مهاجرت سرمایه گذاری در امارات

استارت آپ امارات

استارت آپ امارت

با افزایش متقاضی استارت آپ امارات این کشور تبدیل به برترین منطقه جهت ایجاد استارت آپ شده است. امارات کشوری تجارت در خاورمیانه مشهور شده است. و در این کشور شرکت های چند ملیتی بسیاری حضور دارند. این در حالی است که مسئولین این کشور درصدد هستند تا در سطح جهانی جزو برترین کشور از نظر استارت آپ شوند. به همین ترتیب حمایت ها و قوانینی از سوی این کشور وضع شده تا سرمایه گذاران و کارآفرینان بیشتری را به خود جذب کند. این کشور با ارائه سیستم جدید ویزا به کارآفرینان نخبه و خاص، ویزا و اقامت 5 ساله ارائه می کند.

سیستم جدید ویزا و انگیزه های زیاد برای کارآفرینان جوان باعث جذب نسل جدیدی از رهبران تجاری به امارات و همچنین تقویت بازار کار محلی با استعدادهای جدید می شود. تیم تخصصی مشاورین مهاجرتی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر به راهنمایی و مشاوره در خصوص مهاجرت هستند.

اقتصاد امارات

امارات متحده عربی سومین کشور بزرگ منطقه MENA از نظر جمعیت است و با تولید ناخالص داخلی 349 میلیارد $ (دلار) درآمد سرانه $68،092 (دلار) این کشور را به یکی از ثروتمند ترین ها در جهان تبدیل می کند، جایی که تمام کارکنان به جز 15% کارگران مهمان هستند. این کشور با وجود اینکه هفتمین ذخایر بزرگ نفتی در سراسر جهان دارد، سرمایه گذاری کرده است تا اقتصاد خود را از وابستگی به نفت به منابع دیگر درآمد دولت منتقل کند، که اکنون حدود 85% کارگران خارج از کشور وابسته است. نیروی کار امارات متحده عربی عمدتا برای استخدام در شرکت های چند ملیتی و نهادهای بزرگ محلی مستقر در این کشور جذب می شود. یک فضای کسب و کار لیبرال اجازه 100% مالکیت خارجی در 45 منطقه آزاد این کشور را می دهد و شرکت های متوسط ​​و کوچک ​​30٪ به اقتصاد کمک می کنند.

  • حمایت از این سیاست 82 میلیارد $ (دلاری) دولتی دولت برای علوم، فناوری و نوآوری در میان چندین طرح دیگر است که برای ارتقا نوآوری طراحی شده است.
  • برخی از بزرگترین صندوق های سرمایه گذاری و پروژه های بزرگ نوآوری در جهان به توانایی این کشور برای نوآوری طولانی مدت اشاره دارند.
  • از جمله در شهر ابوظبی، کلاس های کارآفرینی فناوری در دانشگاه ها، همکاری در مشارکت های دولتی و خصوصی و اصلاح زیرساخت های نظارتی برای توسعه بخش خصوصی برگزار می شود.

در نمودار زیر رتبه امارات در عوامل مهم شروع یک تجارت و سرمایه گذاری را مشاهده می کنید:

رتبه امارات در عوامل مهم شروع یک تجارت و سرمایه گذار

بررسی استارت آپ امارت

امارات مدت هاست که یک مقصد محبوب برای کارآفرینان است. با برنامه ریزی برای تبدیل شدن به دره سیلیکون جهان عرب، از بخشهای دولتی، خصوصی و دانشگاهی بیشتر بر کارآفرینی تمرکز شده است. دولت امارات متحده عربی به طور مداوم در حال ایجاد بهترین شرایط ممکن برای استارت آپ ها، در کنار هاب دبی و اتاق بازرگانی و صنایع دبی است. در عین حال، FDI دبی نیز بی وقفه در تلاش بوده است تا مشاغل خارجی را به تأسیس در امارات تشویق کند. تقاضای فزاینده ای برای خدمات تشکیل شرکت در میان کارآفرینان در امارات متحده عربی و خارج از کشور و همچنین از شرکت های بین المللی که به دنبال افتتاح دفاتر در امارات هستند، در مناطق آزاد و سرزمین اصلی وجود دارد.

انتظار می رود که این روند ادامه یابد زیرا استارت آپ های بیشتری مقر خود را در امارات متحده عربی تاسیس می کنند تا به عنوان هیئت مدیره برای دسترسی به بازارهای دیگر عمل کنند. در بخش خصوصی، تعداد شتاب دهنده ها، فضای راه اندازی و محیط های همکاری بسیار زیاد شده است و همکاری شرکت های نوپا را برای تقسیم منابع و فضا تشویق می کند و آنها را قادر می سازد از موفقیت ها و شکست های یکدیگر یاد بگیرند.

ویزای استارت آپ امارت

ویزای استارت آپ امارات در واقع همان ویزای بیزینس امارت است که تحت ویزای طلائی امارات نام برده می شود. قانون جدیدی که از سال 2019 اجرایی شده است، به خارجی ها اجازه می دهد ویزای اقامت تمدید شده در امارات را پس از بازنشستگی دریافت کنند. این یک انگیزه اصلی برای باقی ماندن کارآفرینان مسن و افراد حرفه ای در امارات متحده عربی است و انتظار می رود افرادی که به سن بازنشستگی نزدیک می شوند را برای ثبت شرکت در امارات متحده عربی جذب کند. ویزای 5 ساله جدید به ویژه برای کسانی که دبی یا ابوظبی را انتخاب می کنند جذاب خواهد بود.

ویزای اقامت تمدید شده خبر خوبی برای کارآفرینان است، زیرا این حرفه را ترغیب می کند. قبلاً برای بازنشستگی این افراد به جاهای دیگر مهاجرت می کردند اما اکنون می توانند در امارات متحده عربی بمانند. این امر به پرورش رشد درازمدت کمک می کند و یک بستر اقتصادی گسترده تر و با ثبات تر را برای شرکت های نوپا فراهم می کند.

 برای اخذ ویزای استارت آپ امارات باید شرایط زیر را برآورده کنید:

ردیفشرح
1تجربه خود را در کارآفرینی اثبات نمایید.
2اکثریت سهام شرکت استارت آپ را داشته باشید و یا جزو هیئت مدیره باشید.
3مایل به مهاجرت به امارات و تجارت در یکی از 7 امارت باشید.
4طرح تجاری مناسب را ارائه کنید.

علاوه بر این نیز متقاضیان باید دارای سابقه پاک کیفری و همچنین گواهی پزشکی باشند.

توسعه کارآفرینی فناوری در امارات

امارات متحده عربی از تعهد فوق العاده بالای دولت و برنامه های مستقل برای حمایت از اکوسیستم فناوری بهره مند می شود. کارآفرینی جوانان یک تمرکز اصلی است که برای تحریک مشارکت شهروندان در بخش خصوصی و ایجاد مشاغل با کیفیت بالا در اقتصاد طراحی شده است. این امر به ویژه با توجه به اینکه 94٪ شهروندان در بخش دولتی استخدام می شوند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نقش مدیرعامل نوآوری در بخش های مختلف دولتی وجود دارد، اما هیچ مرجع مرکزی بر تلاش های نوآوری کشور نظارت نمی کند. اقدامات اصلی مورد هدف شامل صندوق خلیفه 270 میلیون $ (دلاری) و همچنین بنیاد آینده دبی و شتاب دهنده های آینده دبی است که برای هدایت دستور کار آینده دولت دبی ایجاد شده اند.

استارت آپ های فعلی امارات متحده عربی عمدتا در:

  • تجارت الکترونیکی
  • بازارها و زیرساخت ها
  • نرم افزارها به عنوان یک سرویس (%69 از کل شرکت های نوپا) هستند.

3 حوزه اصلی اکوسیستم کارآفرینی در امارات متحده عربی در فناوری:

ردیفشرح
1راه اندازی مشاغل و هزینه های عملیاتی سال اول برای شرکت های نوپا در زمینه فناوری از بالاترین میزان در سطح جهانی است، اگرچه کم مالیات بودن به معنای پایین آمدن هزینه های جاری نسبت به مکان های دیگر است.
2اکوسیستم امارات متحده عربی به طور چشمگیری فعال و دارای منابع بسیار بالایی است، با این وجود ماهیت اولیه چارچوب نظارتی به این معنی است که برخی از دستاوردها تنها با گذشت زمان حاصل می شود.
3پتانسیل بازار استارت آپ های فناوری با توجه به نیازهای متنوع مرزی و اندازه بازار کوچک امارات متحده عربی، توانایی آنها در رفتن به مرزهای دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس و غیره شکل گرفته است.

توسعه استارت آپ امارت

توسعه استارت آپ امارت

در سراسر امارات متحده عربی، تعهدات دولت در زمینه نوآوری هم با تراکم شروع به کار بالا و هم شبکه ای غنی از خدمات پشتیبانی و برنامه های بنیادی را برای ایجاد نوآوری طولانی مدت به همراه داشته است. این کشور در تعدادی از شاخص ها امتیازات نسبتاً بالایی کسب کرده و آن را به یک ستاره در حال رشد در کارآفرینی فناوری تبدیل کرده است که آماده تبدیل شدن به یک پیشتاز جهانی است. امارات متحده عربی مسئول تقریباً %40 از ورودی های اصلی منطقه است.

تجارت الکترونیکی با بازی Souq.com به مبلغ 600 میلیون $ (دلار) رکورددار این منطقه است. قابلیت نوآوری هنوز در دست توسعه است، اما سرمایه گذاری در پروژه های تحقیق و توسعه در بخش های دولتی و خصوصی و تمرکز مداوم بر STEM، چه در داخل دانشگاه ها و چه به عنوان بخشی از پروژه های نوآوری، در طولانی مدت نتیجه می دهد.

استارت آپ تجارت الکترونیک در امارات

بسیاری از شرکت های نوپای امارات سعی کرده اند از گسترش سریع تجارت الکترونیکی در ایالات متحده، خلیج فارس و منطقه استفاده کنند. به صورت کلی بازار تجارت الکترونیکی در خاورمیانه به سرعت در حال رشد است و انتظار می رود به توسعه خود ادامه دهد. رشد تجارت الکترونیکی فرصت هایی را برای استارت آپ های فروش كالاهای آنلاین یا خدمت به عنوان بازارهای آنلاین فراهم كرده است. جایی که باعث موفقیت های پرفروش مانند Souq.com ، Namshi و MarkaVIP شده است. این در حالی است که Souq.com به عنوان “آمازون خاورمیانه” شناخته شده است در حالی که MarkaVIP به “قطب اصلی خرید آنلاین خاورمیانه” و Namshi یک سایت خرده فروشی معروف تبدیل شده است.

در همین حال، سایر استارت آپ های جدیدتر مانند JadoPado ، Mumzworld و The Luxury Closet سهم خود از بازار تجارت الکترونیکی را شروع کرده اند. رشد تجارت الکترونیکی همچنین فرصت هایی را برای شرکت های نوپا فراهم کرده است که معاملات آنلاین را تسهیل می کنند. Payfort ، Telr و Shopgo همه دروازه های پرداخت آنلاین محبوب و یا سیستم عامل های تجارت الکترونیکی را ایجاد کرده اند. در همین حال، Fetchr یک راه حل منحصر به فرد ایجاد کرده است تا بتواند مشاغل را قادر سازد محصولات را به افرادی که آدرس فیزیکی ندارند تحویل دهند. این یک پدیده رایج در بازارهای نوظهور است. جهت بررسی بیشتر مهاجرت به امارات از طریق ثبت شرکت همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله ای را در این خصوص منتشر کرده اند که با کلیک بر لینک آبی باز می شود.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *