مهاجرت سرمایه گذاری در سریلانکا

کارآفرینی در سریلانکا

یکی از روش های مهاجرتی به کشور سریلانکا که مناسب سرمایه گذاران و کارآفرینان است اخذ کارآفرینی در سریلانکا می باشد. سریلانکا کشوری در حال توسعه و نسبتا متوسط در جنوب آسیا است و مزایای همچون داشتن نیروی کار ماهر، فرصت های زیاد تجارت و سرمایه گذاری و منطقه مناسب استراتژیکی بهره می برد. سرمایه گذران و کارآفرینان با انجام سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت می توانند در این کشور کسب و کار جدیدی به راه بیاندازند و چنانچه این کسب و کار مورد تایید هیئت سرمایه گذاری سریلانکا باشد منجر به اخذ اقامت سریلانکا می شود. کارشناسان مجموعه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه از استفاده از روش سرمایه گذاری و کارآفرینی برای اقامت سریلانکا سخن می گویند.

مهاجرت به سریلانکا از طریق کارآفرینی

سریلانکا، جزیره ای واقع در منتهی الیه جنوب هند، 65000 کیلومتر مربع مساحت و 21 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور در سال 1948 مستقل شد. مقام اجرایی متشکل از رئیس جمهور است که با رای مستقیم انتخاب می شود و نخست وزیر را منصوب می کند، جلسات کابینه را اداره می کند و حق انحلال پارلمان را برای خود حفظ می کند. پارلمان شامل 225 نماینده است که از طریق نمایندگی متناسب انتخاب می شوند. اقتصاد سریلانکا به سه کالای اصلی چای، لاستیک و نارگیل وابسته بود. امروزه اقتصاد شامل بخشهای صنعتی و خدماتی است. منسوجات و پوشاک و گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دولت برنامه ای برای رشد با عنوان بازیابی مجدد سریلانکا را آغاز کرده است. در آنجا بخش خصوصی نقش مهمی در تقویت اقتصاد کشور دارد.

چشم انداز صلح داخلی سکوی پرشی برای انجام اقدامات لازم برای سریلانکا برای رقابت موثر با بهترین سرمایه گذاران و رشد در آسیا فراهم می کند. تا سال 1965، عملکرد اقتصادی سریلانکا از بسیاری از اقتصادهای امروز پویا در شرق آسیا پیشی گرفته بود اما بعدا عقب ماند، در حالی که اقتصادهای شرق آسیا شتاب می گرفتند، که عمدتا به دلیل رشد بالای سرمایه گذاری داخلی خصوصی و سرمایه گذاری مستقیم خارجی صورت می گرفت. با توجه به سیاست دولت که بر رشد بخش خصوصی تاکید دارد، سریلانکا می تواند شاهد پویایی مشابه آسیای شرقی باشد.

در نمودار زیر سهم سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سریلانکا نمایان است:

اخذ کارآفرینی در سریلانکا

سیستم اجازه کار و اقامت سریلانکا برای کارمندان و کارآفرینان خارجی بسیار ساده است که این از نظر رقابتی قابل توجه است. وزارت مهاجرت و اقامت ویزای اقامت تمدید پذیر یک ساله را که شامل اجازه کار است، براساس توصیه وزارت مربوطه یا BOI صادر می کند. آژانس حامی مالی ارزیابی می کند که آیا استخدام یک خارجی به دلیل کمبود شهروندان واجد شرایط قابل توجیه است. این پیشنهاد هم این است که این موقعیت باید برای استخدام خارجی باز شود و هم کاندیدای آن سمت. وزارت می گوید ویزا در روز درخواست تایید می شود. به افراد وابسته ویزای اقامت نیز داده می شود، اما بدون اجازه کار، وزارت به توصیه BOI یا وزارتخانه های مربوط عمل می کند. با این وجود، طی سال ها، BOI سیاستی را در این زمینه تدوین کرده است که باید کارآفرینی حداقل با $50000 (دلار) باشد.

در واقع، BOI بیش از %80 دارندگان ویزای اقامت را برای مشاغل مورد حمایت مالی می کند. بنابراین، مانند بسیاری از جنبه های دیگر تنظیم مقررات سرمایه گذاری، BOI پیشگام سیاست ها است. همچنین یک طرح به نام Resident Guest Scheme وجود دارد که به موجب آن به یک سرمایه گذار مستقل که 250,000$ (دلار) سرمایه گذاری کند می تواند ویزای اقامت 5 ساله دریافت کند. یکی از ویژگی های غیر معمول رویکرد سریلانکا این است که تعهدات آموزش شهروندان به صدور ویزای اقامت حاوی اجازه کار متصل نیستند. اصولا ویزاهای 1 ساله برای جلب اطمینان به سرمایه گذاران و کارآفرینان بسیار کوتاه مدت هستند و به ویژه برای سرمایه گذاران خود اشتغال زا مشکل ساز هستند.

الزامات کارآفرینی در سریلانکا

برای اخذ کارآفرینی در سریلانکا:

  • سبب ایجاد اشتغال شوید.
  • ثبت شرکت در سریلانکا داشته باشید.
  • طرح تجاری داشته باشید.
  • کسب و کار شما منطبق با قوانین کشور شود.
  • انجام کارآفرینی با دریافت مجوزهای اقامت و کار لازم انجام شود.

مزایای کارآفرینی در سریلانکا

شهروندان خارجی به راحتی می توانند با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سریلانکا در این کشور کسب و کار خود را ایجاد کنند و در سریلانکا اقامت یابند. کارآفرینان با ایجاد شغل در این کشور می توانند شغل ایجاد کرده و حقوق مناسب دریافت کنند. همچنین کارآفرینان می توانند با ایجاد کارآفرینی در این کشور جهت مهاجرت اعضای خانواده خود نیز اقدام کنند و با استفاده از ویزای همراه همراهین خود را به کشور سریلانکا بیاورند.

از جمله مزایای اخذ کارآفرینی در سریلانکا شامل:

  • اخذ پاسپورت سریلانکا
  • مهاجرت با اعضای خانواده به سریلانکا
  • زندگی و اقامت در سریلانکا
  • کسب درآمد و حقوق مناسب
  • ثبت شرکت با هزینه مناسب

اقتصاد و رشد کارآفرینی در سریلانکا

محیط صلح آمیز داخلی، سیاستهای مطلوب دولت و بهبود اعتماد به نفس سرمایه گذاران، کلیه بخشهای اصلی را برای داشتن عملکرد قابل تحسین تسهیل کرده است. عملکرد بهبود یافته در تمام بخشهای اصلی اقتصاد به رشد بالای اقتصادی کمک کرده است. با خدمات 56.8%، بخش خدمات همچنان بزرگترین کمک کننده به اقتصاد ملی است. عملکرد اقتصادی قوی در سریلانکا باعث شده است که درآمد سرانه کشور به میزان قابل توجهی بالا برود و این کشور را قادر می سازد تا از لیست کشورهای واجد شرایط کاهش فقر و رشد (PRGT) به درآمد متوسط ​​برسد. دولت برنامه ریزی کرده است تا سریلانکا را با توسعه 5 مرکز استراتژیک به یک مرکز اقتصادی با اهمیت استراتژیک تبدیل کند. یک مرکز دانش، یک مرکز تجاری، یک مرکز دریایی، یک مرکز هوانوردی و یک مرکز انرژی، با بهره گیری از موقعیت و منابع استراتژیک سریلانکا

سریلانکا بیش از 3 دهه پیش در آزادسازی اقتصادی آسیای جنوبی پیشگام بود. با آزادسازی بسیاری از حوزه های اقتصاد، دولت از استراتژی ها و سیاست هایی استفاده کرده است که بیش از آنکه برای سرمایه گذاری و کارآفرینی مفید باشد. قوانین شفاف سرمایه گذاری زیر به منظور تقویت سرمایه گذاری مستقیم خارجی است:

  • مالکیت کل خارجی تقریبا در همه زمینه های اقتصاد مجاز است.
  • ایمنی سرمایه گذاری خارجی توسط قانون اساسی تضمین شده است.
  • وجود چارچوب قانونی و نظارتی شفاف و پوشش کلیه پیش نیازهای قانون تجارت
  • توافق نامه های حمایت از سرمایه گذاری دو جانبه با 28 کشور و توافق نامه اجتناب از مالیات مضاعف با 38 کشور.
  • سریلانکا یکی از اعضای بنیان گذار آژانس تضمین سرمایه گذاری چند جانبه (MIGA)، آژانس تضمین سرمایه گذاری بانک جهانی است. این یک محافظ در برابر مصادره کالا و خطرات غیر تجاری فراهم می کند.

کارآفرینی در سریلانکا و کیفیت زندگی

سریلانکا یک مکان عالی برای زندگی و یک مکان عالی برای کار است. برای کسانی که کلمبو را خانه خود می کنند، یک محیط زندگی با کیفیت را می توانند در انتظار داشته باشند. در سریلانکا یک محیط زندگی با کیفیت با مسکن راحت، امکانات بهداشتی و درمانی خوب، موسسات آموزشی عالی با استانداردهای بین المللی و سایت های تفریحی در سطح جهانی وجود دارد. نهادهای معتبر بین المللی بازار بهداشت سریلانکا را به عنوان مقصد گردشگری سلامت انتخاب کرده اند. همچنین 7 مکان میراث جهانی یونسکو، آب و هوای عالی، 250 هکتار باغ گیاه شناسی، 15 ذخیره گاه حیات وحش و طبیعت و سواحل بکر، فقط در 645،610 کیلومتر مربع متمرکز شده است. سریلانکا به دلیل تنوع زیستی متنوع و جانوری مشهور است. این کشور منابع انسانی کاملا تحصیل کرده و ماهر به راحتی با نرخ های دستمزد رقابتی در دسترس هستند.

فرصت های کارآفرینی در سریلانکا

املاک و مستغلات، به ویژه به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری و کارآفرینی در سریلانکا، شامل زمین و املاک به خصوص با رشد زندگی مدرن در کلمبو می شود. در حالی که نمی توان به اندازه کافی بر ارزش املاک و مستغلات تأکید کرد ، اما زمین و املاک تنها فرصت های کارآفرینی و سرمایه گذاری نیستند که می توان از بین آنها انتخاب کرد. با خرید سهام شرکت، شما می توانید صاحب بخشی از شرکت شوید. نوع دیگر سرمایه گذاری و کارآفرینی، اوراق قرضه است. بیمه همچنین می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری مناسب در نظر گرفته شود، جایی که فرد در یک محصول بیمه عمر سرمایه گذاری می کند و سرمایه گذاری و همچنین سایر مزایا را در زمان سررسید بیمه نامه دریافت می کند.

بسیاری از شرکت های بیمه و حتی بانک ها نیز سرمایه گذاری در صندوق های بازنشستگی را تشویق می کنند. صندوق های سرمایه گذاری مشترک، صندوق های قابل معامله در بورس، صندوق های تامینی و سهام خصوصی انواع دیگری از سرمایه گذاری ها هستند که می توان آنها را بررسی کرد. جهت دریافت مشاوره در باب کارآفرینی و سرمایه گذاری خارجی می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *