مهاجرت تحصیلی تایلند

تحصیل در مقاطع مختلف تایلند

تحصیل در مقاطع مختلف تایلند

تحصیل در مقاطع مختلف تایلند برای اشخاص غیر تایلندی با داشتن شرایطی که تایلند وضع کرده است میسر است که در این مقاله به آن پرداخته می شود. در نظر داشته باشید که منظور از مقاطع مختلف از اولی مقاطع تحصیلی یعنی پیش دبستانی و ابتدایی است تا تحصیلات تکمیلی و دکترا. ممکن است شما والدینی باشید که فرزندی دارید و مایلید بدانید اگر به تایلند مهاجرت کنید تکلیف آموزش و پرورش فرزند شما چگونه خواهد بود. یا ممکن است شما دانشجویی باشید که قصد تحصیل در تایلند را داشته باشید و بخواهید بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در تایلند بدانید. تایلند یک کشور آسیایی است که فرهنگ و محیط بین المللی مناسبی را برای دانشجویان فراهم می کند. تایلند در میان کشورهای آسیایی دانشگاه های خوب و معتبری برای تحصیلات در مقاطع مختلف دارد. همچنین تحصیل به زبان انگلیسی در تایلند نیز در دسترس است.

تایلند که در حوزه آسیا واقع شده است دانشجویان آسیایی و اروپایی بسیاری را در خود جای داده است. همچنین خانواده هایی برای زندگی و کار به این کشور مهاجرت می کنند و از شرایط رفاهی و هزینه های مقرون به صرفه زندگی بهره مند می شوند. نرخ بیکاری در این کشور پایین است و فرصت های شغلی خوبی وجود دارد و مهاجران می توانند کار مناسبی با درآمد خوبی داشته باشند. در تایلند دانشجویان بین المللی می توانند در زمان تحصیل خود به صورت پاره وقت کار کنند و هزینه های خود را کاهش دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند به شما در خصوص مهاجرت به تایلند و یا اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر تایلند خدمات ویژه و تخصصی ارائه دهد.

مراحل تحصیل در مقاطع مختلف تایلند

سیستم آموزشی در تایلند شامل مدارس دولتی، خصوصی و بین المللی که خصوصی نیز هستند می باشد. این سیستم و بسیاری از مدارس آن به 3 مرحله مجزا تقسیم می شوند که شامل دوره پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه است و هر مرحله از تعدادی سطح جداگانه تشکیل شده است، تقریباً همان مدارس کودکستان، دبستان و متوسطه در کشورهای غربی به سال های جداگانه تقسیم می شوند. پیش دبستانی مرحله اول برای کودکان 3 تا 6 ساله است و اجباری نیست. تحصیلات ابتدایی از سن 6 سالگی آغاز می شود، زمانی که شروع تحصیل در کودکان در تایلند برای کودکان اجباری است. سیستم دبستان شامل 6 سال است، در مدارس دولتی، تحصیلات ابتدایی بصورت رایگان ارائه می شود. در مدارس خصوصی، البته هزینه ای برای پرداخت وجود دارد که معمولاً قبل از شروع هر ترم دریافت می شود.

علاوه بر تعطیلات اواسط و پایان سال، تعدادی از تعطیلات دولتی و دولتی وجود دارد که توسط مدارس ابتدایی تایلند رعایت می شود. به طور کلی، مدرسه از ساعت 8 صبح شروع می شود و حدود ساعت 4 بعد از ظهر به پایان می رسد، اگرچه هر مدرسه بنا به دلیل ممکن است ساعت های خاص خود را تعیین کند. بیشتر مدارس ابتدایی از یک سیستم استاندارد درجه بندی AF استفاده می کنند، که مطابق با همان نمرات مورد استفاده در مدارس آمریکا و انگلیس است. با این حال، برخی از مدارس از یک سیستم درجه بندی 4 درجه ای، از 4 به 1، با F برای دانش آموزانی که شکست می خورند استفاده می کنند. در دوره عادی، به بچه هایی که 1 سال خاص را نمی گذرانند، فرصت دوباره امتحانات پایان سال را می دهند.

تحصیل در تایلند

سال تحصیلی تایلند شامل 2 ترم است، ترم اول از اوایل ماه مه تا اواخر سپتامبر و دوم از اواسط ماه اکتبر تا اواخر فوریه، ادامه دارد. کودکان از 12 تا 18 سالگی در تایلند تحصیلات متوسطه را آغاز می کنند. این 6 سال به آموزش متوسطه و پایین تقسیم می شوند و فقط قسمت پایین، یعنی راهنمایی اجباری است. برای سطح بالاتر هنرستان برای، هر دو جریان شغلی و دانشگاهی در دسترس است، که گزینه اول برای دانش آموزانی است که موفق به کسب نمره لازم برای ورود به جریان علمی متوسطه نمی شوند. برای دانش آموزانی که در پایان نمره قبولی کسب می کنند و مایلند تحصیلات آکادمیک خود را ادامه دهند، ممکن است دروس انتخابی در کنار دروس اصلی مورد مطالعه قرار گیرد، همانطور که در بیشتر سیستم های مدرسه غربی وجود دارد.

موضوعات اصلی که در امکانات آموزشی متوسطه مورد مطالعه قرار می گیرند شامل موارد زیر می شود:

  • زبان تایلندی
  • ریاضیات
  • فناوری
  • تربیت بدنی
  • علوم اجتماعی
  • هنر
  • موسیقی
  • زبان های خارجی

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف تایلند

کالج ها و دانشگاه هایی که توسط وزارت آموزش و پرورش تنظیم می شوند، طیف گسترده ای از برنامه های آکادمیک و حرفه ای را در تایلند ارائه می دهند، به دانشجویان این فرصت را می دهند که در یکی از رشته ها مدرک لیسانس یا بالاتر دریافت کنند. علاوه بر دانشگاه های دولتی، تعدادی از موسسات خصوصی نیز دوره های تحصیلات تکمیلی را به دانشجویان پردرآمد ارائه می دهند، که هزینه های آنها معمولاً به مراتب بیشتر از موسسات آموزش عالی دولتی است. برای والدینی که دوست دارند فرزندانشان از یک برنامه درسی شناخته شده غربی پیروی کنند، مانند آنچه در مدارس انگلیس و آمریکای شمالی دنبال می شود، تعدادی مدرسه خصوصی بین المللی در بانکوک و سایر کشور وجود دارد که این گزینه را ارائه می دهند.

در حالی که این مدارس توسط دولت تایلند نیز تنظیم می شوند، آنها در ارائه برنامه درسی خارجی به دانش آموزان خود آزاد هستند و بسیاری از آنها شهرت بسیار خوبی در ارائه سطح بالای آموزش دارند. چنین مدارسی برای والدین خارج از کشور که قصد دارند قبل از پایان تحصیلات فرزندان خود به کشور خود بازگردند و همچنین والدینی که دوست دارند فرزندانشان پس از اتمام تحصیلات متوسطه فرصت حضور در دانشگاه های خارجی را داشته باشند، انتخاب خوبی است. به طور کلی، مدارس بین المللی در تایلند از درجه بندی دقیق تری نسبت به همتایان دولتی خود شهرت دارند. والدینی که مایلند فرزندان خود را به یک مدرسه عالی بین المللی در بانکوک، تایلند بفرستند، باید آماده حمایت از آنها در تحصیل و ارائه انگیزه و تشویق مورد نیاز برای آنها باشند.

در تایلند میزان تحصیل در مدارس و دانشگاه های دولتی و مدارس و دانشگاه های خصوصی جالب است در نمودار زیر این نرخ را مشاهده می کنید:

تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی

مزایا تحصیل در مقاطع مختلف تایلند

دانشجویانی که در تایلند مشغول به تحصیل هستند می توانند دانشگاه های بسیاری را پیدا کنند که به زبان انگلیسی برنامه ارائه می دهند. این می تواند از مزایای تحصیل در این کشور باشد، زیرا به دانشجویان این فرصت را می دهد تا بدون نیاز به یادگیری و تسلط بر زبان خارجی دیگری، مدرک تحصیلی خود را در یک کشور آسیایی دنبال کنند. تایلند مزایای بی شماری را به دانشجویان دنبال کننده برنامه بین المللی هستند ارائه می دهد. اولاً، هزینه پایین زندگی به جبران هزینه مدرک کمک می کند. آنها همچنین فرصت تحصیل در کشوری با سواحل زیبا و آب و هوای گرمسیری در میانه آسیا را پیدا می کنند. در حالی که هزینه تحصیل در دانشگاه تایلند بسته به آنچه برای تحصیل انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود، هزینه کم شهریه یکی از امتیازات تحصیل در اینجا است.

دانشگاه های معتبر نیز یکی از مزایای خوب تحصیل در تایلند است. در جدول زیر برترین دانشگاه های تایلند را مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه در سال 2023
Chulalongkorn University600 الی 650
Mahidol University600 الی 650
King Mongkut’s University of Technology Thonburi800 الی 850
Burapha University1000 الی 1050

مزایا تحصیل در مقاطع مختلف تایلند

رشته های محبوب در تایلند

در تایلند می توانید در کالج های خصوصی و دولتی آموزش عالی و دانشگاه های معتبر مذکور تحصیل کنید. آن ها برنامه های مطالعاتی عالی در زمینه مدیریت و هنر، پزشکی، علوم انسانی و فن آوری اطلاعات را ارائه می دهند. با این حال بسیاری از شهروندان جوان تایلندی هنوز ترجیح می دهند در رشته هایی مانند حقوق و تجارت در خارج از کشور تحصیل کنند. قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه تایلند Chulalongkorn است که در سال 1917 تاسیس شده است. این دانشگاه بسیاری از بهترین دانشجویان کشور را به خود جذب می کند و از شهرت بین المللی خوبی برخوردار است. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقالات بورسیه تحصیلی در تایلند و مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در تایلند مراجعه فرمایید. همچنین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص به شما مشاوره ارائه می دهد.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *