مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه های برتر ترکیه

دانشگاه های برتر ترکیه

کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی دانشگاه های برتر ترکیه در تلاشند تا دانشجویان را یاری و راهنمایی نمایند. اکثر دانشگاه های ترکیه دارای رنکینگ های بالایی هستند و مدارکی که توسط این دانشگاه ها صادر می گردد، به رسمیت کلیه کشورهای اروپایی شناخته شده اند. تدریس در دانشگاه های ترکیه بصورت چند زبانه است. دانشجویان می­ توانند به زبان های آلمانی، فرانسوی، انگلیسی و ترکی به تحصیل بپردارند. هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور تقریبا معادل با هزینه های زندگی در ایران می باشد.

دانشگاه های ترکیه را می­ توان بمانند سکوی پرشی در نظر گرفت تا دانشجویان پس از پایان دوره­ تحصیلی خود براحتی می­ توانند جهت ادامه تحصیل و یا کار به دیگر کشورهای اروپایی مهاجرت نمایند. تحصیل در دانشگاه های برتر ترکیه دارای اهمیت زیادی است. زیرا دانشجویان پس از دریافت مدارک تحصیلی قصد انجام کار در ترکیه و یا دیگر کشورها را خواهند داشت. دانشگاه های ترکیه از امکانات بسیار مناسب آموزشی و رفاهی برخوردار هستند. با اخذ شهریه های تحصیلی پایین دانشجویان با تمرکز بیشتری می ­توانند به تحصیل در این کشور بپردازند. علاوه براین دولت ترکیه اجازه انجام کارهای دانشجویی را به دانشجویان بین المللی که تحصیل در این کشور را برگزیده اند، داده است. این باعث می گردد تا دانشجویان بتوانند هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را نیز تأمین بنمایند.

تحصیل در دانشگاه های برتر ترکیه

بطور کلی ترکیه دارای 200 دانشگاه می­ باشد که از این میان 10 دانشگاه رنکینگ های بالایی را در میان دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده اند. دانشگاه های ترکیه رشته های مختلفی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می­ نمایند. اگر چه ارائه مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور از ملزومات بشمار می ­رود. اما ادامه تحصیل بدون مدرک زبان نیز در این کشور امکان پذیر است.

زیرا دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل در رشته مورد نظر خود، می­ توانند دوره های زبان تحصیلی خود را در دانشگاه های این کشور گذرانده اند. پس از کسب مهارت لازم به تحصیل در رشته مورد نظر خود بپردازند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور بیشتر از دانشگاه های دولتی ترکیه است. اما بطور کلی هزینه های تحصیل در تمامی دانشگاه های ترکیه در مقایسه با دیگر دانشگاه های اروپایی بسیار مناسب و مقرون به صرفه می ­باشد.

لیست دانشگاه های ممتاز ترکیه

تعدادی از دانشگاه های ممتاز این کشور عبارت اند از:

  • دانشگاه بیلکنت
  • دانشگاه فنی خاورمیانه
  • دانشگاه فنی استانبول
  • دانشگاه سابانچی
  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه استانبول
  • دانشگاه بوغازیچی
  • دانشگاه آنکارا

در لیست دانشگاه های برتر ترکیه قرار دارند. از آنجاییکه اکثر دانشگاه های فوق در شهرهای استانبول و ترکیه واقع گردیده اند. این شهرها به شهرهای دانشجویی در ترکیه معروفند. در ادامه ما به معرفی دانشگاه های برتر جهت تحصیل در ترکیه خواهیم پرداخت.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور از طریق نمودار زیر شرح داده شده است:

دانشگاه بیلکنت یکی از مراکز تحصیلی مشهور ترکیه

یکی از دانشگاه های برتر در کشور ترکیه دانشگاه بیلکنت است، این دانشگاه در سال 1984 به عنوان نخستین دانشگاه خصوصی در ترکیه تاسیس گردید. هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی جهت ادامه تحصیل به این دانشگاه مراجعه می­ نمایند. دانشگاه بیلکنت در شهر آنکارا موقعیت دارد. متشکل از دانشکده های زیر می باشد:

  • اقتصاد
  • مدیریت
  • هنر
  • موسیقی
  • آموزش
  • مهندس
  • ادبیات
  • علوم پایه
  • حقوق

براساس رتبه بندی QS دانشگاه بیلکنت رتبه 204 و 421-430 را به ترتیب در سال های 2012 و 2017 بخود اختصاص داده است. جهت اطلاع از شرایط اقامت پس از تحصیل می توانید مقاله اقامت در ترکیه را مطالعه بفرمائید.

 

دانشگاه سابانچی در ترکیه

یکی از دانشگاه های برتر ترکیه دانشگاه سابانچی است که به جوانترین دانشگاه در این کشور معروف است. این دانشگاه در شهر استانبول موقعیت دارد. این دانشگاه در سال 1999 تاسیس گردید. دانشکده مهندسی، هنر و علوم اجتماعی از دانشکده های این دانشگاه است. یک مدرسه زبان نیز تحت نظارت این دنشگاه مشغول به فعالیت می ­باشد. زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی است. دانشجویانی که از مهارت این زبان برخوردار نیستند، می توانند قبل از ورود به دانشگاه دوره های زبان انگلیسی را در مدرسه زبان دانشگاه سابانچی بگذرانند. رتبه 461-470 در رتبه بندی QS در سال 2017 متعلق به این دانشگاه می­ باشد. این دانشگاه بورسیه های تحصیلی زیادی را به دانشجویان اعطاء می نمایند. در حال حاضر 42% از دانشجویان بین المللی در این دانشگاه با اخذ بورسیه تحصیلی به تحصیل رایگان در ترکیه مشغولند.

دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه

یکی دیگر از 10 دانشگاه برتر در ترکیه دانشگاه فنی خاورمیانه است. این دانشگاه هر ساله درخواست های پذیرش زیادی را دریافت می نماید. اما این دانشگاه تنها عده­ محدودی را پذیرش می ­نماید. زبان تحصیل در دانشگاه فنی خاورمیانه که یکی از معتبرترین دانشگاه های دولتی در ترکیه می­ باشد، انگلیسی است. البته برخی از رشته های درسی همچون زبان و ادبیات ترکی و انقلاب ترکیه به زبان ترکی ارائه می گردد. این دانشگاه نیز طرفداران زیادی دارد. بطوریکه در حال حاضر 31000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می ­باشند.

دانشگاه های برتر ترکیه و بغازیچی و کوچ

این دانشگاه نیز در لیست دانشگاه های برتر ترکیه قرار دارد. دانشگاه بغازیچی از قدیمی ترین دانشگاه های ترکیه است که در سال 1863 در این کشور تاسیس گردید. دانشکده های ادبیات، مهندسی علوم پایه و اقتصاد از جمله دانشکده های این دانشگاه می­ باشد. رنکینگ 571- 580 رتبه بندی QS متعلق به دانشگاه بغازیچی ترکیه می ­باشد. دانشگاه کوچ در سال 1993 در شهر استانبول دانشگاه کوچ تاسیس گردید. رتبه های 431-440 رتبه بندی QS به این دانشگاه اختصاص دارد. تدریس در این دانشگاه به زبان های ترکی و انگلیسی ارائه داده می ­شود. البته اکثر رشته های در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی هستند. دانشجویان در این دانشگاه نیز همانند دانشگاه سابانچی می­ توانند بورسیه های مختلفی را اخذ و به تحصیل رایگان در این دانشگاه بپردازند.

دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه قاضی، دانشگاه آنکارا و دانشگاه حاجت تپه نیز از دیگر دانشگاه های معتبر در ترکیه هستند که رنکینگ های بالایی را کسب نموده اند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این دانشگاه ها به راحتی می ­توانند جهت ادامه تحصیل و کار در ترکیه و یا دیگر کشورهای اروپایی اقدام نمایند. ناگفته نماند امکان دریافت اقامت پس از تحصیل پس از پایان تحصیلات دانشگاهی برای دانشجویان وجود دارد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند و مفتخر به راهنمایی دانشجویان در تمامی زمینه های مهاجرتی هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *