مهاجرت تحصیلی چین

تحصیل رشته هنر در چین

تحصیل رشته هنر در چین

تحصیل رشته هنر در چین با توجه به این که برخی از دانشگاه های این کشور بسیار ارزان قیمت هستند. هر ساله طرفداران زیادی دارد. منتهی علاقمندان به مهاجرت تحصیلی باید توجه داشته باشند آیا کشوری که انتخاب می کنند شرایط اقامت پس از تحصیل را نیز فراهم می نماید یا خیر. مثلا در خصوص کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرقی آسیا از جمله کره جنوبی، ژاپن، چین، تایلند، مالزی، اندونزی و غیره، تمدید اقامت بعد از فارغ التحصیلی دشوار است. این در حالی است که کشورهای مهاجرپذیری مثل کانادا و آلمان به دانشجویان به ترتیب 3 و 2 سال فرصت می دهند. بعد از فارغ التحصیلی همچنان اقامت آن ها را داشته باشند و دنبال کار بگردند.

چرا که به جزء کشورهایی از جمله یونان که با خرید ملک و سرمایه گذاری هم می توان اقامت را تمدید نمود. راه های تمدید اقامت پس از فارغ التحصیلی به طور کلی کاریابی یا ازدواج با یکی از شهروندان آن کشور است. البته نمی توان کتمان کرد که چین در حال حاضر یکی از قطب های اقتصادی مهم در دنیا به شمار می رود. اتفاقا دانشگاه های خوبی هم دارد.

منتهی از آن جایی که با بیش از 1.4 میلیارد نفر، چین پرجمعیت ترین کشور دنیا است. به اندازه کافی نیروی جوان و متخصص دارد، رویکرد مهاجرپذیرانه ای اتخاذ نکرده و دانشجویانی آن را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می نمایند که قصد دارند پس از فارغ التحصیلی به کشور خود بازگردند یا به کشورهایی مثل آمریکا بروند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به این موضوع به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • هزینه های تحصیل رشته هنر در چین چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل رشته هنر کدام اند؟

هزینه های تحصیل رشته هنر در چین

در قیاس با کشورهای آمریکا و انگلیس، تحصیل رشته هنر در چین ارزان تر است. هرچند هنوز هم چین را می توان به میزان قابل توجهی گران تر از برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان، اسلواکی، اسلوونی، مجارستان، لهستان، ایتالیا، فرانسه و غیره دانست. البته میزان دقیق شهریه رشته هنر در چین علاوه بر مقطع تحصیلی به دانشگاهی که فرد از آن پذیرش می گیرد هم بستگی دارد. چرا که برخی از دانشگاه های چین شهریه ای که از دانشجویان اخذ می نمایند مشابه دانشگاه های آمریکا و انگلیس بسیار بالا می باشد. اما به طور کلی برای تحصیل رشته هنر در دانشگاه های دولتی چین دانشجویان باید تقریبا حدود 2400$ (دلار آمریکا) در سال پرداخت نمایند. البته به این هزینه ها باید هزینه های زندگی در چین را نیز افزود که که در قیاس با کشورهای اروپایی ارزان قیمتی که پیش تر نام برده شدند، بالاتر است.

هزینه زندگی در چین

در چین متوسط هزینه های زندگی با توجه به تعداد اعضای خانواده، شهر محل اقامت و سبک زندگی متفاوت است. مثلا در شهر ووهان چین، متوسط هزینه های ماهانه 1 خانواده 4 نفره بدون احتساب اجاره مسکن 14560¥ (یوآن چین) است. یعنی 1 خانواده 4 نفره بدون در نظر گرفتن اجاره ماهی 2245$ (دلار آمریکا) باید برای زندگی در ووهان هزینه کند. زندگی 1 نفره دانشجویی در این شهر نیز ماهانه 3945¥ (یوآن چین)، یعنی در حدود 610$ (دلار آمریکا) است؛ البته به این ارقام باید اجاره بهای ماهانه آپارتمان یا خوابگاه های دانشجویی را افزود.

در جدولی که در ادامه ترسیم شده متوسط اجاره بهای ماهانه در شهر ووهان چین ارائه گردیده است:

نوع مسکنمیانگین اجاره بهای ماهانه در شهر ووهان به یوآن چین
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر ووهان2100¥
آپارتمان 1 خوابه در اطراف شهر ووهان1530¥
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر ووهان4770¥
آپارتمان 3 خوابه در اطراف شهر ووهان3200¥

البته همان طور که در نمودار ذیل نشان داده شده است نرخ تورم در چین پایین است در نتیجه قیمت اقلام و شهریه دانشگاه های این کشور به مرور افزایش زیادی نخواهند داشت:

نرخ تورم در چین

بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته هنر در چین

کسانی که تمایل دارند اقامت خود را پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در چین تمدید نمایند، لزوما باید پذیرش رشته هنر را از دانشگاهی داشته باشند که علاوه بر رنکینگ ملی خوب در سطح چین، رنکینگ جهانی خوبی هم داشته باشد. البته کسانی که در رشته هنر قصد فعالیت دارند علاوه بر دانشگاه نکات مهم دیگری هم باید مورد نظر داشته باشند که از آن جمله می توان به استعداد هنری و مهارت های عملی اشاره نمود. برخی از بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل رشته هنر عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل رشته هنرTHE Ranking 2023QS Ranking 2023USN Ranking 2023رتبه در چین
Tsinghua University1614231
Peking University1712392
Fudan University54311163
Zhejiang University6742934
Shanghai Jiao Tong University5246895

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی چین

پس از اخذ پذیرش رشته هنر از دانشگاه مورد نظر در چین، که در مقطع کارشناسی غالبا به زبان چینی ارائه می شود و آزمون ورودی دارد، نوبت به ویزای تحصیلی چین می رسد. مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی چین در سال 2023 مورد نیاز است عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش از رشته هنر از یکی از دانشگاه های چین
  • پاسپورت معتبر که حداقل 6 ماه اعتبار و 1 صفحه خالی داشته باشد.
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی چین که باید تکمیل و امضاء شود.
  • عکس پاسپورتی که اخیرا گرفته شده باشد.
  • فرم JW201 و JW202 فقط برای متقاضیان X1
  • ارائه رسید پرداخت هزینه های مربوط به ویزا و پذیرش تحصیلی این کشور

کار پس از تحصیل رشته هنر در چین

کار پس از تحصیل رشته هنر در چین

کشورهایی از جمله چین، ژاپن، امارات، مکزیک، جمهوری آذربایجان و غیره به دانشجویان بین المللی اجازه کار ضمن تحصیل نمی دهند. اما دانشجویان در چین با این که ضمن تحصیل اجازه کار ندارند پس از فارغ التحصیلی می توانند با درخواست ویزای کار دهند که به نام Z visa در چین معروف است. منتهی اخذ Z visa چین مستلزم داشتن پیشنهاد شغلی در چین و حداقل 2 سال سابقه کاری است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است. راجع به تحصیل رشته هنر در چین، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی چین و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *