مهاجرت کاری انگلستان

شرایط کار در انگلستان برای ایرانیان

شرایط کار در انگلستان

شرایط کار در انگلستان در 2023 دچار تغییرات نسبی شده است که اطلاع از آن برای علاقمندان به این موضوع حیاتی کمک شایانی در خصوص مهاجرت می کند. کشور انگلستان به سبب اقتصاد مطلوبی که دارد یک فرصت عالی برای مهاجرت کاری در سال های 2023 به شمار می آید. برای مهاجرت جهت کار در این کشور شما می توانید به عنوان کارآفرین، نیروی کار و یا خود اشتغال وارد انگلستان شوید. به دلیل موقعیت مکانی و پیشرفت اقتصادی این کشور، یکی از کشورهای پر طرفدار برای کار می باشد. بازار کار در این کشور به سبب کارآفرینی ها و سرمایه گذاری ها همواره نیازمند نیروی کار است. ما در این نوشتار به بررسی شرایط اشتغال یک نیروی کار خارجی در این کشور پرداخته ایم.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین گردیده است، به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • انواع ویزای کار در انگلستان و دسته بندی ها به چه صورت است؟
  • شرایط اخذ یک پیشنهاد کاری از انگلستان چگونه است؟
  • حقوق ماهیانه کار در انگلستان به پوند چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری و اقامت در انگلستان چیست؟

در ابتدا برای ورود به خاک این کشور بایستی یه عنوان یک خارجی ویزا دریافت نمود. سلسله مراتب برای به دست آوردن ویزای کار انگلیس بستگی به نوع اشتغال و درخواست شما دارد. اگر بخواهید با سرمایه خود برای کار در این کشور اقدام نمائید، برای برنامه های کارآفرینی بایستی اقدام نمائید. عموم افراد مشتاق به کار زیر نظر یک کارفرما انگلیسی دارند که با حداقل هزینه مهاجرت نمایند.

در نمودار زیر شاهد میزان اشتغال در این کشور از سال 2012 می باشیم. این آمار در سال 2022 حدودا 32.64 میلیون نفر در این کشور را نشان می دهد:

استخدام در انگلستان از 2012 تا 2022

مزایا کار در انگلستان

جای تعجب نیست که کار منعطف و از راه دور با بیش از نیمی از کارمندان شرکت ‌کننده که به کار انعطاف ‌پذیر رای می ‌دهند، به عنوان پرطرفدارترین مزیت کارمندان رای می ‌دهند. در مقایسه، تنها 10% از مردم به روزهای خارج از تیم و فعالیت‌های اجتماعی به عنوان یک امتیاز مهم رأی دادند، که نشان می ‌دهد نیروی کار بریتانیا از تمایل به رویدادهای حضوری منظم با همکاران فاصله می‌گیرد. همه ما دوست داریم روز تولدمان را جشن بگیریم این مهم تر از داشتن مراقبت های بهداشتی خصوصی و حمایت از سلامت روان انتخاب شد. همچنین از مزایای مالی مانند پاداش، تخفیف و مشاوره مالی رایگان نیز پیشی گرفت.

اتمام زودهنگام و روزهای نامحدود مرخصی نیز از جمله برخی از محبوب ‌ترین امتیازات بود، که نشان می ‌دهد زمان دوری از کار بسیار ارزشمند است. حتی بیشتر از حمایت مالی، حمایت از مراقبت از کودکان یا در برخی موارد، کار انعطاف‌پذیر.  با این حال، همانطور که وجود دارد، تنها 3% از مشاغل از مزایای تبلیغاتی مانند اتمام زودهنگام استفاده می کردند، و تنها 10٪ از این که روز تولد شما را تعطیل کرده بودند، تبلیغ می کردند. در تلاش برای پایدارتر شدن، اکنون بسیاری از شرکت ‌ها طرح ‌های چرخه به کار را ارائه می ‌کنند تا کارکنان خود را وادار کنند تا تلاشی آگاهانه برای فکر کردن به سلامت و محیط زیست خود انجام دهند. با این حال، طرح چرخه به کار کمترین امتیاز برای کارمندان بود و تنها %4 آن را انتخاب کردند، در عوض، داشتن پارکینگ اداری رایگان گزینه بسیار محبوب ‌تری بود.

ویزاهای کاری انگلستان 2023

همانطور که در مقدمه به آن اشاره شد چنانچه به عنوان یک شهروند ایرانی مشتاق به اقامت در این کشور و اشتغال در این کشور می باشد بایستی ویزای کاری داشته باشید. این ویزای کار را کشور انگلستان و اداره مهاجرت بنا به اهداف شما دسته بندی نموده است. پس در ابتدا بهتر است نسبت به این ویزا و دسته بندی ها شناخت داشته باشید.

در دسته بندی کلی از سوی اداره مهاجرت انگلستان 2 نوع ویزا معرفی می شود:

  • ویزای بلند مدت
  • ویزاهای کوتاه مدت

در نوع ویزاهای بلند (Long term visa) همچنین تقسیم بندی ها از این قبیل هستند:

  • General work visa Tier 2
  • Intra-company transfer visa Tier 2
  • Minister of Religion visa Tier 2
  • Sportsperson visa Tier 2

همچنین ویزاهای کوتاه مدت (Short term visa) انگلستان شامل موارد ذیل می شود:

  • Temporary worker – Charity worker visa tier 5
  • Temporary worker – Crative and Sportoing visa tier 5
  • Temporary worker – Government Authorized Exchange visa tier 5
  • Temporary worker – International Agreement visa tier 5
  • Temporary Worker- Religious Worker visa tier 5
  • Temporary Worker – Seasonal worker visa tier 5
  • Yout Mobility scheme visa tier 5

این ویزاها با اهداف متفاوت با داشتن پیشنهاد کار از این کشور قابل درخواست است. البته در نوع اقامت های بلند مدت نیاز به داشتن یک پیشنهاد کار از سوی موسسات یا کمپانی های تایید شده دولت این کشور است. در نوع ویزاهای کوتاه مدت بایستی پذیرش و یا دعوت به همکاری داشت.

 اینفوگرافی کار در انگلستان

شرایط عمومی کار در انگلستان

ویزای کار در این کشور به افرادی تعلق می گیرد که مهارت خاصی داشته باشند و بتواند از کار های فوق العاده ای انجام دهند. مشاغل با مهارت خاص را باید یاد بگیرد که شانس خود را برای دریافت ویزای کار بیشتر می کنید. بر اساس گزارش اداره آمار ملی، بیشتر از 3.5 میلیون افرادی که غیر از شهروند انگلیسی می  باشد. همچنین تعهدات بیمه ملی که برای افراد شاغل در کشور انگلستن در نظر گرفته می شود حدود 5000£ (پوند) در نظر گرفته شده است.

بازار کار و شرایط استخدام در این کشور در سال های اخیر با پیشرفت بسیاری رو به رو بوده است. طبق آخرین اطلاعات به دست آمده حدود 75.6% از افراد در این کشور مشغول به فعالیت شده اند. این کشور توانسته است در گروه های مختلف شغلی مانند مهندسی، پزشکی، خدمات، فروش و فناوری اطلاعات متقاضیان بسیاری را از سراسر دنیا مجذوب خود سازد. همچنین میزان نرخ استخدام آقایان در این کشور با افزایشی حدود 79.1% نیز رو به رو بوده است. همین امر موجب گردیده است بسیاری از متقاضیان بین المللی این کشور را برای کار و زندگی انتخاب نمایند.

در خصوص کار در این کشور می باید از شرایط عمومی این کشور نیز اطلاعاتی اخذ نمایید که بدین شرح خواهد بود:

جزئیاتی درباره کشور انگلستان

کار در انگلستان بدون ویزا

در صورتی که فردی تحت کنترل اداره مهاجرت بریتانیا باشد، برای کار در انگلستان به ویزا نیاز دارد. افراد زیر می توانند کار در انگلستان بدون ویزا را انجام دهند اما هنوز باید حق خود را برای کار قبل از شروع به کار ثابت کنند:

  • اتباع بریتانیا (اما نه یک شهروند خارج از کشور بریتانیا، تبعه بریتانیا (خارج از کشور) یا شخص تحت حمایت بریتانیا)
  • اتباع اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس مقیم بریتانیا تا یا قبل از 31 دسامبر 2020، دارای وضعیت از طریق طرح تسویه حساب اتحادیه اروپا
  • اتباع غیر کشورهای منطقه اقتصادی اروپا با مرخصی نامحدود برای اقامت یا استقرار در بریتانیا

قبل از اینکه بتوانید استخدام شوید، باید اسنادی را تهیه کنید تا مدرکی دال بر حق کار خود ارائه دهید.

شرایط کار در انگلستان

بررسی افراد واجد شرایط کار در انگلستان

کارفرمایان بریتانیایی وظیفه دارند تا واجد شرایط بودن همه افرادی را که قصد کار در انگلستان را دارند قبل از استخدام بررسی کنند. عدم رعایت آن می تواند منجر به اقدامات اجرایی وزارت کشور و در برخی موارد، مجازات های کیفری علیه کارفرما شود. از سوی دیگر، برای ساکنان غیر انگلستان، حق کار با توجه به وضعیت مهاجرت آنها و هرگونه محدودیتی که با اعطای مرخصی برای آنها اعمال می شود تعیین می شود. به طور مثال، متقاضیانی که دارای مرخصی معتبر تحت ویزای کار در انگلستان هستند. فقط قادر به انجام نوع کار مجاز تحت دسته ویزای خود برای دوره زمانی اعطا شده بر اساس ویزا هستند. اما در مقابل، افرادی که دارای مرخصی نامحدود مشمول محدودیت های مهاجرت، یا کاری بریتانیا نیستند. واجد شرایط بودن آنها برای کار در انگلستان نامحدود خواهد بود.

به طور کلی، اگر فردی شهروند بریتانیا باشد یا اگر دارای وضعیت اقامت معتبر در برتانیا است، واجد شرایط کار در بریتانیا می باشد. علاوه بر این، صرف نظر از ملیت، نژاد، یا وضعیت مهاجرت یک فرد، در انگلستان اغلب کارگران باید مدرکی را به کارفرمای احتمالی خود ارائه دهند. همچنین کارفرمایان باید سیستمی را برای انجام بررسی اسناد حق کار تجویز شده به طور مداوم اجرا کنند. که تبعیض غیرقانونی را علیه افراد با ملیت و نژاد خاص اعمال نمی کنند. بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن و ایالات متحده، افراد واجد شرایط بسیاری برای کار در انگلستان آماده هستند.

در نمودار زیر می توانید روند رشد افراد واجد شرایط جهت کار در  انگلستان را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند رشد افراد واجد شرایط جهت کار در  انگلستان را طی سالهای اخیر

کار در انگلستان در مشاغل تابستانی

در سال های اخیر، کار در انگلستان به ویژه در مشاغل تابستانی مورد استقبال بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است. به طور کلی مشاغل تابستانی، فصلی و موقت زیادی در انگلستان وجود دارد. که اکثر آنها را می توان در صنعت گردشگری، مهمان نوازی و خرده فروشی یافت. علاوه بر این، مشاغل تابستانی شامل کار در کمپ های تابستانی یا تعطیلات، در پارک های ماجراجویی در فضای باز و ورزش های آبی در انگلستان است. لازم به ذکر است که، نقش های داوطلبانه زیادی در مشاغل تابستانی در انگلستان وجود دارد، که می تواند به شما کمک کند تا مهارت های انگلیسی خود را توسعه دهید. اگر می توانید بدون دستمزد برای کسب تجربه کار کنید، استخدام داوطلبانه در انگلستان ارزشمند خواهد بود. که این امر می تواند به تقویت رزومه شما در این کشور کمک کند.

برای آشنایی بیشتر با انواع مشاغل تابستانی جهت کار در انگلستان به نصویر زیر دقت فرمایید:

انواع مشاغل تابستانی جهت کار در انگلستان

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار انگلستان

متقاضیان می توانند برای شانس بیشتر بابت کار کردن در این کشور، ابتدا ویزای تحصیلی دریافت کنند. سپس بعد از دوره تحصیلی، ویزای کار انگلستان را دریافت کنند. در میان ویزاهای مهاجرتی به این کشور ویزای نوع TIER1 که مختص به مهاجرت کاری به انگلستان می باشد. احتیاج به یک پیشنهاد کاری دارند. ابتدا باید برای شرایط کار در انگلستان یک دعوت نامه کاری از سمت کارفرما دریافت کنید. علت شرایط دشوار پیدا کردن کار این است که بابت ورود به کشور انگلستان باید ارتباط مستقیم با کارفرما داشته باشید.

شرایط عمومی کار در این کشور در سال های اخیر به خصوص از سال 2015 به بعد با پیشرفت بسیاری همراه بوده است. بهترین زمان برای متقاضیان تحصیلی که خواهان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری می باشند، حدود یک سال قبل از اتمام دوره تحصیلی است. همچنین متقاضی می باید به دنبال کار در این کشور باشد.

شرایط کار مهندسی در بریتانیا

شرایط کار در این کشور بسیار ویژه است. این کشور دارای کمبودی در رشته مهندسی است که هر ساله با ارائه ویزای تحصیلی و کاری این بحران را کنترل می کند. از مهندسی هوا فضا گرفته تا مهندسی حمل و نقل و حتی تعمیرات های ساده که از دانشجویان مهندسی که مهارت خاصی دارند استقبال می کند. با اخذ ویزای تحصیلی می توان شانس کاریابی در انگلستان را افزایش داد چرا که برای کار در این کشور باید مستقیما از یک کارفرما در این کشور پیشنهاد کاری دریافت شود. این امر برای ایرانیان کمی دور از ذهن به نظر می رسد اما غیر ممکن هم نیست.

درآمد رشته مهندسی در این کشور بدین صورت می باشد:

  • حداقل دریافتی حدود 19000GBP (پوندانگلیس)
  • میانگین دریافتی حدود 37725GBP (پوند انگلیس)
  • حداکثر دریافتی حدود 140000GBP (پوند انگلیس)

چند نمونه از دریافتی رشته های مهندسی در این کشور در جدول زیر بیان شده است:

نام گروه شغلیمیزان درآمد به پوند انگلیس
مهندسی عمران39232£
مهندسی طراحی25000£
مهندسی برق31500£
مهندسی انرژی60000£

درخواست ویزای کار انگلستان

شما می توانید درخواست ویزای خود را در مرکز درخواست ویزای این کشور در کشور خود ارسال کنید. می توانید به صورت آنلاین از طریق وب سایت خدمات ویزا و مهاجرت وزارت این کشور اقدام کنید.

مدارکی که باید ارائه دهید بستگی به نوع ویزا دارد. اگر برای ویزای Tier 2 (عمومی) درخواست می کنید، باید موارد زیر را ارائه دهید:

  • پاسپورت معتبر یا شناسه مسافرتی
  • شواهدی مبنی بر اینکه می ‌توانید از نظر مالی از خود حمایت کنید (به عنوان مثال، صورت‌ حساب بانکی، تأیید اسپانسر)
  • اثبات توانایی زبان انگلیسی
  • اثبات پرداخت هزینه اضافی مراقبت های بهداشتی
  • ارائه کلیه مدارک و اسناد رسمی ترجمه شده
  • همچنین اگر بیش از 6 ماه به بریتانیا می آیید و از هر یک از کشورهای ذکر شده در اینجا هستید، باید آزمایش سل ارائه دهید.

پس از تکمیل فرم، یک قرار ملاقات در مرکز درخواست ویزای این کشور رزرو کنید. زمان رسیدگی به ویزا بسته به نوع ویزا و محل درخواست شما متفاوت است. ویزا و مهاجرت به این کشور اطلاعاتی در مورد مدیریت درخواست شما ارائه می دهد. هنگامی که به این کشور می رسید، ممکن است لازم باشد ویزای خود را در پلیس ثبت کنید. اطلاعات مربوط به این موضوع را در برچسب ویزای انگلستان یا نامه خود از وزارت کشور بریتانیا دریافت خواهید کرد.

درخواست ویزای کار انگلستان

اخذ مجوز کاری انگلستان

با وجود تقاضا برای استخدام نیروی کار بین المللی در این کشور، انگلستان قوانینی برای استخدام آنها تنظیم نموده است. برای کار در این کشور متقاضیان بین المللی به مجوز کار احتیاج دارند. این مجوز برای متقاضیان کشورهای اروپایی الزامی نمی باشد. این مجوز بر اساس سیستم امتیازدهی می باشد.

در صورتی که قصد اخذ مجوز را دارید باید با شرایط زیر اقدام نمایید:

  • مهارت زبانی سطح بالا
  • سابقه کاری مفید و مرتبط
  • پیشنهاد کار از سوی کارفرما

اخذ مجوز به 2 شاخصه نامبرده نیاز دارد. همچنین متوجه شدید که تابعیت شما نقش عمده ای در اخذ ویزای کاری یک کشور برتر همچون این کشور دارد. برخی شهروندان به دلایل روابط دیپلماتیک با این کشور به مراتب شرایط آسانی را برای اشتغال در این کشور دارا هستند. مسیر دستیابی به ویزای کار انگلستان به ندرت از ایران پیش می آید. چرا که در ابتدا بایستی به دنبال یک موقعیت شغلی در انگلستان بود.

بهترین شهر بریتانیا برای کاریابی

لندن بدون شک شهری است که فرصت های شغلی بیشتری را ارائه می دهد. فعالیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پررنگ پایتخت به لندن کمک می کرد تا در اکثر شاخص ها امتیاز بالایی کسب کند. تفاوت بین لندن و بقیه شهرها برای اندازه گیری در شرایط یکسان بسیار بزرگ است. پیچیدگی سرمایه مانع تحقق مقایسه برابر است. بنابراین، لندن از تحلیل حذف شده است و اذعان می کند که این کشوری است که بیشترین فرصت ها را ارائه می دهد، اما با توجه به این واقعیت که پایتخت شلوغ بریتانیا است.

شرایط ویزای همراه برای کار در انگلستان

متقاضی این امکان را دارد که به این کشور وارد یا خارج شود. می تواند برای همراهان خود اقامت دریافت کند. دریافت مجوز اقامت برای خانواده به آسانی ها نیست. نفر اصلی باید از تمکن مالی بالایی برخوردار باشد و بتواند هزینه های زندگی خود و خانواده خود را تامین کند. اقامت به نوع و مدت قرارداد کاری بستگی دارد. متقاضی می تواند تا مدت 5 سال اقامت داشته باشد. در ضمن در بیشتر مواقع مدت قرارداد کاری فرد 1 ساله می باشد. با ویزای کار می تواند حتی ادامه تحصیل دهد.

رشته های پولساز در انگلستان

مطابق با آخرین آمار و ارقام از اداره کار بریتانیا، رشته اقتصاد در صدر جدول رشته های پولساز در این کشور محسوب می گردد. در لیست زیر به اسامی مابقی رشته ها پرداخته می گردد:

  • اقتصاد
  • کسب و کار
  • علوم سیاسی
  • علوم کامپیوتر
  • حقوق
  • مدیریت
  • ریاضی
  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی

شرایط کار و حقوق در انگلستان 2023

مشاغل پر مخاطب در انگلستان به شرح زیر می باشد:

مشاغلدرآمد ها به پوند
توسعه دهنده نرم افراز51576£
کارگردان11908£
مدیر22571£
معمار32000£
مدیر پروژه54200£
مدیریت منابع مالی31500£
مدیر IT63758£
وکلا38000£

در نمودار زیر می توان با وضوح بیشتر به اختلاف درآمد سالانه این مشاغل پی برد:

اختلاف درآمد سالانه در انگلستان

مشاغل مورد نیاز در انگلستان

اگر شما به دنبال مهاجرت به انگلستان از طریق کار هستید این امکان را دارید که شرایط کار در انگلستان را به صورت حرفه ای بررسی کنید. مشاغل مورد نیاز در این کشور شامل:

  • متخصصان مهندسی هوافضا
  • متخصصان مهندسی در زمینه مدیریت زباله های صنعتی در صنعت هسته ای
  • متخصصان مهندسی در صنعت هسته ای
  • مدیران متخصص فن آوری اطلاعات IT
  • متخصصان محیط زیست در مهندسی زمین مهندسی ساخت و ساز
  • پزشکان
  • مدیران تولید
  • دانشمندان فیزیک
  • مهندسان مکانیک
  • مهندسین برق
  • مهندسان طراحی و توسعه
  • مهندسین تولید و فرآیند

سایت جهانی مشاغل Glassdoor از 10 شغلی که بیشترین تقاضا را در ایالات متحده دارند ، رونمایی کرد. مدیر پروژه در صدر این لیست قرار گرفت. همچنین می توان گفت که برای 90% از محبوب ترین مشاغل، بالاتر از میانگین ملی هم حقوق پرداخت می شود. طبق دفتر آمار ملی ایالات متحده، درآمد متوسط ​​هفتگی در ایالات متحده در سال گذشته 569£ (پوند) در هفته یا 29588£ (پوند) در سال بود.

شرایط کار و کاریابی در انگلستان

برای پیدا کردن شغل در انگلستان می توان از منابع مختلفی استفاده نمود. این منابع عبارتند از روزنامه ها که آگهی روزنامه از سنتی ترین روش های کاریابی می باشد:

پارامترشرح
روزنامه گاردینبهترین منبع روزنامه ای برای یافتن کار در انگلستان است که تمام کارفرمایان معتبر در این روزنامه آگهی نیروی کار موردنظر خود را منتشر می نمایند. این روزنامه هر روز در زمینه خاصی آگهی شغلی منتشر می نماید، مثلا 1 روز مشاغل خدمات عمومی و روز دیگر مشاغل رسانه ای و غیره
اینترنتامروزه اینترنت و سایت ها منبع خوبی در زمینه جست و جو هستند اما قبل از اعتماد کامل، باید از اعتبار سایت اطمینان حاصل شود.
سایت Jobs in UKدر این سایت موقعیت مشاغل محلی برای افراد مسلط به انگلیسی ثبت می شود که متقاضیان کار نیمه وقت محلی می توانند به این سایت مراجعه نمایند. متقاضیان کار در زمان محدود، قادر هستند در سازمان استخدام متخصص در زمینه های مختلف کاری ثبت نام نمایند.

اینها منابعی هستند که برای دستیابی به یک موقعیت کاری در این کشور می توان از آنها کمک گرفت. ضمن اینکه در ابتدا شخص باید خود مدارک و شرایط اولیه را دارا باشد. بنا به نوع ویزای درخواستی باید از مشاورین یا وکلا و یا مراجعه به سایت اداره مهاجرت این کشور از شرایط اولیه مورد نیاز آگاه بود.

کاریابی و شرایط کار در انگلستان

در لیست زیر به اسامی موسسات کاریابی در انگلستان اشاره می شود:

  • Adecco
  • Careerbuilder
  • Everyjobsite
  • Fish4
  • Indeed
  • Monster
  • Trovit
  • Reed
  • Adzuna
  • Jobsite

شرایط کار دانشجویی در انگلستان

 متقاضیان پس از اخذ ویزای تحصیلی این کشور جویای کار ضمن تحصیل در این کشور نیز می باشند. متقاضیان می باید در نظر داشته باشند که در دوره دانشجویی میزان درآمد و موقعیت شغلی محدود خواهد بود. اکثر دانشجویان می توانند در مشاغلی مانند رستوران ها، بارها و مشاغل پاره وقت نیز مشغول به کار شوند. در نظر داشته باشید که در خصوص کار در این کشور می باید در ساعات کاری مجاز مشغول به فعالیت شوند. با توجه به مقاطع تحصیلی که متقاضی مشغول به فعالیت می باشد، ساعات کاری برای متقاضی تعیین خواهد شد. از مزایای شرایط کار دانشجویی در این کشور پوشش دهی بخشی از هزینه زندگی در انگلستان و تحصیل است.

ساعات کاری مجاز متقاضیان کار دانشجویی در این کشور بدین صورت می باشد:

ساعات کاری مجاز متقاضیان کار دانشجویی درانگلستان

آینده متقاضیان کاریابی در انگلستان

برنامه های کار انعطاف پذیر (اجازه می دهد کارگران برای انتخاب ساعت کاری خود را در طول هفته مختار باشند.) در میان کارفرمایان و کارمندان بسیار محبوب می باشد. در سال 2000، 24% از کلیه کارگران بریتانیا برخی از انعطاف پذیری در برنامه های خود را گزارش کردند. کارگران که از راه دور ( با استفاده از رایانه در خانه خود برای کار انجام می دهند) راه می یابند، 1% از نیروهای کاری را تشکیل می دهند.

همه کارکنان حق دارند که قراردادی را تنظیم کنند که بر مبنای رابطه کاری است. قانون حقوق مشاغل 1996 کارفرمایان را مستلزم به ارائه بیشتر دعوت به همکاری کارمندان در طی حداقل 2 ماه از شروع کار با نامه کتبی از شرایط اصلی قرارداد نمود. بیشتر تغییرات در یک قرارداد کاری باید به توافق کارمندان و کارفرمایان انجام شود. شما می توانید این را به صورت شفاهی یا به صورت کتبی موافقت خود را اعلام کنید، رضایت کتبی بهتر است زیر می توانید از اختلافات در آینده جلوگیری کند.

ویزای نیروی کار ماهر در انگلستان

ویزای نیروی کار ماهر در انگلستان یک ویزای کاری تحت حمایت بریتانیا است که برای کارگران مهاجر طراحی شده است تا در یک شغل خاص در یک شغل واجد شرایط برای کارفرمای مورد تایید وزارت خانه کار کنند. ویزای Skilled Worker طبق قوانین قدیمی جایگزین ویزای Tier 2  (عمومی) قبلی می شود. در بیشتر موارد، هنگام استخدام یک کارگر مهاجر ماهر، سازمان حمایت کننده باید هزینه مهارت های مهاجرت را پرداخت کند. مبلغ قابل پرداخت بر اساس اندازه یا وضعیت آن، و مدت زمان اشتغال مندرج در گواهی حمایت است.

  • برای واجد شرایط بودن برای ویزای نیروی کار ماهر در انگلستان، متقاضی باید یک پیشنهاد شغلی واقعی از یک حامی دارای مجوز بریتانیا داشته باشد که حداقل حقوق و مهارت مورد نیاز را برآورده کند.
  • حقوق و آستانه مهارت ‌ها تحت قوانین جدید کاهش یافته است، و استخدام کارگران مهاجر ماهر را برای مشاغل بریتانیا آسان‌ تر می‌کند، اگرچه گواهی حمایت از یک کارفرمای دارای مجوز در این مسیر هنوز یک الزام اجباری است.
  • متقاضی همچنین باید بودجه کافی برای حمایت از خود در بدو ورود به بریتانیا داشته باشد و بتواند با استانداردهای مشخص انگلیسی صحبت کند.

چنانچه تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره حقوق ماهیانه کار در کویت دارید، مقاله لینک شده را از طریق مراجعه به وبسایت رسمی ما مطالعه بفرمائید.

نرخ بیکاری بریتانیا

نرخ بیکاری در انگلستان در سال 2022 به 3.6% رسیده است و در نمودار زیر می توان به خوبی کاهش نرخ بیکاری در این کشور را مشاهده کرد. در آغاز سال 2019، نرخ بیکاری در انگلستان 7.9% بود و در ژانویه 2020 به 3.8% رسید اما با شیوع کرونا در انگلستان نرخ بیکاری در این کشور نیز افزایش یافت و در ماه جولای نرخ بیکاری در این کشور به 4.5% رسیده است.

نرخ بیکاری در کشور انگلستانبا اخذ این ویزا می توان با خانواده به انگلستان مهاجرت نمود. در صورتی که فرزند با ویزای تحصیلی انگلستان مقیم این کشور باشد تحت پوشش این ویزا نیز قرار می گیرد و هزینه تحصیل او تا 18 سالگی رایگان می گردد. اقدام برای اخذ اقامت دائم این کشور بعد از 5 سال زندگی مداوم در این کشور مقدور خواهد بود. طبق آنچه گفته شد کشور انگلستان گزینه مناسبی برای مهاجرت کاری می باشد. مهاجرت به انگلستان از راه های دیگر نیز امکان پذیر می باشد.

چالش های کار در انگلستان

کار در انگلستان نیز همانند اغلب کشور های اروپایی مدرن، در کنار مزایای بی شماری که برای اتباع خارجی به دنبال دارد، دارای چالش هایی نیز در این زمینه می باشد. یکی از اصلی ترین چالش های کار در انگلستان روند درخواست ویزای کاری این کشور است. زیرا روند درخواست ویزای کاری انگلستان به خصوص برای اتباع کشورهای ثالث، دارای پیچیدگی های طاقت فرسایی می باشد. به طور کلی بوروکراسی های اداری خسته کننده ای در فرآیند اخذ ویزای کاری جهت کار در انگلستان وجود دارد، که به یکی از اصلی ترین چالش های کار در این کشور تبدیل شده است.

برای اینکه بیشتر با چالش های کار در انگلستان آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که به آن خواهیم پرداخت:

چالش های کار در انگلستانتوضیحات
هزینه زندگیبا وجود حقوق و دستمز ماهیانه مطلوب انگلستان برای کارگران، هزینه زندگی در این کشور نیز بسیار بالا است.
ازدحام جمعیتانگلستان به طور کلی کشور شلوغی است به ویژه شهر لندن، و می توان آن را با گردشگران نیز پر کرد. به همین جهت انتخاب شغل مناسب در این کشور کار بسیار دشواری خواهد بود.
اندازه اقامتگاه هایکی از چالش های اساسی متقاضیان کار در انگلستان کوچک بودن املاک در این کشور است.
خدمات مشتریبریتانیایی ها به خاطر بی ادب بودن همواره در بین کشورهای اروپایی معروف بوده اند. اغلب موسسات اداری در این کشور نسبت به شهروندان بد رفتاری می کنند.
بانکداریافتتاح حساب بانکی در انگلستان به عنوان یک تبعه خارجی کار بسیاری دشواری است.

افراد واجد شرایط کار در انگلستان

شرایط کار در انگلستان برای تمامی مهاجرانی که با هدف کار وارد این کشور می شوند یکسان نمی باشد. بلک فقط افرادی که واجد شرایط کار در انگلستان هستند می تواننند در این کشور مشغول به کار شوند. به طور کلی اگر فردی شهروند انگلستان باشد یا اگر دارای وضعیت اقامت معتبر در بریتانیا باشد واجد شرایط کار در این کشور است. برای ساکنان غیر انگلستان، حق کار با توجه به وضعیت مهاجرت آنها و هرگونه محدودیتی که با اعطای مرخصی برای آنها اعمال می وشد تغیین می شود. به طور مثال، افرادی که دارای مرخصی معتبر تحت ویزای کار هستند، فقط مجاز به انجام نوع کار مجاز تحت دسته ویزای خود برای دوره زمانی اعطا شده هستند. اما در مقابل افراد داریا مرخصی نامحدود مشمول محدودیت های مهاجرت یا کاری به  انگلستان نیستند. در نمودار زیر می توانید روند رو به رشد افراد واجد شرایط جهت کار در انگلستان را مشاهده فرمایید:

واجد شرایط جهت کار در انگلستانهمچنین برای واجد شرایط بودن جهت کار در انگلستان، صرف نظر از ملیت و نژاد همه کارگران در انگلستان بایدمدرکی را به کارفرمای احتمالی ارائه دهند. با ارائه این مدارک می توانند حق کار خود را در انگلستان تایید کنند. البته این مورد شامل شهروندان اتحادیه اروپا می شود. در نهایت اینکه پس از پایان دوره انتقالی به انگلستان جهت کار، اتباع واجد شرایط کار در انگلستان و اعضای خانواده آنها تا یک ماه فرصت دارند. تا برای وضعیت پیش ساخته شده یا استقرار کامل در این کشور درخواست دهند.

آگاهی از شرایط پناهندگی در کشور انگلستان از سایر مباحثی می باشد که ذهن متقاضیان را به دلیل عدم آگاهی از شرایط مهاجرت قانونی به ابن کشور به سمت خود سو داده است. موثرترین روش در مهاجرت به این کشور، روش تحصیلی خواهد بود. برای یافتن بهترین راه مهاجرت با شرایط خود می توانید با موسسه سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید. با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از راهنمایی های مفید و راه گشای آنان بهره مند گردید.

سوالات پرتکرار در خصوص شرایط کار در انگلستان

در انتها به پاسخگویی به سوالات پرتکرار در خصوص شرایط کار در این کشور مطابق با قوانین 2023 می پردازیم:

  • آیا شهروندان ایرانی می توانند ویزای کار انگلستان را دریافت نمایند؟ بله، کشور انگلستان ویزاهای کاری متنوعی را داراست و در نوع ویزای کار عمومی چنانچه از کشور انگلستان برای متقاضی پیشنهاد کاری وجود داشته باشد، می تواند ویزای کار درخواست نماید.
  • آیا برای اخذ ویزای کاری انگلستان مدرک زبان مورد نیاز است؟ بله، البته بنا به نوع تابعیت شما این موضوع مشخص می شود. شهروندان ایرانی بایستی برای دریافت ویزای کار مدرکی را بابت دانش زبان انگلیسی ارائه نمایند.
  • آیا برای دریافت ویزای کاری انگلستان محدودیت سنی وجود دارد؟ خیر، اما آنچه مشخص است همواره کشورها به دنبال جذب نیروی کار با شرایط سنی مطلوب هستند، اما این کشور مانند استرالیا یا کانادا دارای پروسه امتیاز بندی نیست.
  • آیا دانشجویان می توانند برای ویزای کار انگلستان اقدام نمایند؟ طبق آخرین قوانین در سال 2023 چنانچه شما در دانشگاه های انگلستان فارغ التحصیل شده اید این فرصت هست تا با بدست آوردن یک موقعیت شغلی برای ویزای کار درخواست نمائید.
5/5 - (27 امتیاز)

4 دیدگاه برای “شرایط کار در انگلستان برای ایرانیان

  1. بهنام گفت:

    سلام خسته نباشید من عموم 20 سال پیش از طریق پناهندگی به انگلیس رفت و الان یک فروشگاه داره. اگر برام پیشنهاد کاری بفرسته من میتونم مهاجرت کنم یا نه؟ و اینکه تو چه دسته ویزایی باید اقدام کنم امکانش هست اصلا یا نه؟ اگر امکانش نیست میتونم از طریق دیگه پام رو برسونم انگلیس و بعد برای مهاجرت اقدام کنم؟ ممنون میشم پاسخم رو بدید. از انتشار این مقاله خوبم تشکر می کنم.

    1. صادقی گفت:

      با سلام خدمت شما . ممنون از مطالعه شما. بایستی شرایط از طریق سفارت و کنسولگری بررسی گردد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. سارینا گفت:

    سلام واقعا دست مریزاد و خسته نباشید جانانه خدمت شما و همکارانتون که اینطور کامل و تخصصی درباره نیازهای مشتری هاتون میدونید و همه رو به بهترین شکل نگارش کرده بودید. خیلی عالی بود این مطالب درسته کمی طولانی اند ولی لازمند که درباره همه چیز برای کار در انگلستان بدونیم تشکر و سپاس فراوان

  3. ساناز گفت:

    ممنون از مقاله کامل و خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *