مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه های برتر آنکارا

دانشگاه های برتر آنکارا

اکثر دانشگاه های کشور ترکیه در شهرهای آنکارا و استانبول موقعیت دارند، در این مقاله به معرفی دانشگاه های برتر آنکارا خواهیم پرداخت. دانشگاه های ترکیه به 2 گروه دولتی و خصوصی تقسیم می ­شوند. دانشگاه ها نقش بسیار موثری در پیشرفت و رشد علم این کشور داشته است. به همین دلیل دولت ترکیه حمایت های گسترده ای از این دانشگاه های می نماید ­. بورسیه های زیادی را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه ها دارند قرار داده است. آنکارا پایتخت کشور ترکیه است. دارای 4.5 میلیون جمعیت می باشد. از آنجائیکه اکثر دانشگاه ها ترکیه در این شهر واقع شده اند. این شهر را به عنوان شهر دانشجویی می­ شناسند.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور ترکیه را دارند می ­توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. از مشاوره های آنان مستفید گردند. دانشگاه آنکارا بزرگترین و معتبرترین دانشگاه کشور ترکیه است که در این شهر واقع شده است. با نگاهی به شهر آنکارا به راحتی متوجه حضور دانشجویان بین المللی زیادی در این شهر خواهید شد. با توجه به اینکه این شهر یکی از شهرهای دانشجویی ترکیه محسوب می شود. هزینه های زندگی در این شهر نسبت به دیگر شهرهای کشور ترکیه مناسب تر می­ باشد.

 بررسی دانشگاه های برتر آنکارا

آنکارا یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت کشور ترکیه است و دانشگاه های زیادی را در خود جای داده است. از آنجاییکه این شهر یکی از شهرهای توریستی و دانشجویی محسوب می شود. هزینه های زندگی در این شهر مناسب تر و مقرون به صرفه تر می ­باشد. این شهر از آب و هوای بسیار مناسبی برخوردار می ­باشد. مردم این شهر در زمستان ها بارش برف و باران را به وفور مشاهده می­ کنند. آب و هوا در فصول بهار و پاییز متعادل تر می­ باشد. دانشگاه های بیلکنت، تد، آتیلیم و کانکایا از جمله دانشگاه های معتبر در این شهر هستند. ما در ادامه به معرفی هر یک از این دانشگاه ها خواهیم پرداخت.

 شرح جزییات دانشگاه آنکارا

همانطور که در مقدمه بیان نمودیم دانشگاه آنکارا از بزرگترین دانشگاه های کشور ترکیه می­ باشد. این دانشگاه دارای 17 دانشکده مختلف است. هم اکنون پذیرای 70000 دانشجو می باشد. این دانشگاه رتبه 701 را در رتبه بندی QS بخود اختصاص داده است. همچنین دانشکده پزشکی این دانشگاه در میان 400 دانشگاه پزشکی برتر دنیا قرار دارد، دانشجویان زیادی جهت تحصیل پزشکی در ترکیه به این دانشگاه مراجعت می­ نمایند. دانشگاه آنکارا امکانات بسیار مناسبی را برای دانشجویان ترکی و بین المللی فراهم نموده است. بطوریکه تنها 180 باشگاه ورزشی برای دانشجویان بنا نموده است.

زبان تحصیل در این دانشگاه ترکی است. اما برخی از برنامه ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می ­گردد. این دانشگاه از دانشکده های زیادی همچون دانشکده علوم سیاسی، روابط بین الملل و اقتصاد، تاریخ و جغرافی، علوم، داروسازی، کشاورزی، پزشکی و غیره تشکیل شده است. دانشگاه آنکارا دارای شعبه های دیگری درشهرهای چانکری و کاستامونو نیز می­ باشد.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد متقاضیان بین المللی در ترکیه

دانشگاه کانکایا آنکارا

یکی دیگر از دانشگاه های برتر آنکارا دانشگاه کانکایا است که در سال 1997 در شهر آنکارا تاسیس گردید. این دانشگاه از دانشکده های معماری، هنر و علوم، اقتصاد و علوم اجرایی، مهندسی و حقوق تشکیل شده است. این دانشگاه برنامه های آموزشی با کیفیتی را به دانشجویان ارائه می ­نماید. تمرکز بیشتری بر روی تحقیقات علمی دارد. این دانشگاه جهت پیشبرد فعالیت های خود با دانشگاه های معتبر بین المللی زیادی در حال تعامل می باشد. تحصیل در ترکیه در مقاله مذکور به طور کامل شرح داده شده است.

بیلکنت یکی از دانشگاه های برتر آنکارا

این دانشگاه یکی از دانشگاه های خصوصی ترکیه است که در میان دانشگاه های برتر آنکارا قرار دارد. دانشگاه بیلکنت در سال 1984 در این شهر تاسیس گردید که بیلکنت به معنای شهر علم به زبان ترکی می­ باشد. از مهمترین امکانات این دانشگاه می­ توان به کتابخانه بزرگ و ارزشمند بیلکنت اشاره نمود. این دانشگاه از جمله بزرگترین کتابخانه های کشور ترکیه محسوب می ­شود. دانشگاه بیلکنت دارای دانشکده های هنر، طراحی و معماری، اقتصاد، علوم اجتماعی و اجرائی، آموزش و پرورش، مهندسی، علوم انسانی، موسیقی و علوم حقوق می ­باشد.

تحصیل در رشته حقوق در ترکیه در این دانشگاه طرفداران زیادی دارد. طبق آمار رتبه بندی که از سال 2018 بدست آمده است دانشگاه بیلکنت جزء 5 دانشگاه برتر در ترکیه و در میان 100 دانشگاه برتر جهان می ­باشد. دانشجویان می ­توانند در دانشکده های فوق در رشته های مختلف و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تحصیل بپردازند. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به ترکیه مقاله مذکور را از طریق سایت رسمی ما مطالعه بفرمائید.

بیلکنت یکی از دانشگاه های برتر آنکارا

دانشگاه ممتاز آتیلیم آنکارا

دانشجویانی که علاقمند به تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه هستند می­ توانند دانشگاه آتیلیم را که از دانشگاه های برتر آنکارا است را انتخاب نمایند. در این دانشگاه اکثر رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می ­گردد. این دانشگاه در سال 1977 در آنکارا تاسیس گردید که سیستم آموزشی در این دانشگاه مطابق با استانداردهای جهانی آموزش می­ باشد. این دانشگاه امکاناتی همچون آزمایشگاه، سالن کنفرانس، زمین والیبال، بسکتبال، استخر، امکانات تفریحی و کافه و رستوران برای دانشجویان فراهم آورده است. از جمله دانشکده های دانشگاه آتیلیم می­ توان دانشکده های مدیریت، مهندسی، هنر، معماری و طراحی و حقوق را نام برد. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله کار در ترکیه می باشد.

دانشگاه فنی خاورمیانه و دانشگاه قاضی آنکارا

این دانشگاه نیز همانند دانشگاه های فوق در شهر آنکارا موقعیت دارد که در سال 1956 تاسیس گردیده است. این دانشگاه علاقمند به جذب دانشجویان بین المللی است. بطوریکه هم اکنون 22000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. از این میان 1300 دانشجو از دیگر کشورهای جهان جهت ادامه تحصیل این دانشگاه را انتخاب نموده اند. تدریس در تمامی رشته ها در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه داده می­ شود. این دانشگاه نیز دارای دانشکده های مختلفی چون معماری و طراحی، مهندسی، علوم آموزشی وعلوم پایه می ­باشد.

در سال 1926 در آنکارا دانشگاهی توسط آتاتورک تاسیس گردید که یکی از بزرگترین دانشگاه های ترکیه محسوب می­ شد. این دانشگاه دانشگاه قاضی است. هم اکنون این دانشگاه دارای 21 دانشکده، 4 مدرسه، 5 مرکز تحقیقاتی و 11 هنرستان می­ باشد. دانشکده های هنر، معماری، گردشگری، پزشکی و داروسازی از جمله دانشکده های این دانشگاه هستند. دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه های آنکارا می توانند قبل از هر گونه تصمیم گیری با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از رهنمودهای آنان بهره­ مند شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *