مهاجرت سرمایه گذاری در ایسلند

سرمایه گذاری در ایسلند

سرمایه گذاری در ایسلند

یکی از گزینه های سرمایه گذاری در شمال اروپا، سرمایه گذاری در ایسلند است. ایسلند به دلیل داشتن ویژگی های خاص از کشورهای برتر برای است. ایسلند دارای منابع طبیعی و انرژی های تجدید پذیر است و فرصت های بیشماری برای سرمایه گذاری در بخش های متنوع از جمله انرژی، محیط زیست، گردشگری، اطلاعات و فناوری و صنایع دیگر دارد. همچنین با توجه به ثبات اقتصادی این کشور و رشد سالانه ایسلند پیش بینی می شود در آینده نیز ایسلند حرف های برای گفتن داشته باشد و همچنان یکی از کشورهای برتر در شمال اروپا برای جذب سرمایه گذاران باشد.

در ایسلند، افراد از نظر قانونی مجاز هستند که فرآیند عرضه و خرید را به تنهایی انجام دهند. با این حال، موارد زیادی از جمله موارد قانونی در مورد شرایط خرید و مقادیر زیاد پول وجود دارد. به شدت توصیه می شود که یک متخصص نظارت بر این فرآیند داشته باشید. فقط دلالان املاک و وکلا مجاز می توانند به عنوان واسطه در معاملات املاک عمل کنند. هزینه های چنین خدماتی متفاوت است. قبل از ارائه یک پیشنهاد خرید، مهم است که درک کنید که این یک توافق نامه الزام آور قانونی است. قبل از ارائه پیشنهاد، مطمئن شوید که در مورد وضعیت ملک و ارزش واقعی ملک مطلع شوید. برای بررسی بیشتر موضوع سرمایه گذاری در ایسلند همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را ارائه کرده اند.

بررسی کشور ایسلند

ایسلند کشوری جزیره ای در اقیانوس اطلس شمالی بین گرینلند و نروژ واقع شده است. اولین شهرک نشینان در سال 874 از نروژ وارد شدند. ایسلند در سال 1944 استقلال کامل خود را از دانمارک بدست آورد تقریبا 700 سال توسط نروژی ها و سپس دانمارکی ها اداره می شد. ایسلند عضو EFTA) 1970) و EEA) 1994) است. این کشور همچنین عضوی از ناتو است اما از خود هیچ نیروی مسلح ندارد. ایالات متحده به نمایندگی از ناتو مسئولیت اصلی دفاع از ایسلند را بر اساس مفاد توافقنامه دفاع دوجانبه 1951 بر عهده دارد. اگرچه ایسلند در سال 2009 درخواست پیوستن به اتحادیه اروپا را داده بود، در ماه می 2015، دولت جدید ایسلند تصمیم به توقف مذاکرات الحاق گرفت.

با 350 هزار نفر جمعیت، بازار داخلی اندک است. با این وجود ایسلندی ها به طور کلی دارای تحصیلات خوب، با سلیقه های پیچیده و کالاهای مصرفی آمریکایی هستند. تقریباً همه ایسلندی ها انگلیسی صحبت می کنند و در واقع هیچ مانعی برای زبان ندارند که در ایسلند تجارت کنند. ایسلند یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان در استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه دور است.

فرصت های سرمایه گذاری در ایسلند

ایسلند در برخی از بخش ها فرصت های جالبی را برای سرمایه گذاران جهت انجام سرمایه گذاری و کسب سود پیشنهاد می کند که این بخش ها در جدول زیر معرفی شده اند:

پارامترشرح
بخش های فشرده انرژیبیشتر سرمایه گذاری کنونی در ایسلند در بخش آلومینیوم است. مخالفت با صنایع سنگین، هم در دولت و هم در عموم مردم افزایش یافته است.
گردشگریاین صنعت در ایسلند سریعترین رشد را دارد. سفرهای هوایی در حال افزایش است و تلاش های ملی هماهنگ به جذب بازدیدکننده در تمام فصول سال کمک کرده است. تقاضا برای هتل های جدید و سایر زیرساخت ها در صنعت گردشگری وجود دارد.
صنعت فیلم سازیایسلند مشوق های ویژه مالیاتی برای جذب تولید فیلم ارائه می دهد
محصولات مصرفیایسلند به کالاهای وارداتی وابسته است. مناطق بالقوه رشد برای صادرات به ایسلند شامل تجهیزات تولید برق، غذاهای ارگانیک، محصولات تازه، شراب و آبجو، تجهیزات و نرم افزار رایانه ای، تجهیزات ماهیگیری با تکنولوژی پیشرفته، هواپیما و مبلمان است.
پردازش و ذخیره سازی داده هااولین مرکز داده ایسلند در مقیاس بزرگ در فوریه 2012 افتتاح شد و از آن زمان چند مرکز جدید افتتاح شده است. این کشور به دلیل آب و هوای سرد یکی از بهترین مناطق برای پایگاه داده است.

مزایای سرمایه گذاری در ایسلند

ایسلند از داشتن یک فضای تجاری بسیار کارآمد که صاحبان مشاغل انعطاف پذیری قابل توجهی در کنار بازار کار بسیار انعطاف پذیر دارند، می بالد. علاوه بر این، بازار کار ایسلند کاملاً کارآمد است که شروع کار جدید را آسان تر می کند. ایسلند جامعه کوچکی دارد و از این رو دسترسی به همه آژانس ها و همچنین سایر ارگان های رسمی بسیار آسان است. سیاست های دولت ایسلند برای ایجاد یک فضای عادلانه و رقابت محور برای فعالیت مشاغل در اقتصاد بازار است. این سیاست ها همچنین سرمایه گذاری خارجی را به ویژه در مناطقی که نقشی اساسی در متنوع سازی اقتصاد دارن ، تشویق می کنند. طبق شاخص آزادی اقتصادی سال 2022، امتیاز آزادی اقتصادی ایسلند 77.1 است و در نتیجه اقتصاد را در رتبه سیزدهم قرار می دهد.

رتبه ایسلند در میان 45 کشور منطقه اروپا 7 است و از این رو یکی از مکان های مناسب برای شروع یک کار جدید محسوب می شود. تولید ناخالص داخلی ایسلند با سرعتی کاملا بدون نوسان در حال رشد است که یکی دیگر از عوامل اصلی جذب مشاغل و سرمایه گذاری های خارجی است. تجارت در ایسلند نسبت به سایر کشورهای منطقه اروپا دارای مزیت رقابتی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط کار در ایسلند پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

از جمله دلایل و مزایای سرمایه گذاری در ایسلند عبارتند از:

  • ساختار مالیاتی پایین که %18 تعیین شده است.
  • هزینه رقابتی انرژی
  • نیروی کار ماهر
  • موقعیت استراتژیک بین آمریکای شمالی و اروپا
  • یک محیط دموکراتیک و همچنین پایدار

طرق سرمایه گذاری در ایسلند

طرق سرمایه گذاری در ایسلند

جهت انجام سرمایه گذاری در ایسلند روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به نوع سرمایه گذاری و بخش سرمایه گذاری می توان از آنها استفاده کرد. ایسلند مشوق های سرمایه گذاری متنوعی را ارائه می دهد که شامل:

  • مشوق های منطقه ای موجود در خارج از پایتخت برای پروژه هایی که دارای معیارهای خاصی هستند
  • توافق نامه سرمایه گذاری با وزارت صنایع و نوآوری
  • شامل معافیت از شرایط اقامت و محدودیت های املاک و مستغلات است
  • سقف مالیات بر درآمد، قوانین مطلوب استهلاک، کاهش هزینه های مختلف و عوارض و غیره

البته در راستای سرمایه گذاری محدودیت هایی نیز وجود دارند که شامل:

  • ماهیگیری و فرآوری ماهی
  • انرژی حقوق بهره برداری، تولید و توزیع
  • هواپیمایی و شرکت های هواپیمایی ایسلندی
  • املاک و مستغلات محدود به EEA
  • خارج از EEA درخواست معافیت ها به وزیر دادگستری نیاز است

در جدول زیر می توانید شایع ترین روش های سرمایه گذاری در ایسلند را مشاهده کنید:

روش سرمایه گذاری در کشور ایسلندشرح
ثبت شرکت در ایسلندانتخاب نوع شرکت و طی مراحل قانونی
خرید املاک و مستغلات در ایسلندکسب اجاره از وزارت دادگستری
خرید اوراق قرضه در ایسلنددریافت مجوز و امکان خرید
خرید سهام یک شرکت در ایسلندتوافق با سایر سهامداران

بازار سرمایه گذاری در کشور ایسلند

ایسلند یک دموکراسی پایدار با اقتصاد مصرف کننده فعال است. ارکان اقتصاد ایسلند ذوب آلومینیوم، ماهیگیری و گردشگری است. صادرات مواد اصلی ایسلند محصولات آلومینیوم و محصولات ماهی است و صادرات اصلی خدمات مربوط به خدمات گردشگری است. در سال گذشته، گردشگری 42% از کل صادرات کالاها و خدمات را به خود اختصاص داده است، در حالی که محصولات دریایی 17% از کل صادرات، محصولات آلومینیوم 17% و محصولات تولیدی غیر از آلومینیوم 6% بوده است. واردات مواد اصلی به ایسلند همچنین شامل تجهیزات صنعتی 27%، کالاهای سرمایه ای (به جز حمل و نقل) 21%، تجهیزات حمل و نقل 19%، سوخت و روان کننده 12% کالاهای مصرفی 13% و مواد غذایی و نوشیدنی 8% بوده است.

ایالات متحده هم اکنون از نظر صادرات و واردات بزرگترین شریک تجاری ایسلند است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور مشترک مهمترین شرکای تجاری ایسلند باقی می مانند، صادرات از ایسلند به اتحادیه اروپا 72.3% از کل صادرات را تشکیل می دهد و حدود دو سوم کل واردات از اتحادیه اروپا است. صنعت پررونق گردشگری یکی از عوامل اصلی این واقعیت است که ایالات متحده اکنون بزرگترین شریک تجاری ایسلند از نظر کشورها است، زیرا اکثر قریب به اتفاق گردشگران اکنون از ایالات متحده آمده اند و گردشگری به عنوان صادرات خدمات در نظر گرفته می شود.

سرمایه گذاری در بخش توریسم در ایسلند

صنعت رونق گردشگری در ایسلند در هر هفت سال گذشته دو رقمی رشد کرده است. از سال 2010 تا 2022، تعداد گردشگران از ایسلند بیش از 500% افزایش یافته است. شرکت کارپتنر مستقر در ایالات متحده در حال ساخت اولین هتل 5 ستاره در ریکیاویک است که توسط زنجیره ماریوت اداره خواهد شد. در بخشهایی که گردشگران را تأمین می کنند و همچنین در بخش رستورانها فرصتهای سرمایه گذاری اضافی وجود دارد. یک بازار مصرف جدید همراه با بخش سریع گردشگری در حال ظهور است، زیرا تعداد گردشگران در ایسلند بسیار بیش از 350000 نفر از جمعیت محلی است.

تعداد گردشگران در ایسلند در سال های اخیر رشد بسیاری کرده و در نمودار زیر می توانید این رشد را به وضوح مشاهده کنید:

تعداد گردشگران در کشور ایسلند

سرمایه گذاری در ایسلند در بخش IT

فناوری اطلاعات (IT) همچنین یکی از سریعترین بخشهای رشد اقتصادی ایسلند و کارآفرینی در ایسلند بوده است. بخش IT ایسلند شامل تمام حوزه های اقتصاد دیجیتال است. سیستم های مدیریت داده، سیستم های گردش کار، راه حل های ارتباطی، سیستم های داده بی سیم، سیستم های تلفن همراه، راه حل های اینترنتی، محتوا و راه حل های تجارت الکترونیکی، بازی ها، راه حل های مراقبت های بهداشتی و البته سیستم های فناوری شیلات همه به بازارهای خارج از کشور صادر می شوند. شبکه انرژی ایسلند 99% از انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین می کند.

به همین دلیل برای صنایع وابسته به انرژی جذابیت منحصر به فردی دارد. به عنوان مثال، صنعت مرکز داده در ایسلند به سرعت در حال گسترش است، بسیاری از مراکز داده بر استخراج ارز رمزنگاری شده و فعالیت های مرتبط با آن تمرکز دارند. برای بررسی بیشتر شرایط مهاجرت به ایسلند و روش ها مختلف سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی می توانید با وکلای با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید و از آنها مشاوره بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *