مهاجرت کاری ایسلند

بازار کار رشته الکترونیک در ایسلند

بازار کار رشته الکترونیک در ایسلند

یکی از بازارهای جذاب در ایسلند بازار کار رشته الکترونیک در ایسلند است که با توجه به پیشرفته بودن کشور ایسلند از جمله بازارهای پر پتانسیل است. با ورود به بازار کار رشته الکترونیک می توانید ضمن برخورداری از حقوق مناسب اقامت این کشور را نیز پس از گذشت 4 سال کاری به صورت دائم دریافت کنید. البته اطلاع از شرایط و قوانین زندگی در ایسلند برای مهاجرین بسیار مهم است. همچنین در نظرگیری محیط کاری و شرایط آب و هوایی ایسلند به دلیل نزدیکی این کشور به قطب نیز از موارد مهم می باشد. رشته های مهندسی در ایسلند مانند رشته الکترونیک از رشته های مهم و جذاب در این کشور است و با داشتن سابقه کافی می توانید در ای بازار وارد شوید. در ادامه این مقاله همراه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید تا اطلاعات بیشتری درباره بازار کار رشته الکترونیک در ایسلند داشته باشید.

درباره بازار کار رشته الکترونیک در ایسلند

حدود 85% از کل تأمین انرژی اولیه در ایسلند از منابع انرژی تجدیدپذیر تولید داخل تأمین می شود. این بالاترین سهم انرژی تجدیدپذیر در کل بودجه انرژی کل کشور است. در سال 2022 انرژی زمین گرمایی حدود 65% از انرژی اولیه را تأمین کرد، سهم برق آبی 20% و سهم سوخت های فسیلی (عمدتا محصولات نفتی برای بخش حمل و نقل) 15% بود. در سال 2013 ایسلند همچنین به تولید کننده انرژی بادی تبدیل شد. استفاده اصلی از انرژی زمین گرمایی برای گرم شدن فضا است، گرما از طریق سیستم های گسترده گرمایش منطقه ای به ساختمان ها توزیع می شود. حدود 85% از کل خانه های ایسلند با انرژی زمین گرمایی گرم می شوند.

در سال گذشته، کل مصرف برق در ایسلند 18.798 گیگاوات ساعت بود. انرژی های تجدیدپذیر تقریبا 100% تولید برق را تأمین می کردند که حدود 73% آن از طریق نیروگاه آبی و 27% از انرژی زمین گرمایی تأمین می شد. بیشتر نیروگاه های برق آبی متعلق به Landsvirkjun  (شرکت ملی برق) است که منبع اصلی برق در ایسلند است. ایسلند با حدود 55000 کیلووات ساعت در هر نفر در سال ، بزرگترین سرانه تولید کننده انرژی سبز در جهان و بزرگترین تولیدکننده برق در جهان است. در مقایسه ، میانگین اتحادیه اروپا کمتر از 6000 کیلووات ساعت است. با توجه به آمارهای ارائه شده همانطور که مشاهده کردید ایسلند در زمینه انرژی برق و الکترونیک بسیار سرمایه گذاری کرده و بازار کار رشته الکترونیک در ایسلند نقش به سزایی در اقتصاد و اشتغال این کشور دارد.

خدمات رشته الکترونیک در ایسلند

خدمات رشته الکترونیک در ایسلند و راه حل های ارتباط الکترونیکی در ایسلند رایج هستند. همه موسسات و شرکت ها دارای یک وب سایت با اطلاعات کلیدی هستند. پر کردن فرم ها به صورت آنلاین و ارسال اسناد به عنوان اسناد اسکن شده از طریق ایمیل نیز رایج است. از «امضای الکترونیکی» نیز استفاده می شود.  موسسات همچنین اطلاعات شخصی و پاسخ به افراد را در صفحات امن در وب سایت خود قرار می دهند. ایسلند قوانین سختگیرانه ای در مورد حفاظت و انتقال داده های شخصی دارد که همه باید از آن پیروی کنند، چه موسسات دولتی و چه شرکت ها.

خدمات بانکی در ایسلند بسیار الکترونیکی است. همه افراد از طریق بانک خود بانکداری آنلاین دارند و می توانند تمام تراکنش های حساب های خود را مشاهده کنند، می توانند پول انتقال دهند، قبوض را پرداخت کنند و فیش های حقوقی خود را مشاهده کنند.  شما می توانید با کارت های نقدی و اعتباری خود از طریق تلفن هوشمند پرداخت کنید. از طریق وب سایت بانک ها یا اپلیکیشن های بانکی می توانید از سیستم بانکداری الکترونیک استفاده کنید. امروز خدمات رشته الکترونیک در ایسلند به صورت گسترده ای استفاده می شود و این رشته بسیار مهم است.

از اینرو در این بخش به بررسی 4 کمپانی برتر در ایسلند می پردازیم:

4 کمپانی الکترونیک برتر در ایسلند

ورود به بازار کار رشته الکترونیک در ایسلند

برای مهاجرت به ایسلند و ورود به بازار کار رشته الکترونیک در ایسلند باید دارای حداقل مدرک کارشناسی در ایسلند باشید. از آنجایی که ایسلند عضو اتحادیه اروپا است در صورت داشتن مدرک از کشورهای اتحادیه اروپا به راحتی می توانید برای جستجوی کار و ورود به بازار کار رشته الکترونیک در ایسلند اقدام کنید. سایر افراد نیز می توانند با معادل سازی مدرک خود و یا تحصیل در ایسلند، می توانند مدرک مناسب جهت ورود به بازار کار رشته الکترونیک در ایسلند را کسب کنند.

به صورت کلی مدارک لازم برای ورود به این بازار کار شامل:

  • مدرک تخصصی رشته الکترونیک
  • داشتن سابقه کار در رشته مرتبط
  • داشتن تسلط بر زبان ایسلندی و انگلیسی
  • معادل سازی مدرک تحصیلی
  • اخذ ویزای کاری ایسلند

مهندسی الکترونیک در ایسلند

مهندس الکترونیک سخت افزار و سیستم عامل را برای سیستم های روشنایی مبتنی بر فناوری LED طراحی می کند که عمدتا در محیط های مختلف (زمین، دریا یا هوا) استفاده می شود. کار طراحی روی سایر قطعات الکترونیکی نیز ممکن است انجام شود. مهندس الکترونیک در ایسلند در درجه اول روی طراحی سخت افزار کار می کند اما ممکن است روی سیستم عامل یا نرم افزار یا کار با مهندسین نرم افزار اختصاصی نیز کار کند. در پروژه های طراحی جدید و همچنین پشتیبانی از تولید موجود و سایر مناطق شرکت نقش دارد. طراحی دقیق مدار الکترونیکی را انجام می دهد، از جمله شبیه سازی و آزمایش تأیید طراحی از طرح جدید را انجام می دهد. طرح بندی PCB را با استفاده از نرم افزار انجام می دهد. با توجه به فرسودگی، در دسترس بودن و هزینه، قطعات جدید را انتخاب می کند.

طرح هایی ایجاد می کند که شامل کنترل الکترونیکی عملکرد الکتریکی، نوری و حرارتی سیستم های روشنایی LED باشد. طراحی های الکترونیکی را در بررسی های طراحی به سایر اعضای تیم طراحی و ذینفعان پروژه آماده و ارائه می کند. فرآیندهای کار مربوط به مدیریت طراحی ها و فرآیندهای طراحی و مدیریت پروژه را دنبال می کند. مهندس الکترونیک همچنین از مدیر مهندسی در ثبت و گزارش پیشرفت طراحی در پروژه و تیم های مدیریتی پشتیبانی می کند و در صورت لزوم در آموزش شرکت می کند، مهارت ها و دانش را با آخرین فن آوری به روز می کند. شرایط تحصیل در ایسلند یکی از موضوعات پرطرفدار در خصوص مهاجرت به این کشور می باشد.

سرمایه گذاری در بازار کار رشته الکترونیک در ایسلند

سرمایه گذاری در بازار کار رشته الکترونیک در ایسلند

ایسلند دارای منابع غنی از انرژی برق آبی و زمین گرمایی است، که با تجدید پذیری برای تأمین انرژی الکتریکی، گرمایش فضا، آب گرم و بخار برای استفاده های صنعتی، تجاری و خانگی مهار می شوند. زیرساخت های انرژی ایسلند طبق سالنامه رقابت جهانی IMD’s  برای اطمینان، کارایی و هزینه در رتبه 1 اروپا قرار دارد. ایسلند قراردادهای انرژی طولانی مدت را ارائه می دهد، همچنین به شرکت ها امکان می دهد هزینه های خود را کاهش دهند و اثر کربن خود را به حداقل برسانند. مکان های مقیاس پذیر با زیرساخت های پیشرفته در دسترس هستند. شرایط طبیعی در ایسلند استفاده از تأسیسات برق آبی برای تولید برق را ترجیح می دهد. از انرژی زمین گرمایی برای مصارف خانگی و صنعتی استفاده می شود.

بیش از 85% مردم از گرمایش مرکزی با استفاده از انرژی زمین گرمایی با قیمتی کمتر از نصف هزینه های روغن یا گرمایش الکتریکی بهره مند می شوند. بخار ژئوترمال به طور مستقیم برای تعدادی از کاربردهای پردازش صنعتی استفاده می شود.  منابع طبیعی بی نظیر ایسلند را به بهترین انتخاب برای صنایع وابسته به انرژی تبدیل کرده است و سرمایه گذاری در ایسلند در این بخش بسیار سود ده خواهد بود.

هیچ کشور دیگری در جهان از طریق قراردادهای بلند مدت در چنین مقیاسی، انرژی تجدیدپذیر با قیمت رقابتی ارائه نمی دهد:

  • پتانسیل انرژی: تا دو سوم پتانسیل انرژی کشور استفاده نشده باقی مانده است.
  • رقابتی و سازگار با محیط زیست: انرژی ایسلند با قیمت رقابتی بر اساس انرژی پایدار برق و زمین گرمایی است.
  • زیرساخت های انرژی با کیفیت: ایسلند یکی از بالاترین رتبه بندی زیرساخت های انرژی را در جهان دارد.

تحصیل کارشناسی ارشد مدیریت الکترونیک در ایسلند

کارشناسی ارشد در مدیریت الکترونیک در ایسلند یک برنامه تحصیلی به 24 ماه مطالعه مداوم و تکمیل 120 ECTS می باشد. یک طرح مطالعه شخصی برای هر دانشجو با کمک یک ناظر علمی تدوین می شود. مدرک مدیریت الکترونیک به دانشجویان این امکان را می دهد تا از طیف گسترده ای از دوره های سیستم های قدرت، مهندسی انرژی و مدیریت را انتخاب کنند. این رشته یکی از بهترین رشته های الکترونیک در ایسلند است که فرد را برای کار مدیریت مهندسی الکترونیک و برق در بازار کار رشته الکترونیک در ایسلند فراهم می کند. این برنامه به زبان انگلیسی و ایسلندی ارائه می شود داشتن مدرک کارشناسی در رشته الکترونیک از شروط اصلی ورود به این برنامه است. جهت تحصیل در این کشور همچنین نیاز به دریافت اعزام دانشجو به ایسلند خواهید داشت.

حقوق مشاغل رشته الکترونیک در ایسلند

میزان حقوق مشاغل مربوط به رشته الکترونیک در کشور ایسلند به طور میانگین در بازه 289000ISK الی 998000ISK (کرونای ایسلند) می باشد. همچنین میزان متوسط این حقوق در سال 2023 برای هر مهندس در حدود 628000ISK (کرونای ایسلند) اعلام شده است. لازم به ذکر است میزان حقوق متناسب با شغل و همچنین میزان تحصیلات و مدارک و همچنین سابقه کاری رابطه مستقیم دارد.

در نمودار زیر می توانید مقایسه حقوق میانگین این رشته با سایر مشاغل را ببینید:

مقایسه حقوق میانگین الکترونیک در ایسلند

در صورت نیاز به اخذ مشاوره در رابطه با شرایط مهاجرت به ایسلند نیز می توانید با وکلای با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید و از مشاوره آنها استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *