مهاجرت به کشور ایسلند

مهاجرت به ایسلند

مهاجرت به ایسلند

امروزه اخذ اقامت و تابعیت رویایی می باشد که سالانه مورد استقبال قرار گرفته، مهاجرت به ایسلند نیز از این قاعده و قانون مستثنی نمی باشد. کشور ایسلند جزو کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می رود. آب و هوای بسیار مطبوع، مکان های دیدنی، شرایط ایده آل تحصیلی و اشتغال، زمینه های مختلف سرمایه گذاری و قوی بودن اقتصاد این کشور از دلایل مهمی است که خارجیان را به سمت ایسلند می کشاند. مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از طریق مشاوره ‌های حضوری و تلفنی (رایگان)، کلیه جوانب این امر را برای متقاضیان به صورت مفصل توضیح داده و پاسخگوی تمامی سوالات شما می‌ باشند. متقاضیان می توانند از مطالب مفیدی که در این مقاله گنجانده شده نیز بهره کافی را ببرند.

پاسخ به سوالات رایج

  • مزایا و معایب زندگی در ایسلند چیست؟ مکان های دیدنی، شرایط ایده آل تحصیلی و اشتغال، زمینه های مختلف سرمایه گذاری و قوی بودن اقتصاد این کشور از مزایا و سردی آب و هوا و دور از دسترس بودن کشور و نبود برخی امکانات خاص و 4 فصل نبودن و زبان ایسلندی بخشی از معایب این کشور است.
  • هزینه مهاجرت به ایسلند چقدر است؟ با توجه به نوسانات دلار و شرایط کشور می توان گفت که هزینه های مهم شامل هزینه های اخذ ویزا و هزینه های اخذ پذیرش و یا پیدا کردن کار و بلیط و داشتن محل اسکان و پرداخت هزینه های زندگی می باشد که حداقل 3000 (یورو) می باشد.

جمهوری ایسلند با مساحت 103 هزار کیلومتر مربع در شمالی ترین قسمت قاره اروپا قرار گرفته است، این کشور جزیره ای در شمال اقیانوس اطلس جای گرفته است. این کشور کمی پایین تر از مدار قطبی قرار گرفته است و دارای آب و هوای سرد و قطبی می باشد. ریکیاویک مهمترین و بزرگترین شهر ایسلند است که به عنوان پایتخت این کشور شناخته می شود. جمعیت جمهوری ایسلند طبق آخرین سرشماری انجام شده بالغ بر 350710 نفر می باشد، بیشتر جمعیت این کشور از تبار ژرمن ها می باشند و مابقی از مهاجران سایر کشورهای اروپایی می باشند. شهروندان این کشور به زبان رایج این کشور یعنی زبان ایسلندی به مکالمه می پردازند. واحد پول رایج در این کشور کرونا ایسلند (با علامت اختصاری ISK) می باشد.

اینفوگرافیک مهاجرت به ایسلند

طرق مهاجرت به ایسلند

یک فرد خارجی در راستای مهاجرت به ایسلند، می بایست کلیه جوانب را مورد بررسی قرار داده و با توجه به این که شرایط زندگی شخصی او به چه صورت است، یکی از روش های مهاجرتی را انتخاب نماید. در این بخش از مقاله انواع روش های مهاجرت به ایسلند آورده شده است که هر یک از آنها از قوانین خاصی پیروی می نمایند. این روش ها عبارتند از:

  • از طریق کار
  • از طریق تحصیل
  • از طریق ازدواج با یکی از شهروندان ایسلندی
  • از طریق تولد فرزند
  • از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت های مختلف
  • از طریق پناهندگی

فردی که با اقدام از روش های فوق الذکر بتواند تابعیت این کشور را اخذ نماید، مجاز است به کلیه کشورهای منطقه شنگن سفر نماید.

تحصیل در ایسلند

در مجموع 8 دانشگاه دولتی در ایسلند وجود دارد که در راستای تحصیل و جذب دانشجویان بین المللی، امکانات آموزشی ویژه ای را در اختیار آنها قرار می دهند. اکثر دوره های تحصیلی که در ایسلند ارائه می گردند، به زبان ایسلندی می باشد. بنابراین دانشجویان متقاضی این الزام را دارند که برای ورود به دانشگاه، دوره های یک ساله کالج را پشت سر بگذارند. البته تحصیل به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است اما در رشته های محدودی میسر است. مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی به صورت 4 ساله است و پس از گذشت این مدت می توانید گواهینامه فارغ التحصیلی خود را اخذ نمایید.

گذراندن دوره کارشناسی ارشد نیز برای مدت 2 سال طول خواهد کشید. پشت سر گذاشتن دوره دکترا نیز مستلزم مدت زمان 4 سال می باشد. پرداخت مالیات از شروط اصلی اقامت در این کشور است. بنابراین دانشجویان نیز ملزم به پرداخت مالیات اما با نرخ کمتری هستند. فضای تحصیلی بسیار ایده آلی در این کشور حاکم است و افرادی که روش تحصیلی را جهت مهاجرت به ایسلند انتخاب می کنند، شرایط بسیار خوب و مطلوبی در این کشور خواهند داشت. اشتغال به کار پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان دانشگاه های این کشور دست یافتنی است. مشروط بر این که ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری ایسلند تبدیل نمایند.

دانشجویان جهت تامین هزینه های تحصیلی و زندگی خود در ایسلند این امکان را دارند که به صورت همزمان با تحصیل، به کار نیز بپردازند. مدت زمان تعیین شده برای آنها بدین صورت است:

مقطع تحصیلیمدت ساعت کاری
کارشناسی10
کارشناسی ارشد20
دکترا30

مهاجرت به ایسلند از طریق کار

مهاجرت به ایسلند از طریق کار

اخذ اقامت دائمی ایسلند در راستای مهاجرت به ایسلند از طریق کار امکان پذیر بوده و خارجیان می توانند طی شرایط خاصی به این مهم دست یابند. همچنین شهروندی ایسلندی نیز برای افراد خارجی مقدور است، مشروط بر این که کلیه شرایط لازم را داشته باشند. ایسلند در سال های اخیر با پیشرفت اقتصادی چشمگیری مواجه بوده است و به همین دلیل در بیشتر زمینه های شغلی نیاز به نیروی کار دارد. افراد خارجی با دریافت پیشنهاد کاری یا همان Job offer از سوی کارفرمای ایسلندی مجاز به کار در این کشور خواهند بود. ضمن این که دولت ایسلند استقبال ویژه ای از افراد متخصص و جویای کار خارجی داشته است. فردی که از این روش اقدام به مهاجرت به ایسلند می نماید، پس از گذشت 5 سال و پرداخت مالیات های مربوطه می تواند اقامت دائمی این کشور را به دست آورد. جهت اطلاع از شرایط کار در ایسلند پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج

از دیگر روش هایی که برای مهاجرت به ایسلند وجود دارد، ازدواج با یکی از شهروندان ایسلندی است که در نهایت می تواند منجر به اخذ اقامت دائمی و تابعیت این کشور برای فرد خارجی گردد. پاسپورت ایسلندی در شرایطی برای فرد خارجی صادر می گردد که از تاریخ ازدواج زوجین حداقل 4 سال سپری شده باشد و در این مدت زن و شوهر به صورت مستمر و مداوم در کنار یکدیگر زندگی کرده باشد. دقت داشته باشید که در صورتی که فردی از شهروندان غیر ایسلندی باشد اما پاسپورت ایسلندی گرفته باشد، در صورتی می تواند با شهروند غیر ایسلندی ازدواج نماید که حداقل 5 سال از صدور پاسپورت ایسلندی وی سپری شده باشد.

هزینه زندگی و مهاجرت به ایسلند

چنانچه تصمیم قطعی خود را جهت مهاجرت به ایسلند اتخاذ نموده اید، بایستی مهمترین موضوع در این زمینه یعنی شرایط و هزینه زندگی در ایسلند را مد نظر قرار داده و به دقت بررسی نمایید. این موضوع برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. چراکه آنها ضمن تامین هزینه های تحصیلی، با یک زندگی دانشجویی مواجه هستند. بنابراین این الزام وجود دارد که برای موفقیت در این امر هزینه های تحصیلی و زندگی خود را مدیریت نمایند. زندگی در شهرهای مختلف این کشور، هزینه های جداگانه و مختلفی را در بر دارد. برای مثال اگر شهر ریکیاویک را برای زندگی در نظر گرفته اید، می بایست هزینه ای به مبلغ 180550ISK (کرونای ایسلند) را به صورت ماهیانه تخمین بزنید. البته هزینه زندگی در ایسلند تا حد زیادی به سبک زندگی افراد بستگی داشته و مبلغ آن تغییر می یابد.

جهت اخذ مشاوره های تلفنی رایگان یا مشاوره های حضوری در زمینه های مختلف مهاجرت به کشورهای اروپایی و غیر اروپایی می توانید از وجود مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نموده و هر نوع سوالی که در ذهن دارید، با آنها مطرح کنید. مشاوران مجربی که در این موسسه فعالیت دارند، پاسخگوی تمامی سوالات شما به صورت تخصصی خواهند بود.

سوالات مهم در مورد مهاجرت به ایسلند

در این بخش از مقاله در خصوص مهاجرت به ایسلند سوالات مهمی که از سوی شما پرسیده می شود را پاسخ می دهیم:

  • شرایط مهاجرت به ایسلند از طریق ازدواج چیست؟ در صورت ازدواج با یکی از شهروندان ایسلندی می توانید اخذ اقامت دائمی و تابعیت این کشور را بگیرید. پاسپورت ایسلندی در صورتی که از تاریخ ازدواج زوجین حداقل 4 سال سپری شده باشد صادر می شود. در صورتی که فردیو سرمایه گذاری و استارت آپ و کارآفرینی و در غیر این صورت از  از شهروندان غیر ایسلندی باشد اما پاسپورت ایسلندی گرفته باشد، در صورتی می تواند با شهروند غیر ایسلندی ازدواج نماید که حداقل 5 سال از صدور پاسپورت ایسلندی وی سپری شده باشد.
  • راحت ترین راه مهاجرت به ایسلند چیست؟ بنابر شرایط و مهارت هایی که برای هر کسی وجود دارد اعم از مدرک تحصیلی رزومه کاری و یا سن و هدف از مهاجرت یک راه راحت تر و بهتر از دیگر راه هاست در صورتی که منابع مالی خوبی دارید می توانید از طریق ثبت شرکت طریق کار و یا تحصیل اقدام کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *