مهاجرت کاری اکوادور

کار در اکوادور

کار در اکوادور

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله مفتخر به در اختیار گذاشتن اطلاعات مفیدی را در زمینه کار در اکوادور برای متقاضیان می باشد. چیزی که بعضی ها متوجه نمی شوند این است که این رویا واقعی تر از آن است که فکر می کنند. کار در خارج از کشور می تواند راهی برای تجربه زیبایی های کشور دیگری باشد. کشور کوچک اکوادور در آمریکای جنوبی می تواند ماجراجویی و محل کار بعدی شما باشد. شرایط آب و هوای مشخص برای انتخاب خواه بخواهید از رطوبت آمازون، یا آب و هوای کوهستانی در تمام بهار سال انتخاب کنید. به هر حال شما می توانید با قیمت بسیار ارزان در خارج از کشور در اکوادور به راحتی زندگی کنید.

  • آیا از شرایط کار در این کشور اطلاعاتی دارید؟
  • اخذ ویزای کاری در کشور اکوادور به چه صورت است؟
  • آیا از حداقل دستمزد کاری در کشور اکوادور اطلاعاتی دارید؟

وضعیت کار در اکوادور

در نگاه اول، برای اکثر افراد خارجی حقوق کار در اکوادور بسیار کم به نظر می رسد. اجازه ندهید این شوک دستمزد کم مانع شما شود، به خاطر داشته باشید که هزینه زندگی به همین ترتیب کم است و یک خانواده می تواند با چند صد دلار در ماه به اندازه کافی زندگی راحتی داشته باشد. حداقل دستمزد در هر ماه 500$ (دلار) در سال 2023 تعیین شده است، این همان چیزی است که یک کارگر غیر ماهر درکار تمام وقت خود را کسب خواهد کرد.

علاوه بر این، کارفرمایان ملزم به پرداخت 17.8% از حقوق کارگری را به طرح تأمین اجتماعی اکوادور، هستند. این پرداخت به کارگر پوشش کامل بیمه درمانی (بدون پرداخت هزینه پرداختی)، دسترسی به وام های کم بهره و همچنین پرداخت به صندوق بازنشستگی کارگر را می دهد.

دستمزد کار در اکوادور

یک شغل با حداقل دستمزد در اکوادور، تقریباً 425$ (دلار) در ماه است که هزینه زیادی به شما نمی دهد. اما اجازه ندهید این مسئله شما را از کار در اکوادور بترسان. به طور کلی این میزان هزینه برای فردی که در کار های بسیار ساده مشغول یه کار می شود در نظر گرفته می شود ولی باید در نظر داشته باشید این که این میزان حقوق به کار تمام وقت و پاره وقت شما بسیار بستگی دارد.

در جدول زیر مقایسه ای از حداقل حقوق مشاغل مختلف را برای شما نشان داده ایم:

کشورمیانگین دستمزد ماهانه به دلارمالیات
ونزوئلا$39056.20%
اکوادور$4252.70%
اروگوئه$4008.50%
آرژانتین$41028.38%

برای اطلاعات بیشتر در باب حقوق ماهیانه کار در اکوادور می توانید به مقاله مربوطه در سایت ما مراجعه نمائید.

بررسی اقتصاد اکوادور

این کشور از یک اقتصاد سالم برخوردار بوده است که توسط حاکمیت دلاری شدن حمایت می شود و این کشور از دلار آمریکا برای ارز و قیمت بالای نفت خود استفاده می کند. با این حال، ثروت نفت و دلاری شدن شمشیرهای دولبه هستند. در دهه گذشته، سیاست‌های اکوادور با رژیم دلاری‌سازی ناسازگار بود. دستمزدها از رشد بهره وری پیشی گرفته و به رقابت پذیری کشور لطمه می زند. سقوط قیمت نفت در سال 2014 و افزایش ارزش دلار متعاقب آن، ضعف های اساسی اقتصاد را آشکار کرد. رژیم قبلی برای تأمین مالی عدم توازن مالی فزاینده، به تأمین مالی بانک مرکزی متوسل شد. بدهی عمومی طی 10 سال گذشته سه برابر شد و ذخایر بین المللی به سطوح بسیار پایین کاهش یافت. دولت کنونی اکوادور تصمیم گرفت فعالانه به صندوق بین ‌المللی پول برای حمایت از مقابله با آسیب‌ پذیری‌ های اقتصادی اساسی، بازگرداندن رشد و بهبود نتایج اجتماعی مراجعه کند.

این یک برنامه اصلاحات بلندپروازانه است، اما این اصلاحات برای تقویت اقتصاد و نهادها در اکوادور ضروری است. از آنجایی که این کشور یک اقتصاد دلاری شده است، یک دلار قوی آمریکا می تواند قیمت کالاهای اکوادور را افزایش دهد و در نتیجه به رقابت پذیری این کشور در بازار جهانی لطمه وارد کند. این طرح چگونه به این چالش رسیدگی می کند؟ افزایش رقابت پذیری اکوادور و افزایش بهره وری نیازمند تلاشی هماهنگ است. از آنجایی که اکوادور از دلار آمریکا به عنوان ارز خود استفاده می کند، نمی تواند از نرخ ارز به عنوان ابزاری برای رقابتی کردن صادرات خود در بازار جهانی استفاده کند. بنابراین، کشور باید به سیاست هایی تکیه کند که به جای آن امکان کاهش ارزش داخلی را فراهم می کند.

بررسی پرداخت دستمزد در اکوادور

اول از همه، حاکمیت در مخارج دولت، به ویژه از طریق بهینه سازی صورتحساب دستمزد، برای جذابیت بیشتر صادرات کشور مهم خواهد بود. علاوه بر این، اجازه دادن به استحکام کمتر در دستمزدها و قیمت ها می تواند به حمایت از تعدیل خارجی کمک کند. این را می توان از طریق سیاست هایی که سختی ها را در بازار کار و محصول و در بخش مالی حذف می کند، محقق کرد. این کشور به یک برنامه اقتصادی جدید متعهد شده است که به دنبال آن است که بدهی عمومی را محکم در مسیر نزولی قرار دهد و از سیاست هایی حمایت می کند که به افزایش توسعه و افزایش بهره وری کمک می کند.

این برنامه قویاً از طرح شکوفایی دولت حمایت می کند و بر چهار رکن کلیدی استوار است:

  • تقویت پایه های نهادی دلاری شدن اکوادور.
  • افزایش رقابت و ایجاد شغل
  • ارتقاء رفاه مشترک و حمایت از فقرا و آسیب پذیرترین افراد. و
  • بهبود شفافیت و تقویت مبارزه با فساد.

مراحل مهاجرت به اکوادور از طریق کار

به طور کلی، ویزاهای اکلوادور به 2 دسته ویزای موقت و ویزای اقامت دائم تقسیم می شوند. ویزای موقت به افراد اجازه کار نمی دهد، با این حال بسیاری از افراد گاهی اوقاد برای سال ها کار می کنند. این افراد محدودیت های نسبتا کمی دارند که بدون نیاز به واکسیناسیون یا محدودیت ارزی می باشد.

افرادی که می توانند به عنوان کارمند در کشور اکوادور کار کنند یا در کشور اکوادور تجارت یا سرمایه گذاری نمایند، می توانند ویزای تجاری دریافت نمایند. این یک نکته خوب بوده و بیش از یک بار تمدید می شود.برای فعالیت های تجاری در کشور اکوادور محدودیت های طولانی وجود دارد. برای مثال 80% از کارمندان محلی در ایت تجارت باید در کشور کوادور باشد. به طور کلی، به کسانی که در کشور هر نوع مشاغلی را انجام می دهند توصیه می شود از خدمات آبوگوادو استفاده کنند. ویزاهای مختلف برای افراد متفاوت وجود دارد، نوع ویزای کار VI-12 می باشد. برای دریافت ویزا مدارک زیر را باید ارائه دهید:

  • 2 نسخه از فرم مناسب با عکس فعلی در مقابل پس زمینه سفید
  • درخواست خطاب به مدیر کل
  • اعتبار گذرنامه حداقل شش ماه و اثبات وضعیت حقوقی فعلی در اکوادور

دستمزد کار در اکوادور

اخذ ویزای کاری کشور اکوادور

برای بدست آوردن شغل ابتدا باید ویزای کار بگیرید و این نوع ویزای کار برای هر رشته و شغل اسم مختلفی را در بر می گیرد. برای مثال ویزای IV9 برای تکنسین ها یا کارشناسان فنی در نظر گرفته شده است که تحت قرارداد برای یک شرکت مستقر در اکوادور کار می کنند و نمایندگان قانونی که دارای وکالتنامه نامحدود برای نمایندگی یک شرکت در کشور هستند. ویزای کار دیگر، ویزای V9 برای افراد حرفه ای با مدرک دانشگاهی است که مایل به کار در حرفه خود در اکوادور هستند. اگر چه این حرفه در اکوادور وجود ندارد ولی باید گواهی محلی داشته باشند.

مدارک لازم برای ویزای کار در اکوادور

به طور کلی اقدام برای ویزا در هر کشور مدارک مرتبط به نوع ویزای درخواست شده مورد نیاز است و در خصوص ویزای کار اکوادور نیز به همین شکل می باشد که فرد متقاضی مدارک کاملی برای درخواست ویزای کار داشته باشد. از مدارک مورد نیاز در خصوص کار در اکوادور می توان به مواردی که در لیست زیر آمده است اشاره داشت:

  • نسخه اصلی و کپی تأیید شده توسط کنسول اکوادور (در کشور خود) که توسط یک موسسه آموزش عالی معتبر در اکوادور برای معادل سازی تأیید شده باشد و در CONESUP ثبت شده باشد.
  • اگر متقاضی از توافق نامه بین المللی استفاده می کند، کپی مصوبه مورد نیاز است.
  • اصل و کپی تأیید شده مدرک، توسط مقام اعطاء کننده قانونی شده و توسط وزارت آموزش و پرورش (در صورت اعطای مدرک در اکوادور) تأیید شده است.
  • دعوت نامه کاری

مدارک لازم برای ویزای کار در اکوادور

فرم قرار داد اشتغال در اکوادور

قراردادها در ابتدا برای یک دوره آزمایشی 3 ماهه امضاء می شود و پس از آن می توان هر ساله آنها را تمدید کرد. قوانین اخیر دولت از کارگر حمایت می کند و کارفرما را ملزم می کند که به طور قانونی با کارمند قرارداد ببندد و نتواند کارگر را بدون پرداخت حق کار اخراج کند. حتی اگر کارگر دزدی کند یا از حضور در محل کار غفلت کند یا حتی از کار خود کناره گیری کند، بازهم کارفرما ملزم به پرداخت حق انصراف است. مبلغ انفصال به مدت زمانی که کارمند برای کارفرما کار می کند بستگی دارد و اینکه آیا کارمند اخراج شده یا واقعاً کار خود را رها کرده است.

ساعات کاری اکوادور

در مورد ساعت کار در اکوادور، بر این شکل می باشد که 40 ساعت در هفته با 8 ساعت در روز است. روز کاری می تواند از هر ساعت 6 تا 10 صبح شروع شود و 8 تا 10 ساعت بعد به پایان می رسد، بسته به نوع کار و اگر کارفرما زمان ناهار کوتاه یا طولانی تری را تعیین کند. کارمندان در زمینه پزشکی و مدارس دولتی و خصوصی تمایل دارند کار را زودتر شروع و ترک کنند. کارگران خرده فروشی و اداری اغلب دیرتر شروع به کار و دیرتر کار را ترک می کنند.

اخذ ویزا جهت اقامت اکوادور از طریق کار

به خارجیانی که ویزای اقامت موقت اعطاء می شوند، حداکثر تا 2 سال اجازه اقامت در اکوادور داده خواهد شد. در این دوره زمانی، افرادی که ویزای اقامت موقت اکوادور دارند مجاز به ترک کشور تا 90 روز در سال اول و دوباره تا 90 روز در سال دوم هستند. ویزای اقامت موقت در صورت عدم رعایت شرایط 90 روزه توسط دارنده ویزا منوط به لغو می شود. در این صورت، بسته به شرایط آن ها، نیاز به ورود مجدد با ویزای اقامت موقت جدید یا ویزای توریستی جدید به اکوادور دارند. در این نوع وضعیت مهاجرت به دسته های زیر تقسیم می شود:

  • کارمند
  • مستمری بگیر
  • سرمایه گذار
  • دانشمند، محقق یا دانشگاهی
  • ورزشکار، هنرمند یا عامل فرهنگی
  • داوطلب مذهبی
  • داوطلب
  • دانشجو
  • صنعتگر حرفه ای، تکنسین یا استادکار
  • کنوانسیون بین المللی
  • وابسته (به عنوان مثال فرزندان، همسر یا شریک قانون عادی و غیره)
  • حمایت بین المللی

کسانی که برای ویزای اقامت موقت متقاضی می شوند باید اثبات داشتن بیمه درمانی خصوصی را نشان دهند یا باید به سیستم تأمین اجتماعی اکوادور وابسته باشند. که معمولاً به عنوان IESS یا «موسسه تأمین اجتماعی اکوادور» شناخته می شود. لطفاً در اینجا توجه داشته باشید که ویزای اقامت موقت فقط یک بار تمدید می شود. شخصی که تحت روابط کارمند و کارفرما در خدمات عمومی، صنعت خصوصی یا خود اشتغالی مجاز به انجام فعالیتی با حقوق است، جهت اقامت در اکوادور باید ویزای کاری را دریافت نماید.

میزان حقوق آموزش زبان انگلیسی در اکوادور

زبان انگلیسی در تمام سطوح مدارس دولتی و خصوصی تدریس می شود. برخی از شرکت ها حتی یک معلم انگلیسی استخدام می کنند. اگر در نهایت در یک مدرسه دولتی کار کنید، ممکن است حقوق زیادی به شما پرداخت نشود، بنابراین بسیاری از افراد کلاس های خود را ایجاد می کنند. با کلاس شخصی خود شما می توانید میزان درآمد خود را افزایش دهید.

مشاغل آموزش انگلیسی به احتمال زیاد در شهرهای بزرگی مانند کویتو یا گوایاکویل یافت می شود، اما می توانید آنها را در شهرهای کوچک نیز پیدا کنید. فرصت ها برای مهارت در همه جا وجود دارد. شما با تدریس انگلیسی غنی نخواهید شد، اما با کمترین هزینه زندگی می توانید راحت زندگی کنید. انتظار می رود ماهیانه 600$ یا 1300$ (دلار) درآمد کسب کنید.

در این مقاله سعی بر این شد تا شما را شرایط ویزای کار در اکوادور آشنا سازیم. این ویزا با شرایط خاصی از قبیل مشاغل مورد نیاز، میزان حداقل دستمزد، مدارک لازم برای این اقدام همراه است که در این مقاله برای شما توصیف کرده ایم. اگر چنانچه اطلاعات این مقاله برای شما مکفی نبوده است می توانید با تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و مشاوره با مشاوران مربوطه از اطلاعات بیشتری بهره مند شوید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *