مهاجرت تحصیلی لیختن اشتاین

شرایط تحصیل در لیختن اشتاین

تحصیل در لیختن اشتاین

تحصیل در لیختن اشتاین یکی از برترین راه های اخذ اقامت و برخورداری از سیستم آموزشی باکیفیت این کشور در هر سال به خصوص سال 2023 می باشد. از مزیت های تحصیل در لیختن اشتاین می توان به نرخ بیکاری بسیار پایین اشاره کرد. پس از فارغ التحصیلی در این کشور می توانید فرصت های کاری مناسبی داشته باشید. دانشجویان بین المللی با تحصیلات عالی در لیختن اشتاین می توانند تجربه فوق العاده ای در یکی از کشورهای اروپایی را داشته باشند.

این کشور در قلب اروپا قرار دارد. این مقاله توسط تجربه و دانش کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای شما به نگارش درآمده است. امید است که مورد توجه شما قرار بگیرد. شما عزیزان می تونید برای اخذ ویزای تحصیلی لیختن اشتاین دریافت مشاوره رایگان نیز با دفاتر موسسه تماس بگیرید.

اینفوگرافیک تحصیل در لیختن اشتاین

معرفی کشور لیختن اشتاین

در مورد کشور لیختن اشتاین کشوری است با پیشینه زبان آلمانی و جمعیت کشور لیختن اشتاین بیش از38.000 نفر است. این کشور از شرق با سوئیس، و از غرب با استرالیا هم مرز است. این کشور در قلب کوه های آلپ قرار دارد. ویژگی این کشور این است که در میان عموم مردم به عنوان لیختن اشتاین کوهستانی شناخته شده باشد. منطقه کوهستانی لختن اشتاین منطقه ای مناسب برای انواع ورزش های زمستانی است. این ویژگی منحصر به فرد کشور لیختن اشاین است. این کشور یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. هم چنین کشور لیختن اشتاین در یکی از گروه های اقتصادی و انجمن تجارت آزاد اروپا قرار می گیرد. نکته حایز اهمیت این است که این کشور، نامه توافق نامه شنگن را پذیرفته است ولی هنوز خود این کشور جز اتحادیه اروپا نیست.

کشور لیختن اشتاین کشوری سلطنتی است و دارای سلطنت مشروطه است که توسط هانس آدام دوم رهبری می شود. این کشور با توجه به مساحت کمی که دارد،کوچک ترین کشوری است که با دو کشور دیگر هم مرز است. کشوری است که بزرگ ترین تولید ناخالصی داخلی در دنیا را دارد. این نکته را در نظر بگیرید که سطح آموزشی لیختن اشتاین از سطح بالایی برخوردار است که می توانیم این سطح آموزشی را در سطح 100% در نظر بگیریم. پس اگر می خواهید یکی از شهروندان لیختن اشتاینی شوید، باید بدانید که یکی از شرایط اصلی برای دریافت شهروندی این است که در این کشور تحصیل کرده باشید. پس یکی دیگر از مزیت های تحصیل در لیختن اشتاین این است که، به عنوان یک فرد تحصیل کرده می توانید اقامت هم داشته باشید. به همین دلیل است که سطح آموزشی در این کشور بالا است.

زندگی دانشجویی در لیختن اشتاین

یکی از چیزهایی که نمی‌توانید یک دانش‌آموز را از آن جدا کنید، زندگی شبانه با کشوری است که می‌خواهد مسیر تحصیلی خود را از آن طی کند. در نتیجه، کشورهایی با جهت گیری ضعیف قربانی پدیده اخیر شده اند!جای تعجب نیست که مؤسسات آکادمیک در لیختن اشتاین با توجه و فداکاری محض به این جنبه از آموزش برخورد می کنند، آنها قصد دارند در مورد تجربه دانشجویی بهترین باشند! تعهدی که برای تبدیل دانشگاه به بهترین مکان انجام می شود، نهایت تمایز در دانشگاه های لیختن اشتاین است. دانشگاه ها در لیختن اشتاین بر پایه ای محکم از تعامل و رشد انسانی ساخته شده اند. این کمک، موسسات فعالیت های زیادی دارند که دانش آموزان می توانند از آنها لذت ببرند. ورزش، باشگاه، سمینار، کاوش، و کلینیک های تحقیقاتی. دانشگاه ها دارای زیرساخت های ورزشی هستند که دانشجویان در رشته های مختلف را در خود جای می دهد.

چنین پلتفرم هایی به عنوان عامل متعادل کننده در ترکیب دانشجویان بین المللی با فرهنگ و سبک زندگی لیختن اشتاین ظاهر شده اند. دانش‌ آموزان از حضور در رویدادهای فوق برنامه لذت می ‌برند، زیرا در این فرآیند دوستان جدیدی پیدا می ‌کنند و در شبکه‌ ها ایجاد می ‌کنند. هنگامی که وارد یک موسسه آکادمیک لیختن اشتاین می شوید، یک چیز مسلم است، شما عاشق منحصر به فرد بودن فعالیت هایی برای انجام سخنرانی های خارج از کلاس خواهید شد. دپارتمان‌های منفرد دائماً دانشجویان را در رویدادهای سرگرم‌کننده مانند مسابقات ورزشی بین دانشکده‌ها و سمینارهای مناظره درگیر می‌کنند تا یکنواختی در حوزه علمی خود را از بین ببرند. در بیشتر موارد، برنامه‌هایی که برای دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در لیختن اشتاین شامل چندین مؤلفه سفر است که به برنامه آنها کمک می‌کند، این به دانش‌آموزان امکان می‌دهد تا مقاصد معروف و استراحتگاه‌های توریستی را ببینند.

جذابیت های تحصیل در لیختن اشتاین

در حالی که در اینجا تحصیل می کنید، ممکن است این شانس را داشته باشید که با خانواده های محلی بمانید و فرصت های خود را در اینجا گسترش دهید. جاذبه های تفریحی در لیختن اشتاین شروع به جذب گردشگران از سراسر جهان کرده است. بنابراین، جاذبه های گردشگری عمده در لیختن اشتاین که این کشور به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد دانشجویی محبوب است، چیست؟ این فقط به این دلیل است که این کشور جاذبه های متنوع زیادی دارد، از جمله جانوران و گیاهان استثنایی، زندگی دریایی، مناظر زیبا برای کاوش، و مکان های دیدنی برای دوستداران سلفی.

شهرهای لیختن اشتاین

وادوز پایتخت لیختن اشتاین است و حدود 5700 نفر در آن زندگی می کنند. وادوز در دره راین واقع شده است و در مرکز لیختن اشتاین واقع شده است. علیرغم اینکه وادوز در کوه های آلپ قرار دارد، آب و هوای معتدل تری دارد، با تغییرات دمایی معتدل تر از آنچه در سایر مناطق آلپ یافت می شود. بسیاری از شراب سازی های بزرگ کشور در نزدیکی شهر در دره راین قرار دارند. قلعه وادوز به آلمانی Schloss Vaduz  یک قلعه 700 ساله است که مشرف به شهر است و آن را به یک مکان دیدنی تبدیل کرده است. از دیگر جاذبه های محبوب می توان به کلیسای جامع سنت فلورین و گالری دولتی هنر مدرن و معاصر اشاره کرد. بازدیدکنندگان این منطقه باید از پل قدیمی راینAlte Rheinbrücke   که از روی رودخانه راین عبور می کند و شهر را به سوئیس متصل می کند، بازدید کنند.

Schaan یک منطقه باستانی است که در ساختمان های متعدد ساخته شده در دوره باروک مانند کلیسای سنت، مریم تسلیت گواه است. برج کلیسای کلیسای سنت لورنتیوس، ساخته شده در قرن 1100، در شهرداری قرار دارد. شهرداری یک مرکز اقتصادی است و خانه سازندگان بزرگ جهانی از جمله شرکت Hilti و Ivoclar Vivadent AG است. این منطقه همچنین یک قطب گردشگری است زیرا در مجاورت رشته کوه در امتداد مرز با سوئیس قرار دارد. تریسن سومین شهر بزرگ با جمعیت 4701 نفر است و مساحت کل آن 26 کیلومتر مربع است. شهرداری در جنوب وادوز و در نزدیکی رود راین قرار دارد. تریسن یک مرکز تاریخی است که دارای ساختمان‌ های قرون وسطایی متعدد، کلیساها، و کلیساها و همچنین یک کارخانه بافندگی است که در سال 1863 ساخته شده است. تریسن جمعیت رو به رشدی را تجربه می کند که جذب زیرساخت های عالی و مناطق مسکونی مدرن شده اند.

مزایا تحصیل در لیختن اشتاین

اهمیت دانستن فرهنگ و سبک زندگی تحصیلی مورد نظر خود در خارج از کشور این است که پس از حضور در آنجا نگران خجالت نخواهید بود. در لیختن اشتاین می گویند که همه تقریباً همه را می شناسند، و اگر کسی قبلاً کسی را نمی شناسد، حداقل می تواند بر اساس لهجه ای که صحبت می کند بگوید اهل کجاست.این بخش مهمی از فرآیند غوطه ور شدن خود در یک محیط و کشور جدید است. همانطور که باید انتظار داشته باشید، فرهنگ لیختن اشتاین در راه خود برای خانواده میزبان شما متنوع و منحصر به فرد است. اگرچه اخیراً چالش ‌های قدرت بین خانواده سلطنتی و دولت وجود داشته است، لیختن اشتاین در چند دهه گذشته ثبات و ثروت گسترده‌ ای را تجربه کرده است. مالیات های پایین و استانداردهای زندگی بالا هنجارهای این کشور کوهستانی است که آن را به یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپا تبدیل می کند.

بیشتر فرهنگ این کشور مستقیماً از تأثیرات اطراف اروپا نشات گرفته است. این مستلزم زبان، معنویت و هنر است، اما اگر خارجی‌ ها آنها را سوئیسی، اتریشی یا آلمانی خطاب کنند، محلی ‌ها تا حدودی مورد توهین قرار می‌گیرند، زیرا به کشور مستقل خود افتخار می ‌کنند. این کشور یک کشور مذهبی حیرت انگیز است. کاتولیک سنت اصلی است، بنابراین اگر یکشنبه ‌ها در وادوز یا بالزر ساکت هستند، شوکه نشوید. بسیاری از مغازه ها و مشاغل برای روز شنبه تعطیل خواهند بود. با وجود اینکه لیختن اشتاین ششمین کشور کوچک جهان است، تنها شصت و دو مایل مربع، اما لیختن اشتاین چیزهای زیادی برای ارائه به مسافر دارد، از جمله روستاهای جذاب، غذاهای عالی، مناظر خیره کننده آلپ، شهروندان دوستانه. آلمانی زبان رسمی در اینجا است، اما هر جامعه یک گویش منحصر به فرد دارد که با اعلام حروف صدادار تعیین می شود.

بررسی تحصیل در لیختن اشتاین

در این کشور موسسه عالی آموزشی وجود دارد که تمامی این موسسه ها از شرایط عالی آموزشی برخوردار هستند. دانشگاه ها و دیگر موسسات این کشور هدف ویژه ای در زمینه کارآفرینی دارند. به این منظور که دانشجویان خارجی پس از تحصیل می توانند در بازار کار مشغول به اشتغال زایی شوند. بعد از تحصیل در این کشور اروپایی نگران کار نباشید. در این کشور شما می توانید در تمامی مقاطع تحصیلی مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل دهید. لیختن اشتاین یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان خارجی است که به دنبال تحصیلات عالی در یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی هستند. هزینه های تحصیل در این کشور بسیار معقول است. پس اگر به تحصیل و ادامه زندگی و کار در یک کشور اروپایی فکر می کنید بهتر است این کشور را انتخاب کنید.

تحصیل کارشناسی در لیختن اشتاین

مدت تحصیلی در دوره کارشناسی حدودا 3 تا 4 سال می باشد. متقاضیان بعد از اتمام دوره کارشناسی همانند دیگر کشورها می توانند در شغلی مشغول به کار شوند. در لیختن اشتاین فرد با ادامه تحصیل و کسب مدرک از دانشگاه می تواند وارد بازار کار شود. زیرا کارفرمایان افرادی را که دارای مدرک دانشگاهی هستند، در اولویت برای استخدام قرار می دهند. رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی به شرح زیر می باشد:

  • گروه تحصیلی هنر
  • گروه تحصیلی علوم تجربی
  • گروه تحصیلی علوم انسانی
  • گروه تحصیلی مهندسی

تحصیل کارشناسی ارشد در لیختن اشتاین

مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال می باشد. در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته های تحصیلی به 4 دسته تقسیم می شوند. این موارد عبارتند از:

  • رشته تحصیلی فنی و مهندسی
  • رشته تحصیلی علوم انسانی
  • رشته تحصیلی در گروه هنر
  • رشته تحصیلی علوم تجربی

رشته های تحصیلی برتر در مقطع کارشناسی ارشد لیختن اشتاین

رشته های تحصیلی برتر در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از:

  • رشته مهندسی معماری
  • رشته تحصیلی کار آفرینی
  • رشته تحصیلی مدیریت فناوری و اطلاعات
  • رشته تحصیلی مدیریت فرآیندها
  • رشته تحصیلی مدیریت مالی

تحصیل دکترا در لیختن اشتاین

تحصیل دکترا در لیختن اشتاین

دانشجو برای تحصیل دکترا در لیختن اشتاین باید تاییدیه ای از استاد راهنما خود دریافت نماید. فرد با در دست داشتن مدارک می تواند درخواست خود را برای پذیرش از دانشگاه های لیختن اشتاین ارسال می کند. همچنین برای دریافت ویزا تحصیلی باید این تاییدیه همراه مدارک ارائه شود. مدت تحصیل در مقطع دکترا با توجه به رشته تحصیلی و عملکرد دانشجو بین 4 تا 6 سال می باشد. در مقطع دکترا طیف وسیعی از رشته های تحصیلی وجود دارد. به طور مثال:

  • رشته سلامت و بهداشت
  • رشته های مهندسی
  • رشته روان شناسی
  • رشته های زیست شناسی
  • رشته های پزشکی و سایر

رشته های تحصیلی برتر دکترا در لیختن اشتاین

رشته های تحصیلی برتر مقطع دکترا عبارتند از:

  • رشته تحصیلی فلسفه با گرایش اقتصاد کسب و کار
  • رشته تحصیلی فلسفه با گرایش معماری و برنامه ریزی

هزینه زندگی دانشجویی در لیختن اشتاین

هزینه زندگی در این کشور با سوئیس برابر است. در جدول زیر هزینه های زندگی در این کشور را مورد بررسی قرار می دهیم:

اقلامقیمت به CHF (فرانک سوئیس)
کاپوچینو5.00
یک بطری آب معدنی (0.5 لیتر)3.00
یک بطری شیر (یک لیتر)1.70
سیب زمینی (1کیلوگرم)1.95
گوشت گاو (1 کیلوگرم)23.00

هزینه حمل و نقل در این کشور به شکل زیر است:

حمل و نقلقیمت به CHF (فرانک سوئیس)
بلیط یک طرفه5.25
تاکسی یک طرفه (1 کیلومتر)1.03
بنزین (1 لیتر)1.65

هزینه تحصیل در کشور لیختن اشتاین

پول رایج این کشور فرانک سوئیس با علامت اختصاری (CHF) است. هزینه دانشگاه های لیختن اشتاین به منطقه، مقطع و مدرک تحصیلی که می خواهید انتخاب می کنید، بستگی دارد. عامل دیگری که در هزینه دانشگاه های لیختن اشتاین می تواند تاثیرگذار باشد، این است که شما از کدام کشور برای دانشگاه های این کشور اقدام می کنید. به طور میانگین شما برای هر ترم تحصیلی حدود 850CHF (فرانک سوئیس) باید برای شهریه دانشگاه در این کشور در نظر بگیرید. شهریه دانشگاه های کشور لیختن اشتاین متفاوت است.

بورسیه تحصیلی لیختن اشتاین

دانشگاه های لیختن اشتاین برای افرادی که به تحصیل در لیختن اشتاین مشغولند بورسیه تحصیلی در نظر گرفته است. دانشجویانی که دارای شرایط زیر هستند می توانند از بورسیه استفاده کنند:

  • دانشجویانی که به زبان تسلط کافی دارند.
  • دانشجویانی که توانسته اند در ترم قبلی تحصیل معدل بالایی کسب کنند.
  • و دانشجویانی که مهارت های زیادی دارند.

افرادی که بورسیه کسب می کنند مخارج تحصیلی آنها به طرز چشمگیری کاهش میبابد.

دانشگاه های لیختن اشتاین

4 دانشگاهی که در کشور لیختن اشتاین وجود دارد به شرح زیر می باشند:

  1. دانشگاه لیختن اشتاین
  2. دانشگاه در قلمرو پادشاهی لیختن اشتاین (این دانشگاه خصوصی می باشد.)
  3. انستیتو لیختن اشتاین
  4. آکادمی بین المللی فلسفه

رشته های تحصیلی در این دانشگاه در 4 دسته قرار می گیرند:

  • رشته های تحصیلی در علوم تجربی
  • رشته های تحصیلی در گروه های هنر
  • رشته های تحصیلی فنی و مهندسی
  • رشته های تحصیلی در علوم انسانی

ویزای تحصیلی لیختن اشتاین

مدارک لازم در خصوص اخذ ویزای تحصیلی لیختن اشتاین عبارتست از:

  • ارائه مدارک تحصیلی اخذ شده
  • ارائه ریز نمرات مقاطع تحصیلی
  • ارائه اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • ارائه اصل شناسنامه
  • ارائه گواهی سلامت تایید شده
  • ارائه مدرکی که نشان دهد فرد دارای تمکن مالی می باشد

با توجه به این مسئله که دانشگاه های کشور لیختن اشتاین از تجهیزات بسیار پیشرفته و سطح علمی بالایی برخوردار است؛ و اینکه هزینه تحصیل در لیختن اشتاین نسبت به سایر کشورها ارزان تر است. به متقاضیانی که می خواهند به این کشور مهاجرت کنند و اقامت این کشور را به دست آورند. پیشنهاد می شود ابتدا ویزا تحصیلی دریافت کرده و بعد از فارغ التحصیل شدن اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. در خصوص کسب آگاهی بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در باب تحصیل در لیختن اشتاین

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل در لیختن اشتاین می باشیم:

  • هزینه تحصیل در لیختن اشتاین چقدر است؟ شهریه تحصیلی در این کشور به میزان 850€ (یورو) برای هر ترم است.
  • مدارک لازم در خصوص اخذ ویزای تحصیلی لیختن اشتاین کدام اند؟ ارائه مدارک تحصیلی اخذ شده، ارائه ریز نمرات مقاطع تحصیلی، ارائه اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، ارائه اصل شناسنامه، ارائه گواهی سلامت تایید شده و ارائه مدرکی که نشان دهد فرد دارای تمکن مالی می باشد
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *