مهاجرت تحصیلی یونان

بازار کار کامپیوتر در یونان

شرایط کار در بازار کار کامپیوتر در یونان

بازار کار کامپیوتر در یونان یکی از بهترین بازارهای کاری در این کشور می باشد که فرصت های شغلی زیادی را به متخصصان بین المللی ارائه می دهد. برای ورود به بازار کار کامپیوتر یونان، متقاضیان باید الزامات و شرایط خاصی را رعایت کنند و تحصیلات کافی داشته باشند که در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور دقیقتر به بررسی آین مسائل خواهند پرداخت. علاوه بر موارد ذکر شده، داشتن گواهینامه های حرفه ای می تواند به متقاضیان برای ورود به بازار کار کامپیوتر در یونان کمک کنند. در بازار کار کامپیوتر در یونان فرصت های شغلی مختلفی در شرکت های گوناگون وجود دارند. البته باید در نظر داشته باشید که در هر شرکت متقاضیان ممکن است وظایف مختلفی با به عهده بگیرند و حقوق متغیری داشته باشند. در ادامه می توانید با همراهی متخصصان ما اطلاعات دقیقتری درباره موارد ذکر شده کسب کنید.

شرایط کار در بازار کار کامپیوتر در یونان

اگر به فکر کار در بازار کار کامپیوتر در یونان هستید، حتما باید از این موضوع آگاه باشید که مهندسان کامپیوتر طراحی، آزمایش، پیاده سازی و نگهداری نرم افزارهای رایانه ای و سیستم های سخت افزاری را به عهده دارند. مهندسان کامپیوتر اطمینان حاصل می کنند که هم از نظر سخت افزاری و هم از نظر نرم افزاری سیستم های مشتریان آنها به درست ترین شکل ممکن کار می کنند. برخی از مهندسان کامپیوتر در زمینه هایی مانند رباتیک، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، برنامه های تلفن همراه و سیستم عامل ها تخصص دارند.

وظایف یک مهندس کامپیوتر در بازار کار کامپیوتر در یونان عبارتند از:

  • انجام تحقیقات در مورد نرم افزار و سخت افزار رایانه
  • طراحی و آزمایش قطعات سخت افزاری رایانه ای مانند پردازنده ها، برد، دستگاه های حافظه و روتر
  • نوشتن و تست نرم افزار برای دستگاه های تلفن همراه و رایانه ها
  • طراحی، تنظیم و آزمایش شبکه ها
  • مدیریت سیستم عامل
  • طراحی و آزمایش روبات ها
  • ایجاد برنامه نویسی برای پشتیبانی از طیف وسیعی از محصولات، از اجزای هواپیما گرفته تا فناوری جراحی

الزامات تحصیلی برای ورود به بازار کار کامپیوتر یونان

اکثر مشاغل موجود در بازار کار کامپیوتر در یونان به دنبال جذب نیروی کاری تحصیل کرده (حداقل لیسانس) در رشته کامپیوتر و یا در یک رشته مرتبط می باشند. علاوه بر این، در نظر داشته باشید که مهندسان کامپیوتر زیادی وجود دارند که دارای مدرک فوق لیسانس یا دکترا هستند. این مهندسان با داشتن تحصیلات بالاتر می توانند از فرصت های شغلی بیشتری نسبت به سایر متقاضیان بهره مند شوند. یکی از روش های بهره مند شدن از فرصت های شغلی بیشتر در بازار کار رشته کامپیوتر، کسب دو مدرک تحصیلی مرتبط می باشد. برای مثال، به دست آوردن مدرک مدیریت بازرگانی علاوه بر مدرک مهندسی کامپیوتر، می تواند در صورت علاقه به رهبری شرکت، به متقاضی کمک کند تا علاوه بر مهندسی، در زمینه مدیریت شرکت مربوطه نیز کمک کند.

مهندسان رایانه همچنین می توانند مدرک کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر را کسب کنند تا دانش خود را در یک موضوع خاص تخصص دهند. همچنین کسب مدرک دکتری برای کسانی که به کارهای تحقیقاتی یا تدریس علاقه دارند مفید است.

بهترین دانشگاه های یونان برای تحصیل در رشته کامپیوتر عبارتند از:

نام دانشگاهسال تاسیستعداد دانشجویاندانشکده
دانشگاه فنی آتن183610.000 دانشجومدرسه مهندسی کامپیوتر و برق
دانشگاه ارسطو192540.000 دانشجودانشکده مهندسی، بخش مهندسی کامپیوتر و برق

آموزش های لازم برای کار در رشته کامپیوتر در یونان

بخش اعظم آموزش مهندسی کامپیوتر با ارائه پروژه های دستی، کار در آزمایشگاه ها یا در دوره کارآموزی صورت می گیرد. پس از استخدام، مهندس کامپیوتر در سیستم ها و الزامات خاص شرکت، توسط کارفرمای خود از آموزش های مختلفی بهره مند می شود. مهندسان کامپیوتر نیز می توانند در قالب همایش ها و سمینارها آموزش های خارج از شغل را دریافت کنند. طی یک کنفرانس، یک مهندس کامپیوتر می تواند آخرین به روزرسانی ها را در چارچوب های رایانه، زبان های جدید برنامه نویسی و فناوری های مختلف بیاموزد. آنها همچنین می توانند با متخصصان همکار خود که می توانند دانش و اطلاعات در مورد روند صنعت را به اشتراک بگذارند، ارتباط برقرار کنند.

آموزش های لازم برای کار در رشته کامپیوتر در یونان

اخذ گواهینامه برای بازار کار کامپیوتر در یونان

مهندسان کامپیوتر می توانند چندین گواهینامه کسب کنند که نشان از تخصص خود در انواع مختلف نرم افزار، سخت افزار و زبان های برنامه نویسی دارد. این گواهینامه ها می توانند برای کار در یونان در زمینه کامپیوتر نقش بسیار مهمی داشته باشند.

در اینجا چند نمونه از گواهینامه های مهندسان کامپیوتر آورده شده است که عبارتند از:

  • گواهینامه سیسکو
  • گواهینامه مایکروسافت
  • مجوز کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار حرفه ای
  • مدرک مدیریت امنیت اطلاعات معتبر

در ادامه به معرفی گواهینامه های ذکر شده می پردازیم.

معرفی گواهینامه های کار در رشته کامپیوتر در یونان

سیسکو در مراحل مختلف شغلی خود سطح گواهینامه هایی را برای مهندسین رایانه ارائه می دهد. این شامل یک شبکه همکار معتبر سیسکو است که نحوه نصب، نظارت و عیب یابی محصولات زیرساختی سیسکو را آموزش می دهد. با داشتن گواهینامه مایکروسافت، متقاضیان می توانند تخصص خود را در مسائل مختلف مایکروسافت مانندAzure ،SQL 2016 وWindows Platform Universal نشان دهند. مجوز کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار حرفه ای مهارت افراد در 12 حوزه از جمله کنترل کیفیت، مهندسی نرم افزار و مدیریت را نشان می دهد. متقاضیان برای دریافت این گواهی باید دو امتحان را پشت سر بگذارند.

همچنین مدرک مدیریت امنیت اطلاعات معتبر گواهینامه نشان می دهد که متقاضی توانایی طراحی و نظارت بر سیستم های امنیتی اطلاعات را دارد. برای به دست آوردن این گواهینامه، داوطلبان باید حداقل 5 سال تجربه در زمینه امنیت اطلاعات داشته باشند و نیاز به شرکت در امتحان دارند. افرادی که این گواهینامه را کسب می کنند باید هر 3 سال 1 بار آن را تمدید کنند و برای اثبات ادامه تحصیل باید مدارکی را ارائه دهند. اگر به فکر کار در کشورهای شناخته شده خارجی مانند کشور آلمان، انگلستان، سوئد، سوئیس، نیوزلند، استرالیا، آمریکا، کانادا و غیره هستید و می خواهید در این زمینه اطلاعات کافی کسب کنید، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و اطلاعات خود را در این زمینه و سایر زمینه های مهاجرتی گسترش دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *