مهاجرت تحصیلی تایلند

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در تایلند

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در تایلند

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در تایلند از مهم ترین ابهامات و سوالات دانشجویان می باشد. دانشجویان باید بدانند که چه مدارکی نیاز است. همچنین وجود مواعد و مهلت های معین نیز کار آن ها را دقیق تر و حساس تر می کند. مدارک متفاوتی برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های تایلند وجود دارد. در این کشور دانشگاه های معتبر بین المللی که دانشجویان بین المللی را پذیرش می کنند وجود دارد که شرایط خاصی برای پذیرش دارند. با توجه به رشته مورد انتخاب شما و مقطع و زبان تحصیلی و دانشگاه ممکن است مدارک مختلفی نیاز باشد. پس دقت داشته باشید که به نتیجه جامعی برسید.

در حال حاضر، تایلند با داشتن برخی از بهترین امکانات و شرایط برای اخذ مدرک با کیفیت، در رده اول لیست تحصیل در خارج از کشور در آسیا و سومین کشور در جهان است. موسسات عالی تایلند در زمینه هایی مانند مهندسی، کشاورزی، حقوق، الهیات، علوم محیطی و فیزیک بسیار مورد احترام هستند. اکثر دانشگاه های این کشور از دانشجویان خارجی استقبال می کنند و منابع کافی را برای تأمین تعداد روزافزون فراهم می کنند، هر ساله بیش از 20000 دانشجو از کشورهای دیگر برای تحصیل به تایلند می آیند و اکثر آنها راضی کشور تایلند را ترک می کنند. سیستم آموزش در تایلند با علاقه شدید به نوآوری و فناوری کاملاً شفاف و شفاف است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی به شما مشاوره می دهد.

تحصیل در تایلند

بیش از 80 دانشگاه دولتی و بیش از 70 موسسه خصوصی برای آموزش عالی وجود دارد که به دانشجویان محلی و بین المللی آموزش عالی را ارائه می دهند. چندین موسسه غیردولتی دیگر نیز وجود دارند که یا تمایل به مذهب دارند و یا متمرکز بر تعصب هستند. جالب است که بسیاری از دوره ها در سراسر کشور در درجه اول به زبان انگلیسی تدریس می شوند و چند دوره دیگر به زبان تایلندی برگزار می شوند. این کشور همچنین با داشتن بیش از 500 دوره با کیفیت بین المللی طراحی شده برای برنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی بسیار خوب می باشد. دانشجویان فرصت کار پاره وقت را نیز دارند. دانشجویان بین المللی که وارد این فضا می شوند محیطی بین الملی و چند زبانه فراهم می کنند.

این کشور خود ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ ها، زبان ها و سنت ها است. در نمودار زیر تفاوت های قومی را مشاهده می کنید:

تفاوت های قومی در تایلند

تحصیل در تایلند با روشی است که امروزه در بسیاری از حوزه های موضوعی به یک ستون یادگیری تبدیل شده است. به طور معمول 1 سال تحصیلی، مانند اکثر کشورها، دارای 2 ترم با 16 هفته برای هر ترم است که از سپتامبر تا دسامبر و ژانویه تا مه برگزار می شود. به عنوان یک دانشجو، یکی از جنبه های مهم تحصیل در خارج از کشور هزینه های زندگی است و از آن طرف تایلند پیشگام مقرون به صرفه بودن است. به طور کلی، دانش آموزان دریافتند که هزینه تحصیل و زندگی در هر جای تایلند به طور قابل توجهی ارزان تر از بسیاری از جوامع دیگر است. از هزینه های تحصیلی گرفته تا هزینه های دیگر مانند دانشجویان از زندگی راحتی برخوردار می شوند.

مهم ترین مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در تایلند

جهان امروز علاقه های زیادی به افرادی دارد که مهارت های زبان خارجی دارند. به عنوان یک دانشجو در تایلند، شما این فرصت را دارید که زبان تایلندی را یاد بگیرید و در زندگی روزمره خود با مردم محلی زبان را تمرین کنید. این یکی از جنبه های بسیار ارزشمند تحصیل در کشور دیگر است، زیرا شما می توانید خود را در یک زبان خارجی غوطه ور کنید که حتی بعد از ترک شما مفید واقع می شود.

یادگیری زبان تایلندی در کشور خود راهی عالی برای تمرین و استفاده از مهارت مهمی است که هم در کشور و هم در هر جای دیگر مفید است. یکی از الزامات برای تحصیل به زبان انگلیسی نیز ارائه مدرک و یا گواهی نامه معتبر است که نشان دهد شما در سطح قابل قبولی از زبان انگلیسی هستید که بتوانید در کلاس سخنرانی را درک کنید و به خوبی نیز صحبت کنید و بنویسید.

در خصوص مدارک زبان انگلیسی شرایط و مدارک متفاوتی مورد نیاز و مور پذیرش است. اما عموما حداقل یکی از معیارهای زیر که در جدول زیر باید رعایت شود:

آزموننمره
نمره کلی آیلتس (آکادمیک)حداقل 5.5 یا معادل آن
نمره TOEFLحداقل 500
در آزمون مبتنی بر کامپیوترحداقل 60
در آزمون مبتنی بر اینترنتحداقل 70

عمومی ترین مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در تایلند

دانشگاه های زیادی در تایلند وجود دارند که با چشم اندازها و سیستم های بین المللی ساختار یافته اند، طیف گسترده ای از برنامه ها و دوره های آموزشی برای دانشجویان خارجی وجود دارد. برای واجد شرایط بودن برای پذیرش، دانشجویان بین المللی باید کپی کارت شناسایی یا تمام صفحات گذرنامه فعلی دانشجویان خارجی گواهی دبیرستان، 3 عکس گرفته شده ویزا ریز نمرات و سوابق تحصیلی و سوابق کاری و توصیه نامه و مقالات و جوایز و افتخارات و مدارک تحصیلی مرتبط را ارائه دهند. متقاضیان همچنین باید فرم درخواست پر شده و مدارک تحصیلی خود را به BU Admission که به عنوان اولین نهاد غربالگری در فرآیند انتخاب عمل می کند، ارائه دهند. دانشجویان بین المللی باید از طریق ویزای غیر مهاجرتی وارد تایلند شوند. لطفاً به روشنی اسناد درخواست مورد نیاز، نمرات آزمون، عکس ها را جدا کنید.

روش های درخواست گذرنامه برای متقاضیان بین المللی به شرح زیر می باشد:

  1. برای دریافت فرم درخواست، 28$ (دلار) را پرداخت کنید.
  2. فرم درخواست تکمیل شده و هزینه درخواست 25$ (دلار) قابل پرداخت به دانشگاه بانکوک همراه با مدارک تحصیلی (به عنوان مثال گواهی دبیرستان) ارسال کنید.
  3. فتوکپی گذرنامه و 3 عکس همراه با گزارش نمره آزمون مهارت انگلیسی از سازمان های پذیرفته شده را ارسال کنید.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در تایلند

شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در تایلند

فرم درخواست توسط کمیته انتخاب مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. در صورت انتخاب، متقاضی نامه پذیرش دانشگاه را دریافت می کند که می تواند برای درخواست ویزای دانشجویی در کنسولگری تایلند در کشور خود استفاده شود. برای هرگونه گواهینامه یا رونوشت که به زبان انگلیسی یا تایلندی نوشته نشده است، لطفاً ترجمه انگلیسی تأیید شده توسط موسسه آموزشی را نیز ارائه دهید. مدارک دانشگاهی شما را نمی توان به جای مدارک متوسطه (دبیرستان) در نظر گرفت. با این حال، نتایج حاصل از تحصیلات قبلی دانشگاه شما ممکن است به شما کمک کند شرایط خاص ورود به یک دوره یا برنامه را برآورده کنید. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقالع تحصیل دندانپزشکی در تایلند و تحصیل داروسازی در تایلند مراجعه کنید. همچنین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات شما در این خصوص می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *