مهاجرت تحصیلی تایلند

رشته هنر در تایلند

رشته هنر در تایلند

رشته هنر در تایلند با توجه به تاریخچه مجسمه سازی در این کشور هر ساله به خصوص در سال 2023 مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله رشته هنر در تایلند را به شما عزیزان معرفی خواهد کرد. این کشور، نیمه غربی شبه جزیره هند و چین و دو سوم شمالی شبه جزیره مالایا در جنوب شرقی آسیا را اشغال می کند.

همسایگان آن برمه (میانمار) در شمال و غرب، لائوس در شمال و شمال شرقی، کامبوج از شرق و مالزی در جنوب است. می توان گفت که این کشور تقریبا به اندازه فرانسه است. این کشور هرگز مستعمره نشده است و به دلیل مهمان نوازی، غذاهای لذیذ، شهرهای دلربا و تاریخی و معابد شناخته شده است.

این کشور دارای طیف گسترده ای از زمین و مناظر، از سواحل و کوه ها گرفته تا مناظر گرمسیری است. این کشور، دارای یک اقتصاد جهانی بوده که دارای پروازهای بین المللی از اکثر کشورهای مهم جهان می باشد. بسیاری از شرکت های بین المللی دارای دفاتر در این کشور هستند و این کشور نیز محل واحد مرکزی منطقه ای سازمان ملل متحد. واحد پول بات است و این کشور دومین تولید کننده تنگستن در جهان و سومین تولید کننده قلع در جهان است.

بررسی رشته هنر در تایلند

هنر سنتی این کشور در درجه اول از هنر بودایی و تا حدودی از فرهنگ عامیانه تایلندی تحت تأثیر هندو تشکیل شده است. از قرن اول تا هفتم، رشته هنر در تایلند تحت تأثیر تماس مستقیم با بازرگانان هندی و گسترش پادشاهی مون قرار گرفت و منجر به ایجاد هنر هندو و بودایی با الهام از سنت گوپتا هند شد. مجسمه های تایلندی اغلب تصاویر بودا و شخصیت های دیگر از اساطیر بودایی و هندو را به تصویر می کشند. در حالی که نقاشی های تایلندی شامل تصاویر کتاب و تزئینات نقاشی شده از معابد و کاخ ها است.

تاریخچه مجسمه سازی بودایی در این کشور تا قرن هجدهم را می توان به 3 مرحله گسترده تقسیم کرد:

  • دوره درواتی
  • دوره سوخوتای
  • دوره آیوتایا

سبک های هندی امپراطوری های آماراواتی و گوپتا اساس بسیاری از هنرهای دوراواتی را تشکیل می داد. به طوری که، هم تصاویر هندو و هم بودایی را تولید می کرد و معمولا به شکل مجسمه های به یاد ماندنی درآمد. از قرن نهم به بعد، تأثیرات ماهایانا مانند سبک خمر کامبوج در شمال و سبک سری ویجایا در جنوب از اهمیت بیشتری برخوردار شد. هنر دواراواتی به نمایندگی از پانتئون ماهایانا آمد و خلاقیت های متعدد بودیساتواس یا موجودات روشن را به تصویر کشید.

تحصیل رشته هنر در تایلند

یکی از مقاطع جهت تحصیل رشته هنر در تایلند، مقطع کارشناسی می باشد. مقطع کارشناسی ارشد هنر متداول ترین مدرک است که توسط اکثر دانشگاه های این کشور اعطاء می شود. در نمودار زیر مدت زمان تحصیل این دوره آمده است:

طول دوره رشته کارشناسی ارشد هنر در تایلندهمان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هنر بسته به موضوع و کلاس های فشرده بین 1 تا 2 سال است. دانشگاه ها و دانشکده ها معمولا رشته های زیر را در مقطع کارشناسی ارشد هنر ارائه می دهند:

  • زبان
  • تاریخ
  • جغرافیا
  • فلسفه
  • هنرهای زیبا
  • علوم اجتماعی

هدف بیشتر کلاس های کارشناسی ارشد، توانایی های دانش آموزان در تفکر انتقادی، تجزیه و تحلیل ایده ها و گزاره ها و بیان نتیجه گیری های خود به روشنی است. مدارک کارشناسی ارشد معمولا درجه تعامل طبقاتی بالایی دارند. برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد هنر، شما باید یک پایان نامه را براساس تحقیقات مستقل در طول سال آخر بنویسید.

دانشکده مجسمه سازی و رشته هنرهای گرافیکی در تایلند

دانشکده نقاشی مجسمه سازی و هنرهای گرافیکی که در بانکوک پایتخت این کشور واقع شده است، برای تحصیل رشته هنر در تایلند بسیار مناسب می باشد. دانشکده افتتاحیه سیلپاکورن بود که دانشگاه به طور رسمی در سال 1943 تاسیس شد.

در آن زمان، فقط 2 برنامه مطالعه ارائه می شود که شامل:

  • نقاشی
  • مجسمه سازی

برنامه درسی آن گسترش یافته است و چندین زمینه دیگر از تخصص را که برای غنی سازی دانش دانشجویان در مورد هنرهای تجسمی و خلاقیت های هنری طراحی شده است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نقاشی
  • مجسمه سازی
  • هنرهای گرافیکی
  • هنر تایلند
  • تئوری هنر
  • رسانه های ترکیبی

موارد بالا در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. دانشکده با توجه به تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه، اهمیت قابل توجه تحقیقات و فعالیت های عمومی را تشخیص می دهد. در همان زمان، اعضای هیئت علمی آن به طور فعال در مبادلات و همکاری های بین المللی مشارکت داشته اند. فعالیت هایی از قبیل محل زندگی هنرمندان و تبادل نمایشگاه های هنری با افزایش برجستگی فرض می شود.

علایق تحقیقاتی دانشکده همچنین از مناطق مرسوم تر مانند نقاشی و مجسمه سازی به کارهای پیشگام تر در هنر و تئوری هنر تایلند گسترش می یابد. از جمله اعضای هیئت علمی به عنوان اعضای داور و کمیته داوران در بسیاری از هنرهای ملی و بین المللی دعوت شده و فعالیت می کنند که شامل مسابقات برای سازمان های دولتی و خصوصی و همچنین ارائه خدمات آموزشی هنری برای جامعه عمومی می باشد.

در جدول زیر رشته هایی که در مقاطع تحصیلی این دانشکده ارائه می شود، آمده است:

مقطعرشته های ارائه شده
دیپلمهنرهای تجسمی
کارشناسیهنرهای تجسمی
کارشناسی ارشدهنرهای تجسمی، تئوری هنر و آموزش هنرهای تجسمی
دکتراهنرهای تجسمی

دانشکده مجسمه سازی و رشته هنرهای گرافیکی در تایلند

تحصیل در تایلند

این کشور، دارای فرهنگی بسیار متنوع و گشوده است. در دانشگاه ها دانشجویان را به بحث و گفتگو درباره فرهنگ های متنوع تشویق می کند. این کشور راه حل های پایدار و جامع برای مشکلات را ترویج می کند. تقریبا 400 برنامه کارشناسی ارشد در کشور برای دانشجویان بین المللی است و به زبان انگلیسی تدریس می شوند. بسیاری از موسسات آموزش عالی در این کشور خصوصا در زمینه مطالعات زیست محیطی، کشاورزی، انرژی، حقوق و مطالعات بودایی بسیار مورد توجه هستند. علاوه بر این، بسیاری از برنامه های تحصیلات تکمیلی در تجارت و مدیریت وجود دارد و بیشتر آن ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

این کشور دارای 80 دانشگاه دولتی و 71 موسسه آموزش عالی خصوصی است. از 80 دانشگاه دولتی، 63 دانشگاه به عنوان دانشگاه های دارای پذیرش محدود، 2 دانشگاه با دانشگاه آزاد و 15 دانشگاه به عنوان دانشگاه خودمختار طبقه بندی می شوند که شامل 2 دانشگاه بودایی است. اکثر موسسات آموزش عالی از دانشجویان بین المللی استقبال می کنند. سالانه حدود 20000 دانشجوی خارجی در این کشور تحصیل می کنند. مشهورترین مناطق تحصیل برای دانشجویان بین المللی زبان تایلندی و انگلیسی، مدیریت بازرگانی و تجارت و بازاریابی بین المللی است.

تحصیل رشته هنر در تایلند برای کسانی که می خواهند تحصیلات خود را در این رشته ادامه دهند یا از اول این رشته را تحصیل کنند بسیار مناسب می باشد. یکی در از کشورهای آسیایی که برای دانشجویان بین المللی مناسب می باشد، تحصیل در چین است. شما با مراجعه به وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از تحصیل رشته هنر در چین اطلاعات کاملی کسب نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *