگان آرژانتین

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان آرژانتین

دانشگاه های دولتی آرژانتین به عنوان دانشگاه های رایگان آرژانتین نیز شناخته می شوند چرا که تحصیل در این دانشگاه ها برای شهروندان آرژانتینی رایگان است. همچنین برای برخی از دانشجویان بین المللی بدون پرداخت شهریه می باشد. نظام آموزشی آرژانتین از کیفیت خوبی برخوردار است و هزینه های کم تحصیل و زندگی در این کشور و همچنین امکان یادگیری زبان اسپانیایی در کنار تحصیل به زبان انگلیسی در قاره آمریکای جنوبی باعث شده است که تعداد دانشجویان بین المللی در کشور آرژانتین گسترش یابد و افراد زیادی از طریق تحصیل به آرژانتین مهاجرت کنند. دانشگاه های دولتی و خصوص بورسیه های مختلفی را به دانشجویان خارجی ارائه میدهند و امکان تحصیل رایگان در آرژانتین را فراهم می کنند. تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نوشتار دانشگاه های رایگان آرژانتین را معرفی کرده اند.

تحصیل در دانشگاه های آرژانتین

بیش از 90% دانشجویان محصل در کالج ها و دانشگاه های آرژانتین در دانشگاه های دولتی ثبت نام کرده اند که توسط دولت یارانه می گیرند. شهریه بدون توجه به وضعیت مالی و دستاوردهای دانشگاهی برای همه دانشجویان رایگان است. با این حال، آموزش عالی یارانه ای توسط دولت به جای تأمین دسترسی آموزشی لازم به فقرا در جهت رفع نیازهای گروه های مختلف و پر درآمد است. در نتیجه دانشگاه ها بیش از حد جمعیت دانشجویی دارند و قادر به پاسخگویی به نیازهای رشد جمعیت دانشجویی نیستند. تقریبا 39 دانشگاه دولتی در آرژانتین وجود دارد که بدون شهریه هستند و توسط وزارت آموزش و پرورش تامین می شوند. همچنین 46 دانشگاه وجود دارد که به صورت خصوصی هستند و دانشجویان را ملزم به پرداخت شهریه می کنند. شهریه دانشجویان خارجی در این دانشگاه ها نیز تقریبا رایگان است.

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان آرژانتین

تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور برای دانشجویان آرژانتینی رایگان است و معمولا از دانشجویان خارجی نیز شهریه بسیار کمی حدودا کم تر از 1.000$ (دلار) در سال را دریافت می کنند که در مقایسه با شهریه های دانشگاه های کشورهای دیگر تقریبا ناچیز و رایگان است. با این حال بورسیه های تحصیلی به دانشجویان خارجی اعطاء می شود که علاوه بر تحصیل رایگان در آرژانتین برخی از هزینه های زندگی را نیز پوشش می دهد. تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور شامل هزینه ای حدود 5.000$ (دلار) الی 15.000$ (دلار) در سال است. البته این دانشگاه ها نیز بورسیه ها و کمک هزینه های دانشجویی را به دانشجویان ارائه می کنند اما امکان تحصیل رایگان در آرژانتین توسط این دانشگاه ها فراهم نمی شود.

به طور کلی برای تحصیل در دانشگاه های رایگان آرژانتین شرایط زیر مورد نیاز است:

  • اخذ نمرات برتر علمی و اثبات شایستگی های علمی
  • داشتن شرایط یکی از بورسیه های تحصیلی ارائه شده در آرژانتین
  • دانشجویان شایسته و مورد تایید اساتید و دانشگاه های آرژانتین
  • دانشجویان دعوت شده برای تحصیل در آرژانتین توسط دانشگاه های این کشور

معرفی دانشگاه های رایگان آرژانتین

همانطور که گفته شده تحصیل در آرژانتین و دانشگاه های دولتی این کشور برای دانشجویان خارجی تقریبا رایگان و یا هزینه شهریه بسیار ناچیزی دارد. لذا با اخذ پذیرش در دانشگاه های دولتی و ملی کشور آرژانتین و برقراری شرایط تحصیل در آرژانتین می توانید در این کشور به صورت رایگان تحصیل کنید. در اینجا از جمله دانشگاه های رایگان آرژانتین برای تحصیل معرفی شده اند:

شمارهنام دانشگاهشهر
1دانشگاه ملی بوینس آیرسبوینس آیرس
2دانشگاه ملی لاپلاتالا پلاتا
3دانشگاه ملی کوردوباکوردوبا
4دانشگاه فنی بوینس آیرسبوینس آیرس
5دانشگاه ملی کویومندوزا
6دانشگاه ملی روساریوروساریو
7دانشگاه ملی نوردستکورینتیانس
8دانشگاه ملی لیتورالسانتافه
9دانشگاه مار دل پلاتاماردل پلاتا
10دانشگاه ملی سن مارتینسن مارتین

ویزای تحصیلی آرژانتین

برای تحصیل در دانشگاه های رایگان آرژانتین به مدت بیش از 3 ماه، دانشجویان بایستی ویزای تحصیلی آرژانتین را اخذ کنند. ویزای دانشجویی فقط در آرژانتین قابل دریافت است. برای ورود به آرژانتین، باید ویزای توریستی داشته باشید. این را می توان از طریق سفارت آرژانتین در کشور خود دریافت کنید. دستورالعمل اخذ ویزای توریستی و هزینه های آن به کشور شما بستگی دارد. بنابراین بهتر است برای اطلاع از نحوه دریافت ویزای توریستی به سفارت آرژانتین در کشور خود بروید. هنگامی که در کشور ویزای توریستی خود را دریافت کردید می توانید درخواست ویزای دانشجویی آرژانتین را بدهید.

اسناد زیر باید همراه با درخواست شما ارائه شوند:

  • گذرنامه ای حداقل 6 ماه دارای اعتبار
  • نامه پذیرش از دانشگاه آرژانتینی
  • هزینه پردازش ویزا
  • گزارش پلیس که نشان دهد دارای سابقه کیفری نیستید.
  • عکس مناسب برای گذرنامه
  • شواهد لازم از بودجه کافی برای تحصیل و زندگی در آرژانتین
  • شناسنامه معتبر و مدارک تحصیلی ترجمه شده

تحصیل در دانشگاه رایگان بوینس آیرس آرژانتین

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های رایگان آرژانتین

یکی از نکته های قابل توجه برای یک دانشجوی بین المللی در هنگام تحصیل در خارج از کشور برای تحصیل، مقرون به صرفه بودن آن کشور است. فرد همیشه باید در رابطه با میزان شهریه و هزینه های زندگی پیش بینی شده برای یک سال یا بیشتر تحصیل در یک کشور خارجی، بررسی توانایی های مالی خود را انجام دهد. بسیاری از دانشجویان بین المللی در آرژانتین می گویند که زندگی در این کشور زیبای آمریکای لاتین اقتصادی است. بودجه سالانه 10.000$ (دلار) برای پرداخت شهریه، محل اقامت، وعده های غذایی و هزینه های حمل و نقل که تمام هزینه های شما را پوشش می دهد، به شما اجازه زندگی راحتی می دهد. با این حال، حتی اگر احساس می کنید بودجه کافی برای کل مدت زمان تحصیل خود در آرژانتین را ندارید می توانید با بورسیه های تحصیلی دانشگاه های آرژانتین را برای خود رایگان کنید.

بورسیه های تحصیلی در آرژانتین

جهت تحصیل رایگان در آرژانتین و دانشگاه های رایگان این کشور می توان از بورسیه های زیر استفاده کرد.

  • بورسیه تحصیلی Mente Argentina: این نوع بورسیه به دانشجویان خارجی که دارای نمرات معدل خوب هستند و دارای مشکلات مالی هستند ارائه می شود و شامل 250 الی 2.500$ (دلار) می باشد. دانشجویان 120 روز قبل از آغاز تحصیل در آرژانتین برای این بورسیه باید درخواست کنند.
  • بورسیه های تحصیلی بین المللی (ISA): این بورسیهها برای افراد برتر و جوانانی که دارای فرهنگ متنوع هستند در نظر گرفته شده است. متقاضیان باید دارای معدل تجمیعی حداقل 3.0 باشند. کاندیداهای موفق کمک هزینه مالی حداکثر 2.000$ (دلار) را دریافت کنند.
  • بورسیه یادبود دکتر کارلوس کاستائدا: این بورسیه به ترتیب برای ترم و یك سال تحصیلی به ترتیب 2.000 و 2.500$ (دلار) به دانشجویان واجد شرایط بین المللی اعطا می شود. ترجیح داده می شود کسانی که حداقل یک سال مطالعه زبان دارند و معدل تجمعی بالا و نیاز مالی دارند داده شود.
  • بورسیه یادبود میکائلا فارنوم: این بورسیه برای دانشجویان بین المللی است که مایل به ثبت نام در یک دوره تابستانی هستند تخصیص داده می شود که شامل مبلغ مالی 1.000$ (دلار) است.
  • بورسیه های اتحادیه کلینهاز: این برنامه کمک هزینه تحصیلی توسط اتحادیه Rainforest Alliance تامین می شود که به دنبال دانشجویان بین المللی است که علاقه مند به یادگیری جنگلداری، بوم شناسی، گیاه شناسی، علوم زیست محیطی یا سایر زمینه های مرتبط با علم هستند. این برنامه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی که دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته های فوق الذکر هستند، باز است. متقاضیان موفق در هر سال تحصیلی حداکثر 16.000$ (دلار) کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند.
  • بورسیه های تحصیلی دون کیشوت: توسط دانشگاه ریچموند در آمریکای لاتین و (LAIS) تامین می شود که کمک هزینه مالی 4.700$ (دلار) ارائه می دهد.

تحصیل در دانشگاه رایگان بوینس آیرس آرژانتین

دانشگاه بوینوس آیرس به عنوان بهترین دانشگاه آرژانتین رتبه بندی می شود و در سراسر جهان از شهرت بالایی برخوردار است. طبق رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، این دانشگاه رتبه 74 بهترین در جهان و نهمین دانشگاه برتر در آمریکای لاتین است. این دانشگاه دارای 13 دانشکده است که برنامه هایی را برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. همانطور که در بخش بین المللی وب سایت آنها توضیح داده شده است، برنامه های کارشناسی در این دانشگاه در آرژانتین برای دانشجویان بین المللی رایگان است.

با این حال برنامه های تحصیلات تکمیلی که این دانشگاه ارائه می کند شامل پرداخت شهریه است. در واقع حدود 15% دانشجویان برنامه های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه دانشجویان بین المللی هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در کشورهای برتر جهان می توانید با اتکا بر مشاورین زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بهترین کشورهای جهان مهاجرت کنید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “دانشگاه های رایگان آرژانتین

  1. ایمانزاده گفت:

    ممنون از اطلاعات خوبتون من شنیدم به زبان انگلیسی هم میشه در دانشگاه های این کشور تحصیل کرد درسته؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب بله این امکان وجود دارد در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *