مهاجرت کاری تایلند

بازار کار مهندسی برق در تایلند

بازار کار مهندسی برق در تایلند

در بازار کار مهندسی برق در تایلند هر ساله به خصوص در سال 2023 مهندسان برق بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب کرده و حدود 2% رشد داشته است. این کشور واقع در مرکز شبه جزیره هندوچین، متشکل از 76 استان با مساحت 513.120 کیلومتر مربع می باشد. به طوری که، با بیش از 66 میلیون نفر جمعیت تشکیل شده است. این کشور بیست و دومین کشور پرجمعیت جهان شناخته شده است. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور، بانکوک است. این شهر یک منطقه ویژه اداری است.

به طور کلی، این کشور یک پادشاهی مشروطه و دموکراسی پارلمانی است. با این حال، در تاریخ اخیر، دولت آن چندین کودتا و دوره استبداد نظامی را تجربه کرده است. بازار کار مهندسی برق در تایلند و متوسط حقوق یک مهندس برق مطالبی است که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به آن پرداخته است.

بررسی بازار کار مهندسی برق در تایلند

از زمان ظهور برق به عنوان یک ابزار، مهندسان برق در بزرگترین پیشرفت های تکنولوژی پیشتاز بوده اند. بازار کار مهندسی برق در تایلند به سرعت تغییر می کند. در حالی که برخی از رشته ها به دلیل تغییر فناوری ها در حال رشد سریع هستند و برخی دیگر از بین می روند، رشد شغل مهندسی برق بین سال های 2018 تا 2028 متوسط خواهد بود. می توان گفت که این نرخ تقریبا به همان سرعتی است که میانگین برای همه مشاغل است.

انتظار می رود که رشد اشتغال با رشد آهسته یا کاهش در برخی از صنایع مانند تولیدات و تاسیسات کاهش یابد. این پیش بینی با داده های اداره آمار پشتیبانی می شود، که تخمین می زند استخدام مهندسان برق در آن بازه زمانی 2% رشد کند. شرکت های خدمات حرفه ای و فنی، انتظار می رود شرکت های بیشتری از تخصص مهندسان برای پروژه های مربوط به دستگاه ها و سیستم های الکترونیکی استفاده کنند.

بررسی بازار کار مهندسی برق در تایلند 

درباره بازار کار مهندسی برق در تایلند

مهندسان برق بر روی تولید تجهیزات الکتریکی طراحی، توسعه و آزمایش نظارت دارند. مهندسان برق در صنایعی از جمله تحقیق و توسعه، خدمات مهندسی، تولید، ارتباطات از راه دور و دولت فدرال فعالیت می کنند. مهندسین عموما در داخل منزل و در دفاتر کار می کنند. با این حال، ممکن است مجبور شوند برای مشاهده مشکل یا قطعه ای از تجهیزات پیچیده به سایت ها مراجعه کنند.

با استفاده از اصول و فنون مهندسی برق، اجزای الکتریکی، تجهیزات و سیستم ها را تحقیق، توسعه، طراحی، آزمایش و ارزیابی می کند. تجهیزات، تأسیسات، اجزا، محصولات و سیستم های الکتریکی را برای اهداف تجاری، صنعتی و خانگی طراحی می کند. طراحی، و ممکن است پرسنل مهندسی را در ساخت دستگاه ها و تجهیزات کنترل آزمون هدایت کند و روش ها و شرایط آزمایش محصولات را تعیین کند.

یک مهندس برق برای اینکه بتواند به بازار کار مهندسی برق در تایلند راه بیابد باید در موارد زیر تخصص داشته باشند:

  • طراحی آزمایش ها
  • توسعه مشخصات
  • کار با نرم افزار MATLAB
  • دانش زبان برنامه نویسی ++ C

حقوق مهندس برق در تایلند

حقوق یک مهندس برق در این کشور خوب می باشد. نمودار زیر حداقل، متوسط و حداکثر حقوق ماهیانه کار در تایلند برای یک مهندس برق را نشان می دهد:

میزان درآمد مهندسان برق در تایلند

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، متوسط حقوق مهندس برق 407500THB (بات) در سال می باشد. در این کشور، دستمزد ساعتی یک مهندس برق 427THB (بات) می باشد. محدوده متوسط حقوق مهندس برق بین 51000THB تا 805000THB (بات) است. به طور متوسط، درجه کارشناسی بالاترین سطح تحصیلات برای یک مهندس برق است. این تجزیه و تحلیل غرامت براساس داده های بررسی حقوق و دستمزد است. به طوری که، مستقیما از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در این کشور جمع آوری شده است.

در جدول زیر متوسط حقوق برخی از شاخه های رشته مهندسی برق را مشاهده می کنید:

نام شغلمتوسط حقوق به بات
مهندس سیستم های قدرت881000THB
مهندس طراحی برق833000THB
مهندس الکترولیز878000THB
مهندس انتقال نیرو826000THB

همان طور که در جدول بالا مشاهده می کنید، متوسط حقوق یک مهندس برق در این کشور بالا می باشد. اگر تجربه و سابقه کاری بالاتری داشته باشید، حقوق بالاتری نیز دریافت خواهید کرد. هر 100$ (دلار) معادل با 30945THB (بات) است. داده های جبران خسارت ERI براساس نظرسنجی های حقوق و دستمزد انجام شده و تحقیق شده توسط ERI است. علاوه بر تجربه، مدرک تحصیلی روی حقوق فرد تاثیر می گذارد.

در نمودار زیر تعیین حقوق مهندس برق براساس مدارک تحصیلی مشاهده می کنید:

تعیین حقوق مهندس برق در تایلند

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، بیشتر مدرک تحصیلی در این حرفه کارشناسی می باشد. بنابراین، یک مهندس برق اگر خواهان کار و دریافت حقوق بالا می باشد، باید حداقل مدرک کارشناسی را داشته باشد.

رشته برق در تایلند

برنامه کارشناسی مهندسی برق (PnET) یک دوره تخصصی برای دانش آموختگان است، تا بتوانند در سیستم های قدرت، الکترونیک قدرت کار کنند، كنترل ماشين، فرآيند تولید و نگهداري هر 2 بخش صنعت و خدمات تجاری مهارت کسب کنند. آموزش و یادگیری برای تولید فارغ التحصیلان با دانش تخصصی در زمینه برق و الکترونیک بر روی نظری و عملی تمرکز دارد. برنامه کارشناسی ارشد مهندسی در مهندسی برق کاربردی (MAEE) یک برنامه آموزشی است که بر تحقیقات کاربردی برای افزایش دانش و توانایی دانشجویان در طیف گسترده ای از رشته های مهندسی برق متمرکز است. این دوره ادغام مهندسی و فناوری برای توسعه مهارت های عملی است. علاوه بر این، این دوره با مهندسانی که در صنعت کار می کنند مطابقت دارد. هدف این دوره راهنمایی روش تولید مهارت های مهندسی و رهبری به دانشجویان است.

تحصیل، چه در رشته مهندسی برق چه در رشته هنر در تایلند که یکی از دوستانه ترین و استقبال کننده ترین کشورهای جهان می باشد، یک انتخاب عالی است. دانشگاه های این کشور با برنامه های بیشماری که به زبان انگلیسی و با کیفیت آموزشی عالی ارائه می دهند. به طوری که، طیف گسترده ای از موضوعات درسی را می توانید انتخاب نمایید. سالانه حدود 20،000 دانشجوی بین المللی برای تحصیل در این کشور می آیند. علاقه مندان که خواهان کار در یک کشور آسیایی در این زمینه می باشند می توانند مقاله بازار کار رشته مهندسی برق در ژاپن که در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است، مطالعه نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *