مهاجرت تحصیلی موناکو

مقاطع مختلف تحصیلی در موناکو

مقاطع مختلف تحصیلی در موناکو

دانشگاه IUM مقاطع مختلف تحصیلی در موناکو را در رشته های امور مالی، بازاریابی، مدیریت تجارت ورزشی و بین الملل را ارائه می دهد. دانشگاه بین المللی موناکو شریک INSEEC U، یکی از برترین موسسات آموزشی فرانسه با پردیس هایی در پاریس، بوردو، لیون، چمبری، لندن، موناکو، ژنو و شانگهای است.

موناکو (که به طور رسمی به عنوان شاهنشاهی موناکو شناخته می شود.) متراکم ترین کشور حاکم در جهان است. با تراکم جمعیت به 20000 نفر در هر کیلومتر مربع نزدیک می شود. در دریای مدیترانه ریویرای فرانسه واقع شده است که از 3 طرف با فرانسه هم مرز است. همچنین فقط 15 کیلومتر با مرز فرانسه و ایتالیا فاصله دارد. با کمی بیش از 2 کیلومتر مربع، دومین کشور کوچک پس از واتیکان است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا ذیل مقاله پی رو به بررسی شرایط ورود به مقاطع مختلف تحصیلی در موناکو بپردازد که برای علاقه مندان خالی از لطف نیست.

مزایای ورود به مقاطع مختلف تحصیلی در موناکو

تنها دانشگاه در شاهنشاهی موناکو دانشگاه بین المللی موناکو است که در سال 1986 تاسیس شد. قبل از 2002، IUM به عنوان دانشگاه اروپای جنوبی شناخته می شد. برنامه های کارشناسی در این دانشگاه به 2 شاخه مدیریت و تجارت و علوم اجتماعی تقسیم می شود.

دلایل اصلی که دانشجویان زیادی علاقه مند به تحصیل در کشور موناکو و در دانشگاه هستند به شرح زیر است:

مزایای تحصیلتوضیحات
محیط چند فرهنگیبیش از 80 ملیت مختلف در هیئت دانشجویی و در هیئت علمی نمایندگی دارند.
ذهنیت کارآفرینانهدر IUM ما به دانشجویان کمک می کنیم تا طرز تفکر کارآفرینی و مهارت های رهبری خلاق را برای تعالی توسعه دهند.
تجربه موناکوموناکو یک مدل اقتصادی منحصر به فرد است. این کشور دروازه ای بی نظیر به شرکت های موفق ارائه می دهد که درست در آستانه IUM کار می کنند.

زبان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در موناکو

این دانشگاه رهبران تجارت از سراسر جهان را آموزش می دهد. با ارائه کلاس های کوچک، محیط صمیمی مدرسه محیطی را برای دانش آموزان فراهم می کند. این تمرکز بر توسعه کارآفرینان در میان مجموعه دانشجویی خود، ارتقا، کار مشترک بین دانشجویان، اساتید و کارکنان است. جهت تحصیل و کسب اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل در موناکو را بررسی بفرمائید.

دانشگاه موناکو با نام Université internationale de Monaco به زبان فرانسوی، مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته های زیر شاخه تجارت ارائه می دهد. این دانشگاه برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد، MBA و دکترا را در رشته های زیر به زبان انگلیسی ارائه می دهد:

  • امور مالی
  • بازاریابی
  • تجارت لوکس و بین المللی
  • مدیریت تجارت ورزشی

از این رو تعداد دانشجویانی که در سال های اخیر این کشور را برای تحصیل انتخاب نموده اند در نمودار زیر شرح داده است:

میانگین تعداد دانشجویان در کشور موناکو

شهریه مقطع کارشناسی در موناکو

IUM هزینه های متفاوتی را برای برنامه های مختلف خود ارائه می دهد. این بستگی به رشته تحصیلی، سال تحصیل در دوره کارشناسی و دوره تحصیل دانشجو دارد. شهریه مورد نیاز در دانشگاه در مقطع کارشناسی به شرح زیر است:

رشته های مختلف در مقطع کارشناسیشهریه سالانه به یورو
مدیریت بازرگانی€11500 در سال اول
€12000 در سال دوم و سوم
مدیریت لوکس – بازاریابی کالاها و خدمات لوکس€23550
امور مالی€21550
مدیریت بین المللی – مدیریت تجارت ورزشی€21550
MBA (برای 1 دوره کامل)€37500
DBA (برای 3 دوره سال)€42500

هزینه ها ممکن است متفاوت باشد. هزینه های اضافی ممکن است برای انجمن های دانشجویی و موارد دیگر اعمال شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله هزینه زندگی در موناکو می باشد.

بورسیه در مقاطع مختلف تحصیلی در موناکو

بورسیه تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی زیر برای کسانی که در دانشگاه موناکو شرکت می کنند در دسترس است:

  • IUM برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد خود از 1000€ تا 5000€ (یورو) بورس تحصیلی براساس لیاقت ارائه می دهد.
  • بنیادهای پاپیروس برای کسانی که می خواهند تحصیلات خود را ادامه دهند. بورس های تحصیلی مبتنی بر نیاز را ارائه می دهد که از 3500€ تا 4500€ (یورو) متغیر است.
  • بنیاد پرنس آلبرت دوم موناکو به 20 دانشجو از کشورهای در حال توسعه پیشنهاد می دهد. در زمینه مدیریت تغییر اقلیم تحصیل کنند.
  • کمک های مالی نیز توسط Principality برای انواع ادارات مختلف دولتی ارائه می شود. مبلغ آن توسط دولت تعیین می شود.
  • کمک های مالی و بورسیه های اضافی ممکن است در اختیار دانشجویان کشورشان باشد.

بورسیه در مقاطع مختلف تحصیلی در موناکو

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در موناکو

Master of Science (فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد) یک مدرک دانشگاهی تحصیلات تکمیلی است که توسط اکثر دانشگاه ها، کالج ها و مدارس تحصیلات تکمیلی در سراسر جهان و موناکو اعطاء می شود. کلاس ها معمولا در دانشگاه موناکو فنی گرا هستند. بر توسعه مهارت های تحلیلی و حل مسئله از طریق کار آزمایشگاهی و تحقیقات علمی تمرکز دارند. برای ورود به کارشناسی ارشد نیاز به یک مدرک کارشناسی در یک موضوع مرتبط داشته دارد. مدت زمان مطالعه عمومی کارشناسی ارشد بین 1 الی 2 سال است. انجام برخی از برنامه های کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر و مهندسی 3-5 سال طول می کشد. پایان کارشناسی ارشد پزشکی، بسته به تخصص شما، می تواند 6 سال طول بکشد.

برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد علوم از یک آموزشگاه بین المللی فناوری در موناکو معمولا باید در پایان تحصیلات دانشگاهی خود یک پایان نامه علمی بنویسید. جهت اطلاع از شرایط کار پس از تحصیل در این کشور مقاله کار در موناکو را بررسی بفرمائید.

دانشگاه موناکو و مدارس تحصیلات تکمیلی برای پایان تحصیلات در رشته های زیر مدرک کارشناسی ارشد (مدرک کارشناسی ارشد) اعطاء می کنند:

  • مدیریت بین المللی
  • بازاریابی بین المللی
  • مدیریت ورزشی
  • بانکداری
  • مدیریت بازرگانی
  • صلح پایدار

تحصیل دکتری در موناکو

مقطع دکتری در موناکو 3 تا 4 سال به طول می انجامد. در پایان آن باید رساله تحقیقاتی خود را ارائه دهند. دانشجویان مقطع دکترا در صورتی که بورسیه دریافت نکنند. از هزینه های بالایی برای تحصیل و زندگی خود برخودار خواهند بود که در این صورت می توانند با کار حین تحصیل (20 تا 30 ساعت در هفته) هزینه های خود را پوشش دهند. جهت اخذ پذیرش در مقطع دکترا ارائه مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی در حد آیلتس 6.5 الزامی است. جهت اخذ پذیرش برای مقطع دکترا ارائه رزومه قوی پژوهشی و مقالات ISI الزامی است. تحصیل در مقطع دکترا در این کشور می تواند آینده شغلی روشنی را نیز برای دانشجویان رقم بزند.

هزینه زندگی دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی در موناکو

موناکو مکانی بسیار گران برای زندگی دانشجویان است. زیرا در طول تاریخ گردشگران پردرآمد از سراسر جهان را به خود جلب کرده است. بنابراین مناسب است که دانشگاه محلی در این شرایط شیک دوره های مدیریت لوکس را نیز ارائه دهد. هزینه خورد و خوراک با بالاترین کیفیت، در بسیاری از رستوران های خوب در سراسر موناکو، به ویژه در ماه های زمستان، برای کسانی که به دنبال غذای کم هزینه تر در خارج از خانه هستند. زمانی که تعداد گردشگران کم است، بهتر است.

برای دانشجویان بدون بورسیه، موناکو کمی گران است. محل اقامت طولانی مدت برای یک آپارتمان کوچک می تواند به راحتی 3000€ (یورو) در ماه باشد. به همین دلیل است که اکثر دانشجویان دانشگاه های فرانسه را انتخاب می کنند، جایی که هزینه های اجاره مسکن حدودا 600€ الی 900€ (یورو) ماهانه در مناطق حومه فرانسه است. با این حال، برای کسانی که در ماه های زمستان در یک دوره کوتاه مدت شرکت می کنند. همچنین می توانید هتلی 2 ستاره را برای هر نفر 20€ (یورو) در هر شب پیدا کنید که یک سوم هزینه آن در طول فصل های دیگر سال است.

کار دانشجویی در مقاطع مختلف تحصیلی در موناکو

کلیه اتباع خارجی که مایل به کار قانونی در موناکو هستند باید قبل از شروع هر شغل اجازه کار دریافت کنند. اگر کارگران موقعیت خود را به کارفرما تغییر دهند. مجوز کار جدید نیز لازم است. کارفرمایان ملزم به کمک به کارمندان خود در گرفتن مجوز کار هستند. طبق قوانین موناکو، مردم محلی در مورد فرصت های شغلی اولویت دارند. کارفرمایان ابتدا باید با اداره استخدام و وزارت کار تماس بگیرند. از این رو تلاش کند کارمندان موناکو یا مناطق اطراف آن را پیدا کند.

اگر بعد از 4 روز کاندیدای شغلی پیدا نشد، کارفرما می تواند یک کاندیدای شغلی را برای خودش پیشنهاد کند. یک قرارداد استخدام باید به هر کارمند بالقوه داده شود، که باید توسط خدمات de l’Emploi مهر شود (همراه با شناسایی شخصی و اثبات محل اقامت). اگر فرد خارجی در موناکو زندگی کند، اجازه اقامت معتبر نیز لازم است. برای ساکنان فرانسه، شناسنامه فرانسوی و اجازه اقامت موناکو به اجازه کار را می دهد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقه مندان به امر مهاجرت به تمامی کشورهای برتر جهان را راهنمایی و یاری می کند. با توجه به شرایط خود بهترین کشور را برای ادامه تحصیل و یا زندگی انتخاب کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *