مهاجرت کاری بلغارستان

لیست مشاغل مورد نیاز بلغارستان

لیست مشاغل مورد نیاز بلغارستان

لیست مشاغل مورد نیاز بلغارستان هر ساله در حال تغییر می باشد. تقریبا هر نوع شغلی را می توانید در بازار کار بلغارستان برای متقاضیان بین المللی جهت مهاجرت پیدا کنید. با این حال، صنایع خاصی تقاضاء بیشتری دارند، بنابراین یافتن شغل در آنجا راحت تر است. بلغارستان کشوری کارآمد است. اقتصاد آن عمدتا مبتنی بر بخش های صنعتی، کشاورزی و ساختمانی است. با این وجود، این کشور یکی از کشورهای اروپایی است که سریعترین خدمات را در 5 سال گذشته گسترش داده است. در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی دقیق بازار کار و همچنین لیست مشاغل مورد نیاز بلغارستان می پردازند.

کار در بلغارستان

اگر مهارت هایی دارید که در بلغارستان مورد تقاضا هستند، به عنوان یک کارگر خوش آمدید. صوفیه به طور خاص دارای حضور قوی سابق است. این به این دلیل است که بلغارهای ماهر تمایل دارند به خارج از کشور بروند تا به دنبال دستمزد متناسب با مهارت ‌های خود باشند، و حفره‌ای را باقی می ‌گذارند که توسط مهاجران ماهر سابق پر می‌شود، کسانی که از درآمد کمتری نسبت به سایر کشورها راضی هستند اما به لطف قیمت  ‌های پایین بلغارستان خوب زندگی می‌ کنند. آژانس ملی استخدام  می تواند در مورد کاریابی و استخدام مشاوره ارائه دهد و به شما امکان می دهد برای مشاغل خالی فهرست شده در مراکز کار دولتی درخواست دهید.

مالیات و بیمه اجتماعی کار در بلغارستان

نرخ ثابت 10٪ مالیات بر درآمد و 13٪ سهم تامین اجتماعی (بازنشستگی، بهداشت، بیکاری و غیره) وجود دارد که در منبع کسر می شود. کارفرمایان نیز کمک می کنند. برای انجام این پرداخت ها به یک شماره تامین اجتماعی نیاز دارید، اما کارفرمای شما معمولاً مراقبت می کند که یک شماره برای شما دریافت کند. اگرچه شما از روز اول پرداخت می کنید، اما واجد شرایط بودن برای مزایای تامین اجتماعی تا زمانی که 6 ماه کار تمام وقت را تکمیل نکرده باشید، شروع نمی شود.

سهم پرداختی سلامت شما به یک طرح بیمه درمانی خصوصی خواهد رفت. این مسئولیت شما است که دقیقاً آنچه را که بسته شما ارائه می دهد و هر چیز دیگری که فکر می کنید لازم است، به عنوان مثال مراقبت از دندان اضافه کنید. اگر شما خوداشتغال هستید، باید توجه داشته باشید که از یک کسب و کار انتظار می رود حداقل دستمزد را به صاحبان و کارکنان آن بپردازد. در سال های اخیر انتظار می رفت که مالکان حداقل 460 BGN  در ماه حقوق دریافت کنند.

بررسی لیست مشاغل مورد نیاز بلغارستان

بر اساس داده های 1 بررسی سالانه ManpowerGroup بلغارستان، کارگران ماهر در بلغارستان بیش از مهندسان، پزشکان و متخصصان IT مورد نیاز هستند. کارگران ماهر در این سال بیشتر مورد نیاز کارفرمایان و سپس مهندسان، رانندگان و کارگران در هتل ها و رستوران ها هستند. در مقایسه، در سال گذشته 3 شغل مورد تقاضاء برتر مشاغل مهندسی و پس از آنها کارگری و مدیریت واجد شرایط بوده اند. در لیست مشاغل مورد نیاز بلغارستان، متخصصان IT از رتبه 5 به رتبه 10 سقوط کرده اند. 62% از کارفرمایان در بلغارستان می گویند که امسال در یافتن کارمندان مورد نیاز با مشکل روبرو شده اند.

در جدول زیر به لیست مشاغل مورد نیاز بلغارستان و لیست مشاغل مازاد در بلغارستان اشاره شده است:

مشاغل مورد نیازمشاغل مازاد
متخصصان ICTکارگران خیابانی
مدرسانکارگران معدن و ساخت و ساز
متخصصان مراقبت های بهداشتیکارگران تولید و حمل و نقل
مهندسان و متخصصان مهندسیکارگران شهرداری
متخصصان مالی و ریاضیاتکارگران ماهیگیری و جنگلداری
نمایندگی های خرید و فروش و کارگزارانکارگران کشاورزی
متخصصان خدمات اداری و مدیریتکارگران نظافت و حمل اجسام

در بلغارستان، کمبود نیروی کار در صنعت فرآوری از جمله پوشاک، نوشیدنی، غذا و تنباکو نیز وجود دارد. همچنین کمبود متخصصین و متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات و رایانه ای که به زبان های خارجی تسلط دارند نیز در این کشور مشاهده می شود. شرکت های محلی قبل از در نظر گرفتن افراد خارجی ابتدا فارغ التحصیلان بلغارستان را استخدام می کنند. با داشتن سابقه کار و مهارت زبان بلغاری، شانس افراد برای استخدام در بلغارستان بهبود می یابد. با این حال بسیاری از شرکت های بزرگ بین المللی که در بلغارستان شعبه دارند، به دنبال کارمندان انگلیسی زبان هستند.

بازار کار و لیست مشاغل مورد نیاز بلغارستان

بازار کار و لیست مشاغل مورد نیاز بلغارستان

کار در بلغارستان هنوز بیشتر توسط صنعت تولید و تجارت عمده فروشی و خرده فروشی و به دنبال آن مدیریت دولتی و ساخت و ساز انجام می شود. بحران اقتصادی منجر به کاهش اشتغال در بلغارستان بین سال های 2008 و 2013 شد. اما بعد از آن بازار کار این کشور به آرامی در حال بهبود بوده است. پیش بینی می شود که تا سال 2030 رشد بسیار اندکی از اشتغال در بلغارستان وجود داشته باشد. به دلیل سطح بالای بازنشستگی، جمعیت در سن کار (15 الی 64 سال) کاهش می یابد.

سریعترین رشد اشتغال در بلغارستان در بخش های زیر انتظار می رود:

  • خدمات حرفه ای
  • خدمات هنری
  • خدمات تفریحی
  • خدمات اداری

به دلیل این که بخش کشاورزی در بلغارستان که هنوز قوی است. کارگران ماهر کشاورزی سریعترین رشد شغلی را تجربه می کنند. پس از آن متخصصین حقوقی و اجتماعی و کارگران خدمات محافظتی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. تا سال 2030، بیش از نیمی از فرصت های شغلی (از جمله جایگزینی برای مشاغل خالی) در بلغارستان برای مدارک سطح متوسط خواهد بود. توصیه می شود. قبل از مهاجرت به بلغارستان، متقاضیان با در نظر گرفتن لیست مشاغل مورد نیاز بلغارستان، به دنبال یافتن شغل مناسب با درآمد کافی در این کشور باشند.

تاثیر تحصیلات در بازار کار بلغارستان

در بلغارستان، بیشترین افراد مورد نیاز کارگران با تحصیلات پایین و مهارت ها و شایستگی های اساسی، دارای توانایی نوآوری محدود و موقعیت اجتماعی پایین هستند. اما این وضعیت اقتصاد بلغارستان را به طور کلی نشان می دهد که دارا تولید کم، با تکنولوژی پایین و دارای رقابت کم است. براساس تحقیقات کارشناسان ما، به نظر می رسد که هنوز استثنائاتی وجود دارد. زیرا در میان مشاغل پر تقاضاء مهندسین، پزشکان، مدیران، حسابداران و سرمایه داران نیز وجود دارند. آنها مواردی هستند که به کالاها و خدمات کیفیت و ارزش می بخشند.

در حال حاضر در بلغارستان افراد با مدرک دانشگاهی حدود 28% از جمعیت را تشکیل می دهند. در کشورهای پیشرفته با اقتصاد پیشرفته و توسعه یافته است. این میزان از 30% فراتر می رود. یک برنامه ملی در بلغارستان وجود دارد که بر اساس آن تا سال 2023 فارغ التحصیلان دانشگاهی در این کشور باید به 32% برسند. روند مشاهده شده بازار کار بدبینی را در این زمینه افزایش می دهد. به خصوص که تعداد دانشجویان در سال های اخیر به طور مداوم در حال کاهش است. حقوق پایین نشان دهنده ارزیابی جامعه و دولت از اهمیت این افراد برای حال و آینده این کشور است.

تعداد (%) افراد دارای مدرک دانشگاهی در بلغارستان به شرح زیر است:

افراد دارای مدرک دانشگاهی در بلغارستان

در معتبرترین موسسات تحقیقاتی، مانند آکادمی علوم بلغارستان،  استاد ماهیانه 880BGN (لوا بلغارستان) حقوق می گیرد. یک منشی بدون تحصیلات زیاد، در بخش دولتی کار می کند و ماهیانه 645BGN (لوا بلغارستان) دریافت می کند. به همین دلیل، جذب استعدادهای علمی جوان بلغاری به کار در مراکز تحقیقاتی و موسسات که در آن آنها افراد می توانند روش ها و فن آوری های نوآورانه ای را برای صنعت، تجارت، کشاورزی، حمل و نقل، ارتباطات و غیره توسعه دهند، بسیار سخت می باشد.

کمبود کارگر در بازار کار کشور بلغارستان

هر ساله افراد زیادی اقدام به اخذ اقامت از طریق کار در بلغارستان می کنند. به طور کلی، اولین و نتیجه گیری اصلی که مدت ها است شناخته شده است. کارشناسان ما آن را تأیید می کنند. این است که بازار کار در بلغارستان کمبود کارگر را نیز تجربه می کند، حتی اگر بیکاری بالای 8% باشد. با این حال، فقط مشاغل خاصی وجود دارد که در لیست مشاغل مورد نیاز بلغارستان قرار می گیرند. مشاغل فنی در کشور بلغارستان به طور چشمگیری مورد تقاضاء می باشند. در بین 10 حرفه برتر قرار می گیرند.

به نظر می رسد این اشکالی ندارد زیرا ما در عصر فناوری و نوآوری ها، ربات ها و کامپیوترها زندگی می کنیم. اما نگرانی این واقعیت را مطرح می کند که بیشترین افراد مورد نیاز کارگران عادی، رانندگان، کارگران در هتل ها و رستوران ها، اپراتورهای ماشین آلات و در آخر متخصصان فناوری اطلاعات هستند. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط کار در کشور بلغارستان و ورود به بازار کار این کشور با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات رایج در باب لیست مشاغل مورد نیاز در بلغارستان

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به سوالات شما عزیزان در باب لیست مشاغل مورد نیاز در بلغارستان پاسخ دهیم:

  • مشاغل مورد نیاز در بلغارستان کدامند؟ متخصصان ICT-کارگران خیابانی-مدرسان-کارگران معدن و ساخت و ساز-متخصصان مراقبت های بهداشتی-کارگران تولید و حمل و نقل-مهندسان و متخصصان مهندسی-کارگران شهرداری-متخصصان مالی و ریاضیات-کارگران ماهیگیری و جنگلداری-نمایندگی های خرید و فروش و کارگزاران-کارگران کشاورزی-متخصصان خدمات اداری و مدیریت-کارگران نظافت و حمل اجسام.
  • کدام مهارت ها در بلغارستان بیش از همه مورد نیاز هستند؟ کارگران ماهر در بلغارستان بیش از مهندسان، پزشکان و متخصصان IT مورد نیاز هستند. کارگران ماهر در این سال بیشتر مورد نیاز کارفرمایان و سپس مهندسان، رانندگان و کارگران در هتل ها و رستوران ها هستند.
  • کمبود نیروی کار در بلغارستان در کدام صنایع دیده می شود؟ در بلغارستان، کمبود نیروی کار در صنعت فرآوری از جمله پوشاک، نوشیدنی، غذا و تنباکو نیز وجود دارد. همچنین کمبود متخصصین و متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات و رایانه ای که به زبان های خارجی تسلط دارند نیز در این کشور مشاهده می شود.
  • برای کارگران در کدام زمینه ها در بلغارستان کار وجود دارد؟ مشاغل فنی در کشور بلغارستان به طور چشمگیری مورد تقاضاء می باشند. در بین 10 حرفه برتر قرار می گیرند و بیشترین افراد مورد نیاز کارگران عادی، رانندگان، کارگران در هتل ها و رستوران ها، اپراتورهای ماشین آلات و در آخر متخصصان فناوری اطلاعات هستند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *