مهاجرت سرمایه گذاری در تایلند

سرمایه گذاری در تایلند

دریافت سرمایه گذاری در تایلند در سال 2023 با حداقل سرمایه گذاری مبلغ 10 میلیون THB (بات) در این کشور امکان پذیر خواهد بود. این کشور، در حال تبدیل شدن به محبوبیت روزافزونی برای اقامت دائم بسیاری از تجار است. این کشور دارای آب و هوای گرم، سواحل زیبا، قیمت های مقرون به صرفه و محیط مناسب تجاری است. بنابراین، تعجب آور نیست که بسیاری از کارآفرینان مدرن تصمیم به اقامت در اینجا بگیرند.

اقامت از طریق سرمایه گذاری در این کشور از سال 1997 آغاز شده است. زمانی که در این کشور بحران وجود داشت. بنابراین، دولت تصمیم گرفت با معرفی این برنامه به تاجران محلی کمک کند. از آن زمان، مهاجرت به این کشور فقط محبوبیت بیشتری پیدا کرد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله درباره اخذ اقامت این کشور از طریق سرمایه گذاری اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزا قرار خواهد داد.

سرمایه گذاری در تایلند در سال 2023

گزینه های مختلفی برای خارجیان در این کشور وجود دارد که مایل به درخواست وضعیت اقامت دائم هستند. اولین مورد سرمایه گذاری در تایلند می باشد. این روش از 2 مولفه تشکیل شده است:

  • ارائه اثبات سرمایه گذاری قبل از اعطای اقامت دائم
  • ارائه اثبات سرمایه گذاری بعد از اعطای اقامت دائم

قبل از اعطای وضعیت اقامت دائم، متقاضی باید حداقل 10 میلیون THB (بات) در کشور سرمایه گذاری کرده باشد. پس از آن، متقاضی باید پس از اعطای وضعیت اقامت دائم، سرمایه گذاری را برای 3 سال متوالی حفظ کند. به طور خاص، این مقدار پول باید در یکی از 3 هدف سرمایه گذاری شود:

  • ضامن
  • سهام
  • سایر ابزارها در بازار سهام این کشور که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار تأیید شده است.

اقامت این کشور توسط برنامه سرمایه گذاری یا ویزای طلایی این کشور به خارجی ها این امکان را می دهد تا حداکثر 20 سال در این کشور زندگی کنند. اقامت در این کشور، دارای مزایای متعددی است که عبارتند از:

  • حداقل شرایط اقامتی وجود ندارد.
  • مزایای مالیاتی بسیاری وجود دارد.
  • مالیات بر درآمد حاصل از خارج از این کشور وجود ندارد.

به علاوه، اگر از طریق این برنامه برای اقامت اقدام کنید، خدمات VIP متعددی وجود دارد که می توان به انتقال فرودگاه، پشتیبانی 24 ساعته، فرودگاه ویژه دسترسی به سالن ها و غیره اشاره کرد. این کشور در حال حاضر 7 گزینه برای ویزای طلایی (اقامت دائم این کشور با سرمایه گذاری) ارائه می دهد، که 3 گزینه زیر محبوب ترین می باشند:

  • Elite Ultimate Privilege
  • Elite Privilege Access
  • Elite Easy Access

 

مدارک لازم جهت سرمایه گذاری در تایلند

قبل از اقدام به ویزای سرمایه گذاری در تایلند جهت خرید ملک، باید چندین اسناد را دریافت کنید. بدست آوردن بعضی از این ها آسان است در حالی که بعضی دیگر به سختی به دست می آیند. ابتدا به فرم معاملات ارزی (FET) از بانک فروشنده نیاز دارید. FET به منزله اثبات انتقال 10 میلیون THB (بات) از خارج از کشور است. هر سازنده معتبر املاک و مستغلات باید کار خود را انجام دهد و به راحتی فرم را به شما بدهد. در مرحله بعدی، شما باید یک ارزیابی دولتی دریافت کنید که شامل رفتن به دفتر زمین شهر (یا در بانکوک، منطقه) باشد. دفاتر زمینی قبلا آن ها را ثبت کرده اند و معمولا می توانند ظرف 1 روز آن را تهیه کنند.

در آخر، شما به دفتر اقامت کاندو، سند مالکیت آن و رسید مالیات انتقال نیاز خواهید داشت. اداره زمین باید قبلا این 3 سند را هنگام خرید کانکس به شما بدهد. اگر 10 میلیون THB (بات) به سپرده ثابت بگذارید، الزامات ساده تر خواهند بود. فقط FET و بیانیه بانکی را نشان می دهید که سرمایه گذاری شما را ثابت می کند. جدا از موارد واضح مانند تصاویر گذرنامه به همراه چند نسخه، اکنون آماده درخواست ویزای سرمایه گذار این کشور خواهید بود.

اقامت دائم تایلند

بدست آوردن وضعیت اقامت دائم (PR) در این کشور مزایای زیادی دارد. اقامت دائم، این اجازه را به یک خارجی می دهد تا به طور دائم در این کشور زندگی کند، بدون اینکه نیازی به درخواست برای تمدید اقامت باشد. روابط عمومی همچنین می تواند نام خود را در یک سند ثبت نام خانه داشته باشد. بدون داشتن انتقال بانکی از خارج قادر به خرید کانکس است. گرفتن مجوز کار همچنین هنگامی که یک فرد خارجی دارای روابط عمومی باشد، آسان تر می شود.

علاوه بر این، روابط عمومی می تواند برای تبدیل شدن به مدیر یک شرکت دولتی این کشور واجد شرایط باشد و همچنین در نهایت برای تبدیل شدن به یک شهروند طبیعی این کشور اقدام کند. روابط عمومی همچنین می تواند برای اعضای خانواده غیر تایلندی برای تمدید اقامت و وضعیت اقامت دائم اقدام کند.

کلیه درخواست های اقامت دائم این کشور توسط کمیسیون مهاجرت رویال این کشور بررسی می شود. سهمیه سالانه اعطای اقامت دائم این کشور برای هر کشور حداکثر 100 نفر است. دوره درخواست روابط عمومی این کشور معمولا از اکتبر تا پایان دسامبر هر سال طول می کشد. برای متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در تایلند به صورت دائم دارند، بازه سرمایه گذاری در نمودار زیر نشان داده شده است:

میزان سرمایه گذاری در تایلند به بات

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، متقاضی باید بین 1000000THB تا 30000000THB (بات) سرمایه گذاری کند.

انواع ویزای سرمایه گذاری تایلند

جهت سرمایه گذاری در تایلند، متقاضی نیاز به ویزا دارد. همان طور که قبلا اشاره شد، سرمایه گذاران می توانند برای برنامه های عضویت در باشگاه های Elite Easy Access ،Elite Privilege Access و Elite Ultimate Privilege اقدام کنند و همچنین اوراق قرضه دولتی این کشور را خریده و ویزای بلند مدت دریافت کنند.

در جدول زیر مقدار سرمایه گذاری هر کدام از ویزاهای نام برده شده آمده است:

نام ویزاحداقل سرمایه گذاری
Elite Easy Accessبه متقاضی اجازه می دهد با پرداخت یک بار 500000THB (بات) به مدت 5 سال در این کشور زندگی کند.
Elite Privilege Accessاین برنامه برای اقامت خانوادگی در نظر گرفته شده است و اجازه می دهد تا 10 سال در این کشور زندگی کنید. هزینه یکبار مصرف برای متقاضی اصلی تقریبا 30000$ (دلار) و برای هر یک از اعضای خانواده 22500$ (دلار) است.
Elite Ultimate Privilegeشرکت کنندگان برنامه با پرداخت 60000$ (دلار)، عضو یک باشگاه سرمایه گذاران ویژه تحت حمایت وزارت گردشگری می شوند.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در تایلند

سرمایه گذاری مستقیم خارجی یکی از عناصر مهم توسعه اقتصادی این کشور و یکی از روش های سرمایه گذاری در تایلند است. این کشور یکی از مهم ترین اهداف سرمایه گذاری مستقیم خارجی در منطقه خود است. در نمودار زیر، جریان داخلی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور را مشاهده می کنید:

جریان داخلی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در تایلند

مطابق گزارش سرمایه گذاری جهانی UNCTAD در سال 2020، جریان مستقیم سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2019 به 4 میلیارد$ (دلار) کاهش یافته است. در حالی که نسبت به سال 2018، حدود 10 میلیارد$ (دلار) کاهش یافته است. این نتیجه کاهش عمومی سرمایه گذاری در کشورهای عضو آسه آن بود. سهام سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2019، بالغ بر 254 میلیارد$ (دلار) بود. ژاپن و سنگاپور بزرگترین سرمایه گذاران کشور هستند و کمی بیشتر از نیمی از سرمایه گذاری مستقیم خارجی را تشکیل می دهند. بعد از ژاپن، هنگ کنگ، آمریکا، هلند، چین و موریس نیز از بزرگترین سرمایه گذاران می باشند.

در جدول زیر، اطلاعاتی درباره سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور مشاهده می کنید:

سرمایه گذاری مستقیم خارجی201720182019
سهام FDI (میلیون دلار)221645$226302$254416$
تعداد سرمایه گذاری های گرینفیلد123189143
تعداد سرمایه گذاری های گرینفیلد123189143
ارزش سرمایه گذاری های گرینفیلد (میلیون دلار)5145$7186$4646$

فعالیت های تولیدی و مالی و بیمه ای نزدیک به 70% از کل ورودی های مستقیم خارجی را به خود جلب می کند. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، تجارت، اطلاعات و ارتباطات و به خصوص سرمایه گذاری و ثبت شرکت در تایلند نیز قابل توجه است. براساس آخرین مانیتور روندهای سرمایه گذاری جهانی UNCTAD که در 24 ژانویه 2021 منتشر شد، جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهانی (FDI) در سال 2020 در مقایسه با سال 2019، به 42% و در جنوب شرقی آسیا 31% کاهش یافته است.

به طور خلاصه می توان گفت که مهاجرت به تایلند از طریق سرمایه گذاری یکی از روش های محبوب است که سرمایه گذاران بسیاری را جذب کرده است. برای سرمایه گذاری در تایلند و دریافت ویزا می توانید از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *