مهاجرت سرمایه گذاری در اکوادور

استارت آپ اکوادور

بررسی استارت آپ اکوادور

با ایجاد استارت آپ اکوادور می توانید در این کشور اقامت 2 ساله دریافت کنید. این اقامت تحت ایجاد استارت آپ و کارآفرینی ارائه می شود. لذا ثبت شرکت صوری به هیچ وجه منجر به اخذ اقامت نمی شود. اکوادور یکی از کشورهای اسپانیایی زبان است و آشنایی به این زبان یکی از موارد مهم برای استارت آپ و رشد تجارت شما است. این کشور همانند سایر کشورهای لاتین در زمینه فناوری رشد کرده و در این بخش فرصت های خوبی برای راه اندازی استارت آپ دارد. یکی از چالش های اساسی استارت آپ در اکوادور عدم ارائه وام و کمک هزینه به شهروندان خارجی برای راه اندازی استارت آپ است. جهت بررسی استارت آپ اکوادور و موضوعات مهم در این رابطه به نوشته مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش توجه فرمایید.

اقتصاد اکوادور

با یک نگاه اجمالی، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی 0.6% اکوادور لزوماً به همان مفهومی که بازارهای همسایه در حال رونق است، کانون توجه نیست. با این حال، این کشور دارای یکی از پایدار ترین نرخ رشد در قاره است. دولت ها پی در پی برای جلب سرمایه گذاری خارجی گام های آینده نگرانه برداشته اند. این اقدامات در ترکیب با حمایت از صحنه صادرات نفت غالب، باعث ایجاد آمارهای مثبت تولید ناخالص داخلی از سال 2000 شده است. اکوادور همچنان به سرمایه گذاری مردم، زیرساخت ها و امکانات خود برای جذب سرمایه گذاران خارجی مانند مناطق آزاد تجاری ادامه می دهد. ارتقا سطح امنیت ملی همچنین باعث افزایش اعتبار کشور و زنده ماندن بازار با فعالان تجاری خارج از کشور شده است.

در نمودار زیر رتبه اکوادور در عوامل مهم شروع یک تجارت و سرمایه گذاری را مشاهده کنید:

رتبه اکوادور در عوامل مهم تجارت و سرمایه گذاری

ایجاد استارت آپ اکوادور

سهامداران می توانند با اعطای وکالت به نماینده قانونی خود به وی اجازه راه اندازی استارت آپ در اکوادور را از طرف آنها می دهند. نماینده قانونی، معمولاً یک وکیل مراحل تنظیم را آغاز می کند. در طی این فرآیند آنلاین، نماینده قانونی نام شرکت را رزرو می کند و اسناد را با تمام اطلاعات مورد نیاز شرکت پر می کند. آدرس حقوقی، رئیس، مدیر کل و سهامداران، از جمله سهم آنها در شرکت ثبت می شود. این برنامه شامل آیین نامه شرکت، هدف شرکت و فعالیتهای اضافی شرکت خواهد بود. پس از ارسال درخواست، سردفتر اسناد رسمی آن را بررسی و تأیید می کند. سپس، رئیس، مدیر کل و سهامداران باید سند و اسناد مربوطه را امضا کنند.

پس از آن، دفاتر اسناد رسمی اسناد، مدارک و کلیه اطلاعات را به اداره ثبت تجارت ارسال می کند، وی بررسی می کند و در صورت تأیید، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اکوادور انجام می شود. در این مرحله از روند، سازمان مالیاتی شماره شناسایی مالیاتی (RUC) را به شرکت اعطا می کند. در این مرحله، این شرکت به طور قانونی ثبت شده است. با این وجود، تعهدات دیگری نیز وجود دارد که باید انجام شود:

مرحلهشرح
1حساب بانکی شرکتی را باز کنید و حداقل سرمایه شرکت را واریز کنید.
2ثبت شرکت در تأمین اجتماعی (IESS)
3حق ثبت و عوارض شهرداری را پرداخت کرده و مجوز فعالیت های اقتصادی را دریافت کنید.

کارآفرینی در آمریکای لاتین و اکوادور

در سال های اخیر، با تسریع و استفاده گسترده از دسترسی به اینترنت و در دسترس بودن دستگاه های تلفن همراه هوشمند توسط جمعیت جهانی، شاهد موج عظیم پیشرفت ها در زمینه ارائه خدمات مبتنی بر فناوری، توسعه نوآوری، ظهور نیازهای جدید و سرمایه گذاری هایی که کم کم در حال شکل گیری روش های جدید تجارت برای نسل های جدید هستند. این روش های جدید تجاری و بازارها دیگر فقط مختص مکان هایی مانند سیلیکون ولی و حتی قدرت های بزرگ اقتصادی جهان نیستند. توسعه این مشاغل در سراسر جهان جایگاه گسترده ای دارد و کشورهای آمریکای لاتین نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

شهرهایی مانند مکزیکو سیتی و مدلین قطب های مهم فناوری برای بازار محلی و بین المللی این نوع مشاغل هستند. علاوه بر این، کشورهای دارای رشد سریع مانند اکوادور که در رده های برتر منطقه قرار دارند، رشد مثبت در توسعه فناوری و کارآفرینی در سال های آینده را پیش بینی می کنند. دولت و چشم انداز تجاری آن برای فناوری، نوآوران در بخش های مختلف از جمله:

  • بهداشت
  • آموزش
  • کشاورزی
  • شهرسازی

را فراخوانده است. این بازار متنوعی را برای بازیگران خارجی فراهم می کند. علاوه بر این، نیروی کار ماهر اکوادور، موقعیت استراتژیک و مجاورت با همسایگان آمریکای شمالی و جنوبی و مناطق تجارت آزاد انگیزه های بیشتری برای انتقال مشاغل از طریق کارگزاران خود ارائه می دهند.

مزایای استارت آپ اکوادور

با در نظر گرفتن یک تجارت و کار در اکوادور، می توانید از همه فرصت ها استفاده کنید. این یک بازار عمدتا بکر است، جایی که انواع مختلفی از محصولات و خدمات در یک فضای باز بازیگران کاملاً جدیدی هستند. حتی در مواردی که محصول و خدمات موجود وجود دارد، فرصت های زیادی برای گسترش گزینه های بازاریابی و ارتقا سطح خدمات وجود دارد. اکوادور یک بهشت​​ کارآفرینی تجاری است، به ویژه هنگامی که یک طبقه متوسط ​​نوپا و در حال رشد را در نظر بگیرید.

علاوه بر این نیز دولت این کشور در تلاش برای حمایت از کارآفرینی در بخش فناوری است. دولت متعهد به ایجاد یک طرح تشویقی جدید برای اقتصاد دیجیتال شده است. در 3 سال آینده، این پروژه به دنبال ترویج و امکان پیشرفت فناوری جدید برای اکوادور است. این همچنین به معنای اتخاذ سیاست های عمومی استعلایی است. هدف این کارها بهره برداری مشترک از آموزش و فناوری و ایجاد مشاغل جدید در این زمینه ها خواهد بود. علاوه بر این، کمیته تجارت خارجی (کامکس) اکوادور تأیید کرد که دولت در حال انجام اقدامات برای کاهش تعرفه حداقل 15٪ برای رایانه های ثابت و قابل حمل، و علاوه بر این برای تلفن های همراه است. انگیزه این حرکت ایجاد هرچه بیشتر بازار رقابتی در منطقه برای جذب فناوری، آموزش و نوآوری است.

از جمله مزایای استارت آپ اکوادور:

  • فرصت های فراوان برای توسعه بازاریابی
  • دسترسی به کشورهای دیگر آمریکای لاتین
  • اخذ اقامت اکوادور
  • حمایت دولت در بخش فناوری
  • هزینه نسبتا کم

بررسی استارت آپ اکوادور

بررسی استارت آپ اکوادور

اکوادور یکی از کوچکترین و متنوع ترین کشورها در آمریکای لاتین است. اندازه اکوادور با جمعیت فقط 17 میلیون نفر، بسیاری از کارآفرینان را مجبور کرده است تا به سرعت در خارج از کشور مشاغل منطقه ای یا حتی جهانی ایجاد کنند. امروز اکوادور تقریباً 200 استارت آپ ثبت شده دارد. تقریباً مانند بقیه مناطق، قوی ترین بخش های اکوادور برای شرکت های نوپا شامل:

  • فناوری مالی
  • تجارت الکترونیکی
  • تدارکات
  • آموزش

اکوادور حتی قبل از شروع کار فناوری در آمریکای لاتین، خود را به عنوان قطب شرکت های نرم افزاری با گستره جهانی معرفی کرد. دولت غالباً برای شرکت هایی که در زمینه تولید مواد غذایی، جنگلداری، مکانیک فلزات، پتروشیمی، داروسازی، گردشگری، منابع تجدیدپذیر، تدارکات در تجارت خارجی، بیوتکنولوژی و نرم افزار فعالیت می کنند و معافیت های مالیات بر درآمد 5 ساله در نظر گرفته است. اکوادور با هزینه های زندگی نسبتاً کم، همراه با استعداد قوی مهندسی، به یک پایگاه قوی، البته کوچک برای کارآفرینان محلی تبدیل شده است تا از آنها به عنوان سکوی پرتاب منطقه و ایالات متحده استفاده کنند.

استارت آپ های موفق در اکوادور

در اینجا برخی از استارت آپ های موفق اکوادوری را معرفی کرده ایم:

استارت آپشرح
Kushki Pagosکوشکی یکی از بزرگترین پردازنده های پرداخت آنلاین در آمریکای لاتین است که توسط آرون شوارتزکوف، سباستین کاسترو، دانیلا اسپینوزا و مادلین کلاویو کلمبیایی در سال 2015 برای ساده سازی پرداخت های دیجیتال برای بازار محلی تاسیس شد. آرون و سباستین پیش از این راه اندازی پرداخت، Leaf را در ایالات متحده تأسیس كردند. آنها کوشکی را ساختند تا یک مسئله اساسی در بازار خانگی خود را حل کنند و بیشتر تیم فناوری خود را امروز در کویتو حفظ کنند.
InspectorioInspectorio یکی از اولین استارت آپ های آمریکای لاتین بود که در شتاب دهنده Techstars در ایالات متحده پذیرفته شد. Inspectorio توسط برادران مونکایو اکوادوری تأسیس شده است و برای اعتماد سازی با مصرف کنندگان بازرسی کیفیت فناوری را در کارخانه ها و شرکت ها فراهم می کند.
iBillionaireیک برنامه سرمایه گذاری خودکار است که توسط Raul Moreno از اکوادور و Alejandro Estrada آرژانتینی تاسیس شده است تا به مردم کمک کند با استفاده از دانش میلیاردرها سرمایه گذاری کنند. این برنامه بازار ایالات متحده را هدف قرار داده و بیش از 2.4 میلیون $ (دلار) برای کمک به مردم در بهبود برنامه های پس انداز خود جمع آوری کرده است.

استارت آپ اکوادور در بخش فناوری

طبق مطالعات اخیر، اکوسیستم کارآفرینی فناوری در اکوادور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. آمار رشد در اواسط سال 2019 نشان می دهد که در سراسر اکوادور حدود 159 سرمایه گذاری فناوری یا شرکت ملی نوپا ظاهر شده اند. اهمیت این تعداد زمانی بیشتر می شود که فرد در نظر بگیرد که بیشتر 5 سال پیش، اکثریت قریب به اتفاق این شرکت ها نه وجود داشته اند و نه حتی مورد تقاضا بوده اند. چشم انداز فناوری اکوادور متشکل از مشاغل یا شرکت های نوپایی است که با توجه به خدماتی که در آن متمرکز شده اند، می توانند به دسته های زیر تقسیم شوند:

  • املاک و مستغلات
  • فناوری مالی
  • فناوری کشاورزی
  • تجارت الکترونیک
  • فناوری پزشکی
  • منابع انسانی
  • فناوری آموزش
  • مشارکت جمعی

اگرچه نوآوری فناوری اکوادور در 5 سال گذشته تازه جوانه زده است اما این بدان معنا نیست که بازیگران بین المللی در حال حاضر فرصت های موجود در بازار را در نظر نمی گیرند. بسیاری از سرمایه گذاری های معروف جهانی مانند Cabify ، Uber ، Rappi و Glovo در حال حاضر در بازار اکوادور در حال تحکیم هستند. بنابراین، نه تنها یک محیط مساعد برای موفقیت در شروع شرکت ملی، بلکه برای شرکت های بین المللی نیز وجود دارد. بازار کارآفرینی فناوری در اکوادور در مقایسه با سایر کشورهای منطقه هنوز کوچک است. این بدان معناست که پتانسیل کافی برای رشد و حمایت از سرمایه گذاری برای فعالیت های فوق الذکر توسط شرکت های داخلی و خارجی وجود دارد. خرید ملک در اکوادور را در این مقاله بخوانید. جهت بررسی بیشتر شرایط مهاجرت می توانید از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *