مهاجرت تحصیلی لیختن اشتاین

اعزام دانشجو به لیختن اشتاین

اعزام دانشجو به لیختن اشتاین

در سال های اخیر لیختن اشتاین برای تحصیل مورد توجه دانشجویان خارجی قرار گرفت. شرایط اعزام دانشجو به لیختن اشتاین در این مقاله بررسی میکنیم. کوچک ترین کشور اروپایی با جمعیتی حدود 38000 نفر، زبان مردم این کشور آلمانی است. نرخ بیکاری پایین، سطح علمی بالا و کیفیت عالی از مزایای زندگی و تحصیل در این کشور می باشد. این مقاله با تجربه کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات زیر را دریافت می کنید:

  • تحصیل در این کشور به چه صورت است؟
  • آیا شهریه در دانشگاه های این کشور بالاست؟
  • سطح علمی دانشگاه های این کشور در چه سطحی است؟
  • راه ورود به دانشگاه های این کشور چگونه است؟
  • نرخ بیکاری این کشور پایین است؟
  • هزینه زندگی در این کشور بالاست؟
  • دانشگاه های برتر این کشور کدام اند؟
  • در چه رشته های می توان ادامه تحصیل داشت؟

تحصیل در لیختن اشتاین

یکی از کشورهای اروپایی با نرخ بیکاری پایین است. فرصت اشتغال زایی در این کشور در سال های اخیر رو به افزایش بوده است. دانشجویان بین المللی می توانند تجربه تحصیلات عالی در این کشور اروپایی را کسب کنند. در این کشور4 موسسه موسسه آموزشی در سطح عالی وجود دارد. یکی از مزایای تحصیل در این کشور، اشغال زایی پس از تحصیل است. این کشور کوچک اروپایی از لحاظ اقتصادی و سطح زندگی برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب است. سطح سواد مردم این کشور بالاست. برای تحصیل در این کشور می باید ویزای تحصیلی دریافت کنید، از طریق این ویزا می توانید اقامت این کشور را کسب کنید.

یکی از شهرهای تحصیلی این کشور وادوز است. شهر وادوز پایتخت این کشور می باشد و در حدود 5500 نفر جمعیت دارد. یک دانشگاه علمی به نام دانشگاه لیختن اشتاین در شهر واقع شده است. پایه آموزش این دانشگاه بر دروس مطالعاتی مانند اقتصادی و معماری است. کیفیت آموزشی این دانشگاه بالا بوده و حدود 500 اساتید و 200 دانشجو در این مرکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند. در اکثر این دانشگاه ها دوره های آموزشی به زبان آلمانی است. برای دانشجویان بین المللی که خواستار تحصیل به زبان انگلیسی هستند، تعداد دوره های که به زبان انگلیسی باشد خیلی نادر است.

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در لیختن اشتاین

پول رایج این کشور فرانک سوئیس است که با علامت اختصاری CHF نمایش داده می شود. هزینه تحصیل در لیختن اشتاین با توجه به نوع رشته و مقطع تحصیلی که انتخاب می کنید متفاوت است. محل تحصیلی که انتخاب می کنید در میزان شهریه دانشگاهی شما تاثیر گذار است، به طبع ادامه تحصیل در یکی از شهرهای این کشور مانند وادوز، فادوتس و بندرن هزینه های متفاوتی را به دنبال دارد. به طور میانگین شهریه دانشگاه دانشجویان بین المللی برای هر ترم تحصیلی حدود 850CHF (فرانک سوئیس) است. هزینه زندگی در لیختن اشتاین در مقایسه با کشور ایران حدود7% بیشتر است. میانگین هزینه زندگی، خوابگاه و اقلام غذایی در این کشور حدود 1500CHF (فرانک سوئیس) می باشد. در این کشور هزینه بیمه برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می شود. این بیمه درمانی در دوره تحصیلی نیاز است و حدود 67CHF (فرانک سوئیس) می باشد.

هزینه زندگی در لیختن اشتاین

اعزام دانشجو به لیختن اشتاین در مقطع دانشگاهی

مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های این کشور دارای اعتبار جهانی می باشد. این کشور در مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دوره های آموزشی به نام (BSc Arch) دارد. در مقطع تحصیلی کارشناسی مباحث علوم معماری آموزش داده می شود. دوره های کارشناسی ارشد مطابق با برنامه آموزشی در دوره کارشناسی (BSc)، علوم تجارتی، کارشناسی ارشد مدیریت و کار آفرینی است. در دوره دکترای این کشور 2 دوره اصلی برای دکترای فلسفه و دکترای اقتصادی وجود دارد. در این دوره دکترا متقاضیان می توانند پایان نامه های خود را به 3 زبان انگلیسی، اسپانیایی و آلمانی تنظیم کنند. شهریه دوره های دانشگاهی این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی معقول است. به طور میانگین شهریه دانشگاهی این کشور سالانه از4946CHF (فرانک سوئیس) فراتر نیست.

اعزام دانشجو به لیختن اشتاین به دانشگاه های برتر

تعداد دانشگاه ها در این کشور معدود است. اگر بخواهیم لیستی از دانشگاه های برتر را تهیه کنیم، می توانیم چند مورد از دانشگاه ها را نام ببریم که عبارتند از:

  • دانشگاه بین المللی فلسفه
  • موسسه آموزشی لیختن اشتاین
  • دانشگاه خصوصی لیختن اشتاین
  • دانشگاه دولتی لیختن اشتاین

این چند دانشگاه دارای رتبه جهانی برتر می باشند. در جدول زیر می توانید رتبه این دانشگاه ها را مشاهده کنید:

دانشگاهرتبه جهانیرتبه بندی
دانشگاه لیختن اشتاین29611
دانشگاه بین المللی فلسفه147322
دانشگاه im furstentum168713

اعزام دانشجو به لیختن اشتاین به دانشگاه های برتر

رشته های تحصیلی در دانشگاه دولتی لیختن اشتاین

دانشگاه دولتی این کشور در 2 مبحث اصلی مطالعاتی از قبیل معماری و تجارت دروسی را ارائه می دهد. این دانشگاه در شهر وادوز در قلب پایتخت این کشور قرار دارد. پذیرش دانشجو از کشورهای مختلف انجام می شود. این دانشگاه از ابتدا دانشگاه مهندسی و مکانیک بوده، بعد ها نام این دانشگاه دست خوش تغییر قرار گرفت. در سال 1998 میلادی به نام دانشگاه علمی کاربردی شناخته شد و در 3 دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اجازه تحصیل داده شد. رشته های تحصیلی در این دانشگاه عبارتند از:

  • معماری
  • کار آفرینی
  • سرمایه گذاری و مالی
  • مدیریت اطلاعات
  • مدیریت کسب و کار

در این دانشگاه مراکز تحقیقاتی بسیاری وجود دارد. در زمینه های مدیریت، مالی و مالیات، بانکداری و تجارت تحقیقاتی انجام می شود. شهریه در این دانشگاه در هر 3 مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا یکسان بوده و بیشتر از 950CHF (فرانک سوئیس) نمی باشد. در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه برنامه های مثل دیپلم و در دوره های MBA سمینار ها و کنفرانس های به خصوصی اجرا می شود. در این مقاله توضیحاتی در باب شرایط اعزام به دانشجو در لیختن اشتاین اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. امید است که با مطالعه این مقاله موضوع تحصیلی در این کشور برای شما شفاف سازی شده باشد. در صورت دریافت هر گونه اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. هم چنین می توانید در قسمت دیدگاه مقاله نظرات خود را بیان کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *