مهاجرت تحصیلی تایلند

بورسیه تحصیلی در تایلند

بورسیه تحصیلی در تایلند

بورسیه تحصیلی در تایلند برای دانشجویانی که قصد تحصیل دارند، مهم است. زیرا با اخذ بورسیه تحصیلی می توانند هزینه خود را کاهش دهند. در واقع مهم ترین دغدغه یک دانشجوی بین المللی در تایلند مدیریت هزینه ها می باشد. در صورتی که دانشجوی بین المللی بتواند از بورسیه های تحصیلی موجود در کشور تایلند بهره مند شود می تواند در هزینه های خود صرفه جویی کند. همچنین درآمد و کار کردن در کنار داشتن بورسیه شرایط شما را بهبود می بخشد. در نظر داشته باشید که برای اخذ بورسیه ها باید شرایط آن را داشته باشید. می توانید بورسیه های تحصیلی را از دانشگاه محل تحصیل خود و یا موسسات دیگری که به دانشجویان در تایلند بورسیه می دهند اخذ کنید.

بورس تحصیلی یک روش معمول برای تأمین مالی بخشی از مطالعات شما است. اکثر بورسیه ها شرایطی را دارند که شما باید برای دریافت بورس تحصیلی خود برآورده کنید. ممکن است بورس تحصیلی سعی در جذب دانشجو به یک برنامه خاص داشته باشد. هنگام جستجوی برنامه ای که می خواهید مطالعه کنید این نکته را در ذهن داشته باشید که شاید با تحصیل در رشته مشابه و دانشگاه دیگر و یا به زبان دیگری واجد شرایط بورسیه باشید. شاید، شما بتوانید یک برنامه بین المللی ارزان تر و گاهی اوقات بهتر را با کمک هزینه شخصی خود تأمین مالی کنید و فقط به این دلیل که انتخاب شما برای شما بسیار گران بود، به بورس تحصیلی نیاز دارید. اگر قصد مهاجرت به تایلند و یا تحصیل در تایلند را دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

بررسی بورسیه های تحصیلی در تایلند

برای اخذ بورسیه تحصیلی در تایلند پس از تکمیل فرم پذیرش در موسسه AIT به صورت آنلاین، با ذکر اولویت در بخش پشتیبانی مالی، بطور خودکار برای کلیه بورسیه های تحصیلی مورد نظر در نظر گرفته می شوید. بنابراین فقط یکبار لازم است که فرم درخواست را تکمیل کنید، صرف نظر از اینکه برای کدام بورسیه تحصیلی در نظر گرفته می شوید. از آنجا که مهلت های مختلف برای بورسیه های تحصیلی مختلف اعمال می شود، شما باید فرم پذیرش را در مهلت خاص تکمیل و ارسال کنید تا برای پشتیبانی مالی در نظر گرفته شوید. بورس های تحصیلی AITبسته به شرایط و شایستگی متقاضیان منتخب اعطا می شود و بسیار رقابتی است. آن ها فقط بخشی از هزینه شهریه را پوشش می دهند.

میزان بورسیه هایی که در تایلند تعلق می گیرد در خصوص تحصیلات تکمیلی بیشتر است. در نمودار زیر میزان آن را مشاهده می کنید:

میزان بورسیه ها در تایلند

لطفاً توجه داشته باشید که اطلاعات جدید بورسیه تحصیلی همراه با دانشگاه هایی که دوره های درخواست خود را برای هر ترم به جای کل سال باز می کنند، ارائه می شود. با این حال، اکثر بورسیه های تحصیلی سعی در جذب بهترین استعداد، و بهترین دانشجویان به برنامه های خود دارند. شاید اگر برنامه ای خوب و متناسب با بودجه خود پیدا کردید، ممکن است به هیچ وجه به بورسیه تحصیلی نیازی نداشته باشید. هر جایزه بورسیه تحصیلی شامل شهریه، هزینه های ثبت نام، محل اقامت و گاهی حمل و نقل می شود. برخی از بورسیه نیز مختص هزینه های تحقیقات برای مقطع ارشد و دکترا می باشد. برخی بورسیه ها برای چند ترم و برخی نیز برای کل طول تحصیلی در تایلند ارائه می شود.

بورسیه های تحصیلی در تایلند در مقطع ارشد و دکترا

موسسه فناوری آسیا (AIT) تعدادی بورسیه در سطح دکترا و ارشد که توسط دولت سلطنتی تایلند (RTG) ارائه می شود به نامزدهای واجد شرایط با مدارک عالی علمی از تایلند و سایر کشورهای آسیایی ارائه می دهد. بورسیه های تحصیلی فرصتی را برای دانشجویان با سوابق مختلف از تمام کشورهای آسیا فراهم می کند تا در محیط بین المللی در AIT با هم کار و تحقیق کنند و زمینه خوبی برای درک بین المللی در میان مردم آسیا ایجاد کنند. بورسیه خاصی نیز از سوی پادشاه برای دوره های دکترا وجود دارد. این بورس تحصیلی به داوطلبان واجد شرایط با موفقیت عالی در مقطع ارشد و دکترا اعطا می شود تا برنامه های دکترا را در هر برنامه دانشگاهی ارائه شده در دانشکده مهندسی و فناوری (SET) و دانشکده محیط زیست، منابع و توسعه SERD از کشورهای دارای اولویت زیر که توسط دولت تایلند پشتیبانی می شوند را تحصیل کنند.

همانطور که می دانید برای اخذ بورسیه های شرایطی لازم است. برخی از شرایط برای اخذ بورسیه مذکور در تایلند بدین شرح می باشد:

  • گواهی اشتغال به تحصیل و یا مدرک تحصیلی از تایلند
  • رونوشت مدارک تحصیلی از سوی دانشگاه
  • توصیه نامه
  • اثبات مهارت انگلیسی
  • مقالات مرتبط با مقطع تحصیلی

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در تایلند

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در تایلند

مربوط به مقطع کارشناسی ارشد را داشته باشند و یا دانشجو مقاطع تحصیلی در موسسات آموزشی معتبر در تایلند باشند. داوطلبان باید تسلط به زبان انگلیسی را با مدرک خود اثبات کنند. همچنین محدودیت های سنی نیز وجود دارد که متقاضی باید زیر 50 سال باشد. پس باید سابقه تحصیلات برجسته در یک برنامه 4 ساله کارشناسی و 2 ساله برنامه کارشناسی ارشد از یک موسسه معتبر در زمینه های مرتبط داشته باشید. و در مواردی ارائه توصیه نامه و مقالات مورد نیاز و مرتبط با رشته و لازم است. همچنین برخی بورسیه ها در ابتدا هزینه های کوپکی برای ارائه درخواست و پر کردن فرم از شما خواهند گرفت. حتما می بایست در خواست خود تا موعد مقرر ارسال کنید.

ارزش و مبالغ بورسیه با توجه به مقطع و رشته و دانشگاه شما و نوع بورسیه بسیار متفاوت است. در جدول زیر برخی از یک نمونه از بورسیه را مشاهده می کنید:

انواع بورسیه هامبالغ بورسیه به دلار
بورسیه تحصیلی در تابستان3000$
بورسیه تحصیلی در دانشگاه های دولتی4000$
بورسیه تحصیلی دانشگاه های خصوصی6000$
بورسیه تحصیلی یک ترم4000$
بورسیه تحصیلی یک مقطع7000$

بورس خصوصی تایلند

جوایز فریمن برای مطالعه در آسیا نیز یک نوع بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در تایلند می باشد. برای اخذ این بورسیه نیاز به معدل بالا است. بورسیه دیگر نیز از سوی مشارکت بین المللی برای آموزش سرویس و رهبری بانی برنامه خارج از کشور تحصیل داوطلب در چیانگ مای، تایلند ارائه می شود. این برنامه ها تحصیلات آکادمیک، خدمات اجتماعی و تعامل فرهنگی را گرد هم می آورد تا دانشجویان بتوانند تجربه کامل تری را هنگام تحصیل در خارج از کشور کسب کنند. بودجه بورسیه تحصیلی توسط اهدا کنندگان مستقل ارائه می شود و هر ترم متفاوت است. می توانید بورسیه تحصیلی در اندونزی و بورسیه تحصیلی در کره جنوبی را نیز بررسی کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یاری رسان شما در امور مهاجرتی می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *