مهاجرت به کشور لیختین اشتاین

مهاجرت به لیختن اشتاین

مهاجرت به لیختن اشتاین از طرق مختلف صورت می گیرد. این کشور جمعیتی حدود 4000 نفر دارد. کشوری کوهستانی و هم مرز با سوئیس و اتریش است. مهاجرت به لیختن اشتاین دشوار است مگر اینکه از طرق برتر مهاجرتی این کشور نظیر تحصیل و سرمایه گذاری اقدام کنید. زبان رسمی این کشور آلمانی است. پول رایج این کشور CHF است، که به اختصار فرانک سوئیس نامیده می شود. برای به دست آوردن شهروندی ،باید حدود30 سال در این کشور زندگی کرده باشید. نرخ مالیاتی حدود 12.5% است. کمترین نرخ بیکاری در جهان حدود 1.8% را دارد. از اقتصاد قوی برخوردار است. سومین درآمد سرانه در جهان را دارد.

در این مقاله مهاجرت به این کشور را مورد بررسی قرار می دهیم. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد روش های مهاجرتی به این کشور پاسخگوی سوالات شما هستند.

اینفوگرافیک مهاجرت به لیختن اشتاین

اخذ اقامت دائم در لیختن اشتاین

اخذاقامت لیختن اشتاین اقامت دائم در لیختن اشتاین از طرق زیر میسر می باشد.

  • ویزای کاری
  • ویزای تحصیلی (اقامت پس از تحصیل)
  • ازدواج با شهروند تابع این کشور
  • تولد
  • مهاجرت از طریق پناهندگی
  • سرمایه گذاری

اخذ اقامت این کشور شاهنشاهی بسیار سخت است. اما واقعیت امر این است که اکثر جمعیت ساکن افراد خارجی هستند. به منظور قانون پناهندگی و همسایگی این کشور با آلمان، اتریش و یوگوسلاوی بسیاری از افراد این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند. افراد مقیم کشور سوئیس و اتریش، پس از5 سال می توانند اقامت دائم را به دست بیاورند. اما باید در طول10 سال به طور پیوسته در این کشور زندگی کرده باشند. افراد خارجی باید در طول مدت10 سال اقامت داشته باشند. یکی از ویژگی های بارز اقامت این ایالت این است که، می توانید برای سایر اقوام خود از جمله والدین، اعضای خانواده و سایر بستگان نزدیک اقامت دریافت کنید.

مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق ازدواج و تولد

یکی از راه های مهاجرت به لیختن اشتاین ازدواج با فرد مقیم این کشور است. در این مورد باید توجه داشته باشید که سن فرد متقاضی نباید از12 سال کمتر باشد. این اجازه اقامت تنها در صورتی انجام پذیر است که از ازدواج قانونی این زوج حدود3 سال گذشته باشد. در پروسه ازدواج چند مورد باید مورد توجه قرار بگیرد:

  • زوجین برای ازدواج باید سن قانونی 18 سال را داشته باشند.
  • گواهی اجازه والدین برای ازدواج
  • اثبات هویت زوجین

در پروسه مهاجرت از طریق تولد باید پدر و مادر فرزند خود را در این کشور به دنیا بیاورند. پس پدر یا مادری که هر کدام از این دو، تابعیت این ایالت را داشته باشند، اگر صاحب فرزندی شوند، کودک از بدو تولد تابعیت این کشور را به دست می آورد. از همان ابتدا کودک دو تابعیتی می شود.

مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق سرمایه گذاری

این کشور بزرگترین مرکز مالی برای بخش سرمایه گذاری و بانکداری است. این کشور ثروتمند در قلب اروپا قرار دارد. سیستم مالیاتی با سایر کشورهای اروپایی متفاوت است. از لحاظ اقتصادی شرایط مطلوبی دارد. سیستم جهانگردی و بانکداری اقتصادی تنها عامل سازنده این ایالت است. سرمایه گذاری که در این کشور صورت می گیرد، سرمایه گذاری تجاری نام دارد. حداقل میزان سرمایه گذاری در این کشور نا محدود است. از کمترین هزینه CHF100000 تا 1میلیونCHF (فرانک سوئیس) است. در این ویزا هیچ گونه شرایط خاصی برای واجد الشرایطی وجود ندارد. به راحتی می توانید برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام کنید.

در مرحله اول برای متقاضی ویزای توریستی اقدام می شود. سپس برای انجام مراحل ثبت سرمایه گذاری قانونی در این ایالت، برای متقاضی ویزای بلند مدت صادر می شود. توجه داشته باشید که فقط با داشتن ویزای بلند مدت به شما اجازه اقامت داده می شود. زمان پذیرش این ویزا حدود1 ماه می باشد. پس از5 سال زندگی در این کشور اقامت دائم اعطا می شود. در نتیجه پس از30 سال زندگی در این کشور تابعیت این ایالت را به دست می آورید. اجازه دو تابعیتی در این ایالت امکان پذیر است.

مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق کار و تحصیل

یکی از طرق مهاجرت به لیختن اشتاین، مهاجرت از طریق کار است. برای این روش شما به یک پیشنهاد کاری از طرف کارفرما احتیاج دارید. نیروی کار خارجی باید به عنوان یک مدیر، متخصص و نیروی کار ماهر پذیرفته شود. افراد خارجی می توانند در طول دوره 180 روزه، به مدت 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند. این پروسه اخذ ویزا از طریق اداره مهاجرت بین6 الی8 هفته طول می کشد. نیروهای خارجی که در رستوران ها و بارها مشغول به کار هستند. می توانند با توجه به قرارداد خود، محل اقامت برای خود انتخاب کنند. به این ترتیب می توانند هفته ای1 بار به محل زندگی خود بازگردند.

دانشجویان خارجی می توانند با ویزای تحصیلی لیختن اشتاین اجازه موقت دریافت کنند. آموزش در این کشور از سطح علمی بالایی برخوردار است. فرصت کاری پس از تحصیل بسیار بالا است. این امکان را برای دانشجو فراهم می کند، که به سرعت پس از تحصیل وارد بازار کار شوند. دانشجویان می تونند پس از اتمام تحصیل به اداره مهاجرت مراجعه کنند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. پس از حدود 5 سال کار مداوم در این کشور می توانند اقامت دائم را به دست بیاورند.

مزایا تحصیل در لیختن اشتاین

کیفیت آموزش در اینجا بالاست. مدارک اخذ شده از موسسات آموزش عالی لیختن اشتاین در سراسر جهان در اکثر جوامع دانشگاهی شناخته شده است. این کشور دارای یک سیستم آموزشی خصوصی و دولتی توسعه یافته است که آموزش ابتدایی، متوسطه و عالی با کیفیت بالا و برنامه های آموزشی حرفه ای گسترده را برای افراد محلی و دانشجویان بین المللی به طور یکسان ارائه می دهد. این کشور نه تنها یک محیط آموزشی منحصر به فرد را ارائه می دهد، بلکه بسیاری از گزینه های تفریحی فریبنده در کشورهای همسایه لیختن اشتاین-فورارلبرگ در اتریش، سوئیس شرقی و منطقه دریاچه کنستانس در جنوب آلمان در دسترس است. لیختن اشتاین دارای شهریه معقول، سبک زندگی عالی، و صحنه فرهنگی فوق العاده است، بنابراین، ارزش آموزشی منحصر به فردی را به دانش آموزان ارائه می دهد.

لیختن ‌اشتاینی ‌ها، کشوری کوچک و خوش‌آمد، بسیار خوش‌آمد می‌گویند و همیشه کنجکاو هستند تا درباره شما بیشتر بدانند. بنابراین، اگر به دنبال مکانی با بازدیدکنندگان کم هستید، لیختن اشتاین مکانی عالی برای رفتن است. این کشور ساکت و ساده است، پس از اتمام درخواست از طریق ما، از تحصیل در خارج از کشور در لیختن اشتاین لذت خواهید برد. در طول تحصیل و پس از آن، چیزی که شما به آن گواهی خواهید داد، آرامش مردم لیختن اشتاین و مشارکت مشتاقانه آنها در محافل توسعه است! به عنوان یک دانشجو در اینجا خود را در روابط دانشگاهی تثبیت خواهید کرد که در فرصت های بی پایان پس از تحصیل در خارج از کشور به اوج می رسد. این شبکه‌ها درک دانش‌آموز از محیط را تقویت می ‌کنند و به طرق مختلف از راه ‌های خودسازی و پیشرفت شغلی بیشتری بهره می ‌برند.

اقامت و اسکان دانشجویان در لیختن اشتاین

در حین آماده شدن برای برنامه های تحصیلی خود در خارج از کشور، دانشجویان باید از بسیاری از موارد حیاتی مانند اسناد سفر، بودجه و محل اقامت مراقبت کنند. تحصیل در خارج از کشور می تواند هیجان انگیز باشد، داشتن یک برنامه عالی برای اقامت حتی هیجان انگیزتر است. وقتی قصد دارید در لیختن اشتاین در خارج از کشور تحصیل کنید، دیگر لازم نیست نگران محل اقامت خود باشید؟ چه به دنبال یک خوابگاه دانشجویی مقرون به صرفه باشید یا یک خانواده میزبان دوستانه در اینجا. می توانید به راحتی قبل از ورود به لیختن اشتاین، اتاق خصوصی خود را در یک خانه دانشجویی مشترک رزرو کنید . با یک آشپزخانه مشترک و انبوهی از دانشجویان بین المللی ماجراجو زیر یک سقف، بدون شک غذاهای بی نظیری را از سراسر جهان امتحان خواهید کرد.

فرصت خود را برای میزبانی یک غذای آشپزی با دوستان خود و برگزاری یک مهمانی عالی در اتاق نشیمن مشترک از دست ندهید. خانه های دانشجویی در اینجا راحتی اقامت در نزدیکی دانشگاه را برای شما فراهم می کند. بنابراین، شما هرگز نگران تاخیر در کلاس خود نخواهید بود. دانشجویان در خوابگاه های خارج از دانشگاه اقامت دارند. هاستل ها در سرتاسر شهرها، اما همیشه در محله های امن با دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی قرار دارند. بسته به خوابگاه، دانش‌آموزان باید انتظار زمان رفت و آمد از دانشگاه را داشته باشند. اکثر هاستل ها شامل اتاق خواب، اتاق مشترک با تلویزیون، آشپزخانه و حمام هستند و خشکشویی و اینترنت دارند. دانشجویان همچنین می توانند برای یک خانواده میزبان درخواست مسکن کنند. زندگی با یک خانواده میزبان راه بسیار خوبی برای تجربه فرهنگ لیختن اشتاین و بهبود زبان عربی است و در عین حال از استقلال نیز دست می کشد.

مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق پناهندگی

یکی از دشوارترین و ریسک پذیرترین راه های مهاجرت به لیختن اشتیاین، پناهنگی است. جریان پناهندگی در سال های اخیر در مسیر بالکان رو به رشد بوده است. این ایالت قبلا عضویت فعال در سازمان ملل متحد را داشت. حدود 23 نفر خانواده سوری را به عنوان پناهنده پذیرفت. این رقم از پذیرش پناهندگی برای این کشور کوچک اروپایی قابل توجه است. اما اکنون این ایالت برای پناهندگی مناسب نیست. پس بهتر است برای مهاجرت راه های قانونی را به جای پناهندگی انتخاب کنید. تقریبا در برخی موارد خاص تنها به تشخیص دولت با در خواست پناهندگی موافقت می شود.

بررسی تغییر جمعیت در لیختن اشتاین در سال 2023

تغییر جمعیت این کشور را در جدول زیر می توانید مشاهده کنید:

سالجمعیتدرصد % تغییر سالانه
202338.3940.30%
202038.1280.35%
201837.9100.29%
201737.8000.38%
201637.6580.5%
201537.4700.81%

در این مقاله اطلاعاتی را در مورد مهاجرت به لیختن اشتاین مورد بررسی قرار دادیم. انواع راه های مهاجرتی در این مقاله را مطالعه بفرمایید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تحصیل در لیختن اشتاین را هم بررسی کنید.

هزینه زندگی در لیختن اشتاین

هزینه برای اقلامی مانند میز و صندلی ناهارخوری، سرگرمی های خانگی، لوازم آشپزخانه و مبل متوسط ​​است. قیمت یک سبد $2500 (دلاری) در نیویورک $1750 (دلار) است. قیمت متوسط ​​برای یک ماشین لباسشویی 6 کیلوگرمی لودر جلو $648 (دلار) آمریکا و $556 (دلار) برای یک تلویزیون LED UHD 46+ اینچی است. هزینه برای مراقبت های عمومی بهداشتی، ویزیت پزشک، بستری شدن در بیمارستان، داروهای بدون نسخه و بیمه پزشکی متوسط است. قیمت یک سبد $1000 (دلاری) در نیویورک $790 (دلار) است. متوسط هزینه مراقبت های بهداشتی برای ویزیت پزشک خصوصی برای یک بیمار بدون بیمه $64 (دلار) آمریکا است و اقامت در بیمارستان خصوصی در روز شامل مراقبت های پرستاری، داروها، آزمایش های تشخیصی، غذا و هزینه های مربوطه $1973 (دلار آمریکا) است. میانگین قیمت خشکشویی $8.63 (دلار) آمریکا است، در حالی که روزنامه بین المللی $2.65 (دلار آمریکا) است.

متوسط ​​قیمت مواد غذایی در یک فروشگاه بزرگ بین المللی خرده فروشی برای 1 کیلوگرم سیب $3.99 (دلار آمریکا)، 1 کیلوگرم پرتقال $4.57 (دلار آمریکا)، 1 سر کاهو $2.31 (دلار آمریکا)، 1 کیلوگرم سیب زمینی $2.65 (دلار آمریکا)، 1 کیلوگرم بدون استخوان، بدون پوست، سینه مرغ $1760 (دلار آمریکا،) 1 کیلوگرم پنیر چدار دلار آمریکا است. $21.86 (دلار آمریکا)، 1 دوجین تخم مرغ بزرگ $5.41 (دلار آمریکا)، 500 گرم نان سفید $3.52 (دلار آمریکا)، 1 لیتر شیر خامه ای کامل $1.92 دلار آمریکا، و 1.5 لیتر آب $1.10 (دلار) آمریکا. هزینه اقلامی مانند اجاره آپارتمان، اجاره خانه، خرید ملک، نرخ رهن و آب و برق بالا است. متوسط ​​اجاره خانه/آپارتمان خارج نشین برای یک آپارتمان بدون مبله امن (3 خوابه) $3798 (دلار آمریکا) در یک مکان مرکزی و $2548 (دلار آمریکا) در یک مکان حومه شهر، بدون احتساب آب و برق است.اگر خواستار مهاجرت به این کشور اروپایی را دارید، می توانید با وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در باب مهاجرت به لیختن اشتاین

سوالات متداول در باب مهاجرت به لیختن اشتاین

  • آیا مهاجرت به لیختن اشتاین دشوار است؟ بله شرایط مهاجرت به این کشور دشوار است مگر اینکه از طریق ویزای تحصیلی و سرمایه گذاری اقدام شود.
  • آیا مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق پناهندگی امکان پذیر است؟ یکی از دشوارترین و ریسک پذیرترین راه های مهاجرت به لیختن اشتیاین، پناهنگی است. جریان پناهندگی در سال های اخیر در مسیر بالکان رو به رشد بوده است. این ایالت قبلا عضویت فعال در سازمان ملل متحد را داشت. حدود 23 نفر خانواده سوری را به عنوان پناهنده پذیرفت. این رقم از پذیرش پناهندگی برای این کشور کوچک اروپایی قابل توجه است. اما اکنون این ایالت برای پناهندگی مناسب نیست. پس بهتر است برای مهاجرت راه های قانونی را به جای پناهندگی انتخاب کنید. تقریبا در برخی موارد خاص تنها به تشخیص دولت با در خواست پناهندگی موافقت می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *