مهاجرت تحصیلی یونان

تحصیل بدون مدرک زبان در یونان

درباره تحصیل بدون مدرک زبان در یونان

تحصیل بدون مدرک زبان در یونان از موارد مطرح شده از سوی متقاضیان است. برای تحصیل در یونان باید به زبان یونانی و یا انگلیسی مسلط باشید. چرا که در این کشور این 2 زبان، زبان اصلی تحصیل در کشور یونان هستند. از آنجایی که زبان یونانی زبانی سختی است دانشجویان خارجی غالبا به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل می کنند.

تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور نیاز به اثبات مهارت شما دارد. لذا باید مدرک زبان آیلتس، تافل و سایر مدارک معتبر را ارائه کنید. البته امکان تحصیل بدون مدرک زبان در یونان فقط در صورتی می باشد که مهارت زبان انگلیسی شما اهراز شده باشد. کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند در خصوص اخذ ویزای تحصیلی یونان، خدمات ویژه ای را به شما ارائه دهند.

زندگی و تحصیل در کشور یونان

آموزش پیشرفته یونان به طور کامل توسط دولت اداره می شود. فقط موسسات دولتی تایید شده و مجاز به ارائه تحصیل دکترا هستند. برخی از موسسات خصوصی وجود دارد که عمدتا بخش هایی از کالج ها و دانشگاه های به عنوان مثال ایالات متحده و انگلستان هستند بنابراین این دانشگاه ها مدرک هایی را ارائه می دهند که توسط مجموعه های مختلفی از کشور مادر شناخته شده اند. به همین ترتیب، مانند اکثر تدریس خصوصی، هزینه های آموزشی به طور چشمگیری بیشتر از کالج های دولتی یونان است. به طور کلی به دلیل پیشرفت هایی که در سراسر اتحادیه اروپا در مورد چرخه بولونیا اتفاق می افتد در یونان نیز دنبال می شود.

 از آنجا که سایر مناطق اروپا به دنبال یک کیفیت تضمین شده و قابل درک جهانی از آموزش پیشرفته هستند برخی از شهرهای یونان از آن عقب مانده اند. به هر حال یونان جزو اتحادیه اروپاست و مزایای بسیاری از جمله مکان های دیدنی و حیرت انگیز و هزینه های کم تر دارد.

در نمودار زیر درصد دانشجویان خارجی در هر مقطع در کشور یونان آورده شده است:

درصد دانشجویان خارجی در یونان

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در یونان

سیاست آموزش یونان برای پذیرش دانشجوی خارجی که می خواهد در خارج از کشور در یونان تحصیل کند، کاملاً متمرکز است که نامزدها فقط در صورتی می توانند در تحصیلات عالیه در یونان پذیرفته شوند که هیچ یک از داوطلبان و یا والدین وی تابعیت یا تابعیت یونانی نداشته باشند. این نامزدهای بین المللی باید مدارک خود را به وزارت آموزش ملی و امور دینی ارائه دهند. علاوه بر این، آنها فرم ثبت نام آنلاین داوطلب را پر می کنند. در این فرم باید به وضوح دانشکده ها و بخش هایی را که دانشجوی بین المللی می خواهد در آنها پذیرش شود ذکر کند. قبل از پر کردن فرم درخواست، همه داوطلبان خارجی باید دستورالعمل های عمومی را برای پذیرش در تحصیلات عالیه در یونان برای خارجیان از جمله فارغ التحصیلان غیر اتحادیه اروپا دنبال کنند.

تحصیل بدون مدرک زبان در یونان فقط در صورتی امکان پذیر است که یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

ردیفشرط
1در دوره های مقدماتی زبان دانشگاه های یونانی شرکت کنید و مدرک و گواهی لازم را کسب کنید.
2مدرک تحصیلی پیشین را از یک دانشگاه انگلیسی زبان بدست آورده باشید.
3از یک موسسه در یونان فارغ التحصیل شده باشید.

شرایط اعزام دانشجو به یونان را در اینجا بخوانید.

تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های یونان

آموزش عالی در یونان از 2 بخش تشکیل شده است:

  • بخش دانشگاهی که دانشگاه ها را شامل می شود.
  • و بخش فناوری که شامل موسسات آموزش عالی فنی (TEI) است.

تحصیلات در سطح دانشگاه توسط 24 دانشگاه و 16 موسسه آموزشی فناوری (TEI) ارائه می شود که همه آنها توسط دولت یونان معتبر در نظر گرفته می شوند. تمام دانشگاه های عالی معتبر دولتی در یونان دولتی هستند. مدت زمان برنامه های کارشناسی برای اکثر رشته ها 4 سال است (240 واحد یا ECTS). البته برنامه های مهندسی، دندانپزشکی، داروسازی، کشاورزی، جنگلداری، همراه با برخی برنامه ها در هنرهای زیبا، 5 سال (300 واحد یا ECTS) دارند. پزشکی تنها رشته با مدت زمان 6 سال است. این اعتبارات تحت سیستم انتقال اعتبار و انباشت اعتبار اروپا (ECTS) جمع و قابل انتقال هستند. تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های یونان با رعایت شرایط گفته شده می باشد:

  • دانشگاه فنی آتن
  • دانشگاه تسالونیکی
  • دانشگاه ملی یونان
  • دانشگاه تجارت و اقتصاد یونان
  • دانشگاه پلوپنزه

تحصیل بدون مدرک زبان در دانشگاه های یونان

مزایا تحصیل بدون مدرک زبان در یونان

یونان به دلیل جزایر، ویژگی های جغرافیایی و مکان های تاریخی محبوب است. جمعیت انبوه یونان به یونانی صحبت می کنند که زبان رسمی این کشور است. اگرچه یونانی زبان مادری آنهاست، اما انگلیسی یکی از زبان های رایج است. یونان در رتبه بندی شاخص رفاه لگاتوم در سال 2022 در رتبه 43 قرار دارد. بر اساس رتبه بندی بهترین کشورها در سال 2022، یونان در رتبه 25 جهان قرار دارد. سیستم آموزشی آنها بسیار مورد احترام است و همانطور که در اولین ویرایش رتبه بندی سیستم آموزش عالی QS گزارش شده است، رتبه 41 را در جهان دارد. پس از آن، دانشگاه ‌های یونان در میان 35 رتبه ‌بندی فهرست شده ‌اند و همانطور که برای ارائه تعدادی از مؤسسات عمومی عالی رتبه در سراسر جهان حفظ شده ‌اند، اعلام شده ‌اند.

علاوه بر این، یونان از نظر رتبه بندی بین المللی دارای 11 دانشگاه برتر است. علاوه بر این، دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن در رتبه اول در بهترین دانشگاه های یونان و رتبه 250 در بهترین دانشگاه های جهانی قرار دارد. سیستم آموزشی مقرون ‌به ‌صرفه و عالی و دانشگاه ‌های با رتبه خوب، دلایل اصلی شهرت یونان در بین دانشجویان بین ‌المللی هستند. به طور کلی شرایط اقامت پس از تحصیل در یونان اعم از کار و ازدواج و سرمایه گذاری هم به نسبت دیگر کشورها روند بهتری دارد.

در لیست شاهد برجسته ترین دلایل و مزایا تحصیل در یونان بدون مدرک زبان می باشید:

  • رتبه بندی برتر دانشگاه های جهان برای دانشجویان بین المللی
  • ساختار هزینه های مقرون به صرفه
  • مراحل ساده ویزا
  • برنامه های واجد شرایط برای داوطلبان فوق لیسانس.
  • روش پذیرش مستقیم
  • دوره های کارآموزی و تجربیات حرفه ای برای دانشجویان بین المللی در دسترس است.
  • شناخت جهانی آکادمیک

درباره تحصیل بدون مدرک زبان در یونان

تمرکز در یونان به دانشجویان این فرصت را می دهد تا در یک فضای عالی با تعداد زیادی دوره طولانی از آموزش عالی را یاد بگیرند. موسسات یونان به ویژه برای برنامه هایی در هنرها، تئاتر، عکاسی، استدلال، اکتشاف باستانی، تاریخ و تجارت شناخته شده اند. اکثر برنامه های مدرک تحصیلی به یونانی آموزش داده می شوند، با این حال، برای دانشجویان سطح جهانی که به زبان یونانی توانایی ندارند، بخشی از بیش از 100 رشته تحصیلی به زبان انگلیسی آموزش می بینند. همچنین دانشجوهایی که به زبان یونانی توانایی ندارند، می توانند یک سال قبل از پذیرش در یک برنامه با آموزش یونانی، یونانی بخوانند.

2 موسسه خاص پروژه های اضافی را نیز ارائه می دهند. دانشگاه آزاد هلنیک نیز به همین ترتیب برنامه های یادگیری جدایی را برای مدرک های زبان ارائه می دهد. به همین ترتیب، دانشگاه بین المللی یونان در تسالونیکی برنامه های مختلفی برای یادگیری زبان ارائه می دهد.

درباره تحصیل بدون مدرک زبان در یونان

دوره زبان دانشگاه ملی یونان

مرکز آموزش زبان یونانی مدرن از دانشگاه ملی و کاپودیستریان آتن بزرگترین مرکز در نوع خود است. اهداف اصلی آن آموزش و صدور گواهینامه سطح دانش یونانی جدید به عنوان زبان دوم یا خارجی است. این دوره ها مطابق با دوره های شورای اروپا به سطوح دانش زبان تقسیم می شوند. هنگامی که دانشجویان دوره خود را در هر سطح مشخص (A1 ، A2 ، B1 ، B2 ، C1 و C2) به پایان رساندند، در موقعیتی خواهند بود که بتوانند در سطحی که در پایان دوره به آن رسیده اند، درک، نوشتن و صحبت کنند.

امتحانات گواهی دانش زبان یونانی مرکز آموزش زبان یونانی در ماه می و سپتامبر برگزار می شود. دانشجویانی که در دوره های مرکز آموزش زبان یونانی شرکت می کنند و همچنین افرادی که مایل به دریافت گواهی دانش زبان یونانی هستند، می توانند شرکت کنند. گواهی آموزش زبان یونانی به هر شرکت کننده ای که در هر 2 آزمون شفاهی و کتبی موفق شود اعطا می شود، این مدارک معادل سطح B2 شورای اروپا است. جهت دریافت ویزای تحصیلی یونان می توانید از خدمات تضمینی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

سوالات متداول در باب تحصیل بدون مدرک زبان در یونان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل بدون مدرک زبان در یونان می باشیم:

  • مزایا تحصیل در یونان بدون مدرک زبان چیست؟ رتبه بندی برتر دانشگاه های جهان برای دانشجویان بین المللی، ساختار هزینه های مقرون به صرفه، مراحل ساده ویزا، برنامه های واجد شرایط برای داوطلبان فوق لیسانس، روش پذیرش مستقیم، دوره های کارآموزی و تجربیات حرفه ای برای دانشجویان بین المللی در دسترس است، شناخت جهانی آکادمیک
  • آیا تحصیل در یونان بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ بله در صورتی که در دوره های مقدماتی زبان دانشگاه های یونانی شرکت کنید و مدرک و گواهی لازم را کسب کنید، مدرک تحصیلی پیشین را از یک دانشگاه انگلیسی زبان بدست آورده باشید، از یک موسسه در یونان فارغ التحصیل شده باشید.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل بدون مدرک زبان در یونان

  1. قادری گفت:

    تو قسمت شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در یونان اورده شده که دانشجو باید یکسری فرم ثبت نام آنلاین رو پر بکنه و دقیق دانشگاه های مد نظرش رو مشخص بکنه سه تا سوال داشتم اول اینکه این سایت رو از کجا میتونم پیدا کنم و با توجه به اینکه باید مدارک خودمون رو به وزارت آموزش ملی و امور دینی یونان ارائه بدیم حدودا چقدر زمان میبره ؟ و اینکه میتونیم از طریف سفارت یونان در ایران این پیگیری ها رو انجام بدیم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بله از طریق سفارت میشه ویزا یونان رو پیگیری کنید. در خصوص مشاوره در باب شرایط تحصیل در یونان با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *