شرایط دومینیکا

مشکلات زندگی در دومینیکا

چنانچه علاقه مند مهاجرت به دومینیکا هستید، باید با مشکلات زندگی در دومینیکا آشنا شوید تا بتوانید با توجه به طرق مهاجرت بهترین تصمیم را بگیرید. این کشور، یک کشور جزیره ای در دریای کارائیب است که بین دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی، تقریبا نیمی از راه پورتوریکو تا ترینیداد و توباگو واقع شده است. این جزیره غالبا به عنوان “جزیره طبیعت کارائیب” شناخته می شود. زیرا، گیاهان و جانوران دیدنی، سرسبز و متنوعی دارد که توسط یک سیستم پارک طبیعی گسترده محافظت می شود. کوهستانی ترین جزیره آنتیل های کوچک، قله های آتشفشانی آن مخروطی از دهانه گدازه است و شامل دریاچه جوشان، دومین دریاچه بزرگ حرارتی فعال در جهان است. نباید با کشور کارائیب جمهوری دومینیکن اشتباه گرفته شود.

اگر شما علاقه مند به زندگی و کار در دومینیکا هستید، می توانید شهروندی را از طریق برنامه CBI کشور، که 2 راه برای شهروندی اقتصادی ارائه می دهد، دنبال کنید. علاقمندان به اخذ گذرنامه این کشور می توانند املاک و مستغلات را در جزیره خریداری کنند یا به صندوق ملی کشور کمک مالی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها یا اطلاعات کلی در مورد اخذ گذرنامه و زندگی در کارائیب، لطفا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راهنمای مشاوران تماس بگیرید.

درباره دومینیکا

این کشور، یک جزیره گرمسیری است که در قسمت کوچکتر مجمع الجزایر آنتیل در دریای کارائیب واقع شده است. این کشور که به دلیل طبیعت باورنکردنی اش مشهور است، تا حد زیادی از گردشگری انبوه دست نخورده باقی مانده است . به همین دلیل زندگی در اینجا بسیار آرام است. زبان رسمی آن انگلیسی اس ، اما زبان دومینیکن کرئول و فرانسه نیز صحبت می شود. یکی از مزایای عمده زندگی در این کشور هزینه کم زندگی است. به طوری که، مسکن و غذاهای محلی نسبتا ارزان هستند. از آنجا که نرخ جنایت در این کشور بسیار پایین است، زندگی در جزیره امن است و با فضایی گرم و آرامش بخش است.

مهم ترین شهرهای این کشور در نمودار زیر نشان داده شده است:

مهم ترین شهرهای دومینیکا

رزو به عنوان پایتخت این کشور، شهری پر جنب و جوش است که رو به دریای کارائیب است. در محاصره رودخانه رزو و مورن بروس با چشم اندازی پانوراما از شهر، رزو چیزهای زیادی برای ارائه دارد. محله های قدیمی فرانسوی آن به دلیل سبک معماری قرن هجدهم مشهور هستند و بخش شلوغی از جزیره هستند که مملو از مغازه ها و رستوران ها است. رزو همچنین میزبان یکی از بزرگترین بازارهای بیرونی کارائیب است که در آن می توانید مقدار زیادی میوه، سبزیجات و گیاهان گرمسیری تازه پیدا کنید.

پورتسموث دومین شهر بزرگ این کشور است. فعالیت های زیادی برای انجام دادن دارد اما آرامش بیشتری نسبت به رزو دارد. پورتسموث و منطقه آن برای غواصی، قایق سواری و تماشای نهنگ بسیار توصیه می شود. با داشتن برخی از زیباترین سواحل جزیره، دارای صخره های مرجانی باورنکردنی است که امکان سفرهای غواصی چشمگیر را فراهم می کند.

بررسی مشکلات زندگی در دومینیکا

این کشور دارای آب و هوای دلپذیر به ویژه در دوره سردتر بین دسامبر و مارس است. مسافران این کشور را دوستانه ترین مردم در کارائیب توصیف کرده اند، ادعایی که تقریبا از میزان جنایت در این کشور پشتیبانی می شود. به دلیل کوهستانی بودن، تنها حدود یک چهارم جزیره زیر کشت است. اما خاک غنی محصولات خوب داخلی و صادراتی تولید می کند. کشاورزی ارگانیک تشویق می شود و پتانسیل اقتصادی زیادی دارد.

برنامه شهروندی توسط سرمایه گذاری در سال 1993 برای تقویت اقتصاد عمدتا مبتنی بر کشاورزی کشور تأسیس شد. در سال های اخیر و از طریق افزایش سرمایه گذاری در املاک، اقتصاد این کشور اکنون به شدت بر گردشگری متکی است. 750 کیلومتر مربع جزیره محل زندگی بیش از 74000 نفر است که حدود 3000 نفر آخرین بازمانده مردم بومی کارائیب در کارائیب هستند. این کشور دارای نرخ جنایت تقریبا نامعلوم است و واحد پول آن دلار کارائیب شرقی است که به دلار ایالات متحده وابسته است.

اما مانند سایر نقاط جهان این کشور دارای معایبی است. لیست زیر مشکلات زندگی در دومینیکا را نشان می دهد:

  • برخی از مناطق در حال توسعه سازی می باشند.
  • مراقبت های بهداشتی خصوصی است.
  • شما زمان زیادی را صرف بانک ها می كنید. برخی از قبض ها وجود دارد که باید شخصا پرداخت کنید.
  • تحصیل خوب خصوصی و بسیار گران است.

 مراقبت های بهداشتی گران از مشکلات زندگی در دومینیکا

 مراقبت های بهداشتی گران از مشکلات زندگی در دومینیکا

این که آیا قصد سفر دارید یا در حال حاضر در اقامت دومینیکا را دارید، بیمه نامه بیمه درمانی مناسب می تواند به شما در تامین هزینه های درمانی در حالی که در این منطقه هستید کمک کند. این کشور که به عنوان جزیره طبیعت کارائیب شناخته می شود، محل جنگل های بارانی گرمسیری و چشمه های آب گرم طبیعی است. از آنجا که جزیره کاملا عاری از حیوانات سمی است. بزرگترین نگرانی شما در این منطقه احتمالا آفتاب سوختگی یا نیش پشه است.

استانداردهای مراقبت های بهداشتی در این کشور به اندازه آنچه بسیاری از مسافران با آن آشنا هستند جامع نیست. به جزء جراحی های جزئ ، درمان ها و آزمایشات تشخیصی پیچیده معمولا در خارج از کشور انجام می شود. در نتیجه، بیمه نامه درمانی شما باید شامل تخلیه اضطراری باشد. بیمه ها چندان گران نیستند. اما اگر مشکلی واقعا پیش بیاید، حق بیمه می تواند بالا باشد. بنابراین، مراقبت های بهداشتی می تواند یکی از مشکلات زندگی در دومینیکا باشد.

هزینه زندگی در دومینیکا

هزینه زندگی در دومینیکا 856$ (دلار) است که 1.12 برابر ارزان تر از میانگین جهان است. این کشور از نظر هزینه زندگی در بین 197 کشور جهان 92 و در رتبه 148 بهترین کشور برای زندگی قرار دارد. متوسط حقوق پس از مالیات در دومینیکا 535$ (دلار) است که برای پوشش هزینه های زندگی ماه کافی است.

توزیع هزینه زندگی در این کشور در نمودار زیر نشان داده شده است:

توزیع هزینه زندگی دومینیکا

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، مواد غذایی بیشترین درصد را به خود اختصاص داده است. جدول زیر هزینه های ضروری را نشان داده است:

پارامترهزینه به دلار
اجاره خانه856$
غذا380$
حمل و نقل52.8$

برای مشاوره جهت مهاجرت به دومینیکا از طریق کار یا تحصیل می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *