مهاجرت تحصیلی یونان

رشته مهندسی کامپیوتر در یونان

رشته مهندسی کامپیوتر در یونان

رشته مهندسی کامپیوتر در یونان یکی از رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی است که علاقه مندان می توانند برنامه های مختلفی را در این کشور بیابید. رشته مهندسی کامپیوتر معمولا دوره های ارائه شده و ترکیبی با دوره برق در یونان است. همچنین در برخی از دوره ها رشته مهندسی کامپیوتر در علوم کامپیوتر گنجانده شده است. با تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در یونان می توانید مدرک معتبر تحصیلی در این رشته را بدست آورید و آماده ورود به بازار کار شوید. توجه داشته باشید که یونان از نظر اقتصادی در اروپا از دیگر کشورهای شرایط ضعیف تری دارد. در هر صورت در ادامه این مقاله درباره رشته مهندسی کامپیوتر در یونان بخوانید. سوالات مهاجرتی خود را با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در یونان

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در یونان در مقاطع مختلف از کارشناسی تا دکترا امکان پذیر است. با توجه به نیاز زبان انگلیسی برای کار با کامپیوتر و این رشته، دوره های ارائه شده به زبان اصلی انگلیسی ارائه می شوند. اما داشتن آشنایی به زبان یونانی نیز برای درک بهتر و کار ضروری است. دوره های آموزشی رشته مهندسی کامپیوتر در یونان طیف گسترده ای از انتخاب تخصص یا تمرکز را ارائه می دهد. دانشجویان این فرصت را دارند که با انعطاف پذیری، با تمرکز بر روی موضوعات خاص مورد علاقه دوره هایی را انتخاب کنند، زیرا تمرکز یکسان را می توان با ترکیب دوره های مختلف برآورده کرد.

  • طول مقطع کارشناسی در رشته مهندسی کامپیوتر در یونان 3 الی 4 سال است.
  • کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر در یونان نیز به صورت 2 ساله است.
  • دوره های دکتر در رشته مهندسی کامپیوتر در یونان در دانشگاه های کمی در یونان ارائه می شوند.
  • هزینه تحصیل از 4000€ الی 7000€ (یورو) در سال متغیر است.

دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی کامپیوتر در یونان از جمله:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه ملی فنی آتن یونان
2دانشگاه تسالونیکی
3دانشگاه ملی کاپودیستریان یونان
4دانشگاه پاتراس
5دانشگاه کرت
6کالج مدیترانه
7کالج آمریکایی یونان
8دانشگاه یوانینا

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه فنی کرت یونان

دانشگاه فنی کرت از نظر تاریخی دومین موسسه فنی است. این دانشگاه در یونان تأسیس شده است تا نیازهای صنعت این کشور را در مهندسین آموزش دیده و دارای سابقه قوی در مهندسی کامپیوتر پوشش دهد. زمینه ECE طیف وسیعی از فعالیت ها را پوشش می دهد. فارغ التحصیلان به عنوان مدیران سطح متوسط ​​و بالا در طیف وسیعی از مراحل طراحی و تولید در صنعت، شرکت های مشاوره ای دولتی، آژانس های فناوری پیشرفته و همچنین به عنوان مشاور در مناطق مشغول به کار هستند. برنامه درسی در دانشکده کامپیوتر و برق ECE دانشگاه فنی کرت با هدف آموزش عمیق و آموزش سطح بالای مهندسان در زمینه فناوری های جاری در زمینه های الکترونیک، سیستم های کنترل خودکار، علوم کامپیوتر و مخابرات انجام می شود.

هدف این است که دانشجویان یک زمینه نظری قوی ایجاد کنند تا بتواند اصول فناوری های جدید را در همه زمینه های بالا درک کند تا بتوانند با خواسته ها و سرعت سریع رشد فناوری کنار بیایند. سال تحصیلی از اول سپتامبر هر سال شروع می شود و در 31 آگوست سال بعد به پایان می رسد. برنامه آموزشی مطالعات برای هر سال تحصیلی به 2 ترم تقسیم می شود. دوره های ارائه شده توسط دانشگاه شامل سخنرانی، آموزش و ارائه تمرینات، تمرینات آزمایشگاهی آموزش عملی دانشجویان و سمینارها یا سایر فعالیت هایی است که برای پوشش عمیق مطالب ضروری به نظر می رسد. جهت تحصیل در یونان پیشنهاد می شود مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه فنی کرت یونان

تحصیل مهندسی کامپیوتر در دانشگاه فنی ملی آتن یونان

سطح بالایی از مطالعات ارائه شده در دانشگاه فنی ملی آتن (NTUA) با دانشگاه های برجسته فنی اروپایی برابر است. دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر (ECE) سنت جذب دانشجویان ممتاز را حفظ می کند و به آنها تحصیلات عالی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با کیفیت بالا و تأکید بر اصول علمی که پیشرفت فناوری را امکان پذیر می کند، ارائه می دهد. آموزش دانشجویان توسط یک برنامه 5 ساله کارشناسی که شامل 2 دوره تحصیل است پشتیبانی می شود.

  • دوره اول (هسته) 5 ترم به طول می انجامد و زمینه اصلی و دانش اساسی همه موضوعات ECE را از طریق مجموعه ای از دوره های اجباری ایجاد می کند.
  • دوره دوم 4 ترم به طول می انجامد و تسلط عمیقی را در طیف گسترده ای از دانش ECE ارائه می دهد.

این دوره به صورت دوره هایی از موضوعات مرتبط موضوعی، یعنی مجموعه ای از دوره ها که شامل یک واحد علمی و آموزشی گسترده تر است، سازماندهی شده است و برای ترکیب 4 زمینه زیر ترکیب شده است:

  • الکترونیک و سیستم ها
  • ارتباطات
  • فناوری اطلاعات
  • انرژی

تحصیل دانشجویان با تهیه پایان نامه در آخرین ترم (10) تحصیل تکمیل می شود. پایان نامه یک وظیفه گسترده است که در آن دانشجویان تحصیلات خود را تکمیل کرده و توانایی خود را در مدیریت و مقابله با پروژه های مستقل مربوط به حوزه ECE نشان می دهند با اخذ ویزای تحصیلی یونان و پذیرش، تحصیل در این دانشگاه امکان پذیر است.

درآمد مهندسین کامپیوتر در یونان

با تکمیل برنامه های تحصیلات تکمیلی در یونان، به فارغ التحصیلان این فرصت داده می شود که دانش عمیقی از زمینه ای که انتخاب می کنند کسب کنند. از این رو مهارت های مورد نیاز برای یک حرفه موفق را در صحنه بسیار رقابتی بازار کار مدرن توسعه دهند. مشاغل رشته کامپیوتر در یونان نیز بیشتر مورد تقاضا قرار گرفته و می توان فرصت های مختلفی را در این مشاغل پیدا کرد. در بازار کار کامپیوتر در یونان مهندسین کامپیوتر به صورت متوسط 2190€ (یورو) در ماه درآمد دارند که سالانه حدود 26300€ (یورو) می باشد. همچنین حداقل درآمد مهندسین کامپیوتر در یونان به میزان 1270€ (یورو) و حداکثر به میزان 3000€ (یورو) درماه است. توجه داشته باشید که میزان حقوق در یونان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کم تر است.

در نمودار ارائه شده درآمد حرفه مهندسی کامپیوتر در یونان با 2 حرفه دیگر در این حوزه به مقایسه درآمده است:

مقایسه حقوق رشته مهندسی کامپیوتر در یونانکارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات شما و راهنمایی در باب مهاجرت هستند. شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در یونان را نیز می توانید در مقاله ای مجزا مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *