مهاجرت تحصیلی لیختن اشتاین

مدارس ایرانی لیختن اشتاین

مدارس ایرانی لیختن اشتاین

مدارس ایرانی لیختن اشتاین در یکی از کوچکترین کشورهای جهان یک گوهر پنهان به شمار می آید که برای تحصیل دانش آموزان مناسب می باشد. کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی مکان مناسبی برای دانش آموزانی است که میخواهند آن بخش از جهان را کشف کنند. با یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری در جهان، فرصت های فراوانی در لیختن اشتاین فراهم می شود. دانش آموزان در مدارس ایرانی لیختن اشتاین تحصیلات با کیفیت و همچنین یک تجربه واقعی اروپایی را دریافت خواهند کرد. لیختن اشتاین یک پادشاهی مشروطه است و در حال حاضر توسط شاهزاده هانس آدام دوم رهبری می شود.

این کشور با پوشش تنها 16 کیلومتر مربع، کوچکترین کشوری است که با دو کشور هم مرز است. همچنین یکی از بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه در جهان را دارد. نرخ با سوادی در لیختن اشتاین 100% است و آموزش در اولویت اکثر ساکنان است. در این مقاله با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به موضوعات مهمی در مورد کشور لیختن اشتاین پرداخته ایم. در همین ابتدا با نمایش تصویر زیر اطلاعات جامعی از این کشور به دست می آوریم.

اطلاعات جامعی در لیختن اشتاین

زبان رسمی در مدارس ایرانی لیختن اشتاین

زبان رسمی در مدارس ایرانی لیختن اشتاین در بیشتر دوره های آموزشی خود به زبان آلمانی است. تعداد بسیار کمی از دروس در این مدارس به زبان انگلیسی ارائه می شود. حتی مدارک تحصیلی در این مدارس به زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می شود. اگر به زبان غیر مادری تحصیل می کنید باید مدرکی دال بر مهارت زبان خود به این مدارس ارائه دهید.

اگر استانداردهای لازم در زبان آلمانی و انگلیسی نداشته باشید، ممکن است این مدارس دوره های زبان را برای کمک به پیشرفت شما ارائه دهد. حتی اگر شما قادر به تحصیل به زبان انگلیسی هستید باید تلاش کنید که تا حد امکان زبان آلمانی را بیاموزید. برقراری ارتباط با افراد محلی و سایر دانش آموزان در این مدرسه بهترین راه برای تمرین است. همچنین با یادگیری زبان آلمانی می توانید با فرهنگ های گوناگون و جذاب این کشور بیشتر آشنا شوید.

دلایل تحصیل در مدارس ایرانی لیختن اشتاین

چندین مدرسه ایرانی در لیختن اشتاین وجود دارد که همگی از نسبت متوازن کارکنان به دانشجو بهره مند هستند. مدارس و سایر موسسات در این کشور تمرکز ویژه ای بر بهبود اشتغال دارند و بهترین فرصت ها را پس از تحصیل به شما می دهند. شما در این مدارس قادر خواهید بود مدارکی را کسب کنید که همه آنها در سراسر جهان به خوبی شناخته شده اند. لیختن اشتاین با استاندارد زندگی بالا و برخی از بهترین موسسات مالی در جهان مکان مناسبی برای دانش آموزان بین المللی است. که به دنبال تحصیل کاربردی در یکی از ثروتمند ترین کشور های اروپایی هستند. همچنین روش درخواست برای پذیرش در مدارس ایرانی لیختن اشتاین نسب به کشورهای دیگر بسیار ساده است.

دلایل تحصیل در مدارس ایرانی لیختن اشتاین

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی لیختن اشتاین

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی لیختن اشتاین با سیستم های آموزشی موجود در سایر کشورهای آلمانی زبان قابل مقایسه است. مهد کودک در این مدارس داوطلبانه است و 2 سال به طول می انجامد. در عمل 99% از کودکان به مهدکودک می روند. حضور اجباری در مدارس ایرانی لیختن اشتاین از 7 سالگی شروع می شود. آموزش اجباری در این مدارس به مدت 9 سال ادامه پیدا می کند که شامل سطوح ابتدایی و متوسطه می شود.

سال دهم داوطلبانه برای دانش آموزان در دسترس است تا برای فرصت های شغلی آماده شوند و انتخاب های حرفه ای را انجام دهند. سال تحصیلی در لیختن اشتاین از اواسط آگوست آغاز می شود و به مدت 40 هفته ادامه می یابد. سیستم آموزشی در لیختن اشتاین به 3 دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از:

آموزش پیش دبستانی و ابتدایی در مدارس ایرانی لیختن اشتاین

آموزش پیش دبستانی در مدارس ایرانی لیختن اشتاین به مدت دو سال و از سنین 4 تا 6 سال برای کودکان ارائه می شود. این نشان دهنده اولین سطح از این سیستم آموزشی است. این سطح از آموزش بر رشد تخصصی کودک تمرکز دارد. پس از اتمام دوره پیش دبستانی مقطع ابتدایی در مدارس ایرانی لیختن اشتاین آغاز می شود. که به مدت 5 سال و در سنین 7 تا 11 سال به آموزش می پردازد. آموزش ابتدایی در این مدارس دانش و مهارت های اولیه را ارائه می دهند. همچنین دانش آموزان را در رشد عاطفی، اجتماعی و فیزیکی کمک می کنند. این سطح دانش آموزان را برای آموزش متوسطه آماده می کنند.

آموزش متوسطه در مدارس ایرانی لیختن اشتاین

تحصیلات متوسطه در مدارس ایرانی لیختن اشتاین به دو دسته متوسطه بالا و پایین تقسیم می شوند. این مقطع تحصیلی به ترتیب شامل جوانان 12 تا 15 ساله و 16 تا 19 ساله میشود. دوره متوسطه پایین در این مدارس الزامی است. دوره متوسطه پایین دانش آموزان را برای بازار کار آماده می کند و آموزش عمیقی را ارائه می دهد. اما دوره متوسطه بالا دانش آموزان را برای دوره های کارآموزی و برای آموزش عالی آماده می کند. این دوره آموزش های حرفه ای به دانش آموزان ارائه می دهد و آنها را قادر می سازد تا حرفه ورزشی محور را انتخاب کنند.

برنامه های درسی که دانش آموزان در این مقطع مطالعه می کنند عبارتند از:

برنامه های درسی در لیختن اشتاین

اقامت دائم در لیختن اشتاین

لیختن اشتاین در موضوع اقامت دائم رویکردهای متفاوتی دارد. روند اقامت دائم در این کشور به ملیت شما بستگی خواهد داشت که در این قسمت به این عوامل می پردازیم:

  • شهروندان سوئیس پس از 5 سال اقامت در این کشور می توانند اقامت دائم دریافت کنند.
  • شهروندان منطقه اقتصادی اروپا باید در 10 سال گذشته دائما در لیختن اشتاین زندگی کنند.
  • اتباع کشورهای ثالث نه تنها باید دائما به مدت 10 سال در لیختن اشتاین زندگی کنند، بلکه باید کارگران مورد تقاضا، یعنی داشتن وضعیت کارمند باشند.

یک روش دیگر برای اقامت در لیختن اشتاین وجود دارد که آن تابعیت طبیعی این کشور است. اخذ تابعیت طبیعی در لیختن اشتاین کمی سخت تر است. اگر می خواهید شهروند شوید باید حداقل 30 سال در لیختن اشتاین زندگی کنید و هر سال قبل از 20 سالگی دو سال حساب می شود. اگر با یک شهروند لیختن اشتاینی ازدواج کرده اید این مدت به 5 سال ازدواج کاهش می یابد. این قوانین اقامتی که به صورت جامع به آن پرداختیم باعث نوآفرینی در لیختن اشتاین شده است. اگر تصمیم خود را برای تحصیل در لیختن اشتاین گرفته اید برای اطلاع بیشتر درباره مهاجرت به لیختن اشتاین با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *