مهاجرت سرمایه گذاری در تایلند

ثبت شرکت در تایلند

ثبت شرکت در تایلند

ثبت شرکت در تایلند یکی از بهترین گزینه های مهاجرت به این کشور بوده و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. این کشور، دومین اقتصاد بزرگ جامعه ملل آسیای جنوب شرقی (آسه آن) و دروازه یکی از بازارهای در حال رشد و آینده دار در سراسر جهان است. این کشور دارای اقتصاد متنوع و پویایی است که دارای صنایع پیشرو مانند خودرو و الکترونیک است. علاوه بر این، این کشور و سایر کشورها با چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند توافق نامه تجارت آزاد منعقد کرده است.

گنجاندن و انجام تجارت در این کشور امکان دسترسی به بازار مصرف داخلی رو به رشد، نیروی کار ماهر مقرون به صرفه، سیستم بانکی تقویت شده و آزادی تجاری نسبتا بالا را فراهم می کند. این کشور دارای زیرساخت های کلاس جهانی، از جمله سیستم بزرگراه توسعه یافته، 7 فرودگاه بین المللی، حمل و نقل جمعی مدرن در سطح شهر، 6 بندر دریای عمیق و 2 بندر رودخانه بین المللی است. علاوه بر این، هزینه های تجاری در بانکوک مانند اجاره دفتر، برق و آب بسیار کمتر از سایر مراکز تجاری منطقه مانند سنگاپور، کوالالامپور، شانگهای یا هنگ کنگ است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط و مراحل ثبت شرکت در تایلند را برای شما عزیزان بازگو خواهد کرد.

بررسی سرمایه گذاری در تایلند

ثبت شرکت در تایلند به دلیل رشد اقتصادی بی سابقه این کشور در طول سال های گذشته باعث جذب سرمایه گذاران به این کشور و پاسخگویی به تقاضای روزافزون بازار این کشور در حالی که امیدواریم بازده سرمایه گذاری های خود را به حداکثر برساند، در حال افزایش است. سرمایه گذاران خارجی به دلیل حمایت و انگیزه قوی دولت، زیرساخت های کافی، نیروی کار ماهر و مقرون به صرفه به این کشور سرازیر می شوند. انجام تجارت در این کشور همچنین با سیاست های کاملا مشخصی که در جهت آزادسازی و تجارت آزاد، ثبات اجتماعی و سیاسی و موقعیت استراتژیک این کشور در آسیا باشد، پشتیبانی می شود. همین دلایل اینکه تجارت در این کشور یکی از جذاب ترین مقاصد سرمایه گذاری در جهان است.

شرایط ثبت شرکت در تایلند

هر 2 مشاغل خارجی غیر محدود و مشاغل محدود تحت قانون تجارت خارجی باید حداقل سرمایه گذاری در این کشور را داشته باشند. در نمودار زیر حداقل سرمایه گذاری را برای هر 2 بخش مشاهده می کنید:

حداقل سرمایه گذاری در تایلند به بات

طبق نمودار، حداقل سرمایه ثبت شده 2 میلیون THB (بات) برای مشاغل خارجی که غیر محدود فعالیت می کنند و 3 میلیون THB (بات) برای مشاغل محدود تحت قانون تجارت خارجی می باشد. شرکت های متعلق به این کشور، مشمول چنین شرایطی نمی باشند. جهت ثبت شرکت در تایلند، حداقل 3 شخص حقیقی به عنوان مروج (سهامداران اولیه) باید وجود داشته باشد. در طول فعالیت شرکت 3 سهامدار مورد نیاز می باشند.

این قابل درک است که فقط هر کسی نمی تواند یک مروج باشد. حداقل شرط این است که یک مروج باید 21 سال به بالا داشته باشد که بتواند از طرف شرکت به طور قانونی عمل کند. معمولا مروجین سهم مساوی از شرکت را در اختیار دارند. تنها پس از ثبت شرکت است که سهام مروجین می تواند به دیگران منتقل شود.

جهت ثبت شرکت در تایلند باید موارد زیر را انجام دهید:

  • یک تفاهم نامه همکاری با این پرونده ثبت شود.
  • باید یک جلسه قانونی تشکیل شود.
  • نامه صدور گواهینامه از بانک برای تأیید کفایت وجوه حساب شخصی بانکی سهامدار تایلندی که سهامداران تایلندی در آن بین سهامداران خارجی خواهند بود.
  • کلیه سهامداران یا مروجان اولیه و مدیران لازم است بخشی از اسناد درخواست را در این کشور امضاء کنند.

مراحل ثبت شرکت در تایلند

ثبت شرکت در تایلند مراحی دارد که باید آن ها را طی کنید. در جدول زیر، مراحل ثبت شرکت در این کشور آمده است:

مراحلتوضیحات
مرحله 1: ثبت نام شرکتشرکت های تایلندی که مایل به ثبت نام شرکت خود هستند ابتدا باید نام شرکت خود را نزد DBD رزرو کنند. طبق بخش 1098 قانون مدنی و تجاری این کشور، لازم است که نام شرکت پیشنهادی همیشه با کلمه «محدود» پایان یابد. رزرو نام را می توان بصورت آنلاین در وب سایت DBD انجام داد.
مرحله 2: تشکیل یادداشت همکاریپس از ثبت نام در وزارت بازرگانی (MOC)، این شرکت می تواند تفاهم نامه همکاری خود را ثبت کند. در این مرحله، کلیه سهام باید پرداخت شود. برای مشارکت در مشاغل خارجی ابتدا باید تصویب کابینه را جویا شوید. این تفاهم نامه شامل نام شرکت، نام مروجان، موقعیت شرکت و اهداف مالی و تجاری شرکت است.
مرحله 3: جلسه قانونیاین شرکت همچنین باید آیین نامه و اساسنامه خود را که باید در یک جلسه قانونی تنظیم شود، ارائه دهد. همچنین در جلسه مذکور هیئت مدیره و حسابرس شرکت منصوب می شوند.
مرحله 4: ثبت شرکت در این کشورثبت شرکت باید در همان روزی ثبت شود که یادداشت انجمن در وزارت بازرگانی (MOC) ثبت شود مشروط بر اینکه جلسه قانونی از قبل تشکیل شده باشد. درخواست ثبت نام باید حداکثر 90 روز از تاریخ جلسه قانونی ارسال شود.
مرحله 5: ثبت نام برای مالیاتکارت های شناسایی مالیاتی و گواهی های مالیات بر ارزش افزوده باید پس از ثبت نام ثبت شوند. سایر اسناد لازم نیز باید به ثبت اداره توسعه تجارت (DBD) تحت وزارت بازرگانی (MOC) ارائه شود. مدارک مشابه باید به اداره بایگانی مرکزی اداره درآمد در بانکوک ارسال شود.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت محدود در تایلند

سرمایه گذاری و ثبت شرکت محدود در تایلند

شرکت تایلندی محدود به دلیل انعطاف پذیری، محبوب ترین و جذاب ترین شکل سازمان تجارت در بین خارجیانی است که در این کشور تجارت می کنند. این نوع واحد تجاری بیشتر در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت تایلندی محدود، شرکت متعلق به حداقل 3 سهامدار است و حداقل توسط یک مدیر اداره می شود. در بخش 1097 قانون مدنی و بازرگانی آمده است كه هر 3 نفر یا بیشتر می توانند با عضو كردن نام خود در 1 یادداشت و مطابق با مفاد این قانون، شركت محدودی را ترویج و تشكیل دهند. مشارکت مستقیم سهامداران در امور شرکت به نوعی محدود است. زیرا، مدیران مسئول اداره امور شرکت هستند و به همین ترتیب وظایف امانتی در برابر سهامداران و شرکت دارند.

شرکت های محدود در این کشور به 2 صورت می باشد که عبارتند از:

  • شرکت محدود تایلندی (اکثریت تایلندی)
  • شرکت محدود تایلندی (متعلق به خارج از کشور)

در شرکت محدود متعلق به اکثریت این کشور، اتباع این کشور باید حداقل 51% سهام این شرکت را داشته باشند. از آنجا که عمده سهام آن تایلندی است، بنابراین مجوز تجارت خارجی (FBL) لازم نیست. یک شرکت محدود که اکثرا متعلق به یک تبعه این کشور باشد معمولا با محدودیتی روبرو نمی شود.

یک شرکت متعلق به اکثریت خارجی به عنوان یک تجارت با بیش از 49% مالکیت خارجی تعریف شده است. فعالیت های تجاری و فعالیت های مربوط به اتباع و نهادهای خارجی توسط قانون تجارت خارجی اداره می شود. به طور کلی، می توان گفت که ثبت شرکت در تایلند یکی از بهترین گزینه های مهاجرت به تایلند می باشد. چنانچه تمایل دارید که از نحوه دریافت ویزای کار و حقوق ماهیانه کار در تایلند اطلاع داشته باشید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *