مهاجرت کاری تایلند

بازار کار رشته الکترونیک در تایلند

بازار کار رشته الکترونیک در تایلند

بازار کار رشته الکترونیک در تایلند هر ساله بسیار عالی بوده و باعث رشد اقتصادی این کشور در دهه اخیر به خصوص در سال 2023 شده است. پیش از دهه 1960 اقتصاد این کشور اساسا، براساس تولید برنج و سایر مواد غذایی و کالاهای مصرف داخلی و برنج، لاستیک، ساج و قلع برای صادرات بود. سپس دولت شروع به تغییر جهت از کشاورزی به تولید منسوجات، کالاهای مصرفی و سرانجام قطعات الکترونیکی برای صادرات کرد. تا دهه 1980 این کشور در مسیر محکم صنعتی شدن قدم گذاشت.

حتی بحران اقتصادی اواخر قرن بیستم نیز این تحول اقتصادی را کند کرد، اما متوقف نکرد. از سال 1963 تا 1997 اقتصاد این کشور، یکی از سریع ترین رشدها در جهان بود. تصویب اولین برنامه توسعه ملی در سال 1963 باعث چرخش از کشاورزی به صنعت شد. در طی دهه های 1980 و 1990، صنایع متعددی صادرات محور، در درجه اول در مناطق اطراف بانکوک ظهور کردند. مهاجرت گسترده زنان و مردان جوان از جوامع روستایی به منطقه بیشتر بانکوک باعث تخلیه نیروی کار از روستاها شد.

کسانی که همچنان به دنبال کشاورزی بودند به طور فرآینده ای به ماشین آلات روی آوردند تا کمبود کارگر را جبران کنند و باعث تغییر اقتصاد روستایی از اقتصاد معیشتی به کشاورزی بازار مدار شود. بیشتر سرمایه گذاری در فناوری جدید در بخش کشاورزی از پس انداز اعضای خانواده ای که برای کار در شهرها رفته بودند، حاصل شد. در ادامه این مقاله متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره بازار کار رشته الکترونیک در تایلند و اهمیت آن در بخش اقتصاد اطلاعاتی در اختیار علاقه مندان خواهد گذاشت.

بررسی بازار کار رشته الکترونیک در تایلند

بازار کار رشته الکترونیک در تایلند، که به شدت مورد حمایت تجارت و سرمایه گذاری بین المللی است، در 3 دهه گذشته درآمد مهم صادرات و اشتغال در اقتصاد این کشور بوده است. با این حال، با توسعه کشور و ظهور همسایگان منطقه ای با هزینه بیشتر، صنعت الکترونیک و برق این کشور با چالش های ارتقاء دهنده مربوط به شکاف های نیروی متخصص مواجه است.

مهندسی الکترونیک یکی از انواع مهندسی است که به سرعت در حال رشد است و گزینه های شغلی زیادی دارد. این نوعی مهندسی است که با مدارهای الکترونیکی، دستگاه ها و تجهیزات و سیستم هایی که از آن ها استفاده می شود، مرتبط است. رشته مهندسی الکترونیک بسیار گسترده است که شامل انواع مختلفی از رشته های مهندسی الکترونیک خاص تر است که شامل:

  • الکترونیک دیجیتال
  • الکترونیک آنالوگ
  • الکترونیک مصرفی
  • سیستم های تعبیه شده
  • الکترونیک قدرت

درباره بازار کار رشته الکترونیک در تایلند

درباره بازار کار رشته الکترونیک در تایلند

در بازار کار رشته الکترونیک در تایلند، تعیین وظیفه یک مهندس الکترونیک از اهمیت بسیاری برخوردار است. یک مهندس الکترونیک در طیف گسترده ای از جنبه های الکتریکی از چندین پروژه از جمله نصب های جدید، ارتقاء سیستم های موجود، آزمایش، راه اندازی و بهینه سازی سیستم کار خواهد کرد. این شخص باید درک کاملی از طراحی توزیع برق ولتاژ پایین و متوسط، مفاهیم و عملکرد کنترل موتور، حفاظت و کنترل سیستم الکتریکی، گزینه های قدرت آماده به کار و اجرای آن، کارهای طراحی دقیق، مدیریت و پشتیبانی قرارداد ساخت و فعالیت های راه اندازی تصفیه خانه های آب و فاضلا ، صنعتی داشته باشد. نیروگاه ها، پسماندهای جامد و نیروگاه های تولید برق غیر تاسیساتی در بخش های صنعتی و شهری و انطباق سریع با استانداردهای طراحی مشتری های مختلف یک الزام است.

وظایف یک مهندس الکترونیک عبارتند از:

  • اتصال نرم افزار
  • طراحی پست
  • حفاظت و هماهنگی سیستم برق
  • توزیع نیروی MV
  • کنترل موتور MV
  • طراحی سیستم های قدرت آماده به کار
  • توزیع برق LV
  • کنترل موتور LV
  • سیستم های DC
  • زمین گیری
  • چیدمان تجهیزات
  • تکمیل و بررسی محاسبات طراحی الکتریکی

کشور دیگری که بازار کاری عالی در این رشته دارد، مالزی است. جهت اطلاعات بیشتر به مقاله بازار کار مهندسی الکترونیک در مالزی مراجعه نمایید.

حقوق مهندس الکترونیک در تایلند

آنچه که در بازار کار رشته الکترونیک در تایلند از اهمیت بسیاری برخوردار است، حقوق مهندس الکترونیک می باشد. در نمودار زیر حداقل، حداکثر و متوسط درآمد مهندسان الکترونیک در این کشور را مشاهده می کنید:

درآمد مهندسان الکترونیک در تایلند

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، متوسط درآمد ناخالص مهندس الکترونیک تحقیق و توسعه در بانکوک، پایتخت این کشور 1.020.195THB (بات) می باشد. در جدول زیر درآمد ساعتی، درآمد تازه کار و درآمد یک مهندس الکترونیک خبره را مشاهده می کنید:

پارامتردرآمد به بات
دستمزد ساعتی490THB
حقوق ماهیانه یک تازه کار712816THB
حقوق ماهیانه یک فرد خبره1278261THB

همان طور که در جدول مشاهده می کنید، دستمزد ساعتی یک مهندس الکترونیک، 490THB (بات) است. این مقدار 2% بالاتر از میانگین حقوق مهندس الکترونیک تحقیق و توسعه در این کشور است. علاوه بر این، آن ها به طور متوسط 43،766THB (بات) پاداش می گیرند. توچه داشته باشید که هر 100$ (دلار) برابر با 30945THB (بات) می باشد.

در نمودار زیر تعیین حقوق مهندسی الکترونیک براساس سطح تحصیلات مشاهده می کنید:

تعیین حقوق مهندس الکترونیک براساس سطح تحصیلات

توجه داشته باشید که اطلاعات درباره حقوق طبق داده های نظرسنجی حقوق و دستمزد می باشد، که از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در بانکوک، پایتخت این کشور جمع آوری شده است.

تحصیل در تایلند

مانند بسیاری از کشورهای آسیایی، تحصیلات نیز در این کشور بسیار ارزشمند و مهم است. دانش آموزان تایلندی برای ورود به بهترین مدارس در امتحانات دقیق شرکت می کنند و رقابت سنگینی را پشت سر می گذارند. هدف دولت این کشور قرار دادن دانشگاه های این کشور در خط مقدم علم و فناوری است. به طوری که، نتیجه اقتصاد قوی این کشور و پیشرفت های مدرنی است که تجربه می کند و ادامه خواهد داد. دانشجویان بین المللی که در این کشور تحصیل می کنند می توانند از تحصیلات خارق العاده موجود در آنجا استفاده کنند.

بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در بوم شناسی و محیط زیست، کشاورزی و توسعه به این کشور سفر می کنند. زیرا، بیشتر کارهایی که در این مباحث در جنوب شرقی آسیا انجام می شود در این کشور اتفاق می افتد. برای دانشجویان بین المللی که علاقه مند به یادگیری زبان تایلندی هستند، این کشور واقعا تنها جایی است که می توانند در آن این زبان را یاد بگیریند. جهت تحصیل رشته هنر در تایلند و اطلاعات بیشتر درباره بازار رشته الکترونیک در تایلند می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوران این موسسه مشاوره دریافت نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *