مهاجرت تحصیلی ایسلند

تحصیل و اعزام دانشجو به ایسلند

تحصیل و اعزام دانشجو به ایسلند

تحصیل و اعزام دانشجو به ایسلند از جمله موضوعاتی است که ممکن است مورد توجه بعضی از افراد جهت تحصیل قانونی و رو به پیشرفت باشد. در میان کشورهای اروپایی کشور ایسلند همانند چندین کشور دیگر عضو شنگن از شرایط تحصیلی بسیار عالی برخوردار می باشد. کسانی که در کشورهای اروپایی عضو شنگن تحصیل می کنند، ادامه مقاطع تحصیلی خود را در سایر کشورهای عضو می توانند داشته باشند.

این کشور فرصت های عالی در همه مقاطع و بیشتر رشته های تحصیلی شناخته شده در دنیا را فراهم کرده است. این خود یک نکته مهم از لحاظ سیاست های ان کشور در پذیرش استعداد و نیروی کاری و تحصیلی در همه زمینه های مورد نیاز این کشور می باشد. یعنی این نکته به شما این اطمینان را می دهد که در آینده به ادامه تحصیل خود در کشورهای عضو شنگن و حتی جذب نیروی کاری از طریق این کشورها و تولید کسب و کار خود و در نهایت توسعه آن بیندیشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله پیشرو به نگارش نویسندگان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را تا انتها مطالعه بفرمائید

بررسی دانشگاه های ایسلند جهت تحصیل و اعزام دانشجو

در کشور ایسلند به تعداد 7 دانشگاه در سطح این کشور وجود دارد. به طوری که 3 دانشگاه آن توسط بخش خصوصی و 4 دانشگاه توسط بخش دولتی اداره می شود. از مهمترین و معروفترین این دانشگاه ها می توان به 2 دانشگاه ایسلند و ریکیاویک که در پایتخت مستقر هستند. همچنین به دانشگاه آکوریری واقع در شمال شهر آکوریر هست اشاره کرد. این دانشگاه جزء بزرگترین و مهاجر پذیرترین دانشگاه های آن کشور به شمار می روند.

در این دانشگاه ها دروسی که تدریس می شوند به طور کامل یا به طور جزء به صورت انگلیسی می باشد. افرادی که مهارت انگلیسی زبان را دارا نمی باشند با پشتیبانی این دانشگاه ها و دوره های مهارت آموزی زبان انگلیسی که برای مهاجران تحصیلی در ایسلند فراهم کرده اند سطح زبان آنان را تقویت و حمایت می کنند.

تحصیل و اعزام دانشجو به ایسلند در مقطع کارشناسی ارشد

بیشتر دروسی که در این کشور تدریس می شوند به زبان ایسلندی می باشد. از این رو دوره هایی را برای تقویت درک زبان ایسلندی برای این افراد فراهم کرده اند. این خود شامل 3 مهارت خواندن نوشتن و صحبت کردن به این زبان می باشد. برای تحصیل در ایسلند دانشجویان باید مدارک دوره پیش دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی دبیرستان خود را به این کشور ارائه دهند. حتی می توانند مدرک دانشجویی دال بر تحصیل در یکی از دانشگاه های این کشور را ارائه دهند.

از این رو مورد پذیرش دانشگاه های ایسلند می باشد. علاوه بر این دانشجویانی که زبان مادری آنان انگلیسی نمی باشد. همچنین می توانند با ارائه مدارک زبان انگلیسی از جمله مدارکTOEFL ،CAE ،CPE و یا IELTS در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند. برخی از رشته های تحصیلی این دانشگاه ها مانند رشته های علوم پزشکی، حقوق و اقتصاد دارای شرایط پذیرش متفاوتی مانند شرایط مصاحبه و یا آزمون ورودی در خصوص رشته دارا می باشند.

تحصیل و اعزام دانشجو به ایسلند در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ایسلند

در این مقطع هم مانند مقطع کارشناسی، شرایط برای گذراندن دوران تحصیلی برای هر دانشگاه با دانشگاه دیگر تفاوت دارد. ولی قوانین کلی و یکسان برای ورود به تمامی دانشگاه ها برای گذراندن مقطع کارشناسی ارشد این است که دانشجو باید در دانشگاهی معتبر دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد را گذرانده باشند. هنگام ورود به دانشگاه ها امتحانی برای سنجش سطح انگلیسی پیشرفته از دانشجو گرفته می شود. هم چنین لازم است بدانید در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو باید دانش زبان بالاتری نسبت به مقطع کارشناسی داشته باشد. تحصیل در مقاطع بالاتر نیاز به ارائه مدارک معتبر از جمله رزومه تحصیلی مناسب خواهد داشت. همچنین متقاضی بایستی مدرک معتبر کارشناسی خود را ارائه دهد. در این ص.رت امکان پذیرش در سطوح بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکتری وجود خواهد داشت.

شرایط های بیمه دانشجویی در کشور ایسلند

دانشجویان بعد از گذراندن 6 ماه از دوره تحصیلی خود در دانشگاه های ایسلند، به طور خودکار و بدون در نظر گرفتن ملیت فرد عضو سیستم بیمه اجتماعی می شوند. ولی در طول 6 ماهه اول تحصیلی دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا هستند برای مراقبت های بهداشتی می توانند از بیمه های خصوصی موجود در کشور ایسلند استفاده نمایند. دانشجویان اتحادیه اروپا با ارائه کارت بیمه سلامت خود می توانند از خدمات درمانی استفاده نمایند. این نکته حائز اهمیت است که نرخ پرداختی بیمه برای تمام افراد چه مهاجران و چه مردم محلی این کشور یکسان می باشد. دسترسی به مراقبت های بهداشتی و خدمات درمانی برای همه افراد فراهم است.

شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ایسلند

جهت مهاجرت به ایسلند و اخذ ویزای تحصیلی این کشور ارائه مدارک زیر الزامی می باشد:

  • فرم های درخواست ویزا دانشجویی تکمیل گردد.
  • ثبت نام در دانشگاه مورد نظر انجام شده باشد.
  • گواهی سوء پیشینه قضایی توسط فرد متقاضی دریافت شود.
  • تمامی جزئیات از بیمه درمانی فرد موجود باشد.
  • در صورت نیاز فرد باید گواهی پزشکی دریافت نماید.
  • کپی از تمامی صفحات پاسپورت فرد متقاضی
  • عکس پاسپورتی یک قطعه
  • رسید از پرداخت درخواست برای اقامت ارائه شود

چنانچه پس از مطالعه این مقاله شما عزیزان نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی تحصیل و اعزام دانشجو به ایسلند، چگونگی دریافت اقامت دانشجویی در کشور ایسلند، انتخاب دانشگاه و هزینه های دانشگاهی و غیره دارید، می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *