مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یونان

سرمایه گذاری در یونان

سرمایه گذاری در یونان

سرمایه گذاری در یونان هر ساله به خصوص در سال 2023 مدنظر افراد زیادی قرار گرفته است که در این میان می توان به برنامه تمکن مالی اشاره نمود. شرایط خاصی برای مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که در صورت واجد شرایط بودن افراد، می توان به ویزای سرمایه گذاری در این کشور رسید. در نهایت فرد سرمایه گذار پس از گذشت چند سال مجاز به اخذ اقامت یونان با سرمایه گذاری خواهد بود. ممکن است سوالاتی در این زمینه برای متقاضیان به وجود آمده باشد:

  • سرمایه گذاری در یونان از چه راه هایی ممکن است؟
  • حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در یونان چقدر است؟
  • روند سرمایه گذاری در یونان به چه شکل است؟

سرمایه گذاری در اروپا از جمله یونان اغلب مناسب افرادی ست که دارای وضعیت مالی نسبتا خوب و مناسبی هستند. سالانه شمار زیادی از علاقمندان به سرمایه گذاری در اروپا وارد این کشور می شوند. البته راه های دیگری نیز در این خصوص وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

اینفوگرافی سرمایه گذاری در یونان

بررسی سرمایه گذاری در یونان 2023

افراد متقاضی سرمایه گذاری در یونان می توانند در بخش های متعددی سرمایه گذاری کنند:

  • گردشگری
  • انرژی
  • غذا و نوشیدنی
  • صادرات گرا
  • لجستیک

در این میان صنعت گردشگری عنوان مهم ترین اقتصاد یونان را به خود اختصاص داده است.

یک شخص سرمایه گذار خارجی سرمایه خود را می تواند در یکی از موارد ذیل به کار گیرد:

  • فعالیت شغلی فردی یا شخصی اعم از افتتاح رستوران یا یک مغازه فروش فرش و گلیم
  • ثبت شرکت مدنی که حداقل 2 عضو داشته باشد.
  • ثبت شرکت تضامنی شخصی
  • ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت سهامی
  • ثبت شعبه وابسته به شرکت
  • ثبت شغل مستقل از شرکت اعم از دفتر کارخانه، کارگاه، انبار و سایر موارد از این قبیل
  • ایجاد دفتر نمایندگی

پیرامون سرمایه گذاری در یونان

فردی که قصد سرمایه گذاری در یونان را دارد، بایستی به یکسری از امور مربوطه مانند موارد ذیل توجه داشته باشد.

این موارد از این قرارند:

  • آگاهی از قیمت ملک در یونان برای سرمایه گذاری در یونان
  • واقف بودن به هزینه زندگی در یونان
  • میزان مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری
  • اطلاع از معایب و مزیت هایی که برای سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد.

سرمایه گذاری در یونان مانند اقصی نقاط جهان دچار نوسان می شود. به عبارتی متقاضیان بایستی برای تامین امنیت و رشد سرمایه در این کشور به بررسی های لازم بپردازند. بررسی امور متعدد به کمک متخصصان و اشخاص دارای تجربه امکان پذیر می باشد. اهمیت تخصص و تجربه در زمینه سرمایه گذاری در میزان رشد و امنیت سرمایه متقاضیان خلاصه می شود. هر چه اشخاص متخصص تر و با تجربه تر باشند می توانند تحلیل بهتری انجام دهند. همچنین اشخاص بی تجربه می توانند با هزینه پایین از مشاورین یاری بطلبند.

مزایای سرمایه گذاری در یونان

سرمایه گزاری در کشور یونان پس از دوره های بحران اقتصادی در این کشور سهل تر شده است. لذا این کشور همواره از سرمایه گذاران استقبال کرده و روند را برای متقاضیان تسهیل می نماید. متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور بایستی عوامل موثر را برای بهره مندی حداکثر از مزایای موجود بررسی نمایند. برخی از مزایای برجسته سرمایه گذاری در یونان عبارتند از:

  • دسترسی به بازار اروپا
  • حساب های بین المللی
  • امکان رشد سرمایه مطلوب
  • ویزای شنگن

جهت مهاجرت به یونان و کسب اطلاعات لازم در خصوص قواعد مربوطه می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمایید.

سرمایه لازم جهت سرمایه گذاری از طریق ملک در یونان

اگر قصد زندگی در ملکی را ندارید که قصد دارید آن را برای تعطیلات بخرید یا از آن استفاده کنید، گزینه عاقلانه ای است. فروشگاه ها، دفاتر، رستوران ها، انبارها و غیره دارای 2 مزیت هستند:

  • غالباً بازده بیشتری دارند! (در اکثر موارد 6 الی 8%) زیرا معمولاً توسط شرکت ها با قیمتی بالاتر اجاره می شوند.
  • هیچ زحمتی برای یک اجاره دهنده، هزینه های مدیریت ناچیز و بازده بیشتر سرمایه گذاری وجود ندارد.

حداقل میزان سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در یونان در حوزه ملک، مبلغی معادل 250000€ (یورو) خواهد بود. املاک جهت خریداری ممکن است در هر منطقه ای از کشور یونان یا جزایر اطراف آن قرار داشته باشد. همچنین این املاک می تواند به دو صورت مسکونی یا تجاری خریداری گردد.

در این نوع از سرمایه گذاری فرد می تواند همسر، فرزندان زیر 21 سال و پدر و مادر خود یا پدر و مادر همسر خود را به همراه ببرد. با خرید ملک در این کشور فرد اقامت طلایی 5 ساله دریافت می نماید. خرید ملک در یونان به نسبت باقی کشورها هزینه کمتری دارد. این نوع از اقامت شرط حضور ندارد اما فرد باید حتما برای تمدید اقامت خود یک ملک 250000€ (یورو) داشته باشد.

روند انجام سرمایه گذاری در یونان

پروسه تقاضای سرمایه گذاری در این کشور از ابتدا تا انتها برای صدور اجازه اقامت انجام می گیرد. طول این پروسه باتوجه به نوع سرمایه گذاری متفاوت است. سرمایه گذاری از نوع تمکن مالی با وجود دو سفر توریستی و سفر خانوادگی اقامتی حدودا 6 ماه به طول خواهد کشید. بررسی میزان رشد اقتصادی یکی از عوامل مهم در سرمایه گذاری در یونان می باشد.

بدین صورت که فرد متقاضی باید پیش از هر گونه اقدام برای سرمایه گذاری در زمینه ملک، نسبت به اخذ ویزای توریستی این کشور اقدام نماید. گفتگوهای اولیه برای خرید ملک بین 3 الی 4 روز در این کشور طول خواهد کشید. پس از آن متقاضی باید همراه با وکیل جهت افتتاح حساب بانکی اقدام نماید.

فرآیند کسب و کار برای سرمایه گذاری در یونان

قدم اول برای سرمایه گذاری در این کشور از طریق کسب و کار و تجارت، تهیه یک بیزینس پلان قوی برای شرکت مورد نظر است. مواردی که باید در تهیه و تنظیم طرح توجیهی شرکت مورد توجه گیرد. این موارد عبارتند از:

  • خلاصه ای از شرح عملکرد اولیه شرکت و اهداف شرکت
  • زمینه های فعالیت شرکت و خدماتی که از سوی شرکت ارائه می گردد.
  • تعیین اعضای هیات مدیره و مدیرعامل و دیگر اعضای شرکت
  • مشخص نمودن نوع سهام شرکت و تعیین شرایط خرید سهام
  • هزینه ها و برآوردهای مالی در زمینه سرمایه گذاری و حفظ شرکت و همچنین تعیین سرمایه اولیه شرکت
  • هزینه ثبت شرکت
  • مبلغ مورد نظر جهت تمکن مالی
  • الزامات موجود برای متقاضی

لازم به ذکر است ارائه گواهی عدم سابقه کیفری یا سوء پیشینه برای فردی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارد الزامی ست. همچنین فرد باید دارای بیمه بهداشت و درمان باشد. همچنین فرد سرمایه گذار باید حداقل به مدت 5 سال در این کشور اقامت داشته و زندگی کند. پس از این مدت می توان ویزای اقامت را تمدید نمود. در صورت هرگونه ابهام به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع نمایید.

ویزای همراه یونان برای سرمایه گذاران

ویزای همراه برای شخصی که تصمیم به سرمایه گذاری در این کشور را دارد، صادر می گردد. ویزای همراه شامل خانواده وی (همسر و فرزندان کمتر از 18 سال) می گردد که فرزندان این امکان را خواهند داشت در این کشور به تحصیل بپردازند. البته در روش تمکن مالی کمی اوضاع متفاوت است. افراد می توانند برای خود همسر و فرزندان و حتی برای پدر و مادر خود و همسر اقامت این کشور بگیرند. همان طور که ذکر شد، تمکن مالی برای اخذ ویزای همراه ضروری می باشد. بدین صورت که متقاضی بایستی از تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه زندگی متقاضی ویزای همراه برخوردار باشد. شرایط اخذ اقامت یونان برای تمامی متقاضیان یکسان نخواهد بود، از این رو شرایط کلی در مقاله لینک شده شرح داده شده است.

مالیات‌ سرمایه ‌گذاری در یونان

افرادی که در این کشور اقامت ندارند اما در این کشور سرمایه گذاری نموده اند، بایستی مالیات بر درآمد پرداخت نمایند. این مبلغ به میزان 22% به بالا است. درآمد حاصله از اجاره ملک در این کشور نیز مشمول مالیات می گردد که حدودا بین %11 الی 33% خواهد بود. سود سرمایه نیز شامل مالیات می گردد که معادل 15% از فروش املاک در این کشور محاسبه می گردد. اخذ ویزای توریستی اروپا و سایر کشورها کمی مشکل خواهد بود. اما به طور کلی شخصی که اقامت این کشور را دارد، به راحتی می تواند به سایر کشورهای اروپایی و حوزه شنگن سفر کند.

اخذ تابعیت از طریق سرمایه ‌گذاری در یونان

سود سرمایه گذاری در یونان

متقاضیان سرمایه گذاری می دانند که سود سرمایه گذاری می تواند متغیر باشد. لذا سرمایه گذاری در یونان نیز از این قاعده پیروی می کند. متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور می توانند از امکانات و آمار متعدد برای بررسی میزان بازدهی حوزه سرمایه گذاری خود مطلع شوند. میزان سود سرمایه گذاری به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این موارد تولید ناخالص داخلی یونان می باشد. همچنین برای تضمین امنیت سرمایه متقاضیان بایستی نرخ فساد اداری در این کشور نیز بررسی شود.

شرایط کسب اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری

کسب اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری نه تنها راهی برای اقامت در یونان و کسب تابعیت این کشور می باشد، بلکه می تواند اقامت دائمی در اروپا شوند. یونان با عضویت در اتحادیه اروپا می تواند مقصدی مناسب برای سرمایه گذاری باشد. همانند سایر کشورهای اروپایی، سرمایه گذاران خارجی می توانند تحت شرایط مشخصی اقامت و سپس تابعیت یونان را اخذ کنند. اقامت یونان به افرادی که در این کشور سرمایه گذاری می کنند معمولا به مدت 5 سال ارائه می شود و قابل تمدید است. البته بهتر است در نظر داشته باشید که متقاضیان می توانند بعد از 7 سال زندگی در یونان تابعیت و پاسپورت این کشور را کسب کنند. افرادی که قصد کسب اقامت در یونان از طریق سرمایه گذاری را دارند باید با بهترین بخش های سرمایه گذاری در این کشور آشنا باشند.

بهترین و سودآورترین بخش های سرمایه گذاری در کشور یونان عبارتند از:

ردیفبخش های اقتصادی
1توریسم
2انرژی
3غذا و نوشیدنی
4صادرات
5لجستیک
6املاک و مستغلات

متقاضیان برای اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری حتما باید بیش از 18 سال سن داشته باشند. با سرمایه گذاری در یونان، فرزندان و همسر متقاضیان می توانند در این کشور مشغول به کار، زندگی و تحصیل شوند و به طور کلی از حقوق بی شماری بهره مند شوند. لازم به ذکر است که برای اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری، سرمایه گذاران باید سرمایه مورد نیاز، تجربه کافی، مهارت های زبان مورد نیاز (یونانی و انگلیسی) و آشنایی با اقتصاد یونان و شرایط سرمایه گذاری در این کشور داشته باشند. علاوه بر این، سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در یونان نباید سابقه کیفری داشته باشند. در ادامه به طور دقیقتر به بررسی وضعیت اقتصاد و سرمایه گذاری در یونان پرداخته ایم.

وضعیت اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری

یونان یک انتخاب هیجان انگیز در جنوب شرقی اروپا برای سرمایه گذاری و خرید خدمات و محصولات با کیفیت بالا است. همچنین این گزینه برای موقعیت مکانی ممتاز و جغرافیایی استراتژیک، برای افرادی که به دنبال ورود به بازار اروپا یا گسترش تحارت خود به سایر نقاط جهان هستند ایده آل است. به عنوان عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو، یونان دسترسی به بازارهای پر رشد و در حال ظهور منطقه ای را فراهم می کند و این کشور با وجود هرگونه موانع تجاری یک دروازه عالی برای بیش از 140 میلیون مصرف کننده در جنوب شرقی اروپا و مدیترانه شرقی می باشد. زیرساخت های لجستیکی و ارتباطی در یونان از کیفیت بالایی برخوردار هستند. پس از برگزاری بازی های المپیک 2004 در آتن، زیرساخت های یونان از تغییرات و پیشرفت های بی شماری که در این کشور حاصل شد، برای ایجاد سرمایه گذاری کاملا مناسب بودند.

اخذ تابعیت از طریق سرمایه ‌گذاری در یونان

سرمایه گذار در صورتی که به مدت 8 سال مستمر در این کشور اقامت داشته باشد، موفق به اخذ تابعیت این کشور می گردد. نوعی ویزا به نام ویزای طلایی در یونان وجود دارد که مختص سرمایه گذاران در این کشور است که می توانند توسط آن اقامت و تابعیت یونان را اخذ کنند. گفتنی است افراد برای گرفتن اقامت این کشور باید 2 شرط را رعایت نمایند. هم به صورت ابتدایی به زبان یونانی مسلط باشند. هم باید از نظر حضور حداقل 4 سال از زمان اقامت یونان با سرمایه گذاری حاضر باشند.

چالش های سرمایه گذاری در یونان

در کنار مزایای بی شاری که سرمایه گذاری در یونان برای سرمایه گذاران به همراه دارد، این کشور دارای چالش هایی نیز در این زمینه می باشد. البته نگران نباشید زیرا، چالش های سرمایه گذاری در یونان در مقابل مزایای ان بسیار ناچیز است. یکی از مهمترین چالش های سرمایه گذاری در یونان اقتصاد ضعیف این کشور است. به طور کلی از نظر اقتصادی یونان بسیار ضعیف است، اما به آرامی در حال رشد می باشد. به طوری که این کشور در آگوست 2022 از برنامه کمک مالی خارج شد و بدهی دولت تحت کنترل قرار گرفت. همچنین اقتصاد یونان از نظر ساختاری نسبتا ضعیف است. دو بخش پر رونق یونان کشتیرانی و گردشگری است در حالی بخش های بانکی و صنعتی در این کشور بسیار ضعیف هستند. به همین دلیل اغلب سرمایه گذاران خارجی در بخش های کشتیرانی و گردشگری این کشور سرمایه گذاری می کنند.

البته لازم به ذکر است که بازارهای سرمایه گذاری بین المللی اکنون اوراق قرضه یونان را با بازدهی نه چندان دور از خزانه داری ایالات متحده ارزیابی می کنند. این امر ممکن است به معنای پایان یافتن مشکلات اقتصادی در یونان نباشد، اما بخش عمده ای از آن را مرتفع می کند. از دیگر چالش های سرمایه گذاری در یونان می توان به مالیات و بازار املاک در این کشور اشاره کرد. به طور کلی در دهه گذشته مالیات یک مسئله بزرگ برای سرمایه گذاران بین المللی در یونان می باشد. زیرا یونان بهترین رکوردها را در این بخش ندارد. علاوه بر این پس از بحران اعتباری، دولت یونان مالیات بر دارایی را مانند یک گاو نقدی تلقی کرد و آن را 8 بار افزایش داد.

در نمودار زیر می توانید روند سرمایه گذاری در یونان توسط اتباع خارجی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند سرمایه گذاری در یونان توسط اتباع خارجی را طی سال های اخیر

بهترین شهرها جهت سرمایه گذاری در یونان

برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در یونان را دارند، شهرهای بسیاری در این کشور آماده پذیرایی از آنها می باشند. از مهمترین شهرهای یونان جهت سرمایه گذاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین شهرهای یونان جهت سرمایه گذاریتوضیحات
لاریسالاریسا با داشتن ارتباطات حمل و نقل خوب با تعدادی از کشورهای اروپایی، اتباع خارجی را به دلیل آب و هوای معتدل، شرایط محیطی مناسب و هزینه زندگی پایین به این منطقه می بکشاند.
کرتسرمایه گذاری در کرت بزرگترین جزیره یونان، به طور قابل توجهی متفاوت از سرمایه گذاری در شهرهای دیگر یونان است. زیرا اقتصاد این جزیره به طور کامل به گردشگری وابسته است.
تسالونیکیتسالونیکی نه تنها برای سرمایه گذاری، بلکه برای خانواده های دارای فرزند نیز مناسب است. زیرا این کلانشهر دارای مراکز آموزشی بسیاری از جمله دانشگاه ارسطو است.

دلایل مهم سرمایه گذاری در یونان

سرمایه گذاری در این کشور همراه با مزایایی می باشد که در این بخش از مقاله به آن اشاره می شود:

  • اخذ کارت اقامت اروپا
  • سفر به کشورهای حوزه شنگن بدن ویزا
  • در صورتی که فرد سرمایه گذار مقیم یونان، اموال و املاک خود را به شخص غیر اروپایی بفروشد.اقامت یونان با سرمایه گذاری نیز به مالک جدید منتقل می گردد.

برای آگاهی از شرایط اقامت و تابعیت یونان کلیک کنید.

سرمایه گذاری در این کشور یا کشورهای اروپایی ریسک بالایی را به همراه دارد. اما سرمایه گذاری از نوع تمکن مالی از کم ریسک ترین نوع سرمایه گذاری ها در اروپا است. به پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مهاجرت به اروپا از جمله یونان راه های آسان تر مانند سرمایه گذاری را انتخاب نمایید. البته کارشناسان ما مشاوره های تخصصی در کلیه زمینه ها را به شما عزیزان ارائه خواهند داد. این مشاوره ها از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری قابل دسترسی است.

سوالات متداول سرمایه گذاری و ویزای سرمایه گذاری یونان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب سرمایه گذاری و ویزای سرمایه گذاری یونان می باشیم:

  • اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری در املاک و خرید ملک به چه صورتی است؟ کشور یونان برای کمک به جذب سرمایه گذاری بین المللی و همگام شدن با همسایگان اروپایی خود، برنامه مهاجرتی مبتنی بر سرمایه گذاری خود را تصویب کرد . در این برنامه به اتباع خارجی که حداقل 250000€ (یورو) در املاک مسکونی که به طور فیزیکی در کشور یونان قرار دارند سرمایه گذاری کرده اند ، ویزای پنج ساله اقامت یونان که قابل تمدید است، تعلق می گیرد.
  • شرایط اخذ پاسپورت یونان از طریق سرمایه گذاری را توضیح دهید؟ حداقل میزان سرمایه گذاری 100000$ (دلار آمریکا) می باشد. با انجام سرمایه گذاری 200000$ (دلار) واجد صلاحیت دریافت اجازه اقامت 3 ساله خواهید شد.
  • هزینه جانبی لازم برای خرید ملک در یونان چقدر است؟ به جزء قیمت ملک که به مالک پرداخت می‌ شود، در مسیر خرید ملک و اخذ اقامت یونان شما معادل 3% ارزش ملک را به عنوان مالیات، 2% ارزش ملک را به عنوان هزینه کارشناسی معاملات ملکی و 2000€ (یورو) بابت درخواست صدور اقامت پرداخت خواهید کرد. همچنین هزینه ‌های جانبی دیگر همانند بیمه خدمات درمانی وجود دارد که در کمترین حالت 126€ (یورو) هزینه خواهد داشت.
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک، چیست؟ متقاضی این روش بایستی هیچگونه سابقه محکومیتی در ایران و دیگر کشورهای اروپایی نداشته باشد. همچنین تمکن مالی کافی برای اخذ ویزای شنگن و طبعاً هزینه مالی مورد نیاز برای خرید ملک از دیگر شرایط دریافت این نوع از اقامت می ‌باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

6 دیدگاه برای “سرمایه گذاری در یونان

  1. فربد گفت:

    سلام و خدا قوت به شما که این مقاله کامل و تخصصی رو نوشتید واقعا درست بود همش. و ابته طولانی بود اما برای کسی که میخواد سرمایه گذاری کنه لازمه که همه چیز رو بدونه چون کار کم ریسکی نیست. برای سرمایه گذاری تو یونان شما کدوم راه رو پیشنهاد می کنید؟ خرید ملک یا خرید بورس و سهام؟ بعضی ها میگن راه اندازی کسب و کار هم محسوب میشه ولی دردسرهاش خیلی زیاده.

    1. صادقی گفت:

      بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در یونان خرید ملک می باشد در خصوص مشاوره با مشاورین با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. مژده طاهری گفت:

    سلام خسته نباشید
    هدفم سرمایه گذاری در یونان هستش
    در خصوص تمکن مالی و خرید ملک سوال داشتم
    اگه بخوام از طریق سرمایه گذاری در یونان اقدام کنم پروسه چقد زمان میبره و اینکه ایا اقامت دائم میده یا خیر
    ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر سرمایه گذاری در یونان در انتها منجر به اقامت دائم یونان برای شما میشه . در خصوص بررسی شرایط با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. محبوب گفت:

    سلام آیا با سکونت در ملک خریداری شده باز هم باید سالیانه مالیات پرداخت کرد؟
    و در این ۵ سال که اجازه کار نیست ، آیا میشود کارهای خود اشتغالی را انجام داد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. بله بایستی مالیات پرداخت گردد. در این مدت هم امکان خود اشتغالی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *