مهاجرت کاری تایلند

بازار کار رشته کامپیوتر در تایلند

بازار کار رشته کامپیوتر در تایلند

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات، بازار کار رشته کامپیوتر در تایلند در بخش توسعه دهنده نرم افزار از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. این کشور، در مرکز جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. این کشور، که به طور کامل در مناطق استوایی واقع شده است، اکوسیستم های متنوعی را شامل می شود. این مناطق شامل مناطق جنگلی تپه ای از مرز شمالی، مزارع حاصلخیز برنج دشت های مرکزی، فلات گسترده شمال شرقی و سواحل ناهموار در امتداد شبه جزیره باریک جنوبی می شود.

تا نیمه دوم قرن بیستم، این کشور در درجه اول یک کشور کشاورزی بود. اما از دهه 1960 تعداد فرآینده ای از مردم به بانکوک که پایتخت است و به شهرهای دیگر نقل مکان کرده اند. اگرچه کلانشهر بزرگ بانکوک به عنوان مرکز اصلی شهر در کشور باقی مانده است، شهرهای مهم این کشور عبارتند از:

  • چیانگ مای در شمال
  • ناخون راتچاسیما (خورات)
  • Khon Kaen
  • اودون ثانی در شمال شرقی
  • پاتایا در جنوب شرقی
  • هت یای در جنوب دور

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به موضوع بازار کار رشته کامپیوتر در تایلند و حقوق ماهیانه کار در این بخش پرداخته است.

بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در تایلند

بازار کار رشته کامپیوتر در تایلند متشکل از بخش شرکتی می باشد. به طوری که، واحدهای توسعه نرم افزار از بانکوک اداره می شود. تعداد کمی از کارآفرینان فناوری آن را به عنوان یک بازار جذاب یا پایگاه خوبی برای فعالیت درک می کنند. در قدیم مشاغل خارجی ها کم بود و برای بسیاری از کارمندان فناوری تنها گزینه آزاد سازی از راه دور برای یک شرکت در خانه بود. اما امروزه، این موضوع تغییر کرده است.

بسته های جذاب ارتقاء سرمایه گذاری در تایلند نه تنها بسیاری از شرکت های فناوری و واحدهای تجاری را به سمت تایلند سوق داد. بلکه محدودیت های بسیاری را در هنگام استخدام خارجی ها برطرف کرد. نتیجه افزایش تقاضا برای چشم اندازهای واجد شرایط بود. امروزه، وقتی به هر چیزی از بازاریابی دیجیتال گرفته تا توسعه در این کشور نگاه می کنید، یک بازار جستجوی کار است.

مشاغلی که در رشته کامپیوتر در این کشور معروف می باشند عبارتند از:

  • توسعه دهنده نرم افزار
  • بخش فناوری اطلاعات

بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در تایلند

درباره بازار کار رشته کامپیوتر در تایلند

بازار کار رشته کامپیوتر در تایلند برای توسعه دهندگان نرم افزار بسیار عالی می باشد. یکی از مشاغل پر طرفدار در شاخه کامپیوتر، توسعه دهنده نرم افزار می باشد. توسعه دهندگان نرم افزار همچنین به عنوان مهندسین نرم افزار یا برنامه نویسان شناخته می شوند، وظیفه طراحی، ساخت و آزمایش برنامه های رایانه ای را بر عهده دارند. این برنامه ها می توانند برنامه های کامپیوتری باشند که کاربران می بینند و هم برنامه هایی که بیشتر روی پایگاه داده و سرورها تمرکز دارند، این متخصصان از انواع زبان های کامپیوتری برای ساخت آن ها استفاده می کنند.

این شغل یکی از شغل های پر درآمد در این کشور و بسیاری از کشورهای دیگر در جهان است. متوسط حقوق یک توسعه دهنده نرم افزار در این کشور 508.270THB (بات) است. برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده نرم افزار، صلاحیت خاصی لازم نمی باشد. اما شما به دانش بسیار دقیق بسیاری از موضوعات IT نیاز دارید. به همین ترتیب، مدرک علوم کامپیوتر همیشه مکان خوبی برای شروع است. اما صلاحیت محاسبات تجاری نیز می تواند مفید باشد. تجربه عملی و صنعتی نیز، چه در پروژه های شخصی شما و چه در محیط های با ساختار بیشتر، ضروری است.

حقوق مهندس کامپیوتر در تایلند

زمانی که قصد کار در این کشور را دارید، باید حقوق شغل مورد نظر را بررسی کنید. در نمودار زیر حداقل، متوسط و حداکثر حقوق مهندسان کامپیوتر را مشاهده می کنید:

میزان درآمد مهندسان کامپیوتر در تایلند

متوسط درآمد مهندس کامپیوتر در این کشور 839.312THB (بات) می باشد. توجه داشته باشید که این اطلاعات طبق داده های نظر سنجی حقوق می باشد که مستقیما از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در تایلند جمع آوری شده است. در نمودار زیر، حقوق یک تازه کار و یک فرد باتجربه که در این شغل در این کشور فعالیت می کند، نشان داده شده است:

حقوق مهندسان کامپیوتر در تایلند به بات

تجربه و سابقه کاری در این شغل از اهمیت بسیاری برخوردار است. فردی که تازه کار بوده و بین 1 تا 3 سال سابقه کاری دارد متوسط حقوق او 591591THB (بات) و شخصی که بالا 8 سال سابقه کار دارد متوسط حقوقش 1049902THB (بات) می باشد. قبلا به متوسط حقوق در این بخش اشاره شد.

در جدول زیر متوسط حقوق ساعتی و متوسط پاداش آورده شده است:

پارامترمبلغ به بات
متوسط حقوق839312THB
متوسط حقوق ساعتی40352THB
متوسط پاداش37433THB

همان طور که در جدول مشاهده می کنید، متوسط حقوق ساعتی یک مهندس کامپیوتر در این کشور 404THB (بات) است. علاوه بر این، مهندسان کامپیوتر در این کشور به طور متوسط 37433THB (بات) پاداش می گیرند. هر 100$ (دلار) 30945THB (بات) است. چنانچه علاقه مند به کار در کشورهای آسیایی می باشید، کره جنوبی نیز در رشته کامپیوتر دارای بازار کار عالی می باشد. به مقاله بازار کار رشته کامپیوتر در کره جنوبی مراجعه نمایید.

رشته کامپیوتر در تایلند

علوم کامپیوتر یک زمینه گسترده برای مطالعه است. مفهوم رشته کامپیوتر یعنی آنچه زبان های برنامه نویسی و الگوریتم ها به کامپیوتر می گویند، انجام دهد. دانشمندان کامپیوتر در زمینه طراحی و توسعه نرم افزار، برنامه های موبایل دیجیتال و دسک تاپ و همچنین صفحات وب متخصص هستند. برخی از زمینه های اصلی تحصیل در علوم کامپیوتر، سیستم های کامپیوتری، هوش مصنوعی، زیرساخت های ابر و شبکه، امنیت، تعامل انسان و کامپیوتر (HCI) و مهندسی نرم افزار است. مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر بر آموزش نحوه نوشتن نرم افزار و سازماندهی منطقی هزاران کد به گونه ای است که برنامه ها آنچه را که قرار است انجام دهند، متمرکز هستند.

دانشجویان نحوه نگهداری پایگاه داده و طراحی رابط کاربر را فرا خواهند گرفت. برای اینکه یک دانشمند کامپیوتر موفق باشید، باید ذهنی منطقی، دانش قوی در مورد ریاضیات، مهارت حل مسئله و توانایی تجزیه و تحلیل و تلفیق اطلاعات داشته باشید. رشته دیگری که در این کشور مورد توجه است، رشته هنر در تایلند می باشد. بازار کار رشته کامپیوتر در تایلند مورد توجه خاصی می باشد. چنانچه علاقه مند به کار در بخش کامپیوتر می باشید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای دریافت مشاوره مهاجرتی تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *