مهاجرت کاری مالزی

بازار کار مهندسی الکترونیک در کشور مالزی

بازار کار مهندسی الکترونیک در کشور مالزی

در مقاله امروز قصد داریم به بازار کار مهندسی الکترونیک در کشور مالزی بپردازیم. اقتصاد مالزی چهارمین اقتصاد بزرگ در جنوب شرقی آسیا است. اقتصاد این کشور پویا و در حال رشد است. همچنین این که این کشور در سال های اخیر به دلیل رشد اقتصادی این کشور بسیار مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته. به همین دلیل هست که در حال حاضر فرصت های شغلی بسیاری برای شرکت های بزرگ وجود دارن. در این میان یکی از مشاغل پرطرفدار، مهندسی الکترونیک می باشد. بازار کار این رشته نه تنها بسیار زیاد است، بلکه حتی حقوق های بالایی برای این رشته در این کشور در نظر گرفته می شود.

قوانین کار در مالزی

قرارداد کاری که در این کشور بین کارفرما و کارمند بسته می شه، بایستی تمامی جزئیات کاری از جمله ساعت کار، ضوابط کاری، حقوق و غیره را در بر بگیرد. ساعات کاری در این کشور به طور معمول از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است و روز های کاری نیز 5 روز در هفته است. در واقع روزهای شنبه و یکشنبه در این کشور تعطیل می باشد. همچنین اگر در این کشور، بیش از 182 روز در یک سال اقامت داشته باشید، مشمول مالیات می شوید و بایستی مالیات پرداخت کنید.

مشاغل در کشور مالزی

اقتصاد مالزی طی سال های اخیر به شدت رشد کرده است و خود را از تولید کننده مواد اولیه به اقتصادی گسترده، چند صنعتی و مبتنی بر نوآوری تبدیل کرده است. با این حال، محدودیت هایی در مورد تعداد کارمندان خارجی که شرکت های مالزیایی می توانند استخدام کنند وجود دارد و سازمان ها فقط در صورت عدم وجود مالزیایی های واجد شرایط برای پر کردن موقعیت، می توانند کارگران بین المللی را استخدام کنند. با وجود بسیاری از اتباع واجد شرایط که هر ساله فارغ التحصیل می شوند، رقابت برای شغل شدید است.

صنایع اصلی در کشور مالزی عبارتند از:

  • کشاورزی
  • خودرو
  • ساخت و ساز
  • الکترونیک
  • خدمات مالی
  • فناوری پزشکی
  • جهانگردی

مالزی دارای لیست مشاغل مهم است که 59 نوع شغل در آن قرار دارد. ده شغل مورد نیاز برتر عبارتند از:

  • مدیر عامل و رئیس اجرایی
  • مدیر مالی
  • مدیر منابع انسانی
  • مدیر سیاست و برنامه ریزی
  • مدیر خدمات بازرگانی
  • مدیر فروش و بازاریابی
  • مدیر تبلیغات و روابط عمومی
  • مدیر تحقیق و توسعه
  • مدیر تولید
  • مدیر ساخت و ساز

استخدام در بازار کار مهندسی الکترونیک در کشور مالزی

وقتی نوبت به یافتن مشاغل می رسد، آسانترین راه برای تأمین شغل یافتن موقعیت در یک شرکت بین المللی در کشور خود و سپس انتقال به دفاتر مالزی آن است. اکثر کارفرمایان بزرگ با استفاده از فرم های درخواست آنلاین استخدام می کنند، در حالی که شرکت های کوچکتر تمایل به درخواست CV دارند. این اسناد از همان قالب کشور انگلستان برخوردارند که در آن CV ها نباید بیش از دو صفحه باشند. آگاه باشید که یافتن کار در بدو ورود یک مبارزه واقعی خواهد بود. پرواز با مالکیت ویزای توریستی به مالزی با هدف یافتن کار در این کشور، به ندرت نتایج موفقی به دست می آورد، مگر اینکه سال ها تجربه و مهارت های بسیار بدنبال داشته باشید.

 

زبان در بازار کار مهندسی الکترونیک در کشور مالزی

در کشور مالایی که همچنین با نام باهاسا مالزی شناخته می شود، زبان رسمی مالزی است که در کشورهای همسایه اندونزی، سنگاپور، تایلند و برونئی نیز صحبت می شود. با این وجود، اکثریت مردم زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود دارند، زیرا که این زبان به عنوان یک درس اجباری در تمام مدارس تدریس می شود. در نتیجه، بیشتر مکالمه ها به زبان انگلیسی است، به این معنی که شما برای تأمین شغل لزوماً نیازی به مهارت در زبان مالایی ندارید. با این حال، دانش زبان محلی ممکن است به شما کمک کند تا در بازار کار رقابتی برجسته شوید و زبان دوم همیشه در CV چشمگیر به نظر برسد.

زبان در بازار کار مهندسی الکترونیک در کشور مالزی

ساعات کاری در مالزی

دفاتر کار در ساعات کاری عادی 9 صبح تا 5 عصر، دوشنبه تا جمعه باز می شوند. شما معمولاً هشت ساعت در روز، پنج روز در هفته کار خواهید کرد، اگرچه برخی از سازمان ها ممکن است شنبه ها به مدت نیم روز دفاتر خود را باز کنند. از آنجا که مالزی کشوری از نظر نژادی متنوع است، شما باید آماده برخورد با افراد مختلف از جمله چینی و هندی باشید. حداقل 10 روز تعطیلات با حقوق در سال توسط قانون کار مالزی تعیین شده است. گرچه این نسبتا کم است، اما هر سال 12 تعطیلات رسمی مشاهده می شود.

درآمد در بازار کار مهندسی الکترونیک در کشور مالزی

به دلیل رشدی که کشور مالزی در اقتصاد داشته، بازار کار بسیاری از رشته های از جمله رشته مهندسی مکانیک در این کشور رونق پیدا کرده. از طرفی به دلیل این رشد اقتصادی و افزایش میزان شرکت های بین المللی در این کشور، کارفرمایان بیش از پیش نیاز به نیروی کار حرفه ای دارند. میزان درآمدی که یک مهندس الکترونیک در کشور مالزی، مبلغی در حدود RM7861 (رینگیت مالزی) می باشد. البته میزان درآمد به شهری که در آن مشغول به کار می شوید و همچنین سابقه کاری شما بستگی دارد. اما به صورت کلی بالاترین میزان درآمد برای این رشته، 11477RM (رینگیت مالزی) می باشد.

جستجوی کار در مالزی

زندگی و کار در مالزی از چند طریق امکان پذیر است. بهترین گزینه این است که بفهمید چه شرکت های بین المللی در مالزی فعال هستند و ببینید آیا این شرکت ها در کشور خود شما نیز فعال هستند. در بیشتر مواقع نمی توانید مستقیم به مالزی بروید، اما این شرکت ها شروع بسیار خوبی را ارائه می دهند. اگر تحصیلات عالی داشته باشید می توانید مورد توجه برخی از شرکت های بین المللی شکارچی سر قرار بگیرید. مکان دیگر برای شروع جستجو کار از طریق LinkedIn یا شبکه شخصی خودتان است.

در این مقاله سعی شد درمورد شرایط کلی کار در کشور مالزی و در نهایت شرایط کار در رشته مهندسی الکترونیک در کشور مالزی صحبت شود. در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهام، با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *