مهاجرت به کشور یونان

مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان در سال 2023 همواره مزیت های برای اشخاص خارجی به ارمغان می آورد که باعث تقاضای بالا در خصوص اقامت نیز شده است. یونان به عنوان کشوری با تمدن و فرهنگ غنی هر ساله مورد توجه بسیاری از گردشگران است. این کشور با سواحل زیبا و غذاهای شگفت انگیز بسیار مهمان پذیر است. شاید برای بسیاری از متقاضیان روش های مهاجرت به یونان مورد سوال باشد. در این نوشتار سعی بر آن بوده که به بسیاری از سوالات متقاضیان پاسخ داده شود. به طور مثال:

  • برای اخذ اقامت یونان از چه روش هایی می توان اقدام کرد؟
  • چه راه هایی برای مهاجرت به یونان وجود دارد و ساده ترین راه چیست؟

برای این منظور روش های مختلفی وجود دارد که در این مقاله درباره آنها صحبت شده است. اکنون برای این امر، جزئیات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهیم داد. این گونه می‌توانید با جمع بندی کلیه اطلاعات و همچنین اخذ مشاوره از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم درستی را اتخاذ نمایید.

اینفوگرافی مهاجرت به یونان

بهترین شهرهای یونان

پایتخت این کشور، آتن ، به دلیل تاریخ و فرهنگ ریشه دار آن، سالانه میلیون ها گردشگر از آن بازدید می کنند. شما از سبک زندگی یونانیان باستان شگفت زده خواهید شد. برجسته ترین نقطه شهر آکروپلیس است. حتی پس از سال‌ها مدرن‌سازی، این مکان خاص در شهر همان جذابیت را دارد. این مهمترین دلیل محبوبیت این شهر در بین گردشگران است. این یکی از بهترین و تاریخی ترین شهرهای یونان برای بازدید است. در واقع، اینجا محل تولد بازی های المپیک است. مکان های قابل توجه دیگر در اطراف شهر پلاکا است که معمولا به عنوان “محله خدایان” شناخته می شود. این به دلیل نزدیکی آن به آکروپولیس است. آتن مرکز ورود گردشگران بین المللی به این کشور است. این بدان معنی است که می توانید همیشه در این شهر تاریخی منتظر جمعیت مناسبی باشید.

شهر تسالونیکی نیز در سرزمین اصلی قرار دارد. این مکان که در خلیج تسالونیکی قرار دارد، در تاریخ یونان اهمیت زیادی دارد. این شهر دوستانه ای است که در طول سال جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی زیادی در آن برگزار می شود. از بهترین جاذبه های این مکان می توان به برج سفید با شکوه اشاره کرد. قدمت این بنای نمادین به قرن شانزدهم باز می گردد. این شهر بیشتر مانند شهرهای دیگر فهرست، فرهنگ و زندگی شبانه پر جنب و جوشی دارد. منحصر به فرد بودن این مکان این است که ترکیبی نادر از تاریخ همراه با پیچیدگی عصر جدید است. دلیل فرهنگ و انرژی پر جنب و جوش این شهر جمعیت زیاد دانشجویی است که در این مکان سکونت دارند. این همان چیزی است که پس از غروب خورشید، چوب ها و میله ها را به آتش می کشد.

شرایط مهاجرت به یونان 2023

کشور یونان در شبه جزیره بالکان واقع است. این کشور به عنوان زادگاه تمدن، دموکراسی و بازی های المپیک همواره مورد توجه اندیشمندان و مدم اقصی نقاط دنیا بوده است. از سویی زیبایی های طبیعی یونان آن را کشوری مساعد به عنوان مقصد توریستی نشان می دهد. یونان حدود 6000 جزیره دارد که 227 عدد از آنها قابلیت سکونت دارند. صنعت گردشگری یکی از منابع عمده درآمدزایی برای یونان است و 15% از سهم تولید ناخالص داخلی را شامل می‌ شود.

برخی از اندیشمندان مهم در این کشور عبارتند از:

اندیشمندان مهم در یونان

به‌ طور مستقیم و غیر مستقیم 16.5% از نیروی کار یونان در این صنعت به کار گرفته شده ‌اند. کشور یونان حدود 4.9 میلیون نفر نیروی کار دارد. از این نظر به نظر می رسد با توجه به وسعت این کشور نیاز چندانی به نیروی کار نداشته باشد. در سال های اخیر یونان بحران های اقتصادی فراوانی را از سر گذرانده است. اساطیر افسانه ها و خدایان یونانی از جمله دیگر جذابیت های این کشور به شمار می آیند. خط یونانی از جمله خطوط قدیمی و مورد توجه است که هنوز هم که هنوز است زنده است و مورد استفاده قرار می گیرد.

طرق عزیمت به یونان

راه های مختلفی برای مهاجرت به یونان وجود دارد که منجر به گرفتن اقامت و تابعیت این کشور می گردد. انواع این روش ها عبارتند از:

هر کدام از این روش ها الزامات خاص خود را دارا می باشند. بهتر است پیش از هرگونه مهاجرت تمام روش ها بررسی گردد تا بهترین راه ممکن برای رسیدن به یونان انتخاب شود. روش مهاجرت به این کشور بر مزایای مهاجرت اثر مستقیم دارد. لذا متقاضیان بایستی با توجه به شرایط مورد نظر خود، روش مهاجرت را انتخاب کنند. متقاضیان می توانند به پشتوانه بررسی های لازم، از مهاجرتی موفق بهره مند شوند. بررسی عوامل در هر کدام از طرق متفاوت می باشد. لذا بایستی توجه لازم در این خصوص به کار رود.

مزایا و معایب مهاجرت به یونان

یکی از خوشایندترین شگفتی ‌های گذراندن وقت در یونان، مقرون به صرفه بودن اقامتگاه، به ویژه در خارج از مناطق اصلی توریستی است. حتی در آتن شلوغ، متوسط ​​اجاره بها حدود %85 ارزان تر از آنچه در شهرهای گران می پردازید است. یونان فقط خورشید، ماسه، اوزو و معابد چند صد ساله نیست. این کشور همچنین دارای پیست‌ های اسکی پرجنب‌ و جوش، غذاخوری ‌های در سطح جهانی، حیات وحش فراوان و جنگل‌ ها، دریاچه ‌ها و دره ‌های کافی است که حتی مشتاق‌ترین کوهنوردان را برای چندین دهه مشغول نگه دارد.

یونان فوق العاده مقرون به صرفه است، به خصوص زمانی که با آمریکای شمالی و بسیاری از سایر نقاط اروپا مقایسه شود. قیمت های ضروری روزانه (غذا، حمل و نقل و غیره) حداقل 20% ارزان تر از ایالات متحده است و هزینه های اجاره آپارتمان می تواند تا %70 کمتر باشد. اگر درآمد ثابت بازنشستگی دارید، یونان را مقصدی خوشایند و مقرون به صرفه برای مهاجرت خواهید یافت. از سوی دیگر، اگر قصد دارید به دنبال شغل بگردید و یونانی صحبت نکنید، مطمئناً آن را با مشکل مواجه خواهید کرد.

مزایا و معایب مهاجرت به یونان در زیر ذکر شده است:

مزایامعایب
مقرون به صرفهبازار کار ضعیف
عضو منطقه شنگناقتصاد ضعیف
سواحل زیبابروکراسی زیاد
اقامت در اتحادیه اروپاشلوغ و مملو از گردشگر

مهاجرت به یونان از طریق سرمایه ‌گذاری

فردی که تمایل دارد برای مهاجرت به این کشور، روش سرمایه گذاری در یونان را انتخاب نماید، باید لحاظ مالی توانایی بالایی داشته باشد. این توانایی باید به گونه ای باشد که ثابت گردد وی قادر است به صورت ماهیانه مبالغ 2000€، 400€ و 300€ (یورو) را تامین کند تا بتواند ماهیانه برای خود،‌ همسر و فرزندانی که سن آنها از 18 سال کمتر می باشد، هزینه کند. منبع درآمد شخص سرمایه گذار می تواند یکی از گزینه های ذیل باشد:

  • سپرده بانکی با مبلغ مشخص
  • اجاره نامه ملکی به نام سرمایه گذار
  • دریافت حقوق بازنشستگی
  • سهام شرکت بورسی به نام سرمایه گذار و دریافت سود آن

خرید ملک در یونان می تواند از دیگر گزینه های سرمایه گذاری در این کشور محسوب گردد. مشروط بر این که ارزش ملک انتخابی حداقل 250000€ (یورو) باشد. مدت زمان انجام این کار، 2 ماه است. در این حالت سرمایه گذار معاف از مالیات خواهد شد. خرید ملک در یونان یک سرمایه گذاری بلند مدت است و سود دهی آن به بازار املاک این کشور وابسته می باشد.

اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی یکی از روش های پرطرفدار در سال 2023 می باشد.

مزایای سرمایه گذاری در یونان

مزایای متعددی را می توان برای سرمایه گذاری در کشور یونان عنوان کرد. این کشور پس از بحران های اقتصادی با آغوشی باز از سرمایه گذاران استققبال می کند. همچنین زیر ساخت های مطلوبی برای رشد سرمایه متقاضیان در این کشور وجود دارد. سرمایه گذاری در یونان به متقاضیان امکان اقامت در این کشور را نیز می دهد. مزایای سرمایه گذاری در یونان عبارتند از:

  • اقامت در یونان
  • امکان رشد سرمایه مطلوب
  • امکان بهره مندی از رفاه اجتماعی
  • امکان بهره مندی از مزایای شنگن و بازار اروپا

مهاجرت به یونان از طریق تمکن مالی

یکی از روش های دریافت اقامت یونان اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی ست. در این روش فرد با نشان دادن باقی مانده و گردش حساب تمکن مالی خود را برای تامین هزینه های زندگی اثبات می نماید. طرح تمکن مالی یونان از جمله طرح های پرطرفدار مهاجرتی ست و دارای مزایای بسیاری ست.

چندی از این مزایا از این قرارند:

  • طرح تمکن مالی یونان نیاز به حضور مداوم در این کشور ندارد.
  • یونان در اتحادیه اروپا واقع است و افراد با مهاجرت از طریق تمکن مالی می توانند از این کشور به عنوان پلی برای ورود به اروپا استفاده نمایند.
  • با مهاجرت از طریق تمکن مالی فرد اقامت 2 ساله قابل تمدید را از بدو ورود دریافت می کند.
  • فرد از حق و حقوق یک شهروند یونانی برخوردار خواهد بود.
  • فرد می تواند با این روش همسر و فرزندان خود را نیز به همراه خود را ببرد.
  • پس از گذشت هشت سال فرد می تواند با استفاده از این روش به ویزای یونان دست یابد.
  • برخلاف دیگر روش های تمکن مالی حداقل سرمایه برای استفاده از این روش 24000€ (یورو) می باشد.

اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی یکی از روش های پرطرفدار در سال 2023 می باشد.

شرایط مهاجرت به یونان از طریق تمکن مالی

بازنشستگان، مستمری بگیران، صاحبان مشاغل و کارآفرینان، شهروندان غیر عضو اتحادیه اروپا که می توانند ثبات مالی خود را از طریق بازنشستگی، مستمری، مزایا، پس انداز یا کمک های بلاعوض در خارج از یونان نشان دهند، اکنون می توانند برای اقامت در یونان اقدام کنند.  اجازه اقامت مربوطه حق کار در یونان یا اتحادیه اروپا را اعطا نمی کند، اما به دارنده آن اجازه می دهد تا برای مدت محدودی در منطقه شینگن سفر کنند. طبق قانون مهاجرت یونان، برای اینکه شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا و اعضای خانواده آنها واجد شرایط دریافت ویزای نوع D (و متعاقباً مجوز اقامت در یونان) باشند، متقاضی باید تمکن مالی خود را ثابت کند:

  • درآمد ماهانه مستقل حداقل €2000 (یورو) در ماه (اجازه اقامت برای افراد مستقل مالی)
  • یا نشان دادن سپرده حداقل €50000 (یورو)

پس از صدور ویزا توسط سفارت یونان در محل اقامت متقاضی و در زمانی که هنوز معتبر است، فرد علاقه مند باید به یونان سفر کند و برای صدور مجوز اقامت فوق الذکر در مراجع ذیصلاح یونانی اقدام کند.  حداکثر مدت ویزای نوع D 1 سال است در حالی که مدت مجوز اقامت برای افراد مستقل مالی (FIP) مدت اولیه 2 سال است و ممکن است هر 3 سال یکبار تمدید شود.

خرید ملک در یونان

ساده ترین راه برای دریافت مجوز اقامت یونان، خرید ملک در یونان به ارزش 250000€ (یورو) یا سرمایه گذاری در یک شرکت یونانی و شرکت در برنامه ویزای طلایی است.  همچنین ممکن است اقامت به اعضای خانواده سرمایه گذار از جمله همسر، فرزندان زیر 21 سال و والدین متقاضی و همسر اعطاء شود. دارندگان کارت اقامت مجبور نیستند در یونان زندگی کنند یا به زبان یونانی تسلط داشته باشند. ملک خریداری شده را می توان اجاره داد و بازده اجاره ای 3% تا %5  در سال به یورو به ارمغان آورد. محل خرید ملک در یونان بستگی به اهداف شما دارد. ملک اقامتگاه خود را در مکانی که دوست دارید وقت خود را سپری کنید انتخاب کنید: آتن ریویرا، جزایر یا شبه جزیره خالکیدیکی.

آتن برای کسب و کار اجاره املاک و مستغلات توصیه می شود. 50٪ جمعیت یونان در آتن زندگی می کنند این شهر قلب این کشور است. قیمت املاک در اینجا دائما در حال افزایش است و سرمایه گذاران از تقاضای ثابت در تمام طول سال لذت می برند. سرمایه‌ گذار ممکن است به فکر خرید 1 یا 2 آپارتمان برای اجاره در اینجا باشد و آنها را اجاره دهد. هر بخشی از آتن برای این منظور مناسب است، و انتخاب فقط به انتظارات شما در مورد ساختار روابط مستاجر و اجاره ‌دهنده و نرخ اجاره بستگی دارد.

مهاجرت به یونان از طریق کار در سال 2023

روش مهاجرت به یونان از طریق کار در یونان برای ایرانیان میسر است اما کمی دشوار به نظر می‌ رسد. اما اقداماتی را می توان انجام داد که مسیر اخذ این نوع ویزا را هموار و آسان می سازد. به طور کلی یک نوع روش برای دریافت ویزا وجود دارد که به صورت Job offer (پیشنهاد شغلی) می باشد. در این روش ابتدا آگهی استخدام برای مدت مشخصی در کشور یونان و سپس در اتحادیه اروپا برای دو دوره 3 ماهه منتشر می شود. در صورتی که هیچ از اتباع یونانی یا اتحادیه اروپا مهارت کافی برای بر عهده گرفتن شغل مورد نظر را نداشته باشند، تبعه خارجی می‌ تواند استخدام شود.

شانس موفقیت در این رویه برای شهروندان خارجی بسیار پایین می باشد. ناگفته نماند که افرادی که دارای تخصص و مهارت هستند می توانند در خصوص مهاجرت کاری برای ویزای جست و جوی کار اقدام کنند. این ویزا برای کشورهای آلمان، اتریش و استرالیا اقدام کنند. مهاجرت از این طریق در حال حاضر برای شهروندان ایرانی نیز مهیا می باشد.

میزان نرخ بیکاری در این کشور به شرح نمودار زیر است:

 

نرخ بیکاری در کشور یونان

مهاجرت به یونان از طریق تحصیل

یونان در زمره کشورهایی قرار دارد که مهاجرت تحصیلی از بهترین روش های مهاجرتی آن محسوب می شود. چراکه علاوه بر زمینه های عالی تحصیلی، بورسیه های تحصیلی نیز از سوی دولت و دانشگاه های این کشور به دانشجویان اعطاء می گردد تا به سهولت بتوانند هزینه زندگی در یونان و مخارج تحصیلی خود را تامین نمایند. برای تحصیل و اعزام دانشجو به یونان می توان به 2 زبان انگلیسی و یونانی ادامه تحصیل داد. علم طب و پزشکی در کشور یونان حرف اول را می زند. به همین دلیل دانشگاه های پزشکی در این کشور اعتبار و اهمیت بالایی دارند.

دانشگاه ‌ها در 2 نوع خصوصی و دولتی در یونان فعال هستند. ارائه مدرک زبان از الزامات تحصیل در یونان است. مدت زمان 3 الی 4 سال برای تحصیل در مقطع کارشناسی زمان می برد. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، 2 سال و برای دکترا نیز مدت زمان 3 سال را باید صرف کرد.

در جدول زیر دانشگاه های یونان و رنکینگ این دانشگاه ها ذکر شده است:

نام دانشگاهرنکینگ جهانی
دانشگاه ملی آتن501-600
دانشگاه ارسطو تسالونیکی601-800
دانشگاه فنی ملی آتن601-800
دانشگاه پاتراس801-1000
دانشگاه کرت351–400
دانشگاه یانینا601-800
دانشگاه اقتصاد و بیزینش آتن801-1000
دانشگاه دموکریتوس تریاک1001

هزینه تحصیل در یونان

شهریه تحصیل در یونان برای دانشجویان اتحادیه اروپا و یونان رایگان می باشد. شایان ذکر است که شهریه تحصیل برای دانشجویان خارجی به میزان 1500€ الی 3000€ (یورو) در سال می باشد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های یونان عبارتند از:

  • گواهی عدم سابقه کیفری یا اعتیاد
  • گواهینامه های تحصیلی پیشین همراه با ریز نمرات
  • گواهی سلامت پزشکی
  •  مدرک شغلی (به جزء مشاغل آزاد)
  • شناسنامه یا کارت ملی

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج

به دست آوردن تابعیت یونان از طریق مهاجرت به یونان از روش ازدواج به آسانی انجام پذیر نیست. مهاجرت از طریق ازدواج شرایط خاص خود را دارد. چرا که این امر به صورت اتوماتیک وار صورت نمی پذیرد. برای رسیدن به این امر، باید 7 سال در کشور یونان زندگی کنید و به زبان یونانی نیز مسلط باشید. اگرچه پیمان ازدواج با تبعه یونانی می تواند راهی برای اخذ تابعیت این کشور باشد اما کافی نیست. تعداد سال های زندگی در یونان در صورتی کاهش می یابد که پس از ازدواج در یونان، صاحب فرزند شوید. در این حالت، تنها 3 سال زندگی در کشور یونان می تواند شما را به تابعیت و شهروندی این کشور برساند.

شرایطی که برای اخذ شهروندی یونان پس از ازدواج با شهروند یونانی وجود دارد به شرح زیر است:

  • فرد خارجی نباید کمتر از 18 سال داشته باشد.
  • هیچ گونه سابقه کیفری در 10 سال گذشته نداشته باشد.

جهت اطلاع از کشورهای لغو روادید با پاسپورت برزیل بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

مهاجرت به یونان و انواع اقامت این کشور

اقامت در یونان می توانند به 2 صورت باشد. متقاضیان اقامت در این کشور دارای مرزهای دائم و یا موقت هستند. از این رو می توان گفت متقاضیان اقامت در یونان 2 راه دارند تا مدت اقامت خود را تعیین کنند. اقامت دائم در یونان دارای شرایط خاصی می باشد. به صورتی که متقاضی بایستی برای اخذ آن، مدت مشخصی را در این کشور اقامت داشته باشند. اخذ اقامت موقت نیز از طرق ذکر شده امکان پذیر می باشد.

متقاضیان اخذ اقامت موقت در این کشور بایستی مشروط به نوع ویزای خود در یونان مشغول شوند. اخذ اقامت یونان از طریق هر کدام از طرق مهاجرت به متقاضیان امکان بهره مندی از مزایای مختلفی را می دهد. متقاضیان بایستی بر اساس هدف خود، نوع مهاجرت را انتخاب کرده و به صورت قانونی از مزایای آن بهره مند شوند.

برای مثال مزایای اقامت کاری در یونان ذیلا بررسی شده است.

مزایای اقامت کاری یونان

اخذ اقامت یونان

از طریق سایر روش های فوق الذکر در ابتدای مقاله نیز می توان به مهاجرت به یونان و اقامت و شهروندی این کشور دست یافت که هر یک از آنها شرایط و مراحل قانونی منحصر به فردی دارند. اما در همه روش ها، در نظر گرفتن هزینه زندگی در یونان از موضوعات اصلی زندگی و اقامت در این کشور است.

شاخص هزینه زندگی در یونان بدین صورت می باشد:

  • قیمت مصرف کننده 48.55% بالاتر از ایران
  • قیمت اجاره خانه 28.15% پائین تر از ایران
  • قیمت رستوران 109.25% بالاتر از ایران
  • قیمت مواد غذایی 34.51% بالاتر از ایران
  • قیمت خرید محلی 91.28% بیشتر از ایران

فرآیند درخواست ویزا جهت مهاجرت به یونان

افرادی که به دنبال مهاجرت به یونان هستند، باید به این موضوع دقت کنند که نمی توان به راحتی ویزای یونان را دریافت کرد. به همین دلیل است که فرآیند درخواست ویزای یونان به نسبت سایر کشورهای اروپایی پیچیده تر است. به طور کلی ویزای یونان مجوزی است که دارنده آن را قادر می سازد که به یونان مهاجرت کند و برای مدت مشخصی در این کشور اقامت داشته باشد. از سوی دیگر ویزای یونان فعالیت هایی را که اتباع خارجی می توانند در این کشور انجام دهند را مشخص می کند. به طور کلی برای دریافت ویزای یونان جهت مهاجرت به این کشور، ابتدا باید برای آن اقدام کنید. فرآیند درخواست ویزای یونان شامل چندین روش اسنادی است که باید جمع آوری شوند. از سوی دیگر برخی از هزینه های مشخص در روند درخواست ویزای یونان باید به صورت کامل پرداخت شود.

همچنین برای درخواست ویزا جهت مهاجرت به یونان باید در مورد چندین موضوع از جمله زمان و مکان درخواست به خوبی مطلع شوید. فرآیند درخواست ویزا جهت مهاجرت به یونان به شرح زیر می باشد:

فرآیند درخواست ویزای یونانتوضیحات
بررسی اینکه آیا به ویزای یونان نیاز دارید.ملیت متقاضیان، مدت اقامت و هدف از سفر سه عامل اصلی هستند که باید بررسی شود.
بررسی زمان مناسب برای درخواست ویزااولین زمانی که می توانید برای ویزا درخواست دهید سه ماه قبل از مهاجرت شما به این کشور می باشد.
مکان درخواست ویزامتقاضیان باید درخواست تکمیل شده خود را برای ویزای یونان در نمایندگی یونان در کشور محل قاامت خود ارائه دهند.
تکمیل فرم درخواستپس از اطمینان از زمان درخواست باید درخواست خود را به کنسولگری یونان ارسال کنید.
رزرو وقت ویزامتقاضیان می توانند این قرار را به صورت آنلاین تعیین کنند.
جمع آوری مدارک مورد نیازمتقاضیان باید تمامی مدارک مورد نیاز را با توجه به معیارهای مشخص شده جمع آوری کنند.

مشوق های دولت برای مهاجرت به یونان

در سالهای اخیر دولت یونان با همکاری ارگان های اقتصادی موفق در این کشور مشوق هایی را برای اتباع خارجی که قصد مهاجرت به یونان را دارند ارائه کرده است. به طور کلی با توجه به بحران کنونی، دولت یونان مشتاق جذب مهاجران جهت سرمایه گذاری در این کشور است. که این سرمایه گذاران به اقتصاد این کشور رونق بسیاری خواهند داد. به همین منظور، آنها چندین فرصت را برای مهاجران بالقوه ای که که قصد دارند به یونان مهاجرت کنند ارائه کرده اند. به طور مثال اتباع کشورهای غیر اروپایی، که در یونان ملکی به ارزش 350000€ (یورو) یا بالاتر خریداری می کنند اجازه اقامت 5 ساله برای مهاجرت به یونان دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این می توانند خانواده های خود را نیز به همراه خود به این کشور بیاورند. از دیگر مشوق های یونان برای مهاجرت اتباع خارجی به این کشور، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشوق های یونان برای مهاجرت اتباع خارجی به یونان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یک موسسه مهاجرتی قدرتمند و معتبر است. در خصوص مهاجرت به یونان این موسسه اطلاعات کاملی را در دسترس دارد. برای گرفتن مشورت یا راهنمایی های لازم با کارشناسان این موسسه ارتباط برقرار کنید. مشاوران ما همواره در کنار شما هستند.

سوالات متداول در باب مهاجرت به یونان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب مهاجرت به یونان مطابق با قوانین 2023 می باشیم:

  • چرا مهاجرت به یونان پر طرفدار است؟ اقامت یونان یکی محبوب ترین روش های اخذ اقامت اروپا توسط هموطنان ایرانی می باشد. این روش آسانترین و سریعترین روش اخذ اقامت اروپاست. این نوع اقامت یونان بدون سرمایه گذاری، بدون ثبت شرکت می باشد و متقاضی معاف از پرداخت مالیات در کشور یونان است.
  • مزایای اخذ اقامت یونان با قانون تمکن مالی شامل جه مواردی می باشد؟ سفر به محدوده شنگن بدون ویزا/ تمدید سالانه مجوز اقامت/ عدم نیاز به حضور فیزیکی در کشور یونان/ عدم نیاز به مدرک زبان/ حق ورود و خروج بدون محدودیت به کشور یونان/ حق راه اندازی کسب و کار آزادانه/ امکان افتتاح حساب بانکی در کشورهای اروپایی
  • اخذ اقامت یونان از راه سرمایه گذاری چه مراحلی دارد و چگونه است؟ از سال 2013 دولت یونان جهت تشویق سرمایه گذاران، برنامه ی ویزای سرمایه گذاری در یونان و اروپا (ویزای طلایی) را ارائه کرده، که این برنامه، ارزان ترین روش سرمایه گذاری در زمینه ی اخذ اقامت در کل اتحادیه اروپا می باشد.
  • آیا اقامت یونان از نظر اقتصادی به صرفه است؟ شاید کشور یونان اقتصاد مناسبی بین کشور های اروپایی نداشته باشد اما اگر یک ایرانی قصد اقامت یونان را داشته باشد این موضوع برایش حائز اهمیت نیست و برای ایرانیان این کار از همه نظر به صرفه است زیرا تسهیلات زیادی از سوی دولت یونان برای افرادی که قصد اقامت یونان را دارند در نظر گرفته شده است.
4.7/5 - (4 امتیاز)

6 دیدگاه برای “مهاجرت به یونان

  1. قاسمی گفت:

    سلام ممنون که مقاله ای به این جامعی نگارش کردید. من و همسرم خیلی به یونان علاقمند شدیم. برای مهاجرت برای ما که یک زوج هستیم چه روشی راحت تر و قطعی تره؟ تمام سرمایه مون هم خونه و ماشین و حساب های بانکی هست. میشه با این مبالغ مهاجرت کرد و خونه خرید؟ و اینکه لطفا کمی راهنمایی کنید که کدوم شهر یونان برای مهاجران بهتره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. محمد گفت:

    سلام مهاجرت به یونان از طریق تمکن مالی شامل پدر و مادر هم میشه؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام خدمت شما بله در خصوص سرمایه گذاری در یونان می توایند لینک مذکور را مطالعه و با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. همایون گفت:

    سلام پروسه مهاجرت از راه خرید ملک چقدر طول میکشه؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در این خصوص لطفا با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *