مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته هنر در ترکیه

رشته هنر در ترکیه

تحصیل رشته هنر در ترکیه در سال 2021 مورد توجه دانشجویان هنر به خصوص دانشجویانی که در زمینه مینیاتور مهارت دارند، قرار گرفته است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد تا در این مقاله رشته هنر در ترکیه و شاخه های مربوطه آن را به علاقه مندان معرفی کند. این کشور، موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی را اشغال می کند. به طوری که، بخشی از آن در آسیا و بخشی دیگر در اروپا قرار دارد. در طول تاریخ خود به عنوان مانع و پل ارتباطی بین 2 قاره عمل کرده است.

این کشور در تقاطع بالکان، قفقاز، خاورمیانه و شرق مدیترانه واقع شده است. تقریبا تمام این کشور در آسیا واقع شده است که شامل شبه جزیره مستطیلی آسیای صغیر است. همچنین به آناتولی (آنادولو) معروف است. در شرق، بخشی از یک منطقه کوهستانی که گاهی اوقات به عنوان کوهستان ارمنستان شناخته می شود. باقی مانده این کشور در قسمت جنوب شرقی اروپا واقع شده است، یک بازمانده کوچک از یک امپراتوری که زمانی در بیشتر مناطق بالکان گسترش یافته بود.

بررسی رشته هنر در ترکیه

هنر سنتی این کشور دارای جنبه های مختلفی از جمله موارد زیر است:

  • آثار هنری فلزی
  • آثار هنری شیشه ای
  • آثار هنری چوبی و چرمی
  • کتاب های دست نویس
  • منبت کاری های سنگی

با این حال، معروف ترین شاخه های رشته هنر در ترکیه مینیاتور، مرمر و خوشنویسی می باشد. مینیاتور، یا نقاشی درون یک کتاب یا نسخه خطی روشن، یکی از محبوب ترین اشکال هنر سنتی این کشور است که ریشه در امپراتوری عثمانی دارد. با این حال، مینیاتورها همچنین با تأثیر از هنر چینی به سنت مینیاتور ایرانی مرتبط هستند. در دوران عثمانی، استودیوهایی که هنرمندان روی این سبک بصری منحصر به فرد کار می کردند، ناککاشان (Nakkashanes) نامیده می شدند. زیرا، مینیاتورها در ترکی عثمانی ناکیش نامیده می شدند.

در زمان سلیمان با شکوه و سلیم دوم، مینیاتورها دوران طلایی خود را با ناکاش عثمان در میان یکی از مهم ترین نقاشان در این دوره گذراندند. مینیاتورها از رنگ های پررنگ مانند قرمز روشن، سبز و قرمز مایل به قرمز تشکیل شده بودند که از رنگدانه های پودر زمینی مخلوط شده با سفید تخم مرغ یا صمغ عربی رقیق ساخته شده بودند. صحنه های به تصویر کشیده شده در آثار هنری اغلب شامل تلاقی دوره های زمانی مختلف، از نزدیک متن کتابی که به تصویر می کشیدند.

تحصیل رشته هنر در ترکیه در دانشگاه بوگازیسی

یکی از دانشگاه هایی که جهت تحصیل رشته هنر در ترکیه مناسب است، دانشگاه بوگازیسی (Boğaziçi) می باشد. رشته های هنری که دانشکده این دانشگاه ارائه می دهد، عبارتند از:

  • نقاشی
  • طراحی اولیه، خلاقانه
  • طراحی روی سرامیک
  • تئاتر
  • دراماتورژی
  • مطالعات تراژدی
  • موسیقی

این دپارتمان با این باور ایجاد شده است که یک آموزش خوب هنرهای آزاد باید فرصتی برای دانش آموزان فراهم کند تا ظرفیت های فکری خود را با دنبال کردن منافع با کیفیت زیبایی در خارج از رشته های دانشگاهی منظم خود گسترش دهند. به طوری که، به آن ها مهارت هایی برای توسعه علایق نظری خود را همزمان آموزش دهند. این امر با تمرین بیان هنری در زمینه های در هنرهای پلاستیکی در درام، سینما، موسیقی یا عکاسی به وجود می آید. این گروه به تنهایی مدرک تحصیلی ارائه نمی دهد اما دوره های منظمی را همراه با کار دانشگاهی سایر بخش ها ارائه می دهد.

گروه هنرهای زیبا 2 نوع دوره را ارائه می دهد. دوره های نوع اول، که منحصرا شامل کارهای استودیویی است که در آن دانشجویان مهارت های بیان و علایق خود را در مقدماتی، متوسط ​​و سطح پیشرفته توسعه می دهند، اعتبار دوره را به دانشجویان درجه خود می دهند. دوره های نوع دوم، که شامل مقدار قابل توجهی کار نظری و همچنین تمرین یا در استودیو یا در محل، هنگامی که مربوط به هنر و معماری محتوای تاریخی در منطقه است، اعتبار دوره کامل و نمره نامه را ارائه می دهند. این بخش پیش بینی می کند نقاط قوت بیشتری در نمایش و سایر هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی شامل عکاسی و فیلم ایجاد کند.

تحصیل رشته هنر در ترکیه در دانشگاه بوگازیسی

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

بیش از 200 دانشگاه در این کشور وجود دارد که اکثر آن ها توسط دولت اداره می شوند. بیشتر این موسسات نسبتا جوان هستند. از سال 1970 فقط 8 موسسه دولتی وجود داشت و اولین دانشگاه خصوصی (دانشگاه بیلکنت) تا سال 1984 تأسیس شده است. از بین جوان ترین دانشگاه های این کشور می توان به دانشگاه بین المللی آنتالیا (AIU) اشاره کرد که از اولین دانشجویان خود در سال 2012 استقبال می کند. هر 2 دانشگاه های دولتی ترکیه و خصوصی با توافق نامه بولونیا مطابقت دارند که برنامه های تحصیلات تکمیلی را در سراسر اروپا استاندارد می کند. 10 دانشگاه ترکیه در QSworld2021 حضور دارند.

در جدول زیر رتبه سه دانشگاه برتر این کشور را مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه
Koç University421
Sabanci University521
Bilkent University551

رتبه بندی دانشگاه های برجسته در اروپا و آسیای میانه در حال ظهور است. اکثر این دانشگاه های برتر ترکیه در آنکارا یا استانبول، 2 شهر بزرگ ترکیه واقع شده اند.

دانشگاه هایی که در شهر آنکار هستند عبارتند از:

  • دانشگاه فنی خاورمیانه
  • دانشگاه بیلکنت
  • دانشگاه هاجت تپ

دانشگاه های شهر استانبول عبارتند از:

  • دانشگاه های بغازچیچی
  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه صبانچی
  • دانشگاه فنی استانبول
  • دانشگاه استانبول

هزینه تحصیل در ترکیه

تعداد دانشجویان بین المللی که برای تحصیل در این کشور انتخاب می کنند، از سال تحصیلی 1395 شاهد افزایش چشمگیری بوده است. در حال حاضر، حدود 650.000 دانشجوی خارجی در این کشور وجود دارد که نشان دهنده اهمیت روزافزون این کشور به عنوان یک مقصد آموزش عالی است. انگیزه های تحصیل در این کشور شامل فرصت تحصیل نسبتا ارزان و با کیفیت خوب، با فرصت برای بورسیه هایی است که همچنین کمک هزینه ماهیانه می پردازند، هزینه های خوابگاه و شهریه، بیمه درمانی و هزینه های سفر را پوشش می دهد.

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در نمودار زیر آمده است:

هزینه تحصیل ترکیه در مقاطع مختلف به دلار

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، هزینه تحصیل نسبتا ارزان است. این کشور، دهمین مکان محبوب ترین تعطیلات است. دولت این کشور مشتاق است این محبوبیت را با هدف 350.000 دانشجوی بین المللی در بازار بین المللی دانشجویی گسترش دهد. اگر می خواهید در این کشور تحصیل کنید، برای اطلاعات بیشتر جهت شرایط اعزام دانشجو می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *